רגע, אז אתה משתמש בחוקים (של המשחק, שקיים בעולם האמיתי) כדי לבסס טענה שנוגעת בנושא מוסרי תוך-משחקי (כלומר, בעולם הדמיוני)?
זה לא נראה לך קצת מטופש?
אתה לא יכול לטעון ש "דווקא די הגיוני שהאורק טוב" רק כי אם הוא יהיה טוב הוא יהיה ממש חזק.
כלומר, אתה יכול לטעון זאת, אבל זה פשוט לא נכון. זה גם חסר קשר ממשי.
לגבי הנושא, למרות שהיינו רוצים לקוות שזה יהיה 50/50 ותלוי לחלוטין בעולמות מערכה, יש כמובן את הנושא הקאנוני (כפי שפרנהייט הזכיר), וקצת מהאורק המסורתי (ירוק
מכוער ומרושע) חודר לכל עולם מערכה, כך אני מניח שעדיין ברוב עולמות המערכה האורקים נוטים יותר לכיוון מרושע למדי (רצח, גזל, אונס) וכאוטי מבחינה תרבותית (מקסימום שבטים קטנים), מאשר לתרבויות גדולות עם מערכת חוקים מוסריים מוסכמים (לא שלבני האדם יש כזאת. לרוב).
אבל, באחד מהמערכות הישנות שלי (יסודי), השחקנים שלי שיחקו אורקים.
לעולם לקחתי השראה בעיקר מWarcraft הראשון. עקרונית, הייתה אימפריה אורקית, שהייתה יותר איחוד של הרבה שבטים, כשהאוגרים היו המנהיגים הרוחניים ושליחי האלים ע"פ האדמה. והטרולים, נו... פשוט היו תקועים באמצע איכשהו. השתלבו מאוד טוב באוכלוסיה האורקית.
הת'מה הכללית הייתה שהתרבות האורקית היא של שיתוף והרמוניה עם הטבע, בעוד האדם והגמדים הם גזעים מרושעים, שמשתמשים בטכנולוגיה (שנחשבה למין כישוף שחור בקרב האורקים) כדי להשחית את הטבע ולנצל אותו לטובתם מבלי להחזיר דבר.
השחקנים נכנסו לעניין, ואחד מהם אפילו הוביל פשיטה גדולה על עיר כדי למחוק את "כתם האבן והמתכת הארור הזה מעל פני האדמה הזועקת לנו לעזרה".
אני חושב שהתמודדתי די יפה עם הקאנוניות בקטע הזה, כי החברה של האורקים שם הייתה די מסודרת, עם כוהנים ושושלות כהנים, עם גוף צבאי שמורכב מחיילים וותיקים (בדומה ל"איש" בתקופה התנ"כית), ממנהיג שהוא לא בהכרח הכי גדול, וממועצה שמורכבת מראשי כל השבטים, שמנהיגה את האומה האורקית במקרה של מלחמות ענק, ומתכנסת לטכס עצה בשעות קשות.
מה שהיה הכי מעניין, שהנשים שוות לגמרי בתרבות האורקית, ואין כמעט הבדלי מין בשפה (כלומר אין "אתה" ו"את", אלא you). היו גם תקופות רבות שבמועצה הגדולה ישבו יותר אורקיות מאורקים.