• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

גלגול נק"פ

Double Y

פונדקאי ותיק
לאחרונה השה"מ שלי החליט כי מעתה - השחקן יגלגל לדמות נק"פ, כלומר במקום ה - HIT DIE של הדמות + CON MOD, מעכשיו זה יהיה:

1 HIT DIE D של הדמות +CON MOD.

הדמות שלי היא D 10, וה - CON MOD שלה הוא 2+.
משמע, במקום לקבל בונוס 12 נק"פ בכל שלב, אני עלול לקבל הרבה פחות משום שעליי לגלגל קובייה בשביל זה.
השה"מ נימק את ההחלטה הזאת שלו בכך שהדמויות בחבורה נעשות חזקות מדיי, ואין לו כוח להיתעסק בשינוי התכונות של המפלצות שהוא מביא, ובנוסף, "גם אני רוצה להנות קצת ממו"ד... קוראים לי אדגר...." (כך הוא אמר :confused: )

האם יש לי מקום לצאת חוצץ כנגד ההחלטה המפוקפקת בעליל הזאת?
תודה.
 
למעשה ההחלטה של השה"ם שלך לגיטימית והיא הנכונה על פי הספר.
דמויות לא אמורות לקבל את מקסימום הנק"פ - הן אמורות לגלגל. גם המפלצות שמופיעות באסופה מופיעות עם ממוצע משוקלל של הנק"פ שלהן, על פי הקב"פ, ולא עם הנק"פ המקסימלי האפשרי.
 
מה בדיוק הבעיה דאבל y? ככה עובדת השיטה, אתה מגלגל קובייה עבור כל דרגה שאתה עולה... בשביל מה אתה חושב שמצויינת שם הקובייה שמגלגלים עבור נק"פ ולא סתם 10?
 
כף האווז אמר/ה:
אם כבר מוותרים על הגלגול, אז מקובל יותר לקחת את הערך הממוצע, לא המרבי.
ולמה לך כל כך הרבה נקפי"ם ממילא?

הבעיה בערך ממוצע היא שאת צריך להתחיל גם לחשב חצאים, בזמן שחצי בעצם שווה ערך לעוד נק"פ אחת, מכיוון שיש צורך בעוד מכה כדי לגרום לגסיסה/מוות.
 
ran-newman אמר/ה:
כף האווז אמר/ה:
אם כבר מוותרים על הגלגול, אז מקובל יותר לקחת את הערך הממוצע, לא המרבי.
ולמה לך כל כך הרבה נקפי"ם ממילא?

הבעיה בערך ממוצע היא שאת צריך להתחיל גם לחשב חצאים, בזמן שחצי בעצם שווה ערך לעוד נק"פ אחת, מכיוון שיש צורך בעוד מכה כדי לגרום לגסיסה/מוות.

עדיף מעוד 24 מכות...

שאני אבין, זאת הייתה הסיבה שלכם לא לגלגל?!
 
ran-newman אמר/ה:
כף האווז אמר/ה:
אם כבר מוותרים על הגלגול, אז מקובל יותר לקחת את הערך הממוצע, לא המרבי.
ולמה לך כל כך הרבה נקפי"ם ממילא?

הבעיה בערך ממוצע היא שאת צריך להתחיל גם לחשב חצאים, בזמן שחצי בעצם שווה ערך לעוד נק"פ אחת, מכיוון שיש צורך בעוד מכה כדי לגרום לגסיסה/מוות.

אין צורך לחשב חצאי נק"פ. עבור דמויות ממוצעי הקב"פ שווה בדיוק למחצית הערך המקסימלי של הקוביה, כלומר:
במקום ק4 מקבלים 2 נק"פ.
במקום ק6 מקבלים 3 נק"פ.
במקום ק8 מקבלים 4 נק"פ.
במקום ק10 מקבלים 5 נק"פ.
במקום ק12 מקבלים 6 נק"פ.
 
אבל זה לא נכון, בעיקרון חצאי נק"פ זה ככה, אבל לא נק"פ ממוצע.
להלן התצוצאות לנק"פ הממוצע:

ק4 - 2.5 נק"פ
ק6 - 3.5 נק"פ
ק8 - 4.5 נק"פ
ק10 - 5.5 נק"פ
ק12 - 6.5 נק"פ

כך שכל שתי דרגות, כמו במיומנות רב מקצועית, אתה מקבל עוד נק"פ אחד מהרגיל :)
 
מעגלים למטה וסותמים את הפה. זה לא תרגיל בחשבון (לזכור שארית אחד, זה הופך להיות משמעותי בדו"ח המס של סוף השנה). המנחה יכול לקבוע שיעור קבוע, לקבוע שמגלגלים או להכתיב את הנק"פ לשחקן, בכפוף למה שהוא רוצה להשיג (באיזומו לגיבורים יש נק"פ מירבי, לדוגמה. אם אני רוצה להשיג אפקט הפוך תהיה סקאלה של 1-5 נקודות, המתאימה לגדלי הקוביות).
 
השה"ם שלך עשה בסדר גמור לפי דעתי דמויות שמקבלות את מלוא הנק"פ שלהם
בכל דרגה באמת חזקות מדי אם מגלגלים זה מוסיף עניין וגם מוסיף יותר משחק תפקידים (אלק) כי לא כל האנשים גם אם הם בעלי אותו מקצוע אינם "מתפתחים" באותה צורה זה לא שאתה תיהיה יותר חלש אלא שאתה תיהיה פחות חזק אתה תיהיה ממוצע (לרוב) חוץ מזה גם שאר חברי הקבוצה מגלגלים ככה שזה מאוזן לגמרי
ולכן השה"ם שלך צודק ב100%

נ.ב
כן אני יודע שלא הגבתי פה כמעט שנה :rolleyes:
 
ZZ אמר/ה:
השה"ם שלך עשה בסדר גמור לפי דעתי דמויות שמקבלות את מלוא הנק"פ שלהם
בכל דרגה באמת חזקות מדי אם מגלגלים זה מוסיף עניין וגם מוסיף יותר משחק תפקידים (אלק) כי לא כל האנשים גם אם הם בעלי אותו מקצוע אינם "מתפתחים" באותה צורה זה לא שאתה תיהיה יותר חלש אלא שאתה תיהיה פחות חזק אתה תיהיה ממוצע (לרוב) חוץ מזה גם שאר חברי הקבוצה מגלגלים ככה שזה מאוזן לגמרי
ולכן השה"ם שלך צודק ב100%

נ.ב
כן אני יודע שלא הגבתי פה כמעט שנה :rolleyes:

הבעייה היחידה היא, שללוחם יש כושר ספיגה של פר, והקוסם מתפגר מכל התעטשות. אפשר פשוט להעביר את כולם לאותו וג של קוביית פגיעה (נניח 1ק8) וזהו.
 
כן אבל בדיוק בגלל זה לוחם מטיל ק10 ואשף מטיל ק4
כמו במציאות יש מקרים חריגים שאשף יותר חזק פיזית
אני אישית לא רואה פה שום בעיה
אבל דבר שאני כן תוך בו מאוד הוא לתת את המקסימום של הנק"פ ברגה ה1 משתי סיבות :
1.זה באמת יוצר יותר איזון
2.כי באמת אז יכול להיווצר מצב של לוחם עם 3 נק"פ ואשף עם 6 וזה כבר באמת מוגזם
 
הסיבה שלא מגלגלים נק"פ בדרגה 1 היא כדי למנוע מצב בו קיימות דמויות עם נק"פ 1.
מאוד לא כיף לשחק דמות שמאבדת את ההכרה בכל פעם שמישהו מכניס לה סתירה.
 
ZZ אמר/ה:
כן אבל בדיוק בגלל זה לוחם מטיל ק10 ואשף מטיל ק4
כמו במציאות יש מקרים חריגים שאשף יותר חזק פיזית
אני אישית לא רואה פה שום בעיה
אבל דבר שאני כן תוך בו מאוד הוא לתת את המקסימום של הנק"פ ברגה ה1 משתי סיבות :
1.זה באמת יוצר יותר איזון
2.כי באמת אז יכול להיווצר מצב של לוחם עם 3 נק"פ ואשף עם 6 וזה כבר באמת מוגזם

א. מה הגיוני בזה ששני בני אדם בעלי מקצועות שונים יהיו בעלי נק"פ שונה? נראה לך שלנגר ולאופה יש נק"פ שונה?
ב. לא יכול להיות שבדרגה ראשונה לאשף יהיה 6 נק"פ, כי הוא משתמש ב-ק4 בכל מקרה.
 
Icel אמר/ה:
ZZ אמר/ה:
כן אבל בדיוק בגלל זה לוחם מטיל ק10 ואשף מטיל ק4
כמו במציאות יש מקרים חריגים שאשף יותר חזק פיזית
אני אישית לא רואה פה שום בעיה
אבל דבר שאני כן תוך בו מאוד הוא לתת את המקסימום של הנק"פ ברגה ה1 משתי סיבות :
1.זה באמת יוצר יותר איזון
2.כי באמת אז יכול להיווצר מצב של לוחם עם 3 נק"פ ואשף עם 6 וזה כבר באמת מוגזם

א. מה הגיוני בזה ששני בני אדם בעלי מקצועות שונים יהיו בעלי נק"פ שונה? נראה לך שלנגר ולאופה יש נק"פ שונה?
ב. לא יכול להיות שבדרגה ראשונה לאשף יהיה 6 נק"פ, כי הוא משתמש ב-ק4 בכל מקרה.
א. מתחכם אה? נגר ואופה לא. אבל מה לגבי סנדלר ומתאבק מקצועי? לא נראה לך סביר שאחד ידע לחטוף יותר מכות מהשני?
ב. שכחת את מתאם הכושר.
 
א. לא דברנו על מתאמי כושר. דברנו על קב"פ בדרגה ראשונה. עם מתאמי כושר הכל יכול להיות מכיוון שיש גם מחסרים וגם תוספים.
ב. יש הבדל בין "יודע לחטוף מכות" לבין כמה מכות חרב הוא יכול בפועל לקבל. איך שאני רואה את זה, לא יעזור לך אם אתה מתאבק מקצועי, כמה חתכים מחרב ואתה גמור, בדיוק כמו הנגר.
בגלל זה יש להפריד בין הפציעות ויכולת הספיגה של הדמות.
 
חזרה
Top