• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ש: האם כדאי לתת לשחקנים "זמן לחשוב"

by100

פונדקאי מהשורה
כששחקןן מדבר עם דב"ש והוא רוצה לחשוב על מה להגיד, לדוגמא:
בעל חנות: "לאן בדיוק אתה הולך עם החרב? חזור הנה מיד!
שחקן: "אל תדאג.....אני לא גונב ממך
שחקן: (מחוץ למשחק) " חכה רגע אני צריך לחשוב מה להגיד"

שאלתי היא האם לאפשר תופעה זאת?
 
אינ חושב שזה תלוי בכריזמת הדמות. אם לדמות כריזמה גבוהה יתכן והיא תשלוף מיד תשובה מענינת יותר או בעלת השפעה גדולה יותר. לכן צריך לתת לשחק לחשוב כמה שניות או אולי דקה או שתיים. אפשר שהש"מ יתן זמן מוגבל למחשבה מחוץ למשחק.
 
מממ.... זה מאוד תלוי... לדוגמא, ספינקס מציג חידה שאם לא תענה עליה תוך 10 שניות, הוא יטרוף אותך.
עכשיו, לדמות יש 18 תבונה ו18 חוכמה ובנוסף יש לה +10 בידע(כללי). בעיקרון, היא גאונה יוצאת מן הכלל,ואמורה להיות מסוגלת לפתור את זה בקלות. לשחקן כמובן זה צריך לקחת יותר זמן מהעשר שניות האלה. לפי דעתי יש בעייתיות עם שתי השיטות:
חשיבה חוץ משחקית אומנם תיתן לשחקן מספיק זמן לחשוב ולהגיע לתוצאה שהדמות שלו הייתה מגיעה אליה ב10 שניות, אבל זה מוריד ממוטיב המתח והקושי.
חשיבה בזמן משחק, מובילה בדיוק לההפך. השחקן חש בדיוק את המתח של הדמות שלו, אבל לא יכול להגיע לתוצאות שלה.

במקרים כללים, אני פשוט נותן קצת יותר זמן מאשר מה שאמור לקרות במשחק, וככה מנסה לאזן את זה.
 
השה"ם שלי תמיד נותן לי זמן לחשוב אבל אם אני אומר ולא אומר שאני רק חושב אז הוא לוקח ברצינות מה שאני אומר (ואז או שמישהו מת או שמישהו בורח)...
 
תסתכל על הדוגמא הבאה:
השחקן גונב את החרב שעשה הנפח.
הנפח צועק:"חזור הנה מיד, גנב!"
השחקן (חוזר):"מה קרה?"
הנפח:"אל תהיה תמים, הרגע גנבת ממני חרב!"
השחקן(אשר במה שהוא מנסה להגיד, בעצם מנסה למשוך את הזמן, כדי שיהיה לא זמן לחשוב מה להגיד):"מה אמרת?, לא שמעתי."
הנפח:"תן לי את החרב אשר בידך!"
*בזמן שהרוויח, חשב השחקן על רעיון, הוא ירוץ לתוך הנפחיה, ישים את החרב במקום ובכך יגמר הענין*
השחקן:"הנה, אני אראה לך שהחרב נמצאת במקומה בתוך הנפחיה (הדמות רצה לתוך הנפחיה ומניחה את החרב במקום לפני שהנפח מגיע), הנה, רואה, אדוני הנפח, החרב במקומה."
הנפח:"הו!, אתה צודק, סליחה שחשדתי בך סתם, כאות סליחה, קבל את החרב, מתנה ממני."

הבנת את הנקודה שרציתי להעביר?

בעיקרון, השה"מ לא אמור לתת לשחקן יותר מ-5 שניות, תחשבו מה הדמות עושה בעצם באותו הזמן שהשחקן חוושב? מה? היא אומדת ולא עושה כלום?
 
כבר קרה שלחצתי על שחקנים שלי בזמן, בעקר בדיאלוגים, וזה היה ממש כיף גם לי וגם להם.
לאלתר תירוצים, עקרונות, סיפורים, שירים, הכל, ממש מכניס לתוך המשחק, ברגעים כאלו אין אוף פליי, כולם מרוכזים בשיחה.
 
לדעתי אפשר לתת לשחקן לחשוב אבל בזמן שהוא
חושב המשחק יכול "להעצר" לזמן שהוא חושב או בזמן שהשחקן חושב
בעולם הזמן שמה "עובר" כאילו בהילוך אישי (כל שניה במשחק נחשבת 10 שניות במציאות) או בחישוב זמנים יותר גדול (כל דקה במשחק נחשבת 5 דקות במציאות) וכו'...
מה אתם חושבים :confused::
 
מאוד תלוי בשחקנים לדעתי.
לשחקנים שלי אני לא נותן יותר זמן לחשוב ממה שהדמויות מקבלות במשחק. כלומר - לא, אני לא נותן להם זמן לחשוב. מה שקורה מסביב לשולחן הוא מה שקורה בעולם המשחק.
לעומת זאת, בקבוצה שאני מדריך מדובר בשחקנים פחות מנוסים וגם יותר צעירים. אני לא מצפה מהם לשחק ולעמוד במצבי לחץ כמו שחקנים בני 20+ שמשחקים כבר עשר שנים לפחות. לכן במקרים כאלה אני יותר גמיש.
לשחקנים מתחילים אני מציע לתת קצת זמן לחשוב ברגעים הקריטיים (כמו בחידות או בשיחה עם הרע הראשי של ההרפתקה), אבל כאשר מדובר על חלקים של המשחק שאינם קריטיים להרפתקה, כמו התמקחות על מחירה של חרב או שיחת חולין עם בעל המסבאה, כדאי להחזיר את מוטיב הריאליזם לשיחה. בכל זאת, כדי לאמן את השחקנים המתחילים במשחק תפקידים יותר רציני.
 
חזרה
Top