• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 דרקונים ונתונים [דו"נ 67] מסורת ההקסמה 2.0 - מסורת לאשף(מהדורה 5)

אשפי הקסמה תמיד הקסימו אותי (pun intended) אני חושב שבהשוואה לדברים שאשפים יכולים לעשות, להפוך את האויב הכי גדול שלך לחבר הכי טוב שלך נמצא בתיקו עם להפוך אותו לעפר. הקסם שלהם הרגיש לי הרבה יותר אלגנטי ובאו, הם נבלים הרבה יותר טובים אם הם גורמים לממלכה לשרת אותם במקום להשמיד אותה. כאילו תחשבו על ג'אפר באלדאין אם הוא היה זורק כדורי אש זה היה יכול להיות מעניין, אבל זה שהוא היה מסוגל לשלוט בממלכה דרך הקסמים שלו הוא מה שהפוך אותו למסוכן כל כך.

עכשיו אני לא אומר שאשפי הקסמה שמופיעים בספר לשחקן הם גרועים, אני אוהב את הקונספט והוא חמוד, אבל לדעתי הוא מפספס כמה דברים, ואם הוא היה נכתב היום אחרי שיצאו כמה ספרי הרחבה, הוא היה נבנה אחרת. בעיקר בגלל הקטע עם להעתיק מגילות לספר לחשים שהפך מדבר שכל אשף עושה בכל מהדורה אחרת, לאירוע קצת חריג ויקר ב5.

אז זה הניסיון שלי לסדר אותו מעט מחדש, ולהפנות אותו למעט שליטה על רגשות, כי הדרך האמיתית לשלוט בבן אדם - היא לשלוט בלב שלו.

מסורת הקסמה 2.0

תמרון רגש הטריק הראשון שתלמד הוא שמעט קסם יכול לפצות על הרבה מחסורים אחרים, לרבות מחסור בקסם אישי, אתה לא צריך להישמע הגיוני בשביל לשכנע אם אתה גורם לרגש הנכון לפרוץ. בדרגה 2 אשף הקסמה מסוגל להפעיל את הקסם שלו במקום את הקסם האישי שלו, ולהשתמש במתאם התבונה שלו במקום מתאם הכריזמה לבדיקות של מיומניות השכנע או התרמית. בנוסף האשף מקבל הכשרה באחת ממיוניות אלה, לבחירתו.

שלהוב/כיבוי רגשי ואז אתה צריך להבין שמספיק רגש יכול לשנות את התוצאה של הרבה דברים, כעס יגרום להתקפה להיות חזקה יותר, עצב יגרום למציאות להיראות עגומה יותר, שמחה תגרום לך לעשות בחירות לא זהירות. בדרגה 2 אשף יודע איך להפעיל את הרגש הנכון בזמן הנכון על בני בריתו או האויבים שלו,כפעולה במידה והוא בוחר להעצים רגש, בן ברית שלו מקבל יתרון לבדיקה הראשונה שתיעשה בדקה הקרובה, במידה והוא בוחר לכבות רגש, אויב צריך להציל הצלת חוכמה בד"ק הצלת הלחשים של האשף, בכישלון הוא מקבל חיסרון לבדיקה הראשנה שהוא יבצע בדקה הקרובה.
ניתן להשתמש ביכולת זו מס' פעמים במנוחה ארוכה השווה למתאם התבונה של האשף.

הטמעת רגשות בהמשך אתה לומד כיצד לייצר רגשות, זה לא הליך מסובך כל כך, אתה בסה"כ צריך למצוא את הקשר הנדרש באדם ולחפש איך לחזק אותו, בעיקר אם אתה כבר משתמש במניפלציות אחרות, משום הדרך פשוטה הרבה יותר, אתה רק משאיר משהו כדי שאם התוכנית תיכשל, תוכל לנסות מחדש. בדרגה 6 כשאר אתה מטיל לחש ממסורת ההקסמה על יצור כלשהו, באם הלחש נכשל או פג מסיבה כלשהי, האויב צריך לגלגל הצלת חוכמה בד"ק הצלת הלחשים שלך, בכישלון הוא מוקסם על ידך למשך סיבוב אחד.

העברת רגשות החלק החשוב ביותר הוא למצוא רגש שאתה מחפש אצל מטרה אחת, ולגרום לו להגיע למטרה השניה, זה שנמע מסובך אבל זה אפשרי, אתה מוצא מטרה, אתה מחדיר בה את הרגש, ואז אתה מעתיק אותו למטרות אחרות, זה הליך קשה שלא כולם מצליחים, ולכן רצוי להשתמש בו במשנה זהירות, כי אם חולייה אחת תשבור את השרשרת, היא תיהרס לגמרי. בדרגה 10 אתה לומד כיצד לכוון את לחשי ההקסמה שלך על מטרות נוספות, כשאתה מטיל לחש הקסמה, אתה יכול לבחור מטרה נוספת שתושפע מהלחש (כל עוד היא בטווח הלחש המקורי וכו') - באם אתה עושה כן, המטרה זכאית להצלה כמו המטרה הראשנה, באם המטרה מצליחה בהצלה -גם המטרה הראשית משתחררת מהשפעת הלחש אפילו אם זו נכשלה בהצלה המקורית שלה. אתה יכול לבחור מס' מטרות בשרשת בהתאם למתאם התבונה שלך, באם אחת ממטרות השרשת מצליחה בהצלה, גם האחרות יצליחו.

שליטת ברגשות לבסוף, המאסטר מסוגל לשלוט בגרשות קיימים, הוא מסוגל להקסים אויבים גם אם הלחש מעולם לא נועד להיות לחש כזה, בדרגה 14 אתה מסוגל לשבור את גבולות הקסם, ולגרום ללחשים מחוץ למסורת ההקסמה להפשיע על רגשות. אתה יכול לבחור כאשר אתה מטיל לחש, ללא קשר להשפעתו, לגרום לכל אחת ממטרות הלחש לגלגל הצלת חוכמה בד"ק ההצלה של הלחשים, בכישלון המטרות נמצאות תחת המצב "מוקסם" כל עוד הם מסוגלות לראות ולשמוע אותך, וכל עוד הם לא סופגות נזק.
 
ממש מגניב! בשלהוב/כיבוי רגשי, האם היכולת עובדת רק על בדיקות מיומנות? לפי התיאור נשמע שהיא אמורה לעבוד גם על גלגולי התקפה לפחות.
בנוסף, מה הטווח שלה?

בנוגע להעברת רגשות, נשמע כמו סיכון ממשי. למה לא לאפשר פשוט לבחור מטרה נוספת ללחש? במקום עוד מ' תבונה מטרות שמעלות עוד יותר את הסיכוי של הלחש להכשל?
 
הרעיון של שלהוב רגשות היה אמור להיות לכל פעולה, אני רואה את זה כפעולת בוסט לקבוצה או דיבאף לאויב. מבחינת טווח אני מניח ש30 פיט זה מספיק.

בקשר להעברות רגשות- היכולת הבסיסית כרגע אומרת שפשוט אשף הקסמה יכול לבחור 2 מטרות לכל לחש הקסמה, זה הרגיש לי משעמם רצח. היכולת הזו היא סיכון ממשי אבל היא יכולה להשתלם, זה בסופו של דבר נועד לקרבות גדולים או למצבים שדאגת לשלאויב יהיה הצלה נמוכה. אני חושב שזה הרבה יותר מעניין מסתם "2 מטרות" האמת ששקלתי במקור לא להגביל את מס' המטרות וככה להפוך את זה לעוד יותר מעניין, כי לכאורה אם תאסוף מספיק אנשים ותעשה את זה עליהם הקסמת את כולם, אבל חששתי שזה כבר יהיה מסוכן מידי.
 
חזרה
Top