• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 2 דרקונים ונתונים [דו"נ 66][PF2] אלפי חצות- מוצא לאלפים ציידי דרו

אלפי חצות
זה התחיל עם נושאי האורות (Lantern Bearers), הארגון הסודי של קיונין, שבמשך שנים ניסה לשמור על קיומם של הדרו- האלפים האפלים- סוד מהעולם העליון. אבל לפני הכישלון שלהם, וחשיפת הסוד לעולם, סוכני מאירי האפלה נלחמו בקושי רב בגזע התת קרקעי רב העוצמה. הם חדרו לערי הדרו, נלחמו בסוכנים שלהם, למדו את הסודות והיכולות שלהם ואת התרבות המעוותת והמפלצתית שלהם. קבוצה קטנה של מאירי אפלה למדו את הסודות של עיצוב-בשר מהדרו, מתחזים לחלק מהאוכלוסייה, כאשר אחד מהם נתפס. בזהותם הסודית כדרו, הם הוצגו בהופעה מסנוורת במה שנהיה מבן הברית שלהם- זוועה נוראית בשם האירנאקורסה, שהיא בדיקה חולנית של הדרו המטורפים על אחייניהם שחיים על הקרקע.

נסוגים בעקבות אובדן אחיהם כדי להתאבל, אותה קבוצה של מאירי אפלה החליטו לנצל את הידע שלהם כדי לעשות מעשה מתועב. הם החליטו לאסוף את המתלמדים שלהם מקרב מאירי האפלה ולנסות להפוך אותם למשהו אחר, כלי נשק חי כנגד הדרו. אף אחד בעתיד עוד לא יהיה מסוגל לעשות זאת. הם החליטו ליצור את אלפי חצות, ולטמא את הדם האלפי בדם אלפי חצות, דם שנוצר על מנת שהאלפים יוכלו להביס את הדרו אחת ולתמיד יום אחד.

אף אחד לא יודע מה קרה לאותה קבוצת נושאי אורות לאחר שהם יצרו את אלפי חצות, אבל כמה פרטים ברורים. הפרט הראשון הוא שהניסיונות הראשונים שלהם היו כושלים, הידע שלהם בעיצוב-בשר היה לוקה וחסר והם ניסו להשתמש באומנות בצורה הרבה יותר עדינה מאשר הדרו מהם הם למדו. רוב הנסיינים שלהם מתו, רק בודדים שרדו את הטרנספורמציה מאלפים רגילים לאלפי חצות. מעבר לכך, חלק טוענים שהם גורשו או גירשו את עצמם, כאשר זוהי הטענה הנפוצה, והטענה השנייה טוענת ששר השדים האאגנטי צפה במעשים שלהם וחייך כשהוא ראה את הזוועות שהם עושים, מנצלים את הנאמנות של תלמידיהם מאירי האפלה הצעירים. כאשר הם סיימו את התהליך, הם כבר אל היו אלפים אלא דרו מלאים, שונו בידי האאגנטי ועוותו על ידי מעשיהם ורצונותיהם שלהם. אף אחד לא יכול לאושש או להפריך את הטענה הזו.

מוצא אלפי: אלף חצות
[לא נפוץ]
אתה עיוות שנועד להילחם בדרו, ולכן אתה נראה דומה להם הרבה יותר. אתה זוכה בראיית חושך. בכול פעם שאתה מגלגל התחזות על מנת להתחזות לאלף אפל ומגלגל הצלחה, ההצלחה הופכת להצלחה קריטית. אך כאשר אתה נכשל בבדיקת שכנוע מול אלפים שאינם אלפים אפלים, הכישלון הופך לכישלון קריטי.

כוחות מורשת אלפיים

עמידות לקסמי דרו- כישרון 1

[לא נפוץ]
דרישות קדם: אלף חצות.
בהשראה מאויבים אחרים של העם האלפים- ההובגובלינים- אתה נוצרת בעל התנגדות לקסמם הטבעי של הדרו. בין אם זהו קסם מאגי או הקסם המוקדש שהוענק להם בידי השדים להם הם סוגדים. אתה בוחר בקסם מאגי או קדוש להתנגד לו, וזוכה בכוח עמידות לקסמי הדרו.
עמידות לקסמי הדרו (תגובה)
תנאי: אתה מושפע בידי לחש.
אתה זוכה בתוסף מצב 1+ לגלגול ההצלה כנגד הלחש. אם הלחש הוא מהסוג לו בחרת להתנגד (מאגי או קדוש) אתה זוכה בתוסף מצב 2+ לגלגול ההצלה.

שנאה גזעית- כישרון 1
[לא נפוץ]
דרישות קדם: אלף חצות.
השנאה הגזעית שלך גרמה לאבותיך לשנות את קו הדם שלך ולו רק בשביל להילחם כנגד האלפים האפלים המתועבים. אתה הולך לחסל כול אחד מהם שתוכל לשים את ידיך עליו, וגם את התועבות המפלצתיות שלהם.
אתה זוכה בתוסף מצב 1+ לגלגולי נזק כנגד יצורים עם המאפיין דרו או המאפיין עיוות-בשר (Fleshwarp) להתקפות הנשק וההתקפות הלא חמושות שלך. במידה וההתקפה שלך גורמת יותר מקובייה אחת של נזק, הבונוס הוא ככמות קוביות הנזק אותם אתה גורם בהתקפה. בנוסף, כאשר אתה מבצע פגיעה חמורה כנגד יצור עם אחד מהתגים הללו, היצור הוא גם מואט 1 (במידה ואתה מבצע בתור אחד מספר פגיעות חמורות, המצב מצטבר).

תורות הלחימה של המעמקים- כישרון 5
דרישות קדם: אלף חצות או אלף מערות (Cavern Elf).
בנוסף לאלפים האפלים, על מנת לשרוד במעמקים יש לדעת כיצד להילחם בתפלצים השוכנים במעמקים ולחמוק מהפגיעות הנוראיות ביותר שלהם.
מהלך לוחם המעמקים (תגובה)
תנאי: תפלץ מבצע כנגדך פגיעה חמורה.
הפגיעה החמורה הופכת לפגיעה רגילה. אינך מסוגל להשתמש בכישרון זה במשך דקה לאחר מכן.

היעלמות משדים- כישרון 9
[לא נפוץ]
דרישות קדם: אלף חצות.
שדים הם חלק משמעותי וגדול מהחברה של הדרו, ורבים מהם חיים לצד או אפילו ביחד עם האלפים האפלים בערים שלהם. אלפי חצות מסוגלים להיעלם מעיניהם של שדים, ושאר יצורי אפלה שונים.
כאשר יצור תופת (Fiend) מנסה להשתמש ביכולת המסוגלת לגלות הילות נטייה כנגדך, אתה מסוגל לבחור אם אתה רוצה להתגלות או לא. אתה יכול לבחור אם היכולת הזו פועלת בצורה קבועה, כך שגם כאשר אתה לא יודע שיצור תופת מנסה לגלות אותך. אתה מסוגל אף להסתיר את ההילות של רעלים אותם אתה נושא מגילוי רעל שהוטל בידי יצירי תופת, במידה ודרגתך גבוהה מהדרגה של הרעל והם מאוחסנים במקום סגור ואינם חשופים. אם אתה מטיל לחשים, אתה מסוגל להסתיר את גם ההילות של לחשים שהטלת מיצירי תופת. לסיום, אתה מסוגל להסתיר את הילות הקסם של חפצי קסם אותם אתה נושא עליך מגילוי קסם של יצירי תופת, אך רק אם דרגתך גבוהה מדרגת חפץ הקסם.

זעקתם של האירנאקורסה (תגובה)- כישרון 13
[לא נפוץ][מנטלי][רגש]
דרישות קדם: אלף חצות.
תנאי: אתה מושפע בידי השפעת תהפוכה או התמרה מידי אויב, ולא נכשלת כישלון חמור כנגדה.
בדם והבשר שלך צרובות הזוועות שנעשו לעם האלפי בידי הדרו, וכאשר השפעה דומה מנסה לשנות אותך אתה מחזיר אותה בכול כוחה. כהתחלה, במידה ונכשלת בהצלה כנגד ההשפעה מעוררת התנאי, אתה נחשב שהצלחת בהצלה במקום זאת. אם הצלחת בהצלה, אתה נחשב שקיבלת הצלחה חמורה.
בנוסף, אתה מחזיק כתגובה מנטלית את כאבם של האלפים שהשתנו לאירנאקורסה אל המטרה. על האויב מעורר התנאי לגלגל הצלה עם ד"ק המקצוע שלך.
הצלחה חמורה האויב אינו סובל ממחסרים. במקום זאת אתה מקבל את המצב המום 1.
הצלחה לאויב לא קורה דבר.
כישלון האויב המום 1. במידה והאויב הוא דרו או עיוות-בשר, הוא נחשב כאילו הוא נכשל כישלון חמור.
כישלון חמור האויב המום 3.

לאחר שימוש בזעקתם של האירנאקורסה, אתה מותש פיזית, ואתה נחשב למגושם 1 עד שאתה מקבל מנוחת לילה מלאה. אינך מסוגל להשתמש בזעקתם של האירנאקורסה כול עוד אתה מושפע מהמצב הזה.
 
עריכה אחרונה:
קונספט מעניין וביצוע מגניב.
לטעמי זה ממוקד מדי באלפים האפלים (סליחה, קשה לי לקרוא להם דרו בעברית, וכך קראתי להם באיי הסערה) כדי שממש יהיה שחיק, אז אני משער שזה בנוי למערכה ספציפית? או פשוט תרגיל ביצירה?
מתוך סקרנות, איך אלפים רגילים מתייחסים אליהם ומה בנוגע לגזעים אחרים?

אני משער שמאירי האפלה זה ארגון קיים - או שזה ארגון שאתה יצרת?
 
מאירי האפלה הוא ארגון קיים. משום מה לא מצאתי לו קישור, אבל אני מניח שאני יכול לקשר לארכיטיפ הוויג'ילנטי שלרוב מקושר אליהם. וכרגיל, גם זה נכתב לגולאריון, למרות שרוב התוכן שאני יוצר לגולאריון הוא תרגיל מסוים ביצירה. כאן, ניסיון להבין את המכאניקות של המהדורה של פאת'פיינדר, שאני עדיין לא מומחה בהן.

אבל אני לא אסכים שהם כול כך ממוקדים. שנאה גזעית אני מבין, זוהי יכולת שיעילה רק כנגדם, אבל עמידות לקסמי דרו- זה תוסף שיכול לעזור כנגד כול לחש שקיים, ואפילו יותר אם הוא ממסורת הקסם שבחרת בלי קשר למטיל שלו. תורות הלחימה של המעמקים יעילות בכול היתקלות עם תפלצים, שהן אויבים מאוד נפוצים במערכה (ואגב במכוון הענקתי את הכישרון כזמין גם לאלפי מערות, שגם מכירים את העולם התת קרקעי מעט). היעלמות משדים זה מאוד ספציפי אבל מאוד טוב במה שהוא עושה ויצורי תופת זה תת סוג שכולל גם שטנים, דימונים, ראקשאסה ושאר חוצנים מרושעים- על פי מה הקמפיין ממוקד. ולסיום, זעתם של האירנאקורסה יעיל כנגד כול השפעה עם המאפיינים התמרה או תהפוכה, שהם מאפיינים די נפוצים.

הם נוצרו להילחם בדרו, אבל אני חושב שהכישרונות מספיק רחבים בשביל להיות יעילים גם בקמפיין שלא מתמקד עליהם אלא שהם נבלים משניים בו.

עריכה: מתגלה שהשם הנכון למאירי האפלה הוא נושאי האור (Lightbearers). הארכיטיפ וויג'ילנטי שלהם נקרא Darklantern ומשם התבלבלתי. אני מוסיף פה קישור אליו: https://aonprd.com/ArchetypeDisplay.aspx?FixedName=Vigilante Darklantern
 
נראה מעניין ומרשים, אבל אני מרגיש שמלא דברים עוברים לי מעל לראש בגלל אי-היכרות עם העולם והשיטה. נו, זה המחיר של התבססות על LORE עשיר קיים - אי אפשר לתת לקורא את הכל בכפית.

מה שכן קפץ לי לעין, זה הכינוי נושאי האור (Lightbearers) - במיתולוגיה של עולמנו, "נושא האור" בלטינית הוא לוציפר, הלא הוא השטן המוכר לכל ילדי שנות השמונים מעטיפות התקליטים.
 
The oldman אמר/ה:
מתוך סקרנות, איך אלפים רגילים מתייחסים אליהם ומה בנוגע לגזעים אחרים?
פספסתי את זה בתגובה הקודמת. אלפי חצות דומים יותר במראה לאלפים אפלים, ולכן יש מהם חשש, והם נוצרו מפשע שגם אם נעשה למטרה טובה- הכתים את דם האלפים לעד. אני מנחש שגם בחברה אלפית רגילה, לא יראו אותם באור חיובי.
גזעים אחרים לעומת זאת- זה תלוי בקשר שלהם לאלפים האפלים. גזעים שלא מכירים את האלפים האפלים לא ישימו לב ליותר מידי הבדל (אלף חצות נראה כמו משהו באמצע בסופו של דבר), לעומת זאת גזעים שמכירים את האלפים האפלים היטב ולא יסמכו עליהם, יחשדו בהם כאילו היו אלפים אפלים בעצמם.
הגזע שככול הנראה הכי יזדהה איתם זה חצי אלפים אפלים- שגם הדם שלהם הוכתם בידי הדרו, אבל דווקא אלפי חצות במצב הזה לרוב יפגינו את העוינות, ולא יראו אותם כיותר מהדם שלהם. בסופו של דבר, חצי אלף אפל או אלף אפל מלא, אלף חצות יתקשה לראות את ההבדל.
לסיום, והברור מאליו, אלפים אפלים יראו אלפי חצות כאויבים מושבעים, אם הם כמובן יצליחו לזהות שהם אלפים חצות ולא אלפים אפלים (זו הסיבה שלאלפי חצות יש קלות יתרה בהתחזות אל אלפים אפלים).

המפקד האלמוני אמר/ה:
מה שכן קפץ לי לעין, זה הכינוי נושאי האור (Lightbearers) - במיתולוגיה של עולמנו, "נושא האור" בלטינית הוא לוציפר, הלא הוא השטן המוכר לכל ילדי שנות השמונים מעטיפות התקליטים.
זו הבחנה מעניינת. ייתכן שאפשר לעשות על זה הרפתקה, עם המקורות האפלים של ארגון נושאי האור. האלפים האפלים בגולאריון סוגדים לשרי השדים (תוהו-רוע), כאשר ה'שטן' הוא אסמודאוס, המלך של הגיהינום (סדר-רוע). ייתכן שלאסמודאוס, או לאחד מהשטנים שלו, יש קשר סודי אל הארגון. זה בהחלט משהו שאפשר לשחק עליו.

האיש בשחור אמר/ה:
אני מסכים אם The oldman, זה בנוי יותר להרפתקה אחת.
אפשר להריץ את זה במרתון (הרפתקה קצרה עם הרבה משתתפים של 5-3 שעות ברצף).
ופעם נוספת, לא אסכים עם הנושא הזה. מעבר לעובדה שניסיתי לתת מאפיינים מספיק כלליים כדי שיתאימו גם לקמפיינים שלא מאוד ממוקדים באלפים אפלים, אני אזכיר את נתיב ההרפתקאות Second Darkness, שהוא נתיב ההרפתקאות השלישי שיצא על ידי פאיזו (אם לא סופרים את נתיבי ההרפתקאות שהוצאו בתקופת מגזיני דרגון) ועוסק כול כולו באלפים האפלים, במשך 6 הרפתקאות שלמות.

אני מניח שהקמפיין האידיאלי לאלף חצות הוא קמפיין של Second Darkness שהומר מהמהדורה הראשונה אל המהדורה השנייה.
 
בהחלט מעניין, המכאניקה מאוד נחמד- אבל לא הצלחתי להבין את כשרון הגזע "היעלמות משדים". האם כל היכולות שהוא מעניק עובדות רק כששדים מטילים את הלחשים הללו? אם כן, אני ממליץ לשנות את הניסוח. אם לא, אז למה בעצם?
 
Nextorl אמר/ה:
בהחלט מעניין, המכאניקה מאוד נחמד- אבל לא הצלחתי להבין את כשרון הגזע "היעלמות משדים". האם כל היכולות שהוא מעניק עובדות רק כששדים מטילים את הלחשים הללו? אם כן, אני ממליץ לשנות את הניסוח. אם לא, אז למה בעצם?
היכולות עובדות רק כאשר שדים מטילים את הלחשים האלו. שיניתי את הניסוח.
 
חזרה
Top