• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 דרקונים ונתונים [דו''נ 65] מהלך קורי השדים - נתיב מופת לעותרים עכבישיים [מו''ד 4]

מהלך קורי השדים
דרישות קדם: אלף אפל, עותר

העותרים שואפים ללמוד את כוחם של אדוני היקום, לעצב אותו, ולשלוט בו. זה רק הגיוני שמשרתיה של גבירת השאפתנות יהפכו את הדחף הזה לאמנות.

לולת', גבירת הזדון העכבישית, מתגוררת בבורות קורי השדים - ממלכה שטנית ואפלה של ארכנאידים, רעל, וסבל. ילדיה הנאמנים והקנאים ביותר לומדים לקרוא לרשתות האפלות ששולטות במימד הזה, לזמן אותן כדי לאפשר להם להתעלות על אויביהם בקרב בשמה של המלכה האפלה.

אילו הם מהלכי קורי השדים



מאפייני מהלך קורי השדים

דרגה 11: חובת מהלך הקורים
כאשר מהלך קורי שדים מפעיל תפילת עותר עם השפעה איזורית שיש לה השפעה נוספת הקשורה לחובת העותר שהוא בחר, הוא רשאי לוותר על ההשעה הנוספת הזו. במקומה, העותר זוכה ליתרונות של חובת מהלך הקורים - עד סוף תורו הבא, האיזור שהושפע מהתפילה נעשה איזור של קורי שדים, ונחשב לתוואי שטח קשה בעבור אויבים של מהלך הקורים.

דרגה 11: פעולת מהלך הקורים
כאשר מהלך קורי שדים משתמש בנקודת פעולה כדי להטיל תפילת עותר שמושפעת מחובת מהלך הקורים, הוא רשאי לפסוע מספר משבצות השווה למתאם החוכמה שלו כפעולה חופשית. כל משבצת שהוא נע כחלק מהתנועה הזו חייבת להיות בתוך או ליד איזור של קורי שדים.

דרגה 16: קורי הטורף
כל יצור שמסיים את תורו באיזור של קורי שדים נעשה מואט עד שקורי השדים נעלמים.
כוחות מהלך קורי שדים

רשת משתלחת התקפת עותר 11
קורי השדים שלך לא ממתינים שאויביך יפלו לתוכם - הם גוררים אותם בצרחות אל מותם הקרב
התקלות // קדושה, אביזר, מוות
פעולה רגילה איזור:פרץ 4 בטווח 10 משבצות
התקפה: חוכמה נגד תגובה

פגיעה:
3ק6 + מתאם חוכמה נזק מוות
השפעה:
כל אויב שנפגע מהפיצוץ נמשך 2 משבצות לעבר נקודת המוצא של ההתקפה.
מיוחד:
נקודת המוצא של הכוח חייבת להיות משבצת שנמצאת באיזור של קורי שדים.


זחלן קורים תכלית עותר 12
העכביש הנבון לא משתמש בקוריו רק כדי ללכוד את היריב - אלא גם כדי לנוע לכיוונו במהירות על טבעית
התקלות // קדושה, אביזר, שיגור
פעולה משנית
מטרה: אתה או בן ברית אחד שנמצא בתוך איזור של קורי שדים
השפעה: המטרה משתגרת לכל משבצת אחרת שנמצאת באיזור של קורי השדים.


קריאה לעכבישי התהום התקפת עותר 20
מהלך קורי השדים הגיע לשיא יכולתו - קורי השדים שלו הם לא סתם עותק ערטילאי של קורי השדים, אלא פתח של ממש לממלכה של גבירתו האפלה
יומי // קדושה, אביזר, מוות
פעולה רגילה איזור:פרץ 2 בטווח 10 משבצות
התקפה: חוכמה נגד קשיחות

פגיעה:
6ק6 + מתאם חוכמה נזק נקרוטי, והמטרה מוחלשת
השפעה:
כל יצור שמושפע מהמתקפה נעשה חסר ישע (הצלה לסיום) בזמן שעכבישים מבורות קורי השדים לוכדים וגוררים אותו אט אט אל השער שמוביל בחזרה לממלכתם.
מיוחד:נקודת המוצא של הכוח חייבת להיות משבצת שנמצאת באיזור של קורי שדים.




------------------------------

אז זהו, הנה מהלך קורי השדים!
הערה חשובה: אין לי שמץ באיזון של דברים ל4, אז פידבק יותר מיתקבל בברכה, ואני מניח שהוא נדרש!
 
נתיב מעניין! אהבתי את השילוב שבין שתי היכולות של דרגה 11, שאחת תומכת בשניה בצורה מעניינת.

היכולות נראות די סבבה, חוץ משתיים שלא ברורות לי:

דרגה 16 - קורי הטרף - למה הצלה לסיום? נניח שיצור מתחיל את תורו במשבצת קורים. אם הוא צועד משבצת אחת אל מחוץ לקורים, הוא מפסיק מייד להיות מואט ולא צריך להציל. אם הוא צועד משבצת אחת אל משבצת אחת של קורים, אז הוא נכנס בתורו אל קורים ונעשה מואט, כלומר נשאר מואט. הוא עשוי להצליח בהצלה בסוף התור, אבל אז בתחילת התור הבא הוא עדיין בקורים כי הוא סיים את התנועה שלו בהם, וההצלה מיותרת.

דרגה 20 - קריאה לעכבישי התהום - הפלאפ מדבר על גרירה אבל אין אפקט של גרירה ביכולת. השפעה של חוסר אונים היא מאוד מאוד חזקה, ובגלל שזו השפעה, זה קורה גם למי שההתקפה לא הצליחה לפגוע בו! מה לגבי השפעה של נטיעה/אחיזה במקום?
 
רעיון ממש נחמד, יישום מעולה.

השילוב בין היכולות באמת נחמד מאוד.

אני דווקא חולק לגבי היכולות של דרגה 11
שים לב שלעותר יש רק דרך אחת ליצור קורי שדים, והיא על ידי שימוש בכוח היתקלות עם השפעה איזורית שיש לו גם השפעה מכוח העותר בה הוא בחר. זה מצמצם מאוד את בחירת הכוחות שלו. למשל לעותר של חובת הזעם (בלי divine power) יש כוח אחד כזה בדרגה 7, אחד בדרגה 23 ואחד בדרגה 27.
כדאי לתת לעותר דרך אחרת ליצור אותם. אני מציע לתת לו אפשרות ליצירת קורי שדים כשהוא משתמש בכוחות שלו וגם כשהוא מנצל נקודת פעולה להטלת כוח אזורי.
בנוסף הערה על הניסוח: ממליץ לשנות לכוח קרוב או אזורי, כי יש לעותר גם כוחות קרובים שמשפיעים על איזור - למשל קרוב פרץ 5 משפיע על איזור, אבל הוא לא כוח איזורי אלא קרוב.

המצב חסר ישע באמת חזק מאוד - זה נותן לך יתרון קרבי ופגיעה חמורה אוטומטית על האויבים.

היכולת דרגה 16 גם מאטה אותך אם אתה נכנס לקורים - אם אני נכנס אחרי שנעתי 2 משבצות בתורי מה אני עושה? אולי כדאי לומר שמי שמסיים את תורו בקורי השדים נעשה מואט, או פשוט להפוך את קורי השדים לתוואי שטח קשה עבור אויבים.

ועוד כמה הערות על הניסוח
אין דבר כזה אזור פיצוץ (blast). התכוונת לכתוב פרץ (burst).
פיצוץ הוא תמיד כוח קרוב.
טלפורטציה תורגם לשיגור.
נקרוטי תורגם למוות.

אבל אני שוב רוצה להדגיש שהרעיון ממש טוב, והקורים האלה נתנו לי השראה מכאנית. אם אספיק להגיש היום את הדו"נ שלי יש סיכוי לא רע שתתווסף אליו מכאניקה בזכות הדו"נ הזה.
 
תודה רבה על ההערות!

אני אחליף את ההשפעה של קורי טרף למואט אם מסיים את תורו בתוך הקורים.
לתת השפעת נטיעה גם יכול לעבןד לכוח דרגה 20 - הרעיון בגרירה היה שהוא לאט לאט שוקע לתוך פורטל, לאו דווקא נמשך לתוכו כמו חור שחור.

אביעד - אני אתקן את המונחים, תודה על ההערה.
תוכל להסביר את ההצעה שלך בעניין הכוח בדרגה 11? אני חושש שלא הבנתי למה אתה מתכוון.
 
חזרה
Top