• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [5] עזרה בבחירת דבשים

אני מתכונן מערכת יחיד לחבר שמשחק Tabaxi נוכל Scout עם מיקוד חזק על תנועה ואני צריך להוסיף עוד שתי דבשים (אנחנו רוצים להתמקד על מערכת היחסים בין השחקן לדבשים כדי לתת למשחק יותר עומק) ואני מנסה לבחור את המקצועות והגזעים שיתמכו בבילד שלו, אשמח לעזרה בבחירה
 
כנראה עדיף לך להשתמש בחוקים לsidekicks שהופיעו בערכת הבסיס (וגם בUA לפני, אפשר לראות את ההבדלים ביניהם, ואת רוב המכאניקה של הסיידקיקס בלינק הזה.) ואמורה להיות להם הרחבה לדרגות גבוהות יותר בכמה מההרפתקאות המוכנות של וויזארדס, למרות שאני לא מצליח להזכר איזו.
 
אני לא הבקיא הכי גדול ב5 ולא מכיר בניות, אבל בגדול לך על מטיל לחשים עם לחשי תמיכה וhaste, ועוד איזה טנק שיכול לאגף עם הנוכל שלך ולספוג את הנזק. מאוד מאוד כדאי שלאחד מהם תהיה יכולת ריפוי אבל אם אתה נותן לו דב"שים (וכל כאב הראש הזה) מתן שיקויי ריפוי במקום הענקת יכולת ריפוי לדב"ש לא אמור להוות בעיה.
נ.ב. תגיד לחבר שלך שיחזור, אהבתי לקרוא את ההודעות שלו בפורום.
 
הייתי ממליץ שאחד הדב"שים יהיה הילר, והשני טנק/קוסם עם באפים. הוא יעשה את רוב הנזק, מחוזק בקסם ומוגן על ידי חבריו - אבל תן לו מרפא שילחם לצידו, אחרת הוא ימות מהר בטעות ויהיה לו עצוב.
 
tkhag1 אמר/ה:
אני יודע שאני צריך הילר מגונן ובפר כדי לתמוך בדמות

לא אתה לא.

תבחר מה שמוצא חן בעיניך. ממילא אתה שולט בהיתקלויות. בילדים ואופטימיזציות זה סתם שיעורי בית באקסל.
 
לא יודע לגבי המשחק שלך, אבל אני כן חושב שאם אתה לא משתמש במכאניקת ה-Sidekicks (למרות שלדעתי היא די טובה), אני חושב שמומלץ להפחית את הדרגות של הדב"שים מעט כדי לא לגנוב את הפוקוס מדמות השחקן ולהפוך אותו בבירור ל"דמות המובילה את החבורה". אני מנסה לעשות את זה במשחקי היחיד שלי.

בנוסף, אני אמליץ בזמן קרב לתת לשחקן שליטה על לפחות אחד מהדב"שים אם לא שניהם. ככה לא יוצא מצב שהשחקן משחק דמות אחת ואתה משחק בכול קרב את כול המפלצות ועוד שתי דמויות.
 
במו"ד5 גם לא חייבים לבנות את הדב"שים כדמויות. אפשר לבנות אותם בתור מפלצת, ומידי פעם לעדכן את הנתונים שלהם כדי להתאים את זה ל"עליה בדרגה".

ככה אתה יכול לבנות דב"ש בלי להתחשב בכללי הדמויות ולתת לו כמה יכולות ולחשים שמבחינתך משלימים את היכולות והכישורים של דמות השחקן.
 
בזמנו הוא הריץ לי הרפתקת יחיד עם עוד שלושה דבשים שחלקם היו חזקים יותר ממני בכמה מקרים אבל תמיד נהנתי מההרפתקה ואפילו בכיתי כשאחד מהם מת בסוף המערכה, אנחנו נהנים יותר ממשחק עמוק ולפחות 60% מהמשחק היה סביב מערכת היחסים של השמות שלי עם הדבשים ועוד דמויות חוזרות אחרות. המערכת הייתה יותר דרמטית מאשר אפית.
אני מנסה לבנות מערכה דומה מהבחינה הזו, על אף שאני מקדיש חלק ניכר מההשקעה לקרב אני מאוד רוצה להתמקד במערכת היחסים עם הדמויות, וזה דורש דמויות שוות בכוחם ובחשיבותם לשחקן.
לכן אני צריך דמויות עם מקצועות ולא עוזרים מזדמנים.
 
הדבר היחיד שדמויות עם מקצועות בתור דב"שים יתנו לך זה עוד מכניקה להתעסק איתה.
בנייה של הדב"ש בפורמט של מפלצת מורידה הרבה מטען מיותר, לא משנה כלום מבחינת האישיות והאינטראקציה איתה, וגם מאפשרת לך לקדם את הדב"ש בעוצמה כשמתאים ונוח לך מבחינת התפתחות המשחק.

קח לדוגמא את איליאנה, הדב"שית שמלווה את שוש הזוטונית הפייטנית במסע המסוכן נגד שטחי ההפקר:
https://www.pundak.co.il/forums/viewtopic.php?p=737990#p737990

בעיקרון היא לוחמת, אבל עם מאפיין שדומה חלקית להתקפת הפתע של גנב. הפורמט שלה מבוסס בחלקו על זה של ההובגובלין. בהחלט יש מצב שהיא תמשיך להופיע עוד במשחק, וכששוש תעלה בדרגות, סביר שאשדרג את הנתונים שלה בהתאם.
 
חזרה
Top