• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] גזע בניסיון

Arkadius

פונדקאי פעיל
שוב, אני מנסה להביא לפה מבנים מכאנים חדשים שבניתי, כדי לראות מה חברי הפורום חושבים על האיזון של התכונות. הגזע הבא הוא גזע בעל מאפיינים תרבותיים מיוחדים במינם. כגזע א-מיני, הוא חסר כל שחיתויות הנובעות בשל יחסים בין-מגדריים, ובשל התשוקה המולדת של אנשיו למכונאות והתרבות מעודדת-ההתפתחות שלהם, הגזע קיבל בקלות את תואר "הגמדים של העולם שלי".

גזע (אני צריך לחשוב על שם).

העלאת ערכי תכונות - ערכי הכוח, הזריזות והתבונה שלך עולים ב-1.

גודל - בינוני.

מהירות - 30 רגל.

חוש שמיעה חד - יש לך יתרון לבדיקות חוכמה (הבחנה) המבוססות על חוש השמיעה.

מהנדס מוכשר - בכל פעם שאתה מבצע בדיקת תבונה (היסטוריה) הקשורה למקור של חפצים או מנגנונים מכאניים כאלו ואחרים, אתה נחשב מיומן בהיסטוריה ויכול להוסיף את כפליים תוסף השליטה שלך לבדיקה, במקום תוסף השליטה הרגיל שלך.

תכנון גאוני - אתה מקבל שליטה בכלי פחח או בכלי נפח, לבחירתך.

חפץ קרוב ללב - כאשר אתה מסיים מנוחה ארוכה, ביכולתך לבחור חפץ לא קסום אחד. החפץ הופך לקסום עבור מטרות התגברות על עמידויות וחסינויות לנזק, ועבור השפעות ותכונות שמשפיעות על חפצים לא קסומים בלבד. ההשפעה נמשכת עד שאתה מסיים מנוחה ארוכה.
לחלופין, כאשר אתה מסיים מנוחה ארוכה, ביכולתך לבחור חפץ קסום אחד. במידה ולחפץ הקסום יש תכונה שגורמת לו להיהרס לאחר שימוש יתר, החפץ הקסום לא נהרס לאחר שימוש יתר, ויכול להיהרס רק על ידי השפעות חיצוניות. ההשפעה נמשכת עד שאתה מסיים מנוחה ארוכה.

התחפרות - ביכולתך כפעולה להשתמש בפעולת המאוץ. כאשר אתה משתמש בה בצורה הזו, אתה מקבל מהירות חפירה למרחק של 15 רגל, בנוסף למהירות ההליכה הרגילה.
בנוסף, כאשר אתה נופל שרוע, ביכולתך להשתמש בתגובה שלך כדי לקבל מחסה מלא עד שהמצב יגמר. לאחר שאתה משתמש ביכולת הזו, עליך לגמור מנוחה קצרה לפני שתוכל להשתמש בה שוב.

שפות - מדוברת ועוד שפה.

שוב, רק כדי לבדוק את האיזון של הגזע, פחות כדי להעשיר בידע אודות התפקיד של הגזע בעולם.
 
לפני שאני מסתכל על האיזון....
זה מרגיש כמו גזע שפשוט מתאים רק למקצוע ארטיפיסר או מקצועות אחרים שמשתמשים בהנדסה ותכנון כדי לבנות דברים. אז אם אני לא כזה אין ממש סיבה שאני אבחר את הגזע הזה...

מכאניקה:
התחפרות מרגיש כמו משהו די חלש, כי מצב שרוע הוא יחסית נדיר. אין הרבה מפלצות שגורמות למצב הזה. בכל מקרה, מרגיש לי די מאוזן בקריאה ראשונה.

שאלה: חפץ קרוב ללב ותכנון גאוני- יש בכלל זמן שימוש מוגבל לחפצים?

מה אתה אומר על השם: גמנדסים? גמדים-מהנדסים?

(עריכה- אם זה מו"ד חמש, למה לא לפרסם את זה במבוכים ודרקונים פאת'פיינדר?)
 
היכולות של הגזע מאוד ספציפיות, וכנראה לא יבואו לידי ביטוי במשחק רגיל.
יכולת ההתחפרות מאוד מוזרה, למה ששחקן ירצה להפוך לחסר אונים? אם אם יש לו מחסה מלא, זה נשמע לי מאוד משונה.

הייתי ממליץ לצמצם את היכולות ההנדסיות הללו לשני מאפיינים שמקבילים למאפיינים stunecunning ושליטה בכלים של הגמדים, להחליף את ההתחפרות ביכולת אחרת, ולתת +2 לאחת התכונות (ו+1 לשתיים אחרות).
 
כדאי להסתכל על הגזע שיש לו את היכולות הדומות ביותר ולנסות להשוות אליו. במקרה הזה נראה לי שגמד הוא השוואה הגיונית (הרבה תוספי שליטה למיומנויות ספציפיות).

חסרונות
תוספי תכונה - 1+ לשלוש תכונות נחשב פחות חזק מתוסף 2+ לתכונה אחת ו-1+ לאחרת, אבל ההבדל לא מאוד גדול.

מהירות - כמו של גמד, אבל בלי היכולת של גמדים לנוע בקצב מלא בשריון. זה חסרון קל ביותר. אצל גמדים הוא בא לידי ביטוי כמעט אך ורק עבור כוהנים, כי יתר הדמויות המשוריינות נוטות להיות עם ערך כוח שמאפשר להן לנוע בשריון בקצב מלא בכל מקרה.

ראיית חושך - אין ראיית חושך, שזה חיסרון קל ביחס לגמד.

מאפייני גזע אחרים
גודל - לא ציינת מה הגדול שלהם. אני מניח שבינוני?

מהנדס מוכשר - לא ברורים לי כמה דברים מהיכולת הזו:
א. האם התוסף הזה בא מעבר לתוסף השליטה הרגיל, או שאתה פשוט נחשב שולט? כלומר אם הדמות שלי שולטת בכלי פחח ומנסה לתקן חפץ, האם היא מוסיפה את תוסף השליטה רק פעם אחת או פעמיים?
ב. "כל הבדיקות הקשורות ל..." זה מאוד מאוד מקיף. גם בדיקות תכונה עם מיומנויות כמו היסטוריה? גם פריצת דלתות עם תירוץ שהידע ההנדסי מסייע לי לדחוף מהכיוון הנכון? גם בשימוש בכלים? זה רחב יותר מכל שליטה נוספת שמקבלים כל הגזעים או המקצועות האחרים.

הנדסת עזר - זה טוב כמעט כמו יתרון לכל הבדיקות שממילא יש להן תוסף בזכות מאפיין המהנדס המוכשר. לא מרגיש לך שזה קצת Overkill?

תכנון גאוני - חמוד. הייתי מבהיר שמדובר בזמן שלוקח לחפץ להתקלקל בתנאים של בלאי טבעי, ולא כנגד נסיונות מכוונים לשבור או לקלקל אותו.

חפץ קרוב ללב - זו יכולת מאוד מגניבה, אבל מבחינה עלילתית היא מרגישה לי ממש קיצונית לעולם מבוכים ודרקונים קלאסי.
החפץ חסין לשבירה לחלוטין? גם שבירה באמצעות קסם? גם שבירה באמצעות לחש ניפוץ? גם לחש התפוררות? גם לחש משאלה? גם אם אלוהות רוצה שיישבר? גם אם החפץ נגע בכדורית אבדון? גם אם החפץ הוא פגיון קטן וזרקתי אותו לתוך הפה של תולע סגול ענקי והפגיון יישאר שם לנצח ויהרוג את התולע מפנים כי אפילו החומצה ההרסנית לא מסוגלת להתגבר על הפגיון?

התחפרות - איך בדיוק היצור מתחפר? האם יש לו טפרים של חפרפרת, או שהאדמה שואבת אותו אליה? איך הוא יכול להתחפר אם הוא נופל שרוע בגלל איבוד הכרה? באילו סוגי אדמה הוא יכול להתחפר? למה הוא נעשה חסר אונים? אם הוא מקבל מחסה מלא, איך החברים שלו יוכלו לרפא אותו אם הוא גוסס?
 
הרעיון של הגזע הוא כן להעניק לך את הסיבה להשתמש בtinkering. זה יכול להיות משהו שפועל גם עם ברברי וגם עם רב-אומן, ויכול להיות שיש לו אפילו השפעות פחותות על רב האומן.

תכונות - לא שינוי גדול מדי, אני מעדיף להשאיר כמו שהם.

גודל - אכן, בינוני.

מהירות - עכשיו אני רואה שכתבתי 25 רגל, הרעיון היה 30 רגל, הם לא גזע נמוך משמעותית.

ראיית חושך - כמאפיין חושי, אני חושב לתת להם ראייה עיוורת לטווח 30 רגל, נשמע לי יותר מתאים לגזע, מה גם שראייה עיוורת היא לא כזאת overpower.

מהנדס מוכשר - שוב, טעות שלי, הכוונה היתה למיומנות ההיסטוריה. אציין שוב שזוהי גרסה ראשונית, שלא ערכתי יותר מדי.

הנדסת עזר - באמת, הכוונה היתה לתת לו יכולת דומה לאחת של בני המחצית. אני חושב שאשנה את זה ליתרון לבדיקות עם כלי פחחות או נפח.

תכנון גאוני - בעיקר בשביל לתקן חפצים שניזוקו על ידי חומר מעכל, למשל. אני חושב שאערוך את היכולת, ואשנה אותה לבאמת קבלת שליטה בכלי פחח או נפח, משהו שנשמע לי שהגזע הזה צריך.

חפץ קרוב ללב - באמת, הרעיון היה בעיקר עבור חפצים רגילים שניזוקו על ידי התקפה של רפש, נניח, ועבור חפצים קסומים שיכולים להישבר אם משתמשים בהם יותר מדי, כמו שרביט של קליעי קסם, שיש לו סיכוי של 5% להיהרס במידה והשתמשת בטעינה האחרונה שלו.

התחפרות - הרעיון המקורי היה להעניק לו מחסה מלא כל עוד הוא שרוע, ועידנתי אותו טיפה. אני מאמין שכן אערוך ואשנה, כי בקריאה שנייה זה באמת נשמע חלש למדי.
 
Arkadius אמר/ה:
הרעיון של הגזע הוא כן להעניק לך את הסיבה להשתמש בtinkering. זה יכול להיות משהו שפועל גם עם ברברי וגם עם רב-אומן, ויכול להיות שיש לו אפילו השפעות פחותות על רב האומן.
אוקיי, אבל ננסי סלע מקבלים שליטה בכלי תיקון ויכולת ליצור חפץ קטן אחד, וזה משהו שיש גם לננס סלע ברברי והוא לא שליטה בהמון המון מיומנויות וכלים.
פלוס, אם כל היצורים האחה שולטים בכל כלי ההנדסה תמיד, זה אומר שאין להם לאן להתמקצוע בתחום. אצל גמדים, כל גמד בוחר בשליטה בכלי אחד כלשהו - כי גמדים טובים בנפחות וטובים באבן וטובים בבירה, אבל לא כל גמד טוב בכל הדברים האלה. לכן יש עיסוקים שונים בחברה.
Arkadius אמר/ה:
ראיית חושך - כמאפיין חושי, אני חושב לתת להם ראייה עיוורת לטווח 30 רגל, נשמע לי יותר מתאים לגזע, מה גם שראייה עיוורת היא לא כזאת overpower.
ראיה עיוורת משמעותית יותר חזקה מראיית חושך. על איזה חוש היא מבוססת?
Arkadius אמר/ה:
מהנדס מוכשר - שוב, טעות שלי, הכוונה היתה למיומנות ההיסטוריה. אציין שוב שזוהי גרסה ראשונית, שלא ערכתי יותר מדי.
עדיין לא ברור הוא מבצע את הבדיקה עם שליטה, או שאם הוא שולט בהיסטוריה, התוסף מוכפל.
Arkadius אמר/ה:
הנדסת עזר - באמת, הכוונה היתה לתת לו יכולת דומה לאחת של בני המחצית. אני חושב שאשנה את זה ליתרון לבדיקות עם כלי פחחות או נפח.

תכנון גאוני - בעיקר בשביל לתקן חפצים שניזוקו על ידי חומר מעכל, למשל. אני חושב שאערוך את היכולת, ואשנה אותה לבאמת קבלת שליטה בכלי פחח או נפח, משהו שנשמע לי שהגזע הזה צריך.
איך ששתי היכולות האלו כתובות עכשיו, אני מציע לאחד אותן ליכולת אחת.
Arkadius אמר/ה:
התחפרות - הרעיון המקורי היה להעניק לו מחסה מלא כל עוד הוא שרוע, ועידנתי אותו טיפה. אני מאמין שכן אערוך ואשנה, כי בקריאה שנייה זה באמת נשמע חלש למדי.
אבל איך זה עובד? איך הוא מתחפר? למה זה קורה כתגובה כשהוא הופך לשרוע ולא כפעולה או פעולה נוספת בתורו?
 
Arkadius אמר/ה:
חפץ קרוב ללב - באמת, הרעיון היה בעיקר עבור חפצים רגילים שניזוקו על ידי התקפה של רפש, נניח, ועבור חפצים קסומים שיכולים להישבר אם משתמשים בהם יותר מדי, כמו שרביט של קליעי קסם, שיש לו סיכוי של 5% להיהרס במידה והשתמשת בטעינה האחרונה שלו.
אני יכול לראות את זה משומש לרעה ביותר מדי קלות, לדוגמה אתה בוחר מגן צריך בתור החפץ שלך ואז יש לך קיר נייד שאי אפשר לשבור, או אתה לוקח את זה על מניפת רוח שיש לה 20% במצטבר להישבר בכול שימוש אחרי הראשון ואז אתה יכול להטיל משב רוח בחינם ללא הגבלה.
 
the Nerubian אמר/ה:
אוקיי, אבל ננסי סלע מקבלים שליטה בכלי תיקון ויכולת ליצור חפץ קטן אחד, וזה משהו שיש גם לננס סלע ברברי והוא לא שליטה בהמון המון מיומנויות וכלים.
פלוס, אם כל היצורים האחה שולטים בכל כלי ההנדסה תמיד, זה אומר שאין להם לאן להתמקצוע בתחום. אצל גמדים, כל גמד בוחר בשליטה בכלי אחד כלשהו - כי גמדים טובים בנפחות וטובים באבן וטובים בבירה, אבל לא כל גמד טוב בכל הדברים האלה. לכן יש עיסוקים שונים בחברה.

זה יותר במובן של תרבות. הגזעים מבחינתי לא חקוקים באבן. אם שחקן רוצה להיות מגזע הנסיוני שהצגתי אבל הוא מעדיף דווקא את הנתונים של גמד, אין לי שום מניעה לתת לו - כמובן עם שינויים קלים בתכונות שממש לא מתאימות לגזע.
קרי, העובדה שהם מקבלים שליטה בכלי פחח או בכלי נפח הם חלק מהתרבות והסביבה בה הם גדלו, והם יכולים לבחור לאן להתקדם בתחום הזה.

the Nerubian אמר/ה:
ראיה עיוורת משמעותית יותר חזקה מראיית חושך. על איזה חוש היא מבוססת?

מעין שילוב בין חוש השמיעה המפותח ביותר שלהם למעין ואריאנט של חוש רעידה. זה נכון שראייה עיוורת היא חזקה למדי, אבל אני מעריך שראייה עיוורת לטווח ל 30 רגל יכולה להיות מתאימה עבור הדמות, אולי עם חיסרון משני כזה או אחר. אפשר נניח לעשות שהראייה העיוורת פועלת רק כאשר הדמות נמצאת בחשיכה, או משהו בסגנון.

the Nerubian אמר/ה:
עדיין לא ברור הוא מבצע את הבדיקה עם שליטה, או שאם הוא שולט בהיסטוריה, התוסף מוכפל.

שבוע קשה :)
יש לך הצעה לדרך הכתיבה?

the Nerubian אמר/ה:
אבל איך זה עובד? איך הוא מתחפר? למה זה קורה כתגובה כשהוא הופך לשרוע ולא כפעולה או פעולה נוספת בתורו?
במאפיינים שלו הגזע דומה מאוד לדמויי חפרפרת, כולל ה"מחושים" של החפרפרת והכול, ועם זוג ידיים נוסף (קטנות ולא משמעותיות עבור נשיאת נשק וכדומה, אבל עבור החפירה הם יעילות למדי) אשר אלו ביחד מאפשרים לו להשתמש במאפיין של ההתחפרות. חשוב לציין שההתחפרות היא יותר מן גירוי במצב הזה, שנוצר בעקבות האויבים הטבעיים של בני הגזע בעולם החי.

tkhag1 אמר/ה:
אני יכול לראות את זה משומש לרעה ביותר מדי קלות, לדוגמה אתה בוחר מגן צריך בתור החפץ שלך ואז יש לך קיר נייד שאי אפשר לשבור, או אתה לוקח את זה על מניפת רוח שיש לה 20% במצטבר להישבר בכול שימוש אחרי הראשון ואז אתה יכול להטיל משב רוח בחינם ללא הגבלה.

כמובן, עם שתי הגבלות:
-היות ואתה מסוגל לבחור את החפץ רק לאחר מנוחה ארוכה, זה קצת פחות יעיל למצבים חד פעמיים.
-טוב, הגזע הזה מיועד בעיקר לשימוש בקבוצה שלי, ואני משמש כשה"מ לעיתים קרובות... ההערכה היא שהשה"מ ידע להתמודד עם מצבים כאלה, וזה לא יחיד במינו. אני לדוגמא לא יתן יותר מדי אתגרים שניתן לפתור בקלות עם מניפה של רוח, במידה ואני אחליט לתת את החפץ לקבוצה.
 
Arkadius אמר/ה:
שבוע קשה :)
יש לך הצעה לדרך הכתיבה?
סכין מתחדדת על ירך רעותה וכל זה :)

זה הניסוח אצל גמדים:
חוכמת האבן. בכל פעם שאתה מבצע בדיקת תבונה (היסטוריה) הקשורה למקור של מבנה או יצירת אבן, אתה נחשב מיומן בהיסטוריה ויכול להוסיף את כפליים תוסף השליטה שלך לבדיקה, במקום תוסף השליטה הרגיל שלך.

Arkadius אמר/ה:
במאפיינים שלו הגזע דומה מאוד לדמויי חפרפרת, כולל ה"מחושים" של החפרפרת והכול, ועם זוג ידיים נוסף (קטנות ולא משמעותיות עבור נשיאת נשק וכדומה, אבל עבור החפירה הם יעילות למדי) אשר אלו ביחד מאפשרים לו להשתמש במאפיין של ההתחפרות. חשוב לציין שההתחפרות היא יותר מן גירוי במצב הזה, שנוצר בעקבות האויבים הטבעיים של בני הגזע בעולם החי.
הו, זה חדש! עד עכשיו חשבתי שאלו פשוט גמדים.

אם הם מסוגלים להתחפר עם הידיים הנוספות, מדוע לא לתת להם מהירות חפירה?
 
לגמרי עורך את הגרסה שלי לחוכמת האבן, ואני חושב שאעניק להם ראייה עיוורת רק כל עוד הם באמת עיוורים.

the Nerubian אמר/ה:
אם הם מסוגלים להתחפר עם הידיים הנוספות, מדוע לא לתת להם מהירות חפירה?

זה חדש לי. יש מהירות חפירה במו"ד?
 
Arkadius אמר/ה:
זה חדש לי. יש מהירות חפירה במו"ד?
כן יש כאלה;
חפירה
מפלצת בעלת מהירות חפירה יכולה להשתמש במהירות זו
כדי לנוע דרך חול, אדמה, בוץ או קרח. המפלצת לא יכולה
לחפור דרך סלע מוצק, אלא אם תכונה מיוחדת מאפשרת
לה לעשות זאת
וגם מפלצות כאלה יש, כמו אנקהג, בוליט, אפילו לדרקונים יש, זורן, גם יסודן אדמה כמובן... וכו'
הרשימה עוד ארוכה.
 
ה- שהמ אמר/ה:
חפירה
מפלצת בעלת מהירות חפירה יכולה להשתמש במהירות זו
כדי לנוע דרך חול, אדמה, בוץ או קרח. המפלצת לא יכולה
לחפור דרך סלע מוצק, אלא אם תכונה מיוחדת מאפשרת
לה לעשות זאת

תודה רבה :)
אני חושב שאכניס מהירות חפירה של 15 במקום הקבלת יתרון.
 
גזע חמוד בהחלט והייתי שמח לשמוע עליו קצת יותר מידע סיפורי, אבל אתה מתעסק כאן רק במכאניקה לצערי... אולי קצת מידע על הגזע היה נותן לי רעיונות ליכולות שיכולות להתאים לו ומאוזנות

שני הדברים שמפריעים לי באיזון של הגזע הם מהירות החפירה (גזעי שחקן בד"כ לא מקבלים מהירויות נוספות ככל הידוע לי, וחפירה נותנת לך מחסה מלא כשאתה חופר - אתה יכול לחפור מתחת למישהו לצאת לתקוף לחזור) והראייה העיוורת, (גם להפעיל אותה רק במצבים שאתה לא רואה לא באמת עוזר כדי להחליש אותה, מכיוון שהרעיון של ראייה עיוורת הוא שהיא עובדת כשאתה לא רואה רגיל)
 
יכול להיות שהראייה העיוורת באמת חזקה מדי, אני כנראה אחליף אותה ביתרון לבדיקות הבחנה המבוססות על שמיעה.

אביעד אמר/ה:
שני הדברים שמפריעים לי באיזון של הגזע הם מהירות החפירה (גזעי שחקן בד"כ לא מקבלים מהירויות נוספות ככל הידוע לי, וחפירה נותנת לך מחסה מלא כשאתה חופר - אתה יכול לחפור מתחת למישהו לצאת לתקוף לחזור) והראייה העיוורת, (גם להפעיל אותה רק במצבים שאתה לא רואה לא באמת עוזר כדי להחליש אותה, מכיוון שהרעיון של ראייה עיוורת הוא שהיא עובדת כשאתה לא רואה רגיל)

מה שאתה מתאר פה לא יעבוד בשום צורה הגיונית - היות ומהירות החפירה שלהם מוגבלת מאוד, היא לרוב לא תהיה משמעותית עבור קרבות, אלא יותר עבור מעבר בין מכשולים או מארבים. אני כרגע חושב שמהירות חפירה 15 זה מאוזן בהחלט.
 
אתה תטוקוף וזז 5 או 10 פיט לתוך האדמה, בתור הבא אתה חוזר לפני האדמה תוקף ועדיין יש לך לפחות 5 פיט כדי לחזור לחור שלך, אתה בעצם יכול להישאר במחסה מלא בכל רגע מלבד השניה שאתה תוקף בה.
גם אם תפחית את מהירות החפירה שלהם ל5 פיט זה לא יהיה מאוזן, במקרה הזה הם יוכלו להיות במחסה מלא כל תור שני.
 
ניתן לפתור באמצעות המשפט הפשוט ״בתור בו הוא התקיף או הטיל לחש, הגזע לא מסוגל להתחפר, ובתור בו הוא התחפר הגזע אינו מסוגל להתקיף או להטיל לחשים״. לא יודע אם הטלת הלחש היא גם חשובה אבל מרגיש לי שגם היא פתח לניצול לרעה שכזה.
 
חזרה
Top