• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מהדורה 5] שואי - נתיב לנזיר (פרויקט פרשים)

מספרים על מנזרים בארצות רחוקות שמלמדים אומנות לחימה מיוחדת,
בעוד יש מנזרים שילמדו אותך לרסק אבן בידיים חשופות, או לפתוח את עצמך לכוחות אסטרליים מהעולם הבא, הם ילמדו אותך כיצד האדם לבדו הוא כוח, אבל האדם על הסוס הוא המנצח.
הם לומדים להילחם באמצעות פלדה קרה לא בגלל שהם לא מאמינים באומניות לחימה, אלא בגלל שהם שיכללו את שליהן לכלול נשק.
בשבילם הארסנל של הנזיר החכם לא כולל רק את ידיו ורגליו, הוא כולל את החנית שלו, ואת ארבע הפרסות של סוסו.
הם נקראים שואי.

השואי הוא מסרות נזיר מבוססת רכיבה ולחמיה בחנית, אני לגמרי מעדיף לדמיין את זה כנגיטנטאה ולא בתור חנית פשוטה, אבל זה כבר דורש הרבה יותר התאמות ואני חושש גם לתת לנזיר נשק הישג ב"חינם", השואי נלחם רכוב ומשתמש בכל אספקט שנזיר אחר היה משתמש בו, כשהוא מתעל את עצמו דרך הסוס.

שואי

מסורת של פרסות, פלדה וריצה
בדרגה 3, אתה זוכה ביכולות הבאות

רכיבת זן השואי מאומן ברכיבה על סוסים בדיוק כפי שהוא מאומן בכל אומנות לחימה אחרת, הרכיבה בשבילם היא חלק מהמסע לשלמות נפשית וגופנית, אתה זוכה ביתרון לכל בדיקה שנועדה למנוע ממך ליפול מהסוס, אם נפלת מהסוס ונהפילה הייתה של פחות מ10 פיט- אתה נופל על הרגלים כל עוד אתה בהכרה. לעלות/לרדת מהסוס דורש ממך רק 5 פיט של תנועה, במקום חצי מהתנועה שלך.
כמו כן אתה זוכה בהכשרה במיומנות "טיפול בחיות" אם אין לך הכשרה בה. במידה ויש לך - אתה מקבל התמחות.
בנסוף, הסוס זוכה לתוסף המהירות לו אתה זוכה בעת עלייה בדרגות, וכאשר אתה משלם נקודת צ'י על מנת להפעיל את צעד הרוח או הגנה סבלנית - גם הרמך שלך מקבל את ההשפעות הללו.

בודהה יביא אותו לשם השואי יודע שהעולם והוא אחד, וכאשר העולם ידע שהוא זקוק לסוס, הוא ישלח לו אחד, אתה מקבל את היכולת להטיל אחת למנוחה ארוכה את הלחש "מציאת רמך", הרמך שלך תמיד יהיה חייה רגילה ולא יזכה מהיתרונת האחרים של הלחש, הוא לא נעלם כשהוא מת ולא מופיע יש מעין, אלא "מגיע" למקום בו אתה נמצא ומתפקד כרמך לדמות שלך עד שהוא מת/מזומן אחד אחר/משוחרר ממך.

אגרוף ברזל וחינת פלדה - אתה זוכה בהכשרה בחנית, היא נחשבת נשק נזיר עבורך.

מסע של אלף קילומטר מתחיל בהישג קצר - כשהשואי נלחם עם חנית הוא נלחם בחן ובאומנות, הוא מסוגל לנצל אותה ואת החיבור שלו לעולם כדי לבצע פעולות שנשק פשוט לא היה מסוגל לעשות לבדו, כפעולת בונוס אתה יכול לשלם נקות צ'י אחת, החנית שלך מקבלת הישג עד לתחילת התור הבא שלך, והנזק שהיא גורמת נחשב קסום.

שלמות הרוכב והרמך- בדרגה 11 אתה מסוגל לחבר עוד יותר את הקישור שלך לעולם לרמך שלך, אתה מסוגל להעניק לו הבנה בסיסית של חלק מהתורות שלמדת, שמאפשרות לך לשבור את מחסומי הטבע שהעולם הכתיב לך.
כפעולת בונוס אתה יכול לשלם עד 3 נקודות צ'י, הרמך שלך מקבל את כמות הנקודות ששילמת כתוסף להתקפה, לנזק, להצלות ולהגנות למשך דקה.

חנית,פרסה,חנית בדרגה 17 אתה והסוס הופכים ללוחם אחד ומאוחד, אתם מסוגלים להיכנס ברגעים שבו השני נכשל, ולהפוך כל כישלון להצלחה.
בתורך- כאשר אתה מחמיץ התקפה, אתה יכול לשלם נקודת צ'י אחת ולבצע מיידת התקפה אחת של הרמך שלך.
בתורו של הרמך - כאשר זה מחמיץ בהתקפה, אתה יכול לשלם נקדות צ'י אחת ולבצע התקפה מיידת אחת של נשק נזיר/מכה ללא נשק.
 
"מסע של אלף קילומטר מתחיל בהישג קצר" - אני מניח שזה מאפיין של דרגה 6 :)
אני חושב שהוא קצת חלש. הישג עם חנית בזמן רכיבה נשמע לי כמו משהו שלא מצדיק נקודת צ'י. כנ"ל לגבי ההתקפה הקסומה שזה דבר שהנזיר מקבל ממילא עם התקפות לא חמושות ולוחמים ומכשפים יכולים לקבל כבר בדרגה 3.

"שלמות הרוכב והרמך" - רוב נתיבי הפרשים שכתבת משתמשים בסוס כדי לנוע אבל לא ממש תוקפים באמצעותו. אם הרמך צריך להילחם, זו כנראה יכולת בסיסית מספיק שהוא צריך לקבל כבר בהתחלה ולא בעלות של צ'י. שים לב שההתקפה של הרמך חשובה גם למאפיין הנתיב של דרגה 17.
המלווים של סייר ושל אמן\ארטיפיסר לדוגמה, מקבלים תוספים מובנים.

מעבר לזה, פלאפ מצוין.
 
האמת שאת היכולת של דרגה 6 העתקתי מהקנסאי, רק שבגלל שהפכתי את החנית לנשק נזיר במקום לנשק קנסאי, הרגיש לי חזק מידי לתת לו את היכולת להוסיף את קוביות אומונת הלחימה שלו לנזק. אני שוקל לתת לו לשלם נקודת צ'י בשביל לקבל את הכישרון spear mastry למשך הסיבוב/לשלם כמות גדולה יותר בשביל לקבל את זה עד לסוף הקרב.

בקשר לדרגה 11, סוס מלחמה זה יצור יחסית מסוכן, אני מסכים שבדרגה הזו אין לו הרבה נק"פ אבל הוא עדיין עושה התקפה של 2ק4 +4 נזק וזה בלי החלק של דריסה. לתת לו תוסף של עוד 3 לזה מסכה לדעתי את מירב הבעיות כשהוא נותן לסוס תוסף התקפה של +7, ועוד לעשות נזק קצת יותר סביר. אני בהחלט חושב שזה חזק מספיק כדי לתת קונטרה ליכולת של סייר חיות מעודן שמוסיף את התוסף הכשרה שלו לכמעט כל דבר שהחייה המלווה שלו מגלגלת.
בסופו של דבר בזכות הלחש find steed רוב הרמכים יכולים לתקוף מבלי שהרוכב יבזבז על זה פעולה, (כי הם תבוניים קצת יותר מחיית רכיבה רגילה) לכן אני לא חושב שזה צריך לדרוש יכולת נוספת, מעבר לכיולת של דרגה 11 שפשוט דואגת שתוכל לשלם קצת צ'י בשביל לוודא שהרמך שלך עובד בצורה סיברה מספיק. נוסיף לזה שברמות גבוהות אני גם יכול לראות דמוית מוצאות רמכים קצת יותר חזקים עם ד"א יותר גבוהה (בסופו של דבר היכולת זימון שכל אחד קיבל נועדה לוודא שיש לו רמך תמיד, אבל היא לא דורשת שהרמך שלו תמיד יהיה האחד שהוא זימן)
 
א' נזיר במשך הרבה זמן נלחם עם כלי נשק, הוא נלחם עם כלי נשק מאוד מצומצמים, זה היה עוד במהדורות קודמות, ובמהדורה 5 הוא כבר עכשיו מקבל מס' נשקי נזיר, למעשה אפילו בניגוד למהדורות קודמות מועדדים נזיר להשתמש בנשק כי עד לדרגה גבוהה יחיסת הההתקפה ללא נשק שלו היא חלשה ביחס לנשקים.

ב' יש כבר נתיב נוסף ורשמי שנותן לנזיר שליטה בכלי נשק, הקנסאי, שלמעשה נותן לו כבר בכניסה לנתיב 2 כלי נשק, וככל שעולים בדרגות כלי נשק נוספים, ככה שזה לא כזה חריג.

ג' זה נתיב, אף אחד לא חייב לקחת אותו, אם אתה רוצה להיות מבוסס ללא נשק- יש מלא נתיבים שעובדים על הרעיון הזה, זה אפשרות בחירה של מקצוע ואם מישהו מרגיש שהוא לא "מתאים" לו אז הוא יכול לקחת כל נתיב אחר.
 
הביצוע המכאני משדר יותר פרש חנית מאשר נזיר...
בכל מקרה אני מתקשה לראות למה שמישהו יבזבז נקודת צ'י בשביל לקבל את ההישג, אם אתה תוקף בהישג אתה לא יכול להשתמש במתקפה הנוספת הלא חמושה של אומנות הלחימה
 
חזרה
Top