• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מהדורה 5 המונגדאי - נתיב לסייר (פרויקט פרשים)

תמיד אהבתי דמוית רכובות, האביר, הפרש, הרוכב... יש משהו מגניב בדמות שנמצאת על סוס ונלחמת ממנו, יש קצת משהו עמוק בקשר הזה בן הלוחם לבין הסוס שלו (או כל חיית רכיבה אחרת) ובתור פליט של 3.5 - אני זוכר כמה תמיכה לזה היה כבר בספר לשחקן.
ואז באו מהדורה 4 ו5 שבפירוש עשו הרבה פחות, הפאלדין כבר לא מקבל רמח אוטמטי, לחימה מחייה רכובה הפכה להיות כישרון שכמעט אף אחד לא יקח, ויש תחושה שהשיטה לא באמת תוכמת בלחימה רכובה, עד לרמה שנתיב של הפרש לא באמת נותן תחושה של פרש, אלא של אביר שבמקרה נמצא שם על הסוס.
כתוצאה מכך אני עושה פרויקט קטן בשם פרויקט פרשים, המטרה היא ליצור נתיב לכל מקצוע במו"ד 5 שמבוסס על להיות רכוב, כמעט לכולם יהיה יכולת זהה בדרגה הראשנה, ומשם זה כבר יפתח את זה לתפקיד שלו בשדה הקרב.

היצירה הראשונה בפרויקט היא הקשת הרכוב, אבל רציתי לתת לו שם מגניב את הוא קיבל את השם מונגדאי, (יחידת הפרש הרכוב הייחדיות לצבא המנוגלי במשחק הקאלטט age of empire 2) תרגישו חופשי לקרוא לו גם קשת רכוב, רוכב ערבות, או כל שם שמתאים לכם. המונגדאי הוא האחד שממש טוב בלרכב על סוסים ולירות באנשים תוך כדי, לא משנה אם הוא אדם על סוס, בן מחצית על כלב רכיבה או אורק על קרנף.

המונגדאי
"כן, יש לך הרבה חי"ר וזה נחמד והכל, אבל תפנים שעד שהם יגיעו ליעד שלהם הם יהיו כרית סיכות, אני יורה יותר חצים בדקה מאשר הצבא שלך מסוגל לנוע.

יש שני דברים שאתה יודע לעשות, ואתה עושה אותם טוב וביחד, אתה יודע לרכב, ואתה יודע לירות מקשת. אתה בחרת לנצל את ההכשרה שלך כדי למקסם את זה, הקשת היא הנשק האהוב עליך ביותר, ואתה מומחה בלפגוע באויב ולהתחרק ממנו, בעוד שאחרים יכולים להילחם כשהם רכובים, אתה נהנה מלהילחם כשאתה רכוב, המקום שלך הוא על הסוס, ורחוק 60 פיט מהאויב.

"נולד לרכוב" - בדרגה 3 המונגדאי כבר יודע לעשוות את מה שכל פרש צריך לעשות, הוא מאומן בלחימה מסוס ולא מתעכב יותר מידי משאבים כדי לעלות על סוס- אתה זוכה ביתרון לכל בדיקה שנועדה למנוע ממך ליפול מהסוס, אם נפלת מהסוס ונהפילה הייתה של פחות מ10 פיט- אתה נופל על הרגלים כל עוד אתה בהכרה. לעלות/לרדת מהסוס דורש ממך רק 5 פיט של תנועה, במקום חצי מהתנועה שלך.
כמו כן אתה זוכה בהכשרה במיומנות "טיפול בחיות" אם אין לך הכשרה בה. במידה ויש לך - אתה מקבל התמחות.
לבסוף, כל עוד אתה נמצא על סוס/חיית רכיבה - אתה מסוגל לבצע כפועלת בונוס את הפעולות ריצה ונסיגה.

"תמצאו לי סוס" - בדרגה 3 אתה מוצא את מצילח לנצל את הקשר הטבעי שבין הסייר לטבע בשביל לוודא שאתה אף פעם לא תלך על האדמה, ותמיד תשב על גב הסוס. אתה מקבל את היכולת להטיל אחת למנוחה ארוכה את הלחש "מציאת רמך", הרמך שלך תמיד יהיה חייה רגילה ולא יזכה מהיתרונת האחרים של הלחש, הוא לא נעלם כשהוא מת ולא מופיע יש מעין, אלא "מגיע" למקום בו אתה נמצא ומתפקד כרמך לדמות שלך עד שהוא מת/מזומן אחד אחר/משוחרר ממך.

"לא יכול לעצור"
- בדרגה 7 אתה רגיל להילחם כשאתה בתנועה, עד למצב שאתה בקושי מסוגל להיות באותו מקום ליותר מכמה שניות, התוצאה היא שאויבים שמגיעים עד אליך, מגלים שאתה לא נשאר מספיק זמן שם בשביל להתמודד איתך.
מס' פעמים במנוחה ארוכה השווה למתאם הזריזות שלך, אתה יכול לבחור לוותר על התגובה שלך אחרי שהותקפת מאויב -כדי לנוע את מהירות התנועה של הרמך שלך ולבצע התקפה אחת עם הקשת נגד המטרה שתקפה אותך.

"זה לא הסוס, זה הרוכב" - בדרגה 11 אתה מסוגל להוציא יותר מהסוס שלך, ההכשרה שלך נותנת לסוס יכולת להשאיר מאחור חיות אחרות ולהיות חיית אלפא בכל מקום. חיית רכיבה שאתה רוכב עליה משתמשת בתוסף ההכשרה שלך במקום בשלה. כמו כן היא מקבלת הכשרה לכל ההצלות ומוסיפה את תוסף ההכשרה לנזק.

"רחוק מהעין, יורה אל הלב" - בדרגה 15 אתה לומד כיצד לנצל את המהירות של הסוס שלך בשביל לחזק את ההתקפות שלך, אתה מסוגל לדהור בכיוון אחד במהירות וליורת לכיוון השני מבלי שזה יפריע לך, נהפוכו. אתה טוב יותר בזה.
אם נעת מעל 40 פייט כשאתה רוכב, עד לסוף התור אתה מבצע התקפה קריטית בתוצאה של 18-20.
בנוסף- המהירות של אויב שנפגע מהתקפות טווח שלך יורד ל0 עד לסוף התור שלו אם היא נכשלת בהצלת חוסן בד"ק של 8+תוסף הכשרה+מתאם זריזות.
 
הלכת לכיוון של פרש יותר מבחינת יעילות קרבית מאשר קשר עם הסוס שלו, שזה מעניין. הייתי מציין שאם אין היגיון ב"תמצאו לי סוס" הסוס לא מגיע (נגיד במישור האש או משהו).

בנוגע ללא יכול לעצור, זו יכולת טובה אבל אני מרגיש שמתאם הזריזות פעמים ליום זה המון פעמים ליום ליכולת כזו טובה. גם אם היא מתחדשת רק במנוחה ארוכה, 5 פעמים ביום לקבל התקפה ותנועה כתגובה עם תנאי מאוד קל למילוי זה מאוד חזק בעיניי.

וגם "רחוק מהעין, רחוק מהלב" מאוד חזק בעיניי, היכולת השנייה. הייתי עושה את זה רק על אויב שנפגע משתי התקפות טווח בסיבוב או יותר, כזה דיבאף על כול התקפה מרגיש לי מאוד עוצמתי.
 
עוג- בגלל שזו דמות שברגע שהיא מאבדת את הסוס שלה היא קצת חסרת תועלת חיפשתי איך להתמודד עם זה, מאחר וזה נתיב לסייר אני כן מוכן לתת לו את השעיית הספק שהוא יכול למצוא בכל מקום יצור שמתאים לרכיבה ו"להסתדר עליו", לצורך העניין במישור האש הוא ימצא יסודן שלובש צורה של סוס שאפשר לרכב עליו, אחרת לכל אחד יש תמיד את החשש שהסוס יפול והוא יאבד את כל הכוחות שלו, זה קצת כמו שאשף יאבד את הספר לחשים שלו.

בקשר ל2 היכולות, אני מאמין שאת לא יכול לעצור אפשר להעביר לפעם במנוחה קצרה, פשוט הרגיש לי שזה משהו שהוא אמור להיות מסוגל עלשות יותר מפעם אחת.

בקשר ליכולת קאפ, זה הצלת חוסן בד"ק לא כזה גבווה כשאתה כבר בדרגה 15. אני יודע שזה חזק, אבל די בטוח ש90% ממה שתילחם נגדו ידע להתמודד עם זה מבלי להריגש רע מידי.


דרגוניין - נכון, זה דורש תיאום ציפיות, אבל כל מקצוע דורש. לצורך העניין שחקן שירצה לשחק את המאסטרמיינד דורש משחק שיתיאם ליכולות שלו, ושחקן שישחק ברברי עם 8 כריזזמה לא בהכרח יסתדר במשחק חברתי. רק בגלל שזה דורש התאמות לא אומר שלא צריך לעשות את זה, ככן אציין שדווקא בשביל מבוכים וכו' נתתי את היכולת הראשנה שדואגת שהוא יסתדר למצוא רמך, אם בPF סייר יכול להסתובב עם זאב בגודל גדול כחייה מלווה ולהסתדר איאתו במבובכים, אז גם פרש יכול להסתדר במבוכים.
 
חוץ מזה נראה תת מקצוע כיף.
הבעיה היחידה שמהדורה 5 די מתעלמת מרכיבה כקטע.
נגיד במוד'מ לכל סוס היה אופי שלו, והיית צריך להתמודד עם זה, בדרך כלל ראיתי שסוס הוא כלי רכב ותו לא,ואני מניח שזה מה שזה בא לתקן.
שאפו.
אני חושב שללוחם אפשר בטח לעשות עוד כמה תתי מקצוע פרשים, אביר(רומח), קוזאק/הוסאר(מהיר, חרב קצרה כזה?)
יש מקצועות שאני יותר תוהה, ומסוקרן איך תעשה אותם.
 
liorgonen3 אמר/ה:
בקשר ל2 היכולות, אני מאמין שאת לא יכול לעצור אפשר להעביר לפעם במנוחה קצרה, פשוט הרגיש לי שזה משהו שהוא אמור להיות מסוגל עלשות יותר מפעם אחת.

בקשר ליכולת קאפ, זה הצלת חוסן בד"ק לא כזה גבווה כשאתה כבר בדרגה 15. אני יודע שזה חזק, אבל די בטוח ש90% ממה שתילחם נגדו ידע להתמודד עם זה מבלי להריגש רע מידי.
מסכים בנוגע ללא יכול לעצור, נשמע הרבה יותר מתאים.

עדיין נותר במה שאני אומר על היכולת קאפ. זו יכולת עם ד"ק של 18 בדרגה 15 (מניח שזריזות כבר 20) שמגיעה לד"ק 19 אחר כך. למרילית' ודרקון ירוק יש תוסף חוסן של 10+, ואלא אם האויב אגדי (ואז יש לו עמידות אגדית) אין לו מה לעשות, במיוחד כאשר אתה תוקף
3-4 פעמים בסיבוב. אתה גם תוקע במקום אויבי קפא"פ שיכולים להיות רציניים, ומונע מהם לחלוטין להגיב, זה אפילו לא מחצית המהירות. זה למה אני חושב שרק בפגיעה בשתי התקפות זה הרבה יותר מאוזן, עדיין מאוד חזק, אבל מאוזן.
 
חזרה
Top