[מו"ד 5] מכה בטוחה, רעיונות לתיקון.

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 4211
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

[מו"ד 5] מכה בטוחה, רעיונות לתיקון.

שליחה על ידי tkhag1 » 13 מאי 2020, 05:17

מכה בטוחה היא אחת מהלחשונים הגרועים ביותר במשחק, יש לך סיכוי שווה לפגיעה על ידי שתי מכות בשתי תורות במקום מכה עם יתרון בתור השני וגם אתה מסוגל לעשות יותר נזק בצורה הראשונה, עילה אם אתה נוכל או מתכנן להשתמש במכה עוצמתית איך לך סיבה לעשות את זה ואש פיות נותנת את אותו אפקט + כמה דברים אחרים עם הצלה אחת בלבד למשך דקה (ריכוז), בנוסף הלחש דורש ריכוז כך שיש לאויב סיכוי טוב מאוד להרוס לך את הלחש לפני שתספיק לתקוף, וזה בהנחה שהאויב שבזבזת עליו את התור שלך לא ימות באותו סיבוב על ידי הברברי של החבורה או פשוט יברח, בסופו של דבר העכברוש המכר שלך יכול לעשות את זה עם פעולת העזרה לאחר בצורה יעילה יותר.
לכן עלו לי שתי גרסאות חדשות ללחש, אני מקווה שהם לא יצאו שבורות:

גרסה א:
משך הלחש הופך לשתי תורות (ריכוז) וזמן ההטלה הופך לפעולת בונוס, כאשר מטילים את הלחש הזה המטרה מצילה חוכמה, בכישלון כאשר אתה תוקף את המטרה אתה יכול להשתמש בפעולת בונוס (רק בתור השני עילה אם יש לך מסיבה זו או אחרת שתי פעולות בונוס) כדי לתת להתקפה יתרון, שימוש בפעולת הבונוס הזו מסיים את הלחש.
הלחש אוכל בצורה הזו שתי פעולות בונוס ומאפשר הצלה כך שהוא נראה לי סביר למדי.

גרסה ב:
זמן ההטלה נשאר פעולה רגילה אך משך הזמן עולה לשלושה תורות (ריכוז), אתה לקבל יתרון על מתקפה כנגד היצור פעמיים במהלך הכישוף, ברגע שניצלת את היתרון הני שלך הכישוף נגמר.
הצורה הזו פשוט מכפילה את הלחש המקורי, וזה די הוגן לאבד תור בשביל שתי מתקפות עם יתרון קרבי.
במידה והצורה הזו חזקה מדי אפשר לאפשר לאויב הצלת חוכמה כנגד הלחש
החיים אינם סידרה של אכזבות או הצלחות, הם פשוט סדרה של אירועים.
משמעות ואלוהות הם קונספט אנושי שנועדו למלאה תחושת ריק פנימית.
הפחד מהמוות הוא פחד מאי ידיעה, שהוא עצמו שורש הפחד.


ארבע לפנות בוקר הוא זמן נהדר להרהר במשמעות החיים... או לקשקש בחוסר הגיון.
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 1189
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית

[מו"ד 5] מכה בטוחה, רעיונות לתיקון.

שליחה על ידי lonewolf » 13 מאי 2020, 09:40

זה באמת מרגיש יותר נכון ויותר שימושי. שאפו!
סמל אישי של משתמש
the Nerubian
The Fatespinner Archmage
הודעות: 13236
הצטרף: 05 דצמבר 2004, 17:04
תשובות: 69
מיקום: Azjul-Nerub, נורת'ראנד.
יצירת קשר:

[מו"ד 5] מכה בטוחה, רעיונות לתיקון.

שליחה על ידי the Nerubian » 13 מאי 2020, 09:48

אני חושב שלחשונים צריכים להיות פשוטים יחסית. ריכוז בזמן קרב, ומשך של יותר מסיבוב - אלו דברים שמתאימים בעיני פחות ללחשון קרבי.

הצעה חלופית - אתה לא מטיל את הלחשון על יצור אלא על עצמך כפעולה. הלחשון נותן לך תוסף מספרי (4+ או 5+?) לגלגול ההתקפה הראשון שאתה מבצע עד סוף תורך הבא.
The strands of destiny weave only a web of death

You can ask an audience to believe the impossible, but not the improbable
סמל אישי של משתמש
דיוגנס
הודעות: 122
הצטרף: 25 יולי 2019, 11:10
מיקום: משחק שחמט עם דרקון

[מו"ד 5] מכה בטוחה, רעיונות לתיקון.

שליחה על ידי דיוגנס » 13 מאי 2020, 13:23

אני לא מכיר המון את 5, אבל הגיוני שאפשר לשלב את זה בקומבו עם דמות אחרת מהקבוצה. בפאת'פיינדר יש לחש דומה (אמנם מדרג 1), שבתור הבא נותן פגיעה וודאית. אז הייתי מטיל אותו על הנזיר של הקבוצה, ואז הוא היה משתמש באגרוף מהמם על הבוס של הקבוצה. היה די קטלני...
זה לא שאני מנצח, אלא שמי שנגדי תמיד מפסיד.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 3158
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 46

[מו"ד 5] מכה בטוחה, רעיונות לתיקון.

שליחה על ידי אביעד » 13 מאי 2020, 13:47

אלישע - למרות שאני מסכים איתך שהלחש ההוא חלש, אני לא בטוח כמה התוספות האלה מאוזנות. ייתכן גם שהלחש נועד לשימושים מסוימים, כמו למשל לתת למכשף להטיל אותו כפעולת בונוס באמצעות על קסם, או כדי לבצע אחריו התקפה כפעולת בונוס עם יכולות של מקצועות אחרים. עם השינויים שלך המכשף יכול להטיל את הלחש כפעולת בונוס ו2 נקודות כישוף הן מחיר די זול בשביל לקבל יתרון ל3 תורות על מטרה.
הבעיה האמיתית בלחש היא שהמשך שלו הוא ריכוז - מה שגורם לזה שאם אתה חוטף נזק תוך כדי הלחש הוא עלול להתבטל לך. העובדה הזו מחזקת את הטענה שלי כי ייתכן שהלחש תוכנן כך שיהיה יעיל רק לשימושים מסוימים (אם כי זה מוזר).
אני לא באמת מבין גדול של מו"ד 5, אז אמנם אני חושב ייתכן שהשינויים שלך לא מאוזנים, אבל ייתכן שאני טועה.

מסכים בהחלט עם נרוביאן.

יאיר - מה שאתה אומר פה זה רעיון יצירתי ומאוד יפה, אבל לא תואם את הלחש בכלל. תיאור הלחש אומר שכאשר אני מטיל את הלחש על מטרה, אני מקבל יתרון לגלגול ההתקפה שלי נגד המטרה, מה שאומר שאם אני מטיל אותו על הנזיר של הקבוצה (או על כל דמות אחרת) אני מקבל יתרון לגלגול ההתקפה שלי נגד מטרת הלחש. אין שום דרך להשתמש בלחש הזה כדי להעניק יתרון להתקפה של אדם שאינו המטיל.
סמל אישי של משתמש
דיוגנס
הודעות: 122
הצטרף: 25 יולי 2019, 11:10
מיקום: משחק שחמט עם דרקון

[מו"ד 5] מכה בטוחה, רעיונות לתיקון.

שליחה על ידי דיוגנס » 14 מאי 2020, 23:05

אה, חשבתי שזה כמו בפאת'פיינדר, שאתה יכול להטיל את זה על חבר, ואז בתורו הבא יש לו +20 לפגיעה...
זה לא שאני מנצח, אלא שמי שנגדי תמיד מפסיד.
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 8891
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
תשובות: 55
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

[מו"ד 5] מכה בטוחה, רעיונות לתיקון.

שליחה על ידי Nextorl » 14 מאי 2020, 23:22

הלחשון הזה כמעט ונועד לאביר המאגי, שיכול בדרגה 7 להטיל לחשון ולתקוף כפעולת בונוס. לא מדובר בלחשון מדהים, אבל הוא היה נהדר לפני שלחשונים טובים יותר לאביר המאגי הוצגו בזאנאת'אר.

עריכה: וכהערת אגב, בעיית הריכוז נמצאת גם בלחשים כמו smite, ונועדה למניעת stacking של לחשים כאלה. לא פתרון מאוד טוב או אלגנטי, אבל עם זה אין מה לעשות.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
the Nerubian
The Fatespinner Archmage
הודעות: 13236
הצטרף: 05 דצמבר 2004, 17:04
תשובות: 69
מיקום: Azjul-Nerub, נורת'ראנד.
יצירת קשר:

[מו"ד 5] מכה בטוחה, רעיונות לתיקון.

שליחה על ידי the Nerubian » 15 מאי 2020, 10:19

Nextorl כתב:
14 מאי 2020, 23:22
הלחשון הזה כמעט ונועד לאביר המאגי, שיכול בדרגה 7 להטיל לחשון ולתקוף כפעולת בונוס. לא מדובר בלחשון מדהים, אבל הוא היה נהדר לפני שלחשונים טובים יותר לאביר המאגי הוצגו בזאנאת'אר.
לא, הלחשון עדיין די גרוע בפורמט כזה, כי האביר המאגי יכול לתקוף פעמיים או שלוש או ארבע במקום לתקוף פעם אחת עם יתרון.
עדיף לו יותר להשתמש ביכולת שלו כדי לתקוף באמצעות לחשון התקפה נורמלי שגם גורם נזק סביר (למשל 3ק8, 3ק10 בטווח) וגם לתקוף כפעולת נוספת.
The strands of destiny weave only a web of death

You can ask an audience to believe the impossible, but not the improbable
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 3158
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 46

[מו"ד 5] מכה בטוחה, רעיונות לתיקון.

שליחה על ידי אביעד » 15 מאי 2020, 10:57

נרוביאן - סיבה יותר טובה לומר שהלחשון גרוע היא כי לאביר המאגי יש החל מרמה 5 שתי התקפות בפעולת התקפה בודדת, והלחש פגיעה בטוחה נותן יתרון לגלגול התקפה אחד. ושתי התקפות עדיפות על התקפה אחת עם יתרון מכיוון שבשתי התקפות יש לך סיכוי לפגוע פעמיים ובהתקפה עם יתרון אתה פוגע מקסימום פעם אחת, וכישלון בגלגול ההתקפה לא יפגע בך.
יאיר - אני מתנצל על זה שאני מתקן אותך בפומבי, זה פשוט כדי שאף אחד לא ימשיך עם הטעות שלך - בפאת'פיינדר (ובמו"ד 3.5) פגיעה בטוחה היא לחש שאתה מטיל על עצמך בלבד ונותן לך תוסף 20+ לגלגול ההתקפה הבא שלך. הטווח של הלחש הוא עצמי, ולכן אי אפשר להטיל אותו על מישהו אחר. (לגיטימי לטעות, זה לחשים. יש המון כאלה ורק טבעי שתפספס משהו בקריאה של אחד מהם)
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 4211
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

[מו"ד 5] מכה בטוחה, רעיונות לתיקון.

שליחה על ידי tkhag1 » 15 מאי 2020, 11:18

אז בסופו של דבר עדיין מדובר בלחשון נוראי שרק הנוכל באמת יכול להרוויח ממנו, ובהתחשב בכך שהנוכל צריך בן ברית ליד המטרה כדי לעשות נזק של התקפת פתע עדיף לו לתקוף עם שתי נשקים או להשתמש בפעולה ערמומית בשביל לנתק מגע עם הם פנים אל פנים או להשתמש בהתגנבות עם הוא בטווח ולקבל את היתרון+הסתרה...
אני פשוט לא רואה סיבה שמישהו ישתמש בלחש הזה, למקצועות הלוחמניים עם נגיעת קסם יש דברים טובים יותר לעשות עם התור שלהם ולמקצועות של מטילי לחשים יש כלים יעילים יותר בשביל לקבל יתרון על היריב... זה לחשון שאין סיבה להשתמש בו, מרגיש כמו מלכודת נובים.
לחשון שפוגע באופן פעיל ב90% בשחקנים מרגיש לי פשוט לא בסדר.
החיים אינם סידרה של אכזבות או הצלחות, הם פשוט סדרה של אירועים.
משמעות ואלוהות הם קונספט אנושי שנועדו למלאה תחושת ריק פנימית.
הפחד מהמוות הוא פחד מאי ידיעה, שהוא עצמו שורש הפחד.


ארבע לפנות בוקר הוא זמן נהדר להרהר במשמעות החיים... או לקשקש בחוסר הגיון.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 3158
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 46

[מו"ד 5] מכה בטוחה, רעיונות לתיקון.

שליחה על ידי אביעד » 15 מאי 2020, 11:49

הלחש הזה חלש ברוב המקרים, נכון, אבל יש לו שימושים שונים שהופכים אותו ליעיל.
הלחש לא פוגע באף אחד, הם לא חייבים לקחת אותו. הרי יש מגוון גדול של לחשים ויש מתוכם לחשים חזקים יותר וחזקים פחות, לחשים שמתאימים למצבים כלליים וכאלה שמתאימים למקרים מסוימים מאוד. כל אחד לוקח את הלחשים שמתאימים לו.
הלחש הזה הוא לחש שלא מתאים לרוב השחקנים, אבל אלו שהוא מתאים להם יכולים לעשות בו שימוש נחמד מדי פעם. כן מסכים שהלחש אזוטרי, אבל בשום פנים ואופן לא פוגע באף אחד. בשביל שהלחש יפגע במישהו הוא צריך להיראות יותר מושך ממה שהוא כרגע.
סמל אישי של משתמש
העוג הברברי
הודעות: 12894
הצטרף: 04 ספטמבר 2011, 15:49
תשובות: 34
מיקום: כרמיאל, ישראל
יצירת קשר:

[מו"ד 5] מכה בטוחה, רעיונות לתיקון.

שליחה על ידי העוג הברברי » 15 מאי 2020, 13:22

הלחש לא נועד למצבים בהם עדיף לך לא לתקוף עכשיו אלא עוד מעט? נגיד אם יש אויב מרוחק ואתה רוצה לחכות שהוא יתקרב, לזוז ולתקוף אותו. או שפשוט הדמות שלך מעדיפה בתור זה לעשות משהו שהוא לא לתקוף אבל בסיבוב הבא היא תתקוף.
הסקייפ שלי: or_ben_abu_gsb
ניצחון! ועוד ניצחון!
yds
הודעות: 3634
הצטרף: 30 מאי 2014, 12:43
תשובות: 5
מיקום: אי שם, לפני הרבה שנים, בגלקסיה רחוקה רחוקה...

[מו"ד 5] מכה בטוחה, רעיונות לתיקון.

שליחה על ידי yds » 15 מאי 2020, 14:14

אני מניח שזה גם בר התאמה למקרים של צליפה - נניח מכשף שיש לו דיבאף קטלני שהא רוצה לוודא שיפגע

אז הוא מטיל את הלחש כלחש מרוחק, ואז תור הבא נכנס לטווח 12 משבצות ומטיל את הקרן/קליע לבחירתו.
זה קצת כמו בבדיחה ההיא שהCIA השקיעו המון שעות עבודה וכסף ביצירת תוכנת תרגום מודיעינית מרוסית לאנגלית ובחזרה, והחליטו לבדוק אותה.
הם הכניסו לתוכנה את המשפט:
The Spirit is willing but the Flesh is weak
ותרגמו את זה לרוסית ואז בחזרה לאנגלית. יצא להם:
The Vodka is good but the Meat is rotten
זהב!!!
סמל אישי של משתמש
the Nerubian
The Fatespinner Archmage
הודעות: 13236
הצטרף: 05 דצמבר 2004, 17:04
תשובות: 69
מיקום: Azjul-Nerub, נורת'ראנד.
יצירת קשר:

[מו"ד 5] מכה בטוחה, רעיונות לתיקון.

שליחה על ידי the Nerubian » 15 מאי 2020, 14:23

העוג הברברי כתב:
15 מאי 2020, 13:22
הלחש לא נועד למצבים בהם עדיף לך לא לתקוף עכשיו אלא עוד מעט? נגיד אם יש אויב מרוחק ואתה רוצה לחכות שהוא יתקרב, לזוז ולתקוף אותו. או שפשוט הדמות שלך מעדיפה בתור זה לעשות משהו שהוא לא לתקוף אבל בסיבוב הבא היא תתקוף.
לא. במצבים כאלה משמעותית טוב יותר לנקוט בפעולת הכנה...

כאילו, מכה בטוחה הוא באמת לחש גרוע. המצב היחיד שבו הוא רלוונטי זה אם אתה מטיל לחשים וגם נוכל, ואתה רוצה להוסיף נזק התקפת פתע נגד יריב שמודע לנוכחות שלך אבל לא יספיק לו לשבור לך את הריכוז ולא לצאת מטווח ההתקפה שלך לפני תורך הבא.

זה פשוט ספציפי מדי.
The strands of destiny weave only a web of death

You can ask an audience to believe the impossible, but not the improbable
סמל אישי של משתמש
דיוגנס
הודעות: 122
הצטרף: 25 יולי 2019, 11:10
מיקום: משחק שחמט עם דרקון

[מו"ד 5] מכה בטוחה, רעיונות לתיקון.

שליחה על ידי דיוגנס » 15 מאי 2020, 15:03

אביעד כתב:
15 מאי 2020, 10:57
אני מתנצל על זה שאני מתקן אותך בפומבי, זה פשוט כדי שאף אחד לא ימשיך עם הטעות שלך
תודה רבה, שמח על התיקון. אני די חדש בכל העסק, ואני רק מתחיל להכיר את המשחק.
זה לא שאני מנצח, אלא שמי שנגדי תמיד מפסיד.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה