• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] פיט קשת הזהב, סייר זוטון

חשבתי על זה שזוטונים וסיירים הם גזע ודמות די זנוחים. אז החלטתי לנסות לכתוב נתונים לסייר זוטון. אבל לא סתם לכתוב אותו פעם אחת וזהו, אלא לעשות תרגול קטן ולכתוב אותו בדרגה 1 ואז לפתח אותו בהודעות ההמשך עד דרגה 20. זה אתגר הכתיבה לעצמי שאני הולך לבצע בתגובות של הפתיל הזה.

כמובן שאתם מוזמנים לקחת את פיט קשת הזהב (נשמע לי כמו שם הגיוני לסייר זוטון) ולשלב אותו במשחקים שלכם, או לפתח אותו לכיוונים שונים ממה שאני חשבתי עליו.

כמו במו"ד של פעם, אני מתחיל מנתונים יבשים ותכונות מגולגלות באופן רנדומלי, ואז אסתכל עליהם ואחשוב איזה מין סיפור רקע יש לדמות שיצאה לי.
הערה חשובה: אני הולך לבנות אותו לפי מה שמרגיש לי מעניין ונחמד, "אופטימיזציה" לא ממש מעניינת אותי.

אז, פיט:

פיט קשת הזהב, זוטון קל-רגל
סייר, דרגה 1, נייטרלי-טוב

גיל: 20
גודל: קטן (גובה 97 ס"מ, משקל 22 ק"ג)

דרג"ש: 13 (שריון עור, זריזות)
(קב"פ)/נק"פ: (1ק10) 10
תנועה: 7.5 מ' (25 רגל)
תוסף שליטה: 2+
יוזמה: 2+
הבחנה פסיבית: 13

כוח: 12 (1+) זריזות: 14 (2+) כושר: 11 תבונה: 14 (2+) חוכמה:13 (1+) כריזמה: 12 (1+)
גלגולי הצלה: כוח 3+, זריזות 4+

רקע: איש מרחבים (מורה דרך)
מיומנויות: אתלטיקה 3+, הישרדות 3+, טבע 4+, התגנבות 4+, הבחנה 3+, נגינה בחליל 3+

שטח מועדף: יער. תוסף השליטה של פיט מוכפל עבור בדיקות חוכמה ותבונה במיומנויות בהן הוא שולט הקשורות ליער וכן הוא נהנה מהשפעות נוספות הקשורות לכך כמפורט במקצוע הסייר.
אמיץ: לפיט יש יתרון בגלגולי הצלה נגד פחד
בר מזל: פיט יכול לגלגל מחדש גלגול פגיעה, בדיקת תכונה או הצלה בהם יצא לו 1 וחייב להשתמש בתוצאה החדשה
גמישות הזוטונים: פיט יכול לנוע דרך תא שטח בו נמצא יצור אחר שגודלו גדול משלו.
חשאיות טבעית: פיט יכול להסתתר אפילו אם כל מה שמסתיר אותו זה יצור אחר שגדול ממנו.
שפות: פיט שולט במדוברת וזוטונית (מהגזע) ובשפה האורקית (מהרקע) וההובגובלינית (מהאויב המועדף)
אויב מועדף: אורקים והובגובלינים. לפיט יש יתרון בבדיקות חוכמה (הישרדות) כשהוא עוקב אחרי יצורים אלו, ובבדיקות תבונה כשהוא מנסה להיזכר בפרטים אודותיהם.

התקפות:
פגיון: התקפת קפא"פ או לטווח של 6/18 מ' (20/60 רגל) 4+ לפגיעה, נזק: 1ק4 + 2
חרב קצרה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק: 1ק6 + 2 דוקר
קשת קצרה: התקפה לטווח 24/96 מ' ( 80/320 רגל ) 4+ לפגיעה, נזק: 1ק6 + 2 דוקר


רקע וסיבות להרפתקנות:
פיט הוא בנו של מוריס ראש-קצף, זוטון מכובד ובעל מבשלת בירה. אך אמו לא הייתה גברת מתילדה ראש-קצף, אלא שרמילה, אחת המלצריות בפאב של מבשלת הבירה. למרות הבושה הגדולה מוריס לא התכחש לבנו וגם גברת ראש-קצף לא התעמרה בו (את זעמה על הניאוף היא הוציאה על מר ראש-קצף עצמו, ובצדק), אבל הוא תמיד היה "קצת בצד", מישהו שמתייחסים אליו בנימוס כי כך ראוי אבל ללא מעמד או ערך בפני עצמו.

כבר כילד פיט אהב לברוח ולהסתובב ביער, לחפש כל מיני צמחים ולהסתכל על חיות. מכיוון שלא היה לו עתיד מקצועי או סיכוי לרשת את מבשלת הבירה של משפחת ראש-קצף, הוא התנדב עוד כנער למיליציה המקומית, שם חיבתו ליער וכישוריו כקשת הפכו אותו למורה דרך וגשש מיומן וזיכו אותו בהערכה בזכות עצמו. אבל החיים בכפר הזוטונים נראו לו קרתניים ומשמימים בהשוואה לחייהם המסעירים, כך נדמה היה לו, של הטיפוסים ההרפתקניים שעצרו מידי פעם בכפר לשתות מהבירה של אביו (פיט שונא אלכוהול, אולי בגלל שמשפחת אביו לא הפסיקה לדבר על בירה ולבשל בירה ולמכור בירה).

עם שחרורו מהשירות במיליציה, החליט פיט לראות מה יש מהצד השני של ההרים בקצה היער. אולי למצוא אוצרות כמו בסיפורים, או להלחם באורקים וההובגובלינים עליהם למד כל כך הרבה בשירותו במיליציה אבל מעולם לא נתקל בהם. מכיוון שלהציג את עצמו בפני חברים חדשים כ"פיט הממזר של ראש-קצף" נשמע לו כמו התחלה גרועה, הוא כינה את עצמו "קשת-הזהב" על שם גיבור עממי זוטוני עליו קרא פעם (פיט אוהב לקרוא על גיבורים, מפלצות, כלי נשק וצבאות. ספרות יפה משעממת ומכעיסה אותו)

קווי אישיות כלליים: פיט בדרך כלל אופטימי, אבל לא ממהר לבטוח באנשים. הוא בדרך כלל אומר אמת ומרגיש לא נוח עם שקרים והונאות. בגישתו הוא טיפוס מעשי ומסתפק במועט - תפנוקים, מותרות, אופנה ואומנות לא מושכים אותו ולמרות שהוא יודע לנגן בחליל הוא רואה בזה דרך להעביר את הזמן או להעביר איתותים ולא חובב גדול של מוזיקה בפני עצמה. קסם מסקרן אותו, אבל הוא לא מרגיש שהוא מבין אותו באמת. אם יש משהו שבאמת מכעיס את פיט זו התנשאות ויש בו חוסר אהדה בסיסי לדמויות המזוהות עם עושר, סמכות ומעמד.
 
אז אחרי שהמפקד הציג לכם את פיט, תרשו לי להכיר לכם את שוש : זו שהדביקה לפיט את הכינוי "קשת הזהב" ( ולא, זה לא בגלל האביר האמיץ ההוא, יש סיבה למה הוא לא חובב גדול של אלכוהול).


שושנה פראית ( מי בדיוק קורא לבת שלו ככה ?!), זוטון קל-רגל
פייטנית , דרגה 1, כאוס-טוב

גיל: 16
גודל: קטן (גובה 90 ס"מ, משקל 20 ק"ג)

דרג"ש: 13 (שריון עור, זריזות)
(קב"פ)/נק"פ: (1ק8) 8
תנועה: 7.5 מ' (25 רגל)
תוסף שליטה: 2+
יוזמה: 2+
הבחנה פסיבית: 10

כוח: 11 זריזות: 14 (2+) כושר: 10 תבונה: 14 (2+) חוכמה:10 כריזמה: 16 (3+)
גלגולי הצלה: זריזות 4+, תבונה +2 כריזמה +5

רקע: מלצרית
מיומנויות: אתלטיקה ( 2+ רקע ) , התגנבות ( 4+ רקע ) , תובנה ( +2 ), שכנוע (+5) , זריזות ידיים (+4)


התקפות:
פגיון: התקפת קפא"פ או לטווח של 6/18 מ' (20/60 רגל) 4+ לפגיעה, נזק: 1ק4 + 2

שושנה ( תחטפו מכות אם תקראו לה ככה, ברצינות - זה שוש ) היא עוד אחת מהמלצריות הקבועות במסבאה שבה אבא של פיט עובד, - משהו כמו אימא שלו, רק הרבה יותר צעירה ועם לשון הרבה יותר חדה, ואה, כן, נטיה להתאהב בכל שחקן נודד שהיא רואה ( ויש הרבה כאלו בסביבה ). בקיצור - היא בת הטיפש עשרה הקבועה שתחפש את הבעל המקסים שלה ( שבא בצורת זמר נודד שכבר עשר שנים חורש את הסביבה - ואיכשהו הם ינדדו ביחד ) . יש לה ארבע אחיות בוגרות - כולן נשואות היטב, ולכולן היא עלתה על העצבים אז אחרי שהיא ברחה עם קצין העיר הקרובה לשם וחזרה למרבה הבושה לא נשואה, היא עובדת למחייתה כמלצרית .
 
פרויקט מגניב ביותר. אהבתי את הסיפור רקע של פיט. שוש נחמדה, אבל אם הייתי המנחה של הדמות, הייתי שואל מה ברקע שלה הוא דבר שאפשר לשלב ברקע של ההרפתקאה.
אתם מתכננים להעלות אותם כל דרגה, או לעשות קפיצות?
 
מי שהולך תמיד נגד הזרם נותן לזרם לקבוע לו את הדרך.
הרבה פעמים מעניין יותר לחשוב במה סייר היערות שלך שונה משאר סיירי היערות, או במה הגמד הלוחם שלך שונה משאר הגמדים הלוחמים, ולא לנסות בכוח לשבור את כל המוסכמות בסגנון "סייר מדבריות זד אציל".
 
לא תמיד נגד הזרם. אבל בחייכם, קצת גיוון! סתם לדוגמא, אחת הדמויות האחרונות שהכנתי, היא חצי אורק אשף. אמנם שני התכונות החזקות שלו הם כח(17) וחוסן(15), אבל גם הייתה לו תבונה טובה(14). הסיפור שלו הוא שהוא תמיד היה חכם יחסית לכל האורקים שגדל איתם, ולכן אף אחד לא אהב אותו, וכשהוא אמר שהוא הולך להתחיל ללמוד לחשי מאגיה, ולא כהונה (כמו רוב החכמים האורקים) - נידו אותו מהשבט.
 
פשוט מאוד. כי מכל סוגי השטח שסייר יכול להתמחות בהם, יער והרים הכי מצאו חן בעיני ובסוף הלכתי על יער.
מה עוד יש שם - חוף? הוא לא גולש גלים. ערבה? לא הסתדר לי בראש בתור מונגולי. ביצה? איכס. קוטב? קר מידי ואסקימוסי מידי. מדבר? הספיקו לי הניווטים בבה"ד1 במציאות, לא רוצה לחשוב על דמות שעושה את זה במשחק דמיוני.
 
יאיר900 אמר/ה:
זה כבר לא כיף.

חצילים זה לא טעים. בערך אותה רמת טיעון.
זה מה שמצא חן בעיני באותו רגע, אז כנראה לי זה כיף.

בכל מקרה, אני עוד צריך לחשוב איך אני מפתח את פיט שנכתב בכלל בתור תרגול בכתיבה ובניית דמות.
את מה שהאבירה עשתה בינתיים עם שוש במשחק ממשי, אפשר לקרוא כאן:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/42944
 
לדעתי הכי טוב לסייר שאם הוא לא מתמכה ביער שיתמכה במבוכים.
זה גם תירוץ להוסיף מבוכים להרפתקה כי לטעמי אין מספיק מבוכים בהרפתקאות.
אה, גם אהבתי מאוד את האורק אשף שלך, דיוגנס.
 
אני חייב לציין שנכנסתי לפה בציפיה לראות את פיט, המלאך מKid Icarus של נינטנדו שמסתובב עם קשת מוזהבת. אני שמח שטעיתי.
אני מסכים עם הרעיון שמקוריות היא לא קונספט שצריך לרדוף אחריו, אלא כלי בחגורת הכלים. כמו כל כלי, יש מקומות שבהם היא מתאימה יותר ופחות. מברגה היא כלי מאוד שימושי שיוצר חפצים נהדרים, אבל אין סיבה להשתמש בה כשאתה מצייר.
הדמות נראית פשוטה מאוד, אבל מצוינת ועם הרבה כיוונים להתפתח. הפרויקט עצמו הוא רעיון מגניב, ואני מחכה לראות לאן הוא יתקדם.
 
חזרה
Top