• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הרפתקאות שכתבתם והייתם רוצים לכתוב מחדש פעם

לכל מנחה יש הרפתקאות שהוא אוהב להיזכר בהן. מכיוון שבדרך כלל קלסרים, דפים ומחברות מהתיכון נוטים להיעלם במעברי הדירות רובן נשארות רק כזיכרון עמום. גם אלה שנשארו זמינות בעותק קשיח או בקובץ לפעמים נראות פחות רלוונטיות עם שינויי המהדורות וסגנון המשחק.

חלק מההרפתקאות האלה אולי אפשר להשאיר רק בתור זיכרון. אבל יש כמה, לפחות אצלי, שמידי פעם אני תוהה אם לא היה שווה לכתוב אותן מחדש מתישהו או לשחק אותן. אולי כי הן היו ממש מגניבות או כי התחושה היא שהן לא מיצו את הפוטנציאל שלהן.

אז אני רושם לי כאן בקיצור נמרץ כמה כאלה שאולי יום יבוא ואני אשחזר אותן בצורה עדכנית יותר. בין היתר כי ככל שהשנים עוברות הזיכרונות מתעמעמים.

1) מנזר החשיש: הרפתקה שכתבתי בזמנו למו"ד בקופסאות. הדמויות הגיעו בלילה קודר וסוער למנזר, קיבלו מחסן נטוש לישון בו ואז מצאו שם דלת סודית למבוך. חיפוש במבוך גילה שהמנזר הוא מסווה לארגון פשע שמתמחה בייצור והפצה של חשיש (באותם ימים לקנביס לא היו יחסי הציבור שיש לו היום) והמבוך היה מלא בנזירים רעים (כוהנים, לא נזירי הקונג-פו שמוכרים מהמהדורות כיום), פושעים, עבדים שעל מצחם מקועקע עלה קנביס וחדרים מלאים בחשיש ארוז להפצה בצורת בלוקים וגושים. את ההרפתקה הזו כבר שיכתבתי פעם, בגרסה שבה הסמים של הנזירים השתדרגו והם עברו להפיק אופיום.

2) מחול הפרים: הרפתקה שכתבתי למוד"מ2 והיא אולי החביבה עלי. זה היה ממש מיני-קמפיין ונדמה לי שהזכרתי אותה כאן כמה פעמים. הדמויות נפלו בשבי של מינוטאורים אכזריים, נלקחו לאי שלהם, ואולצו להילחם בזירת גלדיאטורים. קרבות הגלדיאטורים היו חלק מהדת המינוטאורית כאשר כל סוף שבוע הגלדיאטורים נאלצו להילחם זה נגד זה בקבוצות או נגד חיות טרף ופעם בחודש אחד מצוותי הגלדיאטורים היה צריך להילחם באופן טיקסי נגד "פר האדמה" - גורגון אימתני. בין לבין הדמויות היו צריכות להסתבך בפוליטיקה של המינוטאורים, ללמוד את סודות האי, למצוא את המחתרת המקומית, לארגן מרד עבדים וברגע השיא - להרוג את מינוס מלך המינוטוארים בגרזן הקסום של עצמו, מה שהיה אמור לחולל רעידת אדמה (ואם הם היו מצליחים להוציא את הגרזן מהאי - גם לשקיעה של האי). מקור ההשראה להרפתקה הזו היה הרומן ההיסטורי "מות יומת המלך" של מרי רינו (גרסא ריאליסטית לסיפור של תזאוס והמינוטאור), אבל לקחתי אותו לכיוונים אחרים לגמרי.

3) להוריד את המלכוהן: עוד הרפתקה מימי מוד"מ2. במהלך ההרפתקאות, הדמויות התיידדו עם לוחמי מחתרת ממלכת רשע די גנרית בראשות מלך מכשף בן אלמוות. החברים מהמחתרת העבירו לדמויות מידע מודיעיני יקר ערך - נציג של ממלכת הרשע עומד להיפגש במועד מסויים במקום שנקרא "עמק העין הכחולה", רחוק בצפון הקר, עם טיפוס מסתורי בשם "המלכוהן של אורקהול" - אורק כוהן שדים רב עוצמה שאיחד תחתיו את שבטי האורקים של הארץ הצפונית וההררית המכונה "אורקהול". מדובר בהזדמנות חד-פעמית אולי להציב מארב למלכוהן הזה ולחסל אותו לפני שיכרות ברית עם המלך המכשף! הדמויות יצאו למסע הרה סכנות, נאלצו לשרוד בקור ושלג, להילחם נגד אריות שלג וענקי כפור וכל זה תוך שהן מסתננות עמוק לשטח האויב בלחץ של זמן. בסוף הדמויות הגיעו למקום, הציבו מארב וחיסלו בקרב קשה את המלכוהן (שהתגלה כשד עלי אדמות), את נציג המלך המכשף ואת מלוויהם. כשהדמויות חזרו הביתה, הן פגשו פליט מהחברים שלהן מהמחתרת - מסתבר שהמלך המכשף חשף את המחתרת, חיסל אותה והוא זה שעמד מאחורי הדלפת המידע לדמויות (הן הבינו בדיעבד שרק מי שקבע את זמן הפגישה ואת המקום שלה יכל לדעת על כך...) כדי שהן יפטרו בשבילו מהמלכוהן ויאפשרו לו להשתלט על שבטי האורקים בעצמו.

יש עוד כמה שאני צריך להיזכר בהם, אבל לא נעמיס על ההודעה ויהיה נחמד לקרוא כמה משלכם.
 
חזרה
Top