• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 [פאת'פיינדר] צורת חרק 3 (Vermin Shape III) הלחש מוכן!

עקב כך שאני מנסה ליצור דרואיד חרקים (שכחלק מהיכולת שלו הוא הופך לחרקים במקום חיות) נתקלתי בבעיה קלה, היכולות של הצורת פרא של הדרואיד נותנות לך בסופו של דבר להפוך לחיה עצומה או זעירה בהתאם לכללים של צורת חיה 3, לעומת זו צורת חרק מגיעה רק עד 2.

בעוד שחלק גדול מהשיפור של היכולות ברור מעליו (תנועה מיוחדות כמו שחיה ויכולות כמו ראיית חושך פשוט עולות ב30 פיט והיכולת של הצלת הרצון ב2) היכולות האחרות שמתווספות פחות ברורות שכן חרקים מחזיקים בסט אחר של יכולות, לכן אשמח להצעות איזה יכולות להוסיף, דימום למשל הוא יכולת שאני שוקל לתת.

https://www.d20pfsrd.com/magic/all-spells/v/vermin-shape-i https://www.d20pfsrd.com/magic/all-spells/b/beast-shape/
 
אז ישבתי על הרשימה הזו איזה שעה לפני שנשברתי:
https://docs.google.com/document/d/1g32bsCz-KX8KYHQwPY441BupCZ7_vWdVudWLwdmbSqA/edit?usp=sharing
כל אחד מהחרקים בנוי בצורה מיוחד אם יכולות מיוחדות לו, עכשיו מכיוון שאני רציתי לבנות את הלחש הזה רק בשביל בסיס לדרואיד החרקים שלי עלה לי רעיון אחר, כחלק מהבילד אני מקריב חלק מהיכולות הבאות או משנה אותם: צעד ללא עקבות, גוף ללא גיל, אלף פנים ואולי צורת פרא יסודנית.
עכשיו נראה לי שאם מקריבים חלק או יותר מהיכולות האילו אפשר כשהוא מגיע לדרגה 8 (הדרגה בה אתה יכול לקבל צורת חיה עצומה או זעירה והיא פועלת על פי צורת חיה 3) לאפשר לתת לו גישה לכל היכולות היוצאות דופן והטבעיות של היצור.
 
אני בכנות לא מבין למה המאמץ. הלחשים הללו מאפשרים לשחקן לבחור צורה ולתת לה יכולות מתאימות, אבל אין שום סיבה שהיכולות יהיה זהות לחלוטין ליכולות של חיה או חרק רגילים שנראים ככה. ייתכן שהן יהיה חזקות יותר או פחות, או שהשחקן יבחר יכולת שהיא רק מספיק דומה.

לדוגמה הלחש צורת חיה לא נותן את היכולות sprint ו- blood drain שיש גם לחיות.

רוב יכולות החרקים שמצאת הן קרובות מספיק ליכולות שהלחש כבר נותן. לדוגמה פרץ קולי ונתז חומצה הם סוג של נשק נשיפה.
 
למעשה צורת חרק 2 נותן לך blood drain כי יש לך הרבה חרקים עם היכולת הזו.
והיכולות של חרקים מאוד ספציפיות וליתים קרובות מאוד יחודיות לאותו חרק, זו הסיבה שנראה לי שיהיה אפשר לחסוך הרבה כאב ראש על ידי נתינת היכולות המיוחדות באופן חופשי, השאלה היא האם אפשר לאזן את זה על ידי הקרבת חלק מהיכולות שצוינו למעלה.
 
tkhag1 אמר/ה:
למעשה צורת חרק 2 נותן לך blood drain כי יש לך הרבה חרקים עם היכולת הזו.
אבל הלחש צורת חיה -לא- נותן לך blood drain, כי זו יכולת ספציפית וייחודית שיש רק לחיה אחת (סמור ענק). כנ"ל לגבי sprint, ואני בטוח שעוד יכולות שהן פחות נפוצות ולעתים ייחודיות לחיה אחת.

לא הבנתי במה המצב של חרקים שונה ומיוחד כל כך ביחס לחיות. פשוט תבחר מה היכולול שהן מספיק אוךייניות כדי להצדיק זאת. אם יש יכולת שקיימת רק אצל חרק אחד מסוים שאפילו לא מגיע ביותר מקטגוריית דרוג אתגר אחת, כנראה שלא מוצדק לשלב את היכולת הזו בלחש.
 
the Nerubian אמר/ה:
לא הבנתי במה המצב של חרקים שונה ומיוחד כל כך ביחס לחיות. פשוט תבחר מה היכולול שהן מספיק אוךייניות כדי להצדיק זאת. אם יש יכולת שקיימת רק אצל חרק אחד מסוים שאפילו לא מגיע ביותר מקטגוריית דרוג אתגר אחת, כנראה שלא מוצדק לשלב את היכולת הזו בלחש.
זה מה שניסיתי לעשות בהתחלה, הבעיה היא שבניגוד לחיות שמחזיקות ביכולות שנכנסות כולם לאותו סט חרקים מחזיקים ביכולות ייחודיות שלמרות שלעיתים חולקות דמיון הם פועלות באופן שונה, מה שאומר שבשביל לבנות את הלחש הזה יהיה צורך לעבור על כל החרקים במשחק לקחת את כל היכולות שלהם ולברור אותם בהתאם למה שנראה שימושי או לתת יכולות שאמורות לכלול את היכולות הכלליות יותר מה שדורש ממך או לכתוב איזו יכולות נכנסות בתוך יכולת כללית אחת או להשאיר את זה תלוי בשה"ם. זה או דורש כמות השקעת כמות עצומה של זמן והרבה מאוד חישובי איזון והתאמות או הפלת יותר מדי אחריות על השה"ם על ידי יצירת לחש פתוח מדי.
שתי האופצית אינם פרקטיות.
 
אחרי קריאה נוספת של החוקים והתייעצות החלטתי ללכת על האופציה הפשוטה יותר ולעשות התאמה תוך כדי לקיחת הכוחות מצורת חיה 3

https://docs.google.com/document/d/1rINLFZ9HYWLGq7IyhuDYiXm9dLpF0541_PzZUctO0CA/edit?usp=sharing

הערות איזון:
ניתן לראות שחלק מהחושים וצורות התנועה ארוכים יותר ב30 רגל, הסיבה לכך היא שלפי מה שראיתי בצורת חיה וצורת חרק האורך של הכוחות האילו קופץ ב30 פיט הכל עליית דרגה של הלחש וצורת חרקים מקבלת את היכולות הללו קודם, בנוסף לצורת החרק העצומה יש תוסף שריון טבעי הגבוהה ב1 לעומת צורת החיה המקבילה, אך זה כך גם בצורות החרקים הרשמיות.
אני מניח שזה בסדר מבחינת איזון בהתחשב בכך שצורות החרקים הרשמיות הם לרוב המקצועות בדרג 1 יותר מצורות חיה וכך גם הלחש הזה.
בנוסף מומלץ שהשה"ם יאשר כוחות של חרקים הדומים לכוחות המתוארים בלחש.
 
נראה בסדר גמור, אם כי זה מזכיר לי כמה אני לא אוהב את האינפלציה של לחשים במבוכים ודרקונים, שבדרגות גבוהות הם כמעט זהים לדרגות נמוכות רק בהבדלים מינוריים יחסית לחוקים של הלחש...
 
חזרה
Top