נפתחה הגשת המשחקים לדרקוניקון 2020
עוד שלושה חודשים לדרקוניקון, ומערכת הרישום להגשת משחקים לכנס נפתחה! הריצו את משחקי התפקידים האהובים עליכם, ארגנו אירועי משחקי לוח, תגישו משחק תפקידים חי וכל משחק אחר. https://www.dragoncon.co.il/dm-login.aspx

חובש קרבי - נתיב ללוחם [מהדורה 5]

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
סמל אישי של משתמש
SandChicken
הודעות: 1191
הצטרף: 22 פברואר 2013, 10:24
תשובות: 2

חובש קרבי - נתיב ללוחם [מהדורה 5]

שליחה על ידי SandChicken » 24 אפריל 2020, 11:22

אני הבנתי שהחובש הקרבי יכול להמיר רק אחת מההתקפות שלו כדי לחבוש את חברו, ונראה לי שכאשר הדמות הפצועה מנצלת קב"פ כדי להתרפא זה לא ממש שובר. אגב, לחש מהירות כפי שהוא מנוסח לא יתן לו עוד אפשרות להשתמש בריפוי.
נערך לאחרונה על ידי SandChicken ב 24 אפריל 2020, 13:41, נערך פעם 1 בסך הכל.
סמל אישי של משתמש
liorgonen3
הודעות: 9602
הצטרף: 07 ינואר 2013, 23:12
תשובות: 31

חובש קרבי - נתיב ללוחם [מהדורה 5]

שליחה על ידי liorgonen3 » 24 אפריל 2020, 13:41

ג'וני כתב:
24 אפריל 2020, 02:27
להפוך את הריפוי לאחת ההתקפות זה קצת שבור לדעתי אם מביאים בחשבון לחימה בשני כלי נשק,
זה כבר להיכנס לנסיוח, אבל הכוונה להתקפה שהוא מקבל מהפעולה הרגילה שלו ותחת הextra attack, כאילו לא בהתקפה שאתה מקבל כפעולת בונוס מלחימה בשני כלי נשק (היא לא נחשבת לאחת ההתקפות שיש לך בסיבוב). מניח שהאצה או היכולת של הלוחם של פעולה נוספת כן נכנסות פנימה, אבל הראשנה דורשת שיהיה האצה (לחש ריכוז, משמע שהוא לא באמת מחזיק הרבה זמן) והשנייה היא פעם-פעמיים במנוחה ארוכה. אז אני לא חושב שזה מגיע לזה. ותראה, ק"פ זה לא משאב אינסופי, בסופו של דבר אתה יכול לרפא הרבה בטווח קצר או מעט בטווח ארוך, לפעמים זה שיקול שצריך לקחת. ואני חושב שזה מתאזן ביחס למטילי לחשים.

בקשר ל"להתרחק" - אולי שוקל להעביר את זה לאיבוד הכרה, אני מניח שפעם ביום להחזיר דמות מ0 לנק"פ מלא זה חזק מספיק בשביל יכולת גג, בעיקר כשהיא קיימת אצל מקצועות אחרים בדרגות נמוכות יותר (שכחתי בדיוק אצל מי אבל אני זוכר שקיימת לכמה מקצעות לחזור לנק"פ מלא/חצי נק"פ פעם במנוחה ארוכה)

SandChicken כתב:
24 אפריל 2020, 11:22
אני הבנתי שהחובש הקרבי יכול להמיר רק אחת מההתקפות שלו כדי לחבוש את חברו, ונראה לי שכאשר הדמות הפצועה מנצלת קב"פ כדי להתרפא זה לא ממש שובר.
זו אפשרות לא רעה לאזן את זה, צריך לראות אם זה ריפוי "פרקטי" כי אם מצליחים לגרום לך בסיבוב יותר נזק מאשר אתה מסוגל לרפא אז זה קצת מגביל, לצורך העניין בדרה 10 כשאתה הלוחם העיקרי בקבוצה אז אתה מרפא את הנוכל/סייר בק8+ 10 נק"פ. זה לא הרבה מידי בדרגה 10. זה לא מעט, אבל לדעתי בדרגה 10 18 נק"פ זה נזק שיכול לרדת מהר בחזרה.
I don't want to be at the mercy of my emotions. I want to use them, to enjoy them,and to dominate them
Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray
סמל אישי של משתמש
SandChicken
הודעות: 1191
הצטרף: 22 פברואר 2013, 10:24
תשובות: 2

חובש קרבי - נתיב ללוחם [מהדורה 5]

שליחה על ידי SandChicken » 24 אפריל 2020, 13:48

כתבת שהוא מתרפא רק בקב"פ אחד וזו בדיוק הסיבה שאני מציע שניתן להתרפא ביותר מקב"פ אחד, פשוט הדמות הפצועה צריכה לנצל את הקב"פ. אם אתה מתכוון לעצם ההגבלה של המרת התקפות לחבישה - מעבר לאיזון, זה רק נראה לי הגיוני מבחינת מה שקורה בפועל במשחק: קל לי לדמיין לוחם מכה 3 פעמים בסיבוב, קשה לי לדמיין אותו רץ לחבר, חובש אותו, מכה באורק ואז מחליק לחבוש חבר נוסף.
בנוגע להאצה - כפי שכתבתי בעריכה בדיוק עכשיו: הלחש מגביל את הפעולות שהדמות המואצת יכולה לבצע וכתוב באופן מפורש שתחת "התקפה" ניתן להשתמש רק בהתקפה בנשק.
סמל אישי של משתמש
העוג הברברי
הודעות: 12839
הצטרף: 04 ספטמבר 2011, 15:49
תשובות: 34
מיקום: כרמיאל, ישראל
יצירת קשר:

חובש קרבי - נתיב ללוחם [מהדורה 5]

שליחה על ידי העוג הברברי » 24 אפריל 2020, 14:15

הערה שהיא לחלוטין דעה אישית- אני לא אוהב שימוש במונחים מהעולם האמיתי בפלאף של מקצוע, זה ממש לדעתי מוריד ממנו. מילים כמו "מצב"ה" או "ביטוח שיניים" כשכתובות בפלאף של מקצוע שנועד למבוכים ודרקונים ממש לדעתי פוגעות בו. אבל זו רק דעתי הסובייקטיבית לחלוטין.

למרות שהיכולות "חובש" ו"עד החתונה זה יעבור" שתיהן ממלאות תפקידים שונים וביחד יוצרות חיבור מאוד חזק לריפוי, אני מרגיש שהן עולות אחת על השנייה ובעצם ממלאות את אותה המטרה ולא מוסיפות שום דבר מיוחד לנתיב. אז יש לו יכולת ריפוי... ואז עוד יכולת ריפוי... הייתי שם שם יכולת שאינה ריפוי ויכולה להיות יותר מעניינת. בדמות של תמיכה/Support יש הרבה יותר מסך הכול ריפויים.

אני לחלוטין לא מבין מהו התירוץ הפלאפי לקיומה של היכולת "להתרחק!"
מה נותן ללוחם את היכולת להעלות את המתים לחיים?
ואני חושב שעצם העובדה שאין לה בכלל הגבלה על מה היא מסוגלת לעשות גם הופך אותה למשעממת. אם זה היה תוך סיבוב מרגע המוות היא הייתה הופכת את זה להתלבטות טקטית בשביל הלוחם או משהו כזה, אבל כרגע זה פשוט החייאה נוחה למדי וחזקה במיוחד.
הסקייפ שלי: or_ben_abu_gsb
ניצחון! ועוד ניצחון!
סמל אישי של משתמש
liorgonen3
הודעות: 9602
הצטרף: 07 ינואר 2013, 23:12
תשובות: 31

חובש קרבי - נתיב ללוחם [מהדורה 5]

שליחה על ידי liorgonen3 » 24 אפריל 2020, 14:27

העוג הברברי כתב:
24 אפריל 2020, 14:15
למרות שהיכולות "חובש" ו"עד החתונה זה יעבור" שתיהן ממלאות תפקידים שונים וביחד יוצרות חיבור מאוד חזק לריפוי, אני מרגיש שהן עולות אחת על השנייה ובעצם ממלאות את אותה המטרה ולא מוסיפות שום דבר מיוחד לנתיב. אז יש לו יכולת ריפוי... ואז עוד יכולת ריפוי... הייתי שם שם יכולת שאינה ריפוי ויכולה להיות יותר מעניינת. בדמות של תמיכה/Support יש הרבה יותר מסך הכול ריפויים.
בעיקרון זה היה בשביל כלכלת פעולות, שים לב שיכולת אחת היא ריפוי מהיר כפעולת בונוס והשני הוא ריפוי קצת יותר חזק בתור פעולה רגילה, קצת כמו שיש מילת מרפא וריפוי פצעים כשני לחשים שונים. זה ברמת העיקרון היה ההבדל.
העוג הברברי כתב:
24 אפריל 2020, 14:15
אני לחלוטין לא מבין מהו התירוץ הפלאפי לקיומה של היכולת "להתרחק!"....
בעיקרון התמונה שהייתה לי בראש זה לרוץ לבצע החייאה (פיזית) במישהו שעכשיו מת, כמו שרשמתי קודם זה היה בעיות ניסוח שהביאו את זה למצב שהוא מסוגל להחיות עכשיו דרקון שמת לפני 5000 שנה. כשבפועל הכוונה הייתה לרוץ להחזיר מישהו לקרב ברגע שהוא מת, אבל בגלל שזה 5 וקצת יותר קשה למות פה, וגם בגלל שזה צריך להיות משהו פיזי ומהיר, אז אני יותר יותר חושב שזה צריך להיות יכולה של פעם במנוחה ארוכה של להחזיר בן ברית שאיבד הכרה בחזרה לנק"פ מלא +נק"פ זמני. כשהפלאפ אמור להיות דימיון קרוב לזריקת אנדרלניין. אני עוד חושב בדיוק למה לכוון את זה, אבל אני חושב שזה פשוט יהיה שיפור של היכולת מדרגה 15.
I don't want to be at the mercy of my emotions. I want to use them, to enjoy them,and to dominate them
Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray
סמל אישי של משתמש
העוג הברברי
הודעות: 12839
הצטרף: 04 ספטמבר 2011, 15:49
תשובות: 34
מיקום: כרמיאל, ישראל
יצירת קשר:

חובש קרבי - נתיב ללוחם [מהדורה 5]

שליחה על ידי העוג הברברי » 24 אפריל 2020, 14:35

רק שמילת מרפא וריפוי פצעים הם לחשים, ולא יכולות מקצוע, ולכן זו לא בעיה ששניהם קיימים. כששני הדברים מגיעים כיכולת מקצוע, זה פשוט לחזור על יכולת בצורה קצת שונה.

אפילו בלי העניין של החייאת גופות עתיקות, אלא להחיות מישהו שמת ברגע של קרב, אני לא מבין את ההסבר הפלאפי לקיום היכולת.
הסקייפ שלי: or_ben_abu_gsb
ניצחון! ועוד ניצחון!
סמל אישי של משתמש
liorgonen3
הודעות: 9602
הצטרף: 07 ינואר 2013, 23:12
תשובות: 31

חובש קרבי - נתיב ללוחם [מהדורה 5]

שליחה על ידי liorgonen3 » 24 אפריל 2020, 14:45

liorgonen3 כתב:
24 אפריל 2020, 14:27
כשהפלאפ אמור להיות דימיון קרוב לזריקת אנדרלניין
רשמתי, אבל למען ההרחבה - רואה את זה כניסיון החיאה (פעולות החיאה במישהו), זריקת אדרנלין, "מכות חשמל", מניח שיש עוד דוגמאות אבל הרעיון הכללי זה להחזיר את הגוף לפעילות לפני שנגרם נזק פנימי גדול מידי והכל קרס. בגלל זה אני מניח שלהחזיר מ0 נק"פ זה קצת יותר סביר מהחייאה מלאה, כמו שכבר אמרתי.
I don't want to be at the mercy of my emotions. I want to use them, to enjoy them,and to dominate them
Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray
סמל אישי של משתמש
ג'וני
הודעות: 1900
הצטרף: 14 יוני 2016, 18:51
תשובות: 1

חובש קרבי - נתיב ללוחם [מהדורה 5]

שליחה על ידי ג'וני » 24 אפריל 2020, 16:34

liorgonen3 כתב:
24 אפריל 2020, 13:41
זה כבר להיכנס לנסיוח, אבל הכוונה להתקפה שהוא מקבל מהפעולה הרגילה שלו ותחת הextra attack, כאילו לא בהתקפה שאתה מקבל כפעולת בונוס מלחימה בשני כלי נשק (היא לא נחשבת לאחת ההתקפות שיש לך בסיבוב). מניח שהאצה או היכולת של הלוחם של פעולה נוספת כן נכנסות פנימה, אבל הראשנה דורשת שיהיה האצה (לחש ריכוז, משמע שהוא לא באמת מחזיק הרבה זמן) והשנייה היא פעם-פעמיים במנוחה ארוכה. אז אני לא חושב שזה מגיע לזה. ותראה, ק"פ זה לא משאב אינסופי, בסופו של דבר אתה יכול לרפא הרבה בטווח קצר או מעט בטווח ארוך, לפעמים זה שיקול שצריך לקחת. ואני חושב שזה מתאזן ביחס למטילי לחשים.
האמת, היה לי בראש דברים כמו מומחה ברובה קשת או נשק מוט, אבל אני מניח שענית על זה כשענית על לחימה בשני כלי נשק, בכל מקרה זה שהוא לא משתמש בתקפות האלו לרפא לא אומר שהן לא שם ומצטברות לנזק/ריפוי שהוא מסוגל לעשות בסיבוב בודד.
האצה זה לחש ריכוז (שכמה הוא מחזיק תלוי במטיל) או שיקוי (Potion of Speed) או אפילו תכונה של נשק (Scimitar of Speed), אם לומר את האמת אני לא משחק הרבה בדרגה 10+, אבל זה לא נראה לי שזה נדיר או בעייתי להחזיק האצה...
ק"פ זה משאב שבד"כ יש יותר ממנו לחבורה מיחידות לחש למטיל לחשים בודד, ובכל מקרה בשביל לרפא 2 מטיל הלחשים יצטרך להשתמש בלחש בדרגה גבוה יותר (שיש ממנו פחות) שם הוא לא בוחר את המטרות באופן נקודתי ולא יכול לתקוף כחלק מאותה פעולה.
ושים לב שזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על זה שאפשר לרפא גם מצבים (דרגת תשישות לדוגמה, דורשת לחש בדרג 5..) באותו תור.

האמת כשקראתי את התגובות של העוג וכל מה שכתבתי על האצה עלה לי רעיון ליכולת חלופית שעדיין צריכה מעט עבודה (וכנראה לחשוב קצת יותר לעומק על איזון):
אדרנלין- כשהחובש הקרבי מבין שמישהו זקוק לו הוא מתמלא באנרגיה הנותנת לו לפעול מהר יותר מבד"כ, אנרגיה אותה הוא מסוגל להעביר גם אל הפצוע. כל פעם שהחובש משתמש במשב הרוח המרענן או בעד החתונה זה יעבור הוא ומטרת הריפוי מקבלים בונוס זהה ללחש האצה עד תחילת התור הבא של החובש (במידה והחובש מרפא את עצמו הבונוס מחזיק 2 סבבים).
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4343
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

חובש קרבי - נתיב ללוחם [מהדורה 5]

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 24 אפריל 2020, 20:38

העוג הברברי כתב:
24 אפריל 2020, 14:15
אני לא אוהב שימוש במונחים מהעולם האמיתי בפלאף של מקצוע, זה ממש לדעתי מוריד ממנו. מילים כמו "מצב"ה" או "ביטוח שיניים" כשכתובות בפלאף של מקצוע שנועד למבוכים ודרקונים ממש לדעתי פוגעות בו.
מצד שני, זה מקצוע צבאי ומדובר בעגה פחות-או-יותר צבאית, זה די מעביר את האופי שלו.

אישית אני די אוהב שליכולות של דמויות ומפלצות יש שם קצת ציורי (אם כי לא מפותל כמו לצ'ארמים באקזלטד..) ולא סתם תיאור טכני. נגיד "נודר ודוקר" ולא "נזק קורן להתקפת פתע".
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה