• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 הביריון - נתיב לנוכל [מהדורה 5]

טוב זה ניסיון שלי לכתוב נתיב לנוכל, סתם עקב מחשבה על זה שבמהדורה 5 הנוכל נופל לקטגוריה של "בחור זריז עם נשק חד", שזה כן מה שהוא היה בכמעט כל מהדורה אחרת, אבל הן ב3.5 והן ב4 קידמו את הרעיון של נוכל שמבוסס כוח. יחד עם זה והעובדה שנוכל חייב להשתמש בנשק מסוגנן בשביל התקפת פתע, למרות שהוא שולט גם בנשקים שהם לא (הוא מקבל הכשרה ספציפית בחרב ארוכה, זה סתם מוזר לי) גרם לי לנסות לייצר משהו, לא יודע כמה מאוזן. אשמח לביקורת.

הביריון
בעוד חלק מהנוכלים מעדיפים לארוב בצללים ולנעוץ פיגיון חד בצלעות, או שהם עזי להב מרשימים המרקדים עם חרבות הסייף שלהם בשדה הקרב, אתה בחרת לעובד קצת אחרת. אתה הבנת שאתה מפצה על מחסור בזריזות בכוח פיזי מרשים, מרשים עד לרמה שאתה מסוגל לאיים על אנשים רק במבט, והם יפחדו מהרעיון של לשקר לך. מרשים עד למצב שאתה מסוגל לגרום לנזק משמועתי מפגיעה כהה של נשק, לא פחות מאשר היה מסוגל המתנקש האגדי לעשות עם הסכין המשונן שלו.
אתה בהמה של כוח פיזי, אתה נמצא שם ליד הלוחם המשורין והברברי הזועם, נלחם לצידם, בנוי לספוג מכות ולהמשיך להילחם. ועדיין יודע להשתמש בחוכמת הרחוב שלך כדי לנוע הצידה ולהשאיר להם לספוג את המכות הקשות בהתאם.
אתה השומר בכנייסה למעורה, אתה המלווה של הבוס, אתה גלאדיטור בזירות לחימה לא חוקיות.
אתה ביריון

כוח פיזי מתון בדרגה 3 אתה מסוגל להשתמש בכוח הדומיננטי שלך על חשבון הזריזות היקרה לנוכלים, אתה מוותר על כלי הנשק הקלים וחסרי הכוח של הקולוגת שלך למקצוע, בשביל נשקים עם יותר "בשר". כאשר אתה תקוף עם אחד הנשקים הבאים ולא משתמש בשני הידיים להתקפה, אתה עדיין מסוגל לגרום לנזק התקפת פתע גם אם לא מדובר בנשק בעל התג "מסוגנן", כמו כן אתה זוכה בהכשרה בשיריון בינוני.
הנשקים הם :חרב ארוכה, אלה, חנית, מטה, וקלשון, גרזן יד ופטיש קל.

בנוי לתלפיות בדרגה 3 הכוח שלך משפיע גם על היכולת שלך לעמוד ולספוג מכות, אתה מקבל נקודת נק"פ נוספת בכל פעם שאתה עולה דרגה.

שובר אמיצים ושובר עצמות בדרגה 9, אתה מסוגל לגרום ליריבים שלך להיות פגיעים יותר בגלל הפחד שלהם ממך, אתה מוצא את נקודת התורפה הנדרשות בקלות רבה יותר כאשר היריב עסוק בלרעוד מפחד. אתה יכול להשתמש בפעולת הבונוס שלך על מנת לנסות לאיים על אויב בזמן קרב, עליו להציל בדיקת חוכמה בד"ק של 8+מתאם הכוח שלך+תוסף ההכשרה. בכישלון הוא תחת המצב Frightened עד סוף התור הבא שלו. אתה יכול להשתמש ביכולת הזו מס פעמים השווה למתאם הכוח שלך, והוא מתחדש במנוחה ארוכה
כמו כן אתה מקבל יתרון בהתקפות נגד יריבים שנמצאים תחת המצב Frightened.

מפחיד כמו האמת - בדרגה 13, אתה גורם לאנשים להבין שלשקר לך עלול לפגוע בהם יותר מאשר לפגוע בך, אתה יכול לאיים על מטרה, וזו צריכה להציל כריזמה בד"ק של 8+מתאם הכוח שלך+תוסף ההכשרה, בכישלון היא מתקפת כאילו היא הייתה מושפעת מהלחש "איזור אמת" כלפי שאלות שאתה שואל אותה.

בול בפוני - בדרגה 17 אתה מצליח לגרום להתקפות שלך להשאיר חותם כבד יותר על המטרות שלך, המכות שלך לא רק פוגעות, הן שובורת את היריב שלך, לוקחות ממנו כל רכיב של עוצמה שנשאר לו להילחם, עד אשר זה מת מאפיסת כוחות.
כאשר אתה פוגע בהתקפת פתע בעזרת אחד הנשקים שהוצגו ביכולת "כוח פיזי מתון" על היריב לגלגל הצלת חוסן בד"ק של 8+מתאם כוח+תוסף ההכשרה. בכישלון הוא סובל מדרגה אחת של תשישות. (למען הסר ספק, דרגות תשישיות מהתקפות פתע בסיבובים הבאים מצטברות)
 
אהבתי את הביצוע, אבל לא התחברתי ליכולת הבסיס - של שימוש בנשקים רגילים. אולי אני מיושן אבל זה טבעי בעיניי שנוכל הוא עם כלי-נשק קלים. זה גם היה לזכרוני ב 3.5/4 במיינסטרים.
בכל מקרה, אחלה ביצוע.
 
ב3.5 לא הייתה נטיה ספציפית לנשקים קלים עד כמה שידוע לי, לפחות לא בבסיס. נוכל לא קיבל שליטה בנשקים כבדים יותר, והיו הרבה מקצועות יוקרה/ארכטיפים שדחפו לכיוון של םגיונות זריזים וכו', אבל היו גם אוםציות לא רעות בכלל לזן שמתואר כאן.
ב4 הנוכל הבסיסי אכן התמקצע בנשקים מסוימים מאוד אבל גם לנוכל כזה היה מגוון אופציות להרחיב את סוג הנשק (אלדרינים וגמדים נוכלים קיבלו כשרונות, היה אחד ג'נרי שנתן להשתמש בעוד סוגי להבים), ועם הבחירה הנכונה של מאפייני מקצוע נוכל מהסוג הזה היה אפשרי ואף קטלני
 
עקרונית זה משהו שאני לא הייתי הכי סגור עליו, אבל בחרתי בכוח כי נוכל אמור להסתובב בדרגה 1-2 עם כוח יותר גבוה מזירזות כדי לרצות לקחת את הנתיב הזה, אז ניסתי לפצות אותו קצת, חוץ מזה שהרגיש לי שרוב הכוחות של נוכל בנתיבי מופת מבוססים כריזמה, אז קצת הרגיש לי שחוק.
מעבר לזה אני מניח שברברי משתמש בכריזמה כי זו התכונה המשנית שלו, אם לא תיקח את נתיב המשתולל אני בספק שתשקיע כריזמה בברברי שלך, אז לתת לברברי יכולת מבוססת כוח הייתה יותר מידי, פה אתה עדיין תשקיע בכריזמה של הנוכל שלך בשביל סקילים וכו', אז אני מניח שזה לא כזה משנה (כאילו בסופו של דבר כנראה שלנוכל יהיה 20 בכריזמה ו20 בכוח בדרגות הסופיות)
 
מגניב סך הכול, אבל אני מסכים עם הנרוביאן בנוגע לד"קים של יכולות ההפחדה. אם לנוכל אמור להיות 20 כריזמה בדרגה 20 וזו תכונה שאתה מצפה שהוא ישקיע בה, אז דווקא הרבה יותר הגיוני לתת לו עידוד לעשות את ההשקעה הזו מאשר לבסס את העניין על כוח.

בנוסף, אני לא חושב שחרב ארוכה מתאימה כנשק בעבורו. גם כי היא מאוד ונילה ובסיסית, אז אני סתם לא רואה את הייחוד שבנוכל שבמקום בחרב קצרה משתמש בארוכה (לעומת נוכל המשתמש בקלשון, מטה, גרזן או פטיש), וגם כי חרב ארוכה היא עם תכונת הוורסטיליות שהופכת אותה לנשק של 1ק10 נזק אם בכך יבחר הנוכל.
 
אוקי, אז נעביר את זה לכריזמה. כאמור לא נשוי לנושא הכוח.

בקשר לחרב ארוכה. אני מסכים שהיא לא תמת'ית בשום צורה, אבל ממש מוזר לי שברשימת הנשקים שנוכל שולט בהם החליטו לציין אותה במפורשת. זה הנשק הכי לא מתאים לנוכל והכי ונילה ללוחמים ופאלדינים וכו' אבל משום מה החליטו שנוכל מתחיל את המשחק כשהוא שולט בו. אז הרגיש לי נכון לתת גם אותה. אגב בגלל זה הוספתי מראש את העובדה שאתה לא יכול לבצע התקפות קריטיות עם נשק דו ידני, אז גם אם תחבר להשתמש בחרב ארוכה - אתה משתמש בה ביד אחת.
עכשיו זה לא שובר את המשחק יותר מידי, כי נוכל רגיל משתמש בסייף בשביל ק8 לנזק, וכרגע כל "נשק ביריון" גורם לק6 ומטה (כי אפשר להשתמש בהם רק ביד אחת), אז אני לגמרי חושב שנוכל שמנסה למקסם נזק כנראה יקח סייף בכל בילד אחר, אז הגיוני שהוא יקח חרב ארוכה בבילד הזה.

אפשר לוותר על הרעיון של "לא נשקים דו ידניים" ואז להוריד את החרב הארוכה, אבל לדעתי זה שוב פוגע באיזון, כי נוכל רגיל ישתמש בסיף ביד אחת ויש לו יד חושפית לעשות איתה מה שבא לו.
וכן, אני יודע שאפשר להשתמש במתאם הכוח עם סיף וכו', אבל בחיי שנוכל עם 18 כוח ו10 זריזות שמשתמש בסייף מרגיש לי רע בכל כך הרבה רמות.
 
לדעתי הרעיון הזה עונה על כל מיני בעיות
-אנשים לפעמים לא מתחברים לרעיון של לדקור מאחור את היריב שלך
- לפעמים הלוחם והברברי מרגישים חרושים מדיי, וזה מביא עיד נקודת מבט לאדם הפיזי והמאיים
-אם אנשים אוהבים לשחק דמי דרקון וחצאי אורקים, או אפילו גוליית'ים וזה לא מתחבר להם עם מקצוע הנוכל, שהם רוצים לשחק. עכשיו יש פתרון לבעיה.

בקיצור, כל הכבוד.

נ.ב.- ההודעה שלי קצת מבולבלת, מקווה שתבין את הרעיון המרכזי שלה D:
 
במוד"מ2 היו שני קיטים דומים בקונספט:

Bandit: שודד דרכים, היה מקבל אפשרות ללמוד להשתמש בכל כלי הנשק החובטים - פטישי מלחמה, אלות ברזל, כוכב שחר וכו', 1+ לגלגולי ההפתעה ומחסר של 2- לגלגולי התגובה החברתית מצד דב"שים - כי שודדי דרכים הם אנשים שכולם שונאים.

Thug: בריון, היה יכול ללמוד להתשמש בכל כלי נשק, כולל כאלה שלא מותרים לגנבים, היה לו 1+ לגלגולי הפגיעה (לפי הכללים של מוד"מ2, גנב התקדם ביכולת ההתקפה שלו בערך בחצי הקצב של לוחם וקצת פחות מכוהן, וזה קצת שיפר את מצבו) וכ"קנס" על כך - קיבל הרבה פחות נקודות לחלוקה לכשרונות הגנב שלו מאשר גנב רגיל. הוא גם היה חייב להיות עם כוח וכושר של 12 לפחות ותבונה של 12 לכל היותר - קיט מאוד לא מושך בסה"כ.

למה גנב יכול להשתמש בחרב ארוכה? כי הוא יכל לעשות את זה עוד מראשית ימי מו"ד - במו"ד בקופסאות למשל גנב יכל להשתמש בכל כלי נשק שאפשר להחזיק ביד אחת (מה שביטל לו את הגישה לרוב כלי הירי חוץ מקלע - אקדחי קשת לא היו שם) אותי יותר מטריד למה הוא לא מיומן בחרב מעוקלת, שוט וקנה נשיפה.
 
טכנית גם ב3.5 היה את הביריון בתור וריאנט ללוחם שבמקום לקבל כשרונות נוספים כל דרגה זוגיות הוא היה מקבל התקפת פתע כמו של נוכל. אז הביריון באמת לא כזה חריג בנוף, ואם מישהו מוצא בו תועלת אז אני שמח.

המפקד האלמוני אמר/ה:
אותי יותר מטריד למה הוא לא מיומן בחרב מעוקלת, שוט וקנה נשיפה.
טכנית מניח שחרב ארוכה היא נשק "פשוט" ברעיון של "תנעץ את הקצה החד באויב שלך" בעוד חרב מעוקלת שוט וקנה נשיפה דורשים קצת יותר אימון. עכשיו כשאני חושב על זה אני די בטוח שהטרובדור של 3.5 קיבל שליטה בכלי הנשק הללו, לא חושב שאי פעם הוסבר למה
 
הצעה לא-מחייבת לכמה עריכות על בסיס השראה מהקיטים של מוד"מ2:

דרגה 3:
אגרוף השכונה: כבר בתור ילד היית מעורב בקטטות ואלימות היא בטבע שלך, הנסיון שצברת בחיי פשע וקרבות רחוב הופך את מהלומות האגרוף והבעיטות שלך למסוכנים וקטלניים - אתה כבר לא צריך לשלוף סכין כשאתה נתקל בחברי הכנופיה היריבה - אתה יכול פשוט לחבוט בהם. אתה מסוגל לגרום לנזק של 1ק4 מוחץ + תוסף כוח בהתקפות בלתי-חמושות. אם יש לך את הכישרון "מתאבק פונדקים" נזק ההתקפה הבלתי חמושה שלך עולה ל-1ק6 מוחץ.
אבו-נבוט: סגנון הלחימה שלך לא מתבסס על דיוק והטעיה אלא על כוח מתפרץ. אתה לומד להשתמש ביעילות בכלי נשק נוספים ממשפחת האלות - מורג, כוכב השחר ופטיש מלחמה. כאשר אתה משתמש בכלי נשק אלה ביד אחת וכן בנבוט, אלת ברזל או פטיש קל ביד אחת, אתה יכול לגרום לנזק נוסף של התקפת פתע למרות שכלי נשק אלו אינם נחשבים לנשק מסוגנן.

דרגה 9:
מאיים ומלחיץ: אתה פשוט טיפוס מפחיד וזה מטיל אימה על יריביך ויודע להשתמש בנוכחותך המאיימת כדי לפגוע בהם. אתה יכול לנסות לנצל פעולת בונוס כדי לאיים על יריב אחד שידרש להצליח בגלגול הצלה חוכמה מול ד"ק של 8 + רמת המיומנות שלך + תוסף הכריזמה שלך (או 1 אם תוסף זה שווה ל-0 או מחסר) או להיות מושפע ממצב "מבוהל" עד סוף התור הבא שלו. אתה יכול להשתמש ביכולת זו מספר פעמים ששווה לתוסף הכוח שלך (או לפחות 1) ויש לך יתרון לגלגול הפגיעה נגד יריבים המושפעים ממצב "מבוהל".

דרגה 13:
סחיטה באיומים: אם אתה משתמש ביכולת "מאיים ומלחיץ" על יריב שלא בשעת קרב, כל עוד הוא מושפע ממצב "מבוהל" הוא לא יכול לענות לשאלותיך בשקרים גלויים ואתה יודע כשהוא משקר - מזיע ומסתכל לצדדים.

דרגה 17:
שובר ראשים: שיר כפרי המהלל את הבריונים השודדים אבו-ג'ילדה ואל-ערמיט מספר כיצד השניים "שברו כובעים (ראשים) רבים" וכך גם אתה. אם אתה פוגע באמצעות נשק מוחץ ביריב וגורם לפגיעה חמורה, עליו לבצע גלגול הצלה כושר מול ד"ק 8+רמת המיומנות שלך + תוסף הכוח שלך, או לספוג רמה אחת של תשישות.
 
אני חושב שחלק מהדברים האלה מאבדים את הקונספט, ברור שביריון צריך לדעת לתת אגרוף, אבל זו יכולת מתה, אף שחקן בריא בנפשו לא ירצה ללכת לעשות 1ק4 נזק לאנשים כשהוא יכול לעשות ק8, היכולות האלה אמורות לתת לך משהו שתרצה להשתמש בו, ובסופו של דבר שחקנים "נשברים" מה"זה מגניב" מהר מאוד וחוזרים למספרים הקרים, בעיקר כי זה מהדורה 5 ואתה יכול לשחק נזיר שהוא "גנב" בלי בעייה ולכן כנראה שמי שירצה לחלק אגרופים יעשה את זה, אני פשוט לא רואה מישהו משתמש ביכולת הזו. בנוסף דחפתי פנימה את השיריון הבינינוי כי אני מניח שנוכל שירצה לקחת את הנתיב הזה הולך לוותר על זריזות, ובהנחה ויהיה לו בערך 14 זריזות בהתחלה, הוא יצטרך לפצות על זה עם שיריון טוב יותר. בלי לתת לו הגנה נורלמית יותר, הנוכל הזה ימות מהר, גם אין לו הרבה נק"פ ביחס ללוחם,ברברי או פאלדין, וגם אין לו את הדרג"ש שלהם.
לחלופין אפשר לתת לו את היכולת הגנה של הברברי, שהדרג"ש שווה ל10+חוסן+זרז

שאר היכולת זה אותן יכולות שרשמתי רק עם שם שונה, אז אין לי יותר מידי מה להוסיף עליהם, יכול להיות שאני משוחד אבל העדפתי את השמות של היכולות שלי.
 
liorgonen3 אמר/ה:
שאר היכולת זה אותן יכולות שרשמתי רק עם שם שונה

ברור, פשוט כבר זרמתי עם השכתוב.

השינויים שעשיתי ביכולות של דרגה 3 נראו לי יותר באותו קו עם הקיטים הישנים.

liorgonen3 אמר/ה:
אף שחקן בריא בנפשו לא ירצה ללכת לעשות 1ק4 נזק לאנשים כשהוא יכול לעשות ק8,

מילת המפתח - כשהוא יכול.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
השינויים שעשיתי ביכולות של דרגה 3 נראו לי יותר באותו קו עם הקיטים הישנים.
לא חושב שהם הזדקנו טוב למהדרוה 5, יכול להיות שלמהדורה אחרת זה היה עובד טוב יותר, כרגע לא רואה אותם מתחברים.

המפקד האלמוני אמר/ה:
מילת המפתח - כשהוא יכול.
ושמע, לתת למישהו יכולת שאולי פעם אחת במשחק השה"מ יחלייט לקחת לקבוצה את הציוד והנשק ואז על הדרך להיות זה בקבוצה שעוד יכול להילחם... אני פשוט חושב שזה יותר מידי ספציפי ויותר מידי נקודתי בשביל נתיב, בעיקר כי שאר הקבוצה תעשה במקרה כזה הכל כדי לא להילחם (אפילו למטילי הלחשים לא יהיה מוקד הלחש שלהם).

יכול להיות שיכולת של לחימה ללא נשק יכולה לעבוד פה, אבל אני לא בטוח כמה היא מתאימה באמת. כרגע אני חושב שלתת לנוכל שלנו עוד דרג"ש ועוד נק"פ זה יכולת יותר יעילה מאשר הלחימה ללא נשק הזו.
 
למה רציתי לתת לו את היכולת של אגרוף הרחוב?
א - זה הרבה יותר מתאים לדימוי של בריון. אחד כזה שהולך מכות מנופף באגרוף שלו מתחת לפרצוף שלך וכו'. בהרבה סיטואציות חברתיות עירוניות, מסוג ההרפתקאות שגנבים מתאימים להן במיוחד, לשלוף נשק זה ביג-נו-נו, אבל לתת למישהו בעיטה או אגרוף זה מספיק מעביר מסר אלים.
ב - התמקדות בנשק קרבי ובשריונות לוקחת אותו צעד אחד לכיוון הלוחם. לדעתי, כשהוא לא יוצא להרפתקאות בתור warrior-rogue, הבריון בכל זאת יושב קודם כל על המשבצת של הנוכל הגנב. היכולת להשתמש בצורה "נוכלית" בכלי נשק מוחצים (שמתאימים לדימוי של הבריון שאורב לאנשים עם אלת בייסבול) מכסה את זה בלי שהוא יקח צעד לכיוון אפיון ועיצוב של לוחם.
 
אוקי, יש לי הצעה ליכולת אז, קצת גונב אותה מהנתיב של החוזר לחיים אבל זה דומה. הרעיון הוא ההתקפה המיוחדת שיש לנתיב של החוזר לחיים, שמאפשרת לו במקום לעשות התקפת פתע בסיבוב, לעשות התקפת טווח נקרוטית שמתמשת במתאם הכריזמה שלו, ועושה נזק של התקפת פתע+מתאם כריזמה
אז פה יהיה משהו כזה
זבנג וגמרנו אתה מוכשר בלתת את המכות הנכונת בזמן הנכון, גם כשהם מבססות כוח בלבד, בדרגה 3 אם השתמשת במאפיין המקצוע "Cunning action", אתה יכול כחלק מהפעולה לבצע התקפה נגד יריב אחד שסמוך אליך, אתה מוכשר בהתקפה ומוסיף לה את מתאם הכוח שלך, במידה ופגעת אתה גורם לנזק של התקפת הפתע שלך+מתאם הכוח, ואתה לא יכול לבצע התקפת פתע בסיבוב הנוחכי.

הרעיון הוא ככה.
זה יכולת שנותנת טעם יותר חזק של "אגרוף רחוב" בהיבט שיש גם טעם להשתמש בה והיא לא רק "תבלין", היא גם יותר חזקה מהתקפת פתע רגילה (כי היא מוסיפה את מתאם הכוח לנזק הרגיל) ואפשר לעשות אותה גם נגד יריב שאתה לא יכול כרגע לעשות נגדו התקפת פתע.
בפועל זה מביא מצב שאתה נע לעבר היריב שלך, תוקף אותו בהתקפה רגילה, מנצל פעולת בונוס כדי לסגת, אבל לפני שאתה נוסג אתה גם מכניס לו התקפה נוספת.

אפשרות אחרת היא לתת לביריון שלנו יכולת התקפה ללא נשק כמו נזיר (מבחינת נזק וכו', לא מבחינת קיי וכאלה)

אפשרות שלישית היא לוותר על הרעיון של אגרוף רחוב, כמו שרשמתי בתיאור זה לא נתיב שבהחכרך שייך לסלקטור בכניסה, זה גם הבחור שיודע להילחם טוב אבל אף פעם לא עבר הכשרה מתאימה לזה (ולכן הוא לא לוחם), או הגלדטיאור שמתמקד בעיקר בלחימה מלוכלכת ופחות בתורת לחימה אמיתית, או סתם בחור גדול עם אלה גדולה יותר. כל אלה לא צריכים באמת אגרוף רחוב וכל אלה בחיים לא ישתמשו באגרוף רחוב.

בסופו של דבר רוב הנתיבים נשפטים על פי היכולת שלהם בדרגה 3, כי אתה יודע מה אתה מקבל עכשיו ופחות חושב על היכולת האחרונה שלא בטוח שתגיע אליה בקמפיין בכלל, לכן יכולת "חלבית" כמו "יש לך אגרוף שעושה 1ק4, אתה יכול לעשות איתו התקפת פתע" פשוט יגרום לאנשים לא לרצות את זה, זה לא צריך להיות "בדרגה 3 אתה הורג אנשים במבט", אבל גם לא צריך להיות "אתה ממש טוב בלהקפיץ כדור על הרגל, ויש לך +1 לבדיוקת של הקפצת כדור על הרגל", בעיקר שהחבר שלך שלקח גם את הנוכל ובחר בכל נתיב אחר מקבל כרגע יכולת חזקות אחרות (מתנקש שעושה התקפת פתע אוטומטית בסיבוב הראשן של הקרב בדרך כלל, עז להב שמוסיף את הכרימזה ליוזמה ומסוגל לנוע בחופשיות בשדה הקרב, או אפילו הגנב שפשוט מקבל עוד סקילים)
 
חזרה
Top