ברוכים הבאים לפורום הפונדק
פורום הפונדק הוא קהילה של משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד. נשמח לענות על השאלות שלכם, לקרוא את היצירות שלכם ולשחק איתכם.
אתם מוזמנים להירשם לפורום ולהצטרף לקהילה.

[מה' 5] מקצוע חדש - הנכרי (The Outlander)

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
סמל אישי של משתמש
the Nerubian
The Fatespinner Archmage
הודעות: 13026
הצטרף: 05 דצמבר 2004, 17:04
תשובות: 62
מיקום: Azjul-Nerub, נורת'ראנד.
יצירת קשר:

[מה' 5] מקצוע חדש - הנכרי (The Outlander)

שליחה על ידי the Nerubian » 18 פברואר 2020, 13:27

בעקבות איזשהו דיון על הלמלמיות של מקצוע הסייר, שהוא קצת חסר אופי ולא מספיק מיוחד, כתבתי מקצוע מלא חדש למהדורה 5 של מבוכים ודרקונים.

מקצוע הנכרי משלב את הברברי ואת הסייר למקצוע אחד ומייצג לוחם פראי שמסתמך על אינסטינקטים ועל סודות ארצות הפרא. השטיק העיקרי שלו זה לתקוף הרבה פעמים ביתרון, למרות שהוא מפגר בדרג"ש אחרי דמויות קרביות אחריות כמו הנזיר, הלוחם או הפלאדין.

הנכרי מקבל מספר תכונות ייחודיות בשם "עוצמות פראיות", אותן הוא בוחר מרשימה בדומה להשבעות של המכשף, ונועדו לתת לשחקן לבנות בדיוק את הנכרי שמתאים לו. האם הוא מלווה תמיד בקופיף נאמן? אולי הוא יודע להילחם היטב באמצעות לפיד שיניס את החשכה, או לחלופין, הוא מורגל בחשכה ורואה היטב גם בחושך מוחלט?

מלבד העוצמות שלו, הנכרי בוחר אחד מחמישה נתיבים או תת-מקצועות (שחלקם מציעים בחירה קטנה נוספת):
נתיב הזעם זוכה ביכולת הזעם האייקונית של הברברי הרגיל וגם בוחר תכונות מיוחדות שהוא זוכה בהן בזמן זעם; נתיב הזר הוא לוחם ערמומי ואכזרי שיודע לנצל אינסטינקטיבית כל פרצה ופגם בסגנון הלחימה של יריביו; נתיב החיה זוכה בחיה מלווה מסוכנת ויודע לדבר עם חיות; נתיב הפלדה מהלך על הגבול שבין אדם וחיה, שכן הדברים שעושים אותו ליותר מאשר חיה הם סוד האש וחרשות הברזל, והוא לומד להילחם בשריון; לבסוף, נתיב הצייד יודע לסמן את הטרף שלו ולרדוף אותו, ויצורי הטבע לומדים לפחד מפניו.
הנכרי - מקצוע חדש בעברית.pdf
(233.6 KiB) הורד 22 פעמים
The strands of destiny weave only a web of death

You can ask an audience to believe the impossible, but not the improbable
סמל אישי של משתמש
SandChicken
הודעות: 1150
הצטרף: 22 פברואר 2013, 10:24
תשובות: 2

[מה' 5] מקצוע חדש - הנכרי (The Outlander)

שליחה על ידי SandChicken » 18 פברואר 2020, 16:04

האמת שגם אני לא מזמן חשבתי על הסייר, אני לא אוהב בכלל את יכולות הקסם שלו ולדעתי עיקר הכוחות שלו צריכים להיות בשימוש בסביבה כדי לקבל יתרון.
בכל מקרה, אהבתי את המקצוע - נראה מעניין, שחיק ואין ספק שבעל הרבה נתיבים שונים זה מזה (אפילו מאוד).
רק שאלה, מה זה מאוץ?
ספוילר
הצג
בקרב, החיה פועלת בסדר היוזמה שלך. אתה יכול לסמן לה או לומר לה לאן לנוע )ללא צורך בפעולה מצדך(.
החיה תמיד תנקוט בפעולת החמיקה, אלא אם אתה מנצל את הפעולה שלך כדי לפקד עליה לבצע פעולה
אחרת, כגון התקפה, מאוץ, נסיגה או סיוע.
אם כבר, אפרט את המכניקה שחשבתי עליה:
  • פעם בקרב אתה יכול לגלגל הבחנה/טבע (בהתאם לסביבה) כפעולה נוספת כדי לסרוק את הסביבה. אם הצלחת - גילית מאפיין סביבתי ואתה יכול להשתמש בו כדי להעניק יתרון לעצמך או לדמות אחרת בגלגול התקפה/כשרון או לכפות חסרון על היריב בגלגול התקפה/הצלה. יתרון/חסרון זה אינו נובע ממקור קסום ועליך להחליט מה יהיה טיבו. (ישר לאחר הצלחה יש להחליט האם מדובר ביתרון או חסרון, לאיזה גלגול הוא חל ועל מי הוא מושת).
  • פעם בקרב אתה יכול לגלגל הבחנה/טבע (בהתאם לסביבה) כפעולה רגילה כדי ליצור יתרון או חסרון סביבתי עבור אחד המשתתפים בקרב. אם הצלחת עליך להכריז בדיוק מה טיבו (בדומה ליכולת הקודמת).
  • כאשר אתה בוחן את הסביבה (הבחנה/טבע בדרך כלל) אתה רשאי להכפיל את תוסף המיומנות שלך.
  • כאשר אתה מסייע לדמות אחרת בהבנת הסביבה, אתה רשאי לגלגל כרגיל ולהכפיל את תוסף העזרה שלך אם הצלחת או לגלגל ביתרון ולהוסיף את תוסף העזרה.
סמל אישי של משתמש
the Nerubian
The Fatespinner Archmage
הודעות: 13026
הצטרף: 05 דצמבר 2004, 17:04
תשובות: 62
מיקום: Azjul-Nerub, נורת'ראנד.
יצירת קשר:

[מה' 5] מקצוע חדש - הנכרי (The Outlander)

שליחה על ידי the Nerubian » 20 פברואר 2020, 19:26

מאוץ - Dash.
SandChicken כתב:
18 פברואר 2020, 16:04
אם כבר, אפרט את המכניקה שחשבתי עליה:
  • פעם בקרב אתה יכול לגלגל הבחנה/טבע (בהתאם לסביבה) כפעולה נוספת כדי לסרוק את הסביבה. אם הצלחת - גילית מאפיין סביבתי ואתה יכול להשתמש בו כדי להעניק יתרון לעצמך או לדמות אחרת בגלגול התקפה/כשרון או לכפות חסרון על היריב בגלגול התקפה/הצלה. יתרון/חסרון זה אינו נובע ממקור קסום ועליך להחליט מה יהיה טיבו. (ישר לאחר הצלחה יש להחליט האם מדובר ביתרון או חסרון, לאיזה גלגול הוא חל ועל מי הוא מושת).
  • פעם בקרב אתה יכול לגלגל הבחנה/טבע (בהתאם לסביבה) כפעולה רגילה כדי ליצור יתרון או חסרון סביבתי עבור אחד המשתתפים בקרב. אם הצלחת עליך להכריז בדיוק מה טיבו (בדומה ליכולת הקודמת).
  • כאשר אתה בוחן את הסביבה (הבחנה/טבע בדרך כלל) אתה רשאי להכפיל את תוסף המיומנות שלך.
  • כאשר אתה מסייע לדמות אחרת בהבנת הסביבה, אתה רשאי לגלגל כרגיל ולהכפיל את תוסף העזרה שלך אם הצלחת או לגלגל ביתרון ולהוסיף את תוסף העזרה.
נראית לי כמו מכאניקה פשוטה וקולעת. זה יכול לעבור עם סלע רופף, גזע עץ שניתן לדחוף, חול שאפשר לבעוט למישהו לעיניים...

אבל אולי גם יכול לעבוד בסביבה אחרת שעמוסה בפריטים. כמו פונדק עם כיסאות, מסדרון עם חליפות שריון ריקות וכן הלאה. אולי זה יכול לעבוד ככשרון, או אפילו כמכאניקה בסיסית שזמינה לכולם?
The strands of destiny weave only a web of death

You can ask an audience to believe the impossible, but not the improbable

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה