דף 2 מתוך 2

[מה' 5] אני קורא מכריכה לכריכה את אברון: תקומה מהמלחמה האחרונה

נשלח: 25 מרץ 2020, 13:36
על ידי the Nerubian
פרק 3: שארן, עיר המגדלים
  • עיר המגדלים היא מעין ניו-יורק של אברון. היא העיר הגדולה והצפופה ביותר ביבשת קהורבייר (וכנראה בעולם), למרות שאינה עיר בירה. במהדורה 3.5, היא קיבלה ספר הרחבה משלה.
  • הפרק עושה עבודה ממש טובה בהצגת העיר ומידע רלוונטי להרפתקנים. בתכלס יש כאן חומר שיכול להחזיק קמפיין קצר שלם שמתרחש כולו בתוך העיר.
  • העיר נמצאת במקום אסטרטגי על ציר מסחר חשוב - כמו גיברלטר בעולמנו, היא הקצה הקרוב של יבשת קהורבייר "האירופאית" אל יבשת זנדריק "האפריקאית", והיא ניצבת מעל הכניסה אל נהר הפגיון ומאפשר מעבר ימי אל תוך היבשת. לכן, העיר הפכה מוקד רציני לסוחרים, למבריחים ולפליטים.
  • העיר גדלה כבר במשך מאות שנים, אבל הנהר מצד אחד וההרים מצד שני חוסמים את ההתרחבות שלה. למרבה המזל, העיר בנויה על נקודת השקה של מישור האוויר, מה שמעצים לחשים כמו נפילת נוצה וגם מאפשר בנייה לגבהים מגוחכים.
  • אגב גבהים, קל מאוד ליפול בשארן אבל קשה ליפול רחוק. יש טבלה חמודה שנותנת לך לגלגל באקראי במה נתקלה הדמות אם דחפו אותה מהמרפסת. ייתכן שהיא נופלת על גשר 6 מטרים מתחתיה, או על הרפיה חולפת, או שהיא נתפסת בלחש נפילת נוצה ואז פוגשת אשף שדורש תשלום בעבור הלחש. יש גם ידיעה חדשותית על שיכורים שנופלים לתוך כרכרות.
  • הפרק נותן מידע מועיל ומגניב על תרבות בעיר, מועדים חשובים, מערכות השלטון והמשפט, פעילויות ספורט, משמר העיר וארגוני פשיעה הפועלים בו ויכולים להיות פטרון או יריב.
  • לאחר מכן הפרק סוקר את חמשת הרבעים של העיר, כאשר כל רובע מחולק בצורה גסה לשלוש שכבות - ובכל שכבה יש רשימה של כמה שכונות מעניינות, דברים שניתן למצוא בהן, וקרסי עלילה להרפתקנים.
  • מלבד חמשת הרבעים העיקריים, לעיר יש גם כמה אזורים שהם לא חלק מאף רובע, והם מקבלים טיפול דומה אך פחות מפורט - עיר העננים היא שכונת יוקרה שבנויה באוויר, מעל למגדלים; הנמל נמצא לחופי העיר והוא עדיין לא בנוי לגובה; והקרביים הם אוסף שכונות תעשייתיות ומכרות שבנויים מתחת לאדמה.
  • אמרנו שאפשר להריץ מערכה שלמה בתוך העיר בלבד? יש גם מבוכים. שארן בנויה על שרידיה של עיר גובלינית עתיקה שניתן עוד לגשת אליה דרך הביוב המודרני שמתנקז אליה. עיר המתים היא מכלול שנחצב אל ההר הסמוך ומספרים ששוכן בו ליץ' שחוטף לפעמים עבדים חיים. המפלה היא כמה שכונות שנהרסו בעקבות פיגוע טרור בזמן המלחמה, ואף אחד לא ראה לנכון לשפץ אותן. הקומות התחתונות של אותם מגדלים התרסקו, ואילו חלקם העליון עוד תלוי באוויר ונתמך באמצעות מגדלים סמוכים. החורבות עוד מסתירות אל-מתים, וגם קבוצה של פושטים אלימים שהדעות חלוקות אם הם בני אנוש אחוזי דיבוק או ניסוי כושל לפיתוח חיילי-על שהשתחרר כאשר השכונות קרסו תחת המעבדה ממנה ברחו.
לסיכום, אחלה פרק. כשלושים עמודים של חומר מוצלח.

[מה' 5] אני קורא מכריכה לכריכה את אברון: תקומה מהמלחמה האחרונה

נשלח: 27 מרץ 2020, 09:24
על ידי The oldman
אני מסכים שהפרק מוצלח, בתנאי שמתחברים לשארן. איפשהוא תמיד כשאני קורא את העולם של אברון - זה מקום אחד שפחות מושך תמיד. אולי זה גם קשור לזה שערי ענק פחות מעניינות אותי באופן כללי, גם כששיחקתי קצת בפטולוס התעלמתי מההיבט "הענק" של העיר.
אני הרבה יותר אוהב את העולם מסביב ופחות את העיר.

[מה' 5] אני קורא מכריכה לכריכה את אברון: תקומה מהמלחמה האחרונה

נשלח: 04 אפריל 2020, 20:01
על ידי Kol Korran
רציתי לענות לשרשור הזה בעבר אך הגעתי לכך רק כעת.
אני בעיקר שחקן/ שה"מ ב 3.5/ PF, אך מזה זמן מה חושב על לעבור למהדורה 5. בעיקר בשל הפשטות שלה, ומכיוון שנראה לי שיותר פשוט לאלתר ולהתרכז בהרצת ההרפתקאה, במקום במכניקה (אחת הסיבות שהתחלתי גם להתעניין בואנור/ עולם המבוך).

וכעת שאני שומע שיש ספר לאברון? עולם המערכה האהוב עלי (אם הכינוי שלי לא הסגיר זאת, אם כי אני פשוט אוהב איך שזה נשמע). הרצתי מספר משחקים/ מערכות בעולם, ויש לי הרבה רעיונות אליו, וזה נשמע מצויין עד כה!

מספר הערות:
1- לגבי הדם של וול:
השינוי המתואר לא חדש למהדורה. הוא בא כבר במהדורה 3.5, בספר Faiths of Eberron. ספר מ-ע-ו-ל-ה! לא רק לחובבי אברון, אלא בכלל כגישה לבניית דתות ואמונות (דברים שונים שלצערי לא מתייחסים אליהם מספיק בעולם פנטזיה). כל דת ואמונה בספר שונות לחלוטין בתפיסה אחת מהשנייה.
אני לא קראתי את הספר המוצג כאן, אך לפי מה שרשמתם זה די אחד לאחד ההסבר בספר האמונות של אברון. בעקרון, הדת חושבת שכל מעבר הנשמות ל Dollurh (אם לא טעיתי לזכרוני) הוא גורל רע למדי, וצחוק של הבריאה. לכן הם דוחים את שאר האמונות ומנסים למצוא דרך להמנע מכך. אך חיי התמותה אינם מספיקים כדי למצוא פתרון, ולכן חלק הקריבו את עצמם והפכו לאל מתים בנסיון להמשיך לחקור ולמצוא פתרון לעולם הבא המוכר באברון. זו למעשה דת מאוד מעניינת בכך שהיא מקדשת את בני התמותה ואת נבחריהם המוותרים על אנושיותם, על מנת להלחם בגורל האכזר והבלתי נמנע שהבריאה/ האלים יצרו.
זו הדת... והסיפור שוול וארגוניה יצרו, אך שיצאו מכלל שליטתה. האל מתים הם מעין "קדושים נבחרים" וחלק גדול מהם הולך לכיוון כהונה.
חשוב לציין למי שלא מכיר את אברון, שאין באברון נוכחות מוכחת ומורגשת של האלים (כמו בממלכות נשכחות לדוגמא) וכוחם של אנשי הדת וכדומה מגיע מה... האמונה עצמה. זו תפיסה מאוד מעניינת...
(בספר האמונות של אברון מרחיבים על כך. שווה קריאה לכל מי שחשב לשחק דמות דתית רצינית, גם בעולם אחר. ויש שם גם דתות ממש מגניבות, כמו The Becoming God- דת של ה Warforged בתוך ה Mournland, המאמינים שהם יצירים של חזיונו של אל, אשר טרם נוצר, ושתפקידם הוא לבנות אותו! הם סורקים את ה Mournland אחר עתקים, חפצים וסודות שיאפשרו לבנות את האל שלהם, ולהביא אותו לעולם. :)
באמת אחד ההרחבות השוות מאוד ממליץ לקרוא!)

2- לגבי Sharn:
גם לכך היה ספר הרחבה ב 3.5- Sharn, city of towers. אודה שלא קראתי אותו לעומק, אך מטרתו הייתה בדיוק מה שרשמתם- לאפשר מערכה שלמה בעיר אחת. אני זוכר שהיו תגובות משולבות לספר- מצד אחד היה בו פירוט ברמה מאוד גבוהה, מצד שני הוא הרגיש לחלק (כמוני) מאוד מסועב ומסובך (בעיקר המתווה הפיזי של העיר- עיר מורכבת ותלת מימדית), אני שמח לשמוע שהפרק במהדורה החדשה יותר ברור ותמציתי.

3- Action points?
האם יש לכך מקבילה במהדורה 5? אני אישית אהבתי את המכניקה, אם כי הייתי מעט מצמצם אותה בדרגות גבוהות יותר.

לסיכום:
על פניו לפחות עד עתה בסקירה נשמע מאוד מבטיח. הרב (הלא מכני) נשמע לי דומה למדי מהדורה 3.5, עם שינויים פה ושם. אני מאמין שאם זה יצליח, אס יוציאו ספרי הרחבה מקבילים או דומים למה שהיה ב 3.5 (בעיקר היבשות האחרות). מרבית ספרי ההרחבה ב 3.5 היו מוצלחים למדי (להוציא מספר בודד) והוסיפו הרבה עומק ופירוט. בעת המעבר לגרסה 4 נקטע פס ספרי ההרחבה, אני סקרן אם יהיו כעת חדשים?

והאם יהיו הרפתקאות/ מודולים חדשים? לצערי מרבית מה שהוצא למהדורה 3.5 לא היה מאוד מוצלח (ישנם יוצאי דופן כמו ההרפתקאה ב Xen'dric שחתמה את קו ההרפקתאות שהחל ב Forgotten forge ועוד אחת או שתיים).
ממה שהבנתי המודולים שיוצאים למהדורה 5 באיכות משחקית טובה. סקרן לגבי מה שיצא לאברון, אם בכלל...

תודה רבה על הסקירה!

[מה' 5] אני קורא מכריכה לכריכה את אברון: תקומה מהמלחמה האחרונה

נשלח: 05 אפריל 2020, 09:38
על ידי The oldman
גם בהשוואה לספר המערכה של ארבע, אין הבדלים גדולים מדי ב lore של העולם. לזכרוני הוא גם עולם שלא מתפתח בניגוד למשל לממלכות נשכחות או גולאריון.
זה אומר שכל הספרים הישנים רלוונטיים.

בנוגע להרפתקאות לדעתי לא נראה הרפתקאות רשמיות בדפוס לעולם. אבל, הוא זמין ב dmguild ושם יש עוד הרפתקאות.

[מה' 5] אני קורא מכריכה לכריכה את אברון: תקומה מהמלחמה האחרונה

נשלח: 16 אפריל 2020, 10:37
על ידי the Nerubian
Kol Korran כתב:
04 אפריל 2020, 20:01
3- Action points?
האם יש לכך מקבילה במהדורה 5? אני אישית אהבתי את המכניקה, אם כי הייתי מעט מצמצם אותה בדרגות גבוהות יותר.
לא, אין מקבילה - אבל במהדורה 5 יש הרבה פחות יכולות מוגבלות ליום ויותר יכולות מוגבלות למנוחה קצרה (ואפילו אשף ודרואיד ממעגל האדמה מקבלים יכולת להחזיר חלק מהלחשים היומיים המנוצלים בזמן מנוחה קצרה). והיא גם סלחנית יותר לדמויות מתחילות. אז אין חוק חלופי כזה.
Kol Korran כתב:
04 אפריל 2020, 20:01
אני מאמין שאם זה יצליח, אס יוציאו ספרי הרחבה מקבילים או דומים למה שהיה ב 3.5 (בעיקר היבשות האחרות). מרבית ספרי ההרחבה ב 3.5 היו מוצלחים למדי (להוציא מספר בודד) והוסיפו הרבה עומק ופירוט. בעת המעבר לגרסה 4 נקטע פס ספרי ההרחבה, אני סקרן אם יהיו כעת חדשים?

והאם יהיו הרפתקאות/ מודולים חדשים? לצערי מרבית מה שהוצא למהדורה 3.5 לא היה מאוד מוצלח (ישנם יוצאי דופן כמו ההרפתקאה ב Xen'dric שחתמה את קו ההרפקתאות שהחל ב Forgotten forge ועוד אחת או שתיים).
ממה שהבנתי המודולים שיוצאים למהדורה 5 באיכות משחקית טובה. סקרן לגבי מה שיצא לאברון, אם בכלל...
קית' בייקר מוציא באופן עצמאי ספר הרחבה צד ג', עם אישור מיוחד מהחברה אבל לא נחשב ספר "רשמי". הספר ייקרא Exploring Eberron והוא אמור לכסות בעיקר תוכן מכאני שאמור היה להיכנס לספר הרשמי אבל ירד בעריכה (כמו Warlock של הדאלקיר שמפתח סימביונטים) וגם לעשות סקירה מעמיקה יותר של הגזעים והדתות (בסגנון Races of Eberron/ Faiths of Eberron) וסקירה קצרה של היבשות, המישורים והאוקיינוסים.
The oldman כתב:
05 אפריל 2020, 09:38
גם בהשוואה לספר המערכה של ארבע, אין הבדלים גדולים מדי ב lore של העולם. לזכרוני הוא גם עולם שלא מתפתח בניגוד למשל לממלכות נשכחות או גולאריון.
זה אומר שכל הספרים הישנים רלוונטיים.
נראה שההבדל המהותי היחיד הוא שהגמדים ב-Mror Holds נחלמים באופן פעיל בפלישה של תפלצות שמגיעות מתחת לאדמה, וחלק מהם התחילו להשתמש בסיביונטים כדי להילחם בהן.
הסימביונטים הופיעו כבר במהדורה 3.5 אבל הם היו "תלושים" במובן שאם הדמות שלך לוקחת אחד - לא ממש ברור איך אנשים מתייחסים לזה. עכשיו יש בערך שבט וחצי של גמדים שמסתובבים בגאון כשהם לובשים מפלצות, וזה נותן מושג טוב איך אנשים יתייחסו אל בן אנוש או אלף שמסתובב עם שריון שעשוי מבשר וקוצים.


פרק 4: הרפתקאות באברון
  • הפרק מתמקד בנקודות שכדאי לחשוב עליהן כשכותבים הרפתקה או מערכה באברון. בהתחלה יש סקירה כללית של דרכים לעשות גווני אפור מוסרי ושל דרכים לשמור את הנבלים בחיים בשביל שהדמויות יפגשו אותם יותר מפעם אחת. אחר כך יש הבחנה בין שני סוגים עיקריים של נבלים באברון - נבלים שהם אפורים ונבלים שהם רוע מוחלט.
  • המשך הפרק מציג "מיקודים עלילתיים" שתלויים בקונפליקט עיקרי או בנבל עיקרי, ומצביע על מוטיבים שכדאי לשלב במשחק ודברים שכדאי לחשוב עליהם אם משחקים במערכה עם הפוקוס הזה: לדוגמה מערכה שמתמקדת באיום של מסדר טופר האזמרגד, מערכה שמתמקדת בשומרי השער הדרואידיים או במערכה שמתמקדת במלחמה הקרה בין הממלכות. זה החלק העיקרי של הפרק.
  • כל מיקוד מערכה מגיע עם הצעות לדב"שים, הצעות לנבלים שנועדו "לתת פרצוף" לאיום, ועם הצעות לקרסי עלילה ולסוגי הרפתקאות.
  • עבור חלק מהאיומים, אין קביעה חד משמעית לגבי המטרות שלהם, ויש הצעות איך ההרפתקנים יכולים לסיים את האיום בצורה שאינה קרב עד המוות. הדוגמה הבולטת היא שלישיית המכשפות "הבנות של סורה-קל", שם מצוין במפורש שהמנחה צריך לחשוב עם עצמו מה המטרה האמיתית שלהן, ואם היא "אפורה", "שחורה" או "רוע מוחלט", ולבנות את האיום משם.
  • חלק ממיקודי המערכה כוללים מפה שימושית של אתר שאופייני למצוא במערכה כזו, כולל מועדון לילה של ארגון פשיעה, מצפה כוכבים, שרידי מצודה גובלינית עתיקה ואפילו מפות של סוגי הקרונות העיקריים ברכבת הברק. כל אתר כזה מקבל עמוד שלם של מפה גדולה או של מפות מספר קומות או חדרים נפרדים.
  • יש גם מקטע שסוקר את המישורים של אברון. הוא מרגיש לא שייך (כי אין כאן מיקוד עלילה של הרפתקאות במישורים, אלא סתם מידע על המישורים). מרגיש שצריך היה להיות בפרק 2.
  • בסוף הפרק יש הרפתקה מוכנה!
  • ההרפתקה לא ממש מתאימה לי בפרק הזה. בספר עולם המערכה למהדורה 3.5, הייתה הרפתקה כנספח בסוף הספר. נראה לי שגם במקרה הזה עדיף היה לשים את ההרפתקה בסוף הספר.
  • ההרפתקה מתרחשת בעיר שארן, יש בה פילם-נואר די חמוד וה"מבוך" האחרון שלה הוא מגדל של דירות מגורים זולות שבנוי מעל תחת רכבת, עם הרבה עוברים ושבים שאינם קשורים למאבק בין הדמויות ובין הנבלים אבל בהחלט עשויים להשפיע על הקרב הסופי.
  • ההרפתקה מתוארת כמתאימה לדמויות בדרגה 1, אבל בנקודת האמצע שלה מתחיל רצף קרבות די משוגע ולדעתי היא תהיה קשוחה מדי לדמויות בדרגה הראשונה. נראה לי נכון יותר לשחק אותה בדרגה 2.
  • חיפוש באינטרנט מעלה שההרפתקה - Forgotten Relics - נכתבה במיוחד עבור הספר הזה, אבל כאשר קראתי הייתה לי הרגשה שמדובר בתוכן ממוחזר ממהדורה 3.5. ראשית, כי בכמה נקודות הייתה התייחסות למיומנות "דיפלומטיה" במקום "שכנוע", אבל חשוב יותר - כי חלק מהקרבות בהרפתקה קשורים לסצנות המאוירות על כריכות חלק מהספרים של אברון ממהדורה 3.5. אני לא אכתוב אילו כדי לא להרוס לכם את ההפתעה.
  • סך הכל הרפתקה חמודה מאוד מבחינת סיפור, והיא גם מפגישה את הדמויות עם לפחות 3 ארגונים שפועלים בעיר שארן (וגם ארגון רביעי, אם הדמויות מצליחות לגלות איך הוא מעורב) ויכולים להפוך לפטרון או לצרות צרורות בעתיד. הסצנה המוצלחת מכולן היא כנראה משימת חקירה במועדון של מחושלים יחסית בתחילת ההרפתקה. המועדון עושה עבודה טובה מאוד בהערבת האווירה והמצב של מחושלים בחברה.

[מה' 5] אני קורא מכריכה לכריכה את אברון: תקומה מהמלחמה האחרונה

נשלח: 17 אפריל 2020, 19:04
על ידי פלדריק
נשמע מטורף! ההרפתקאה נשמעת ממש חמודה, איך ההצעות לקמפיינים?

[מה' 5] אני קורא מכריכה לכריכה את אברון: תקומה מהמלחמה האחרונה

נשלח: 17 אפריל 2020, 23:35
על ידי the Nerubian
ההרפתקה באמת חמודה, ואני חושב שהיא טובה הרבה יותר מההרפתקה שהייתה מצורפת לעולם המערכה במהדורה 3.5.

מיקודי המערכה לא ממש נותנים קמפיין בנוי, אלא רקע כללי, נקודות למחשבה, ואז פסקאות שמציגות נבלים אפשריים, דב"שים קשורים אחרים, קרסי עלילה והצעות כלליות לאלמנים שכדאי לשלב במשחק.
לדוגמה, מיקוד המערכה "המלחמה האחרונה" מציע לוודא שדמויות השחקן עצמן נפגעו מהמלחמה, מציע לזגזג בין הרפתקאות שקשורות לסכסוכי הגבולות הפעילים ובין אלו שקשורות למלחמה הקרה, ומציג ארכיטיפים אפשריים לנבלים - פושע מלחמה, נבל שמסתתר בחורבת וממשיך לתקוף כאילו המלחמה לא הסתיימה, או מישהו שבאמת נפגע במלחמה (אולי אפילו חבר בפלוגה של הדמויות) ומנסה לנקום באחראים. יש גם פסקה על דרכים להתחיל את המשחק בזמן המלחמה או לשחק פלאשבק שחוזר אליה.
מיקוד המערכה "יורשי דהאקאן" דומה יותר לקו עלילה ומציע לשלב כבר בהתחלה פשיטות של גובלינים - אבל הם מאורגנים טוב מדי ומצוידים טוב מדי בשביל גובלין ממוצע. בהמשך כדאי לשלב משלחת לאיזה חורבה עתיקה - ולפגוש שם במפתיע בגובלינים מאורגנים שמשפצים את החורבה ומחזיקים בכלי נשק איכותיים. בשלב מסוים יתחילו החדשות על פעילות צבאית גלויה, ואז ההרפתקנים יצטרכו להביס את הכוח הצבאי או להנהיג כוח משלהם, ואולי יש להם סיכוי לכרות ברית עם אחד השבטים כדי למנוע את המלחמה.

[מה' 5] אני קורא מכריכה לכריכה את אברון: תקומה מהמלחמה האחרונה

נשלח: 18 אפריל 2020, 01:22
על ידי פלדריק
האמת שזה מאוד מרשיפ. ספציפית.הרעיונות.של.המלחמה האחרונה נשמעים ממש ממש מגניבים.

[מה' 5] אני קורא מכריכה לכריכה את אברון: תקומה מהמלחמה האחרונה

נשלח: 18 אפריל 2020, 17:29
על ידי the Nerubian
פרק 5: אוצרות
  • פרק קצר, ישר ולעניין. הוא מורכב מארבעה חלקים.
  • החלק הראשון מציג את רסיסי הדרקונים - אלו משאבי טבע קסומים שמשמשים כמרכיבים בהטלת לחשים וביצירת חפצי קסם באברון. הרסיסים נחשבים לדם של שלושת הדרקונים הקוסמיים. רסיסי אברון הם גבישים אדומים שנמצאים באדמה, קרוב לפני השטח, והם מרכיב של לחשי מאגיה. רסיסי קהייבר הם גבישים כחולים כהים שניתן לחצוב ממעמקי האדמה והם מועילים במיוחד בקסמים שכובלים או כולאים יצורים או נשמות, למשל כדי ליצור קמע-ליץ'. רסיסי סיבריס הם גבישים צהובים שמתרסקים במטאוריטים מהטבעת שמקיפה את העולם, והם מעצימים את היכולות של הגזעים הנושאים סימני דרקון.
  • החלק השני מציג רשימה של חפצי פלא ברמות שכיחות שבין "נפוץ" (רמה שלא קיימת בחוקי הבסיס של המשחק!) ל"אגדי" (יש חפץ אחד כזה). חפצי הקסם השכיחים הם חפצים פשוטים יחסית, אבל לא בהכרח זולים, כמו פנס שמכיל אש תמיד או רגל מחושלת שמתחברת על הגדם של יצור קטוע-רגל. חלק מחפצי הקסם פועלים רק לדמויות עם סימני דרקון, חלק מהם פועלים רק עבור דמויות מחושלים, וחלק מהחפצים הם סימביונטים - חפצים חיים שנוצרו בימי קדם ויש להם רצונות משלהם.
  • אני רוצה להתעכב רגע על הסימביונטים. במהדורה 3.5 הם היו מפלצת, עם נק"פ, תכונות וכן הלאה - שגם יכלה לפעול כחפץ קסום תבוני, כזה שבכל יום עושה בדיקות אגו מול הלובש כדי לראות אם החפץ משתלט על בעליו. הגישה הפעם שונה. קודם כל - הסימביונטים אינם תבוניים. יש להם התנהגות, אבל היא אינסטיקטיבית ולא מתוחכמת. מצד שני, ברגע שלובשים אותם הם מסרבים להתנתק. לחשי הסרת קללה גורמים לסמיביונט להתנתק מייד מהדמות. הטוויסט הוא שחלק מהסימביונטים מגיעים עם חיסרון מגניב כלשהו, שבדרך ככל לא בא לידי ביטוי אבל יכול לעשות הבדל במשחק. לדוגמה "כתר העיניים" נותן יכולות חזקות בצורה מגוחכת, אבל האדון העתיק שיצר את הכתר מביט דרכו ורואה תמיד מה הדמות שלכם עושה. הג'לי של קראזין שוחה בתוך הגוף של הדמות ונותנת לה עמידות לרעל, אבל אם הדמות מתה כשהוא בפנים, הוא אוכל אותה בתוך דקות ספורות והופך למפלצת מסוג פודינג שחור. יאאממי.
  • החלק השלישי של הפרק מציג מבנים קמאיים. אלו חפצי קסם שהם לא בדיוק חפצים - הם מקומות. הם לא "אוצר" להרפתקנים. התפקיד שלהם להיות כלי עלילתי. בדרך כלל הם דורשים צוות שלם שיפעיל אותם, או שהם פועלים רק בזמן ובמקום מסוימים. יש כמה דוגמאות למבנים קמאיים - כמו הכור שיוצר מחושלים.
  • החלק האחרון בפרק עוסק ברכישה וביצירה של חפצי קסם. באברון, דמויות שחקן יכולות לרכוש חפצי קסם שהשכיחות שלהם "נפוץ", במחירים די זולים למען האמת (חפץ שכיח עולה 20-80 מטבעות זהב). בנוסף, דמויות יכולות ליצור בעצמן חפצים שכיחים. אפשר לנסות ליצור גם חפצים שאינם שכיחים, אבל זה לוקח יותר זמן, כסף, ויש גם טבלת סיבוכים שאפשר לבחור ממנה או לגלגל בה באקראי - לדוגמה "העבודה שלך בבית המלאכה מושכת את תשומת ליבו של ארגון כלשהו" או "סידור הירחים אינו מתאים לקסם היצירה. תצטרך לחכות שבועיים עד שהמזלות יהיו במקומות הנכונים בשמיים".
  • סך הכל פרק חמוד. יש טעות עריכה בתיאור החפץ "שרביט עץ מישורי", שם מצוין בטעות כי "מטיל לחשים יכול להשתמש בכדור זה כמוקד הטלת לחשי מאגיה". החפצים השכיחים נראים ממש אחלה.

[מה' 5] אני קורא מכריכה לכריכה את אברון: תקומה מהמלחמה האחרונה

נשלח: 18 אפריל 2020, 23:58
על ידי the Nerubian
פרק 6: יריבים ובני ברית
התגעגעתם למכאניקה? כן! :-D אז יש גם פרק מפלצות. היה פרק על גזעים ועם מקצוע חדש, אז גם לשה"מ מגיע לקבל אהבה.
  • זה פרק קצר אבל צפוף. יש פה נתונים של 38 יצורים ודב"שים. דירוגי האתגר מתפרשים על טווח גדול מאוד, החל ב-0 ועד 28(!)
  • אנשים. יש נתונים אופייניים של בני הגזעים החדשים לדמות שחקן (לדוגמה חייל לשעבר מגזע המחושלים) וגם נתונים של בעל מלאכה מאגי (Magewright) ממוצע. בנוסף יש כמה פסקאות נתונים ומידע על דמויות ללא-שחקן שיכולות להיות נבלים או בני ברית. לדוגמה: מתנקש עם סימן דרקון משוקץ. דירוגי האתגר של אנשים באברון נעים בין 0 (בעל המלאכה המאגי) ל-5 (אביר העצם - חבר מסדר צבאי שפורק ונפל מגדולתו).
  • חיות מבויתות. באברון יש דינוזאורים. הם נחשבים חיה רגילה. מוצגים הנתונים של שני דינוזאורים שהם בהמות vרכיבה העיקריות של הזוטונים (לחובבי אברון - מדובר בדינוזאורים Clawfoot ו-Fastieth; לחובבי דינואורים - אלו בערך דיינוניכוס ולאלינזאורה).
    בנוסף יש נתונים של חיות ולנאריות. אלו בעצם חיות-ציד רגילות (כלב ציד, סוס רכיבה ונץ בזאים) ששימשו את האלפים במשך מאות שנים והפכו דומות לבעליהם. במהדורה 3.5 אלו היו פשוט חיות רגילות עם תכונות גבוהות יותר. במהדורה 5 הם קיבלו את סוג היצור "פיה", כמו האלפים, ויש להם תכונות מיוחדות (לדוגמה השפעה תמידית של לחש צעד ללא עקבות. כל החיות בדירוגי אתגר נמוכים, של 1/8 עד 1.
  • דאלקיר ותפלצות. הדאלקיר הם אדוני הטירוף והבשר. הם לא לובשים בגדים: הם לובשים מפלצות. התכשיטים שלהם זוחלים מעצמם ומשריצים עוד תכשיטים. וכל אחד מהם מתנהג כמו אומן מיוסר שלא מבין למה כל הגובלינים האלו בורחים: הוא זקוק לחומר גלם עבור היצירה הבאה שלו. באברון, הדאלקיר נחשבים למי שיצרו את הרוב המוחץ של מפלצות מסוג Aberration - שרי-עין, מצליפי-מוחות, מלמלוענים וכל יתר מרעין הבישין המגעילים - וגם את הסימביונטים, שפגשנו כבר בפרק הקודם. הדאלקיר כלואים מתחת לאדמה, והמשרתים שלהם עובדים במרץ כדי לשחרר אותם.
    במהדורה 3.5 היו נתוני קרב של "דאלקיר גנרי", בדרוג אתגר 20. כאן יש לנו תיאור קצר של ארבעה דאלקיר כלואים ידועים שונים, ואת הנתונים של שני דאלקיר כלואים ידועים נוספים - בדרוגי אתגר 22 ו-24. יש גם נתונים של שתי מפלצות שמשרתות את הדאלקיר - דולגרים (דרוג אתגר 1/2) ודולגאונט (דרוג אתגר 3). שניהם לא מאוד מעניינים מבחינה מכאנית.
  • יצירי כפיים וכלי משחית. אז אברון הוא עולם אחרי מלחמה ועם שימוש נרחב בקסם וביצירי כפיים קסומים. לכן יש שני סוגים של הומנקולוס, קבוצה של יצורים מוזרים בשם "לחשים חיים", שהם לחשים עם אזור השפעה שקיבלו בטעות חיים משלהם ועכשיו ההשפעה שלהם מטיילת להנאתה ועושה נזק (הם מגיעים עד דירוג אתגר 7) וגם סוג של גולם מצור מכאני בשם Warforged Titan, ואת הגרסה המשופרת שלו - הקולוסוס - שגם מצוידת בתותחים קסומים והיא גדולה כל כך עד שבפרק 4 הייתה מפה של אחד כזה שנהרס ומשמש כמבוך. כשהיא פועלת, הקולוסוס היא מפלצת בדרוג אתגר 25 שאתם רוצים למנוע מהנבל הראשי להשתלט עליה). נבל מתאים הוא אדון הלהבים, מטורף שמנהיג כת מחושלים והנתונים שלו מובאים גם כן.
  • קוארי - הסיוטים החיים. הקואורי הם סיוטים תבוניים שזוממים לשלוט בעולם בני התמותה. בדרך כלל הם לא יכולים להגיע באופן פיזי אל העולם, אלא רק לרדוף את בני התמותה הישנים, אבל יש להם סוכנים פסיונים שדרכם הם מתגשמים בעולם. הם קשורים לגזע הקאלאשטאר, שהם בעצם חלומות טובים שנמלטו מעולם הסיוטים. למרות שהם לא יכולים להתגשם באברון, הקוארי כן מתאימים להרפתקה בתוך עולם החלומות! ואולי המזימה שלהם מאפשרת להם סוף סוף לדרוך בעולם. במהדורות הקודמות היו 7 סוגים של קוארי, וכאן מובאים שלושה מהם, בדרוג אתגר 7 עד 19 (עבור ה-Halaraq, שהוא המקבילה של הקוארי לבאלור או לשטן-תהום).
    במהדורה 3.5 הקוארי נחשבו Outsider, סוג היצור שהתפצל במהדורה 5 ל-Celestial ול-Fiend. למרות זאת, סג היצור שלהם עכשיו הוא Aberration מסיבה לא ברורה. אני חושב שהם עובדים טוב יותר כ-fiend. לשיקולכם.
  • צאצאי קהייבר. נכון אמרנו בפרק 1 שמהדרקונית הקוסמית קהייבר נולדו כל מני שדים? אז יש כאן רקשסה לוחם בדרוג אתגר 5 (שנועד לשרת את הרקשסה המכשף ממגדיר המפלצות), הנבל הספציפי מורדכש "להב הצללים", שהוא מצביא של הרקשסה, וגם שני אדוני רקשסה מחרידים בדירוג אתגר 28 כל אחד. שניהם כלואים מתחת לאדמה והדרקונים שומרים שלא ייצאו, אבל משהו עלול להשתבש במשחק שלכם. תנסו שלא ישתבש, כי בקרב הזה כנראה שימותו דמויות.
  • אל מתים. אז יש גם שלושה סוגים של אל-מתים - המתים המכובדים של האלפים, שהן מומיות-אלפים חכמות שממשיכות להדריך את האלפים החיים (יש חייל ויש חבר מועצה של עיר המתים) וגם חייל אל-מת של ממלכת קרנאת', שהוא סוג של שלד משודרג. הקוסמים בממלכת קרנאת' טוענים שהשלד מקבל תבונה מהרוח הפטריוטית של תושבי הממלכה עצמם, אבל רוב תושבי הממלכה חושדים שהשלד הזה מקבל תבונה ממקורות מפוקפקים שלא בדיוק מתעניינים בתושבים החיים. חשודה אפשרית היא מלכת המתים ליידי אילמארו, שהיא ליץ' בדרגה 22.
  • מפלצות אחרות. ויש גם סוג חדש של מכשפה, ומלאך שנפל ונשברו לו הכנפיים. שניהם הגיעו מספרי אברון של מהדורה 3.5 (המכשפה העיוורת הגיעה מספר עולם המערכה, והמלאך שבור הכנפיים מהספר Sharn: The City of Towers) אבל שניהם לא באמת מרגישים קשורים במיוחד לעולם המערכה. מלאך שנפל יכול לעבוד כמעט בכל משחק מבוכים ודרקונים. אמנם קיימת באברון מכשפה עיוורת מסוימת (אחת משלוש המכשפות "הבנות של סורה-קל", שמנהלות מדינה לכל דבר, למרות ששאר השליטים מסרבים להכיר בה), אבל אם יש גזע שלם של מכשפות עיוורות זה קצת פוגם בייחוד של המכשפה המיוחדת סורה תרזה. מצד שני, למכשפה העיוורת יש כמה כוחות מאוד מוצלחים, אז בטח תמצאו למפלצת הזו שימוש במערכה שלכם בעולם הממלכות הנשכחות.

[מה' 5] אני קורא מכריכה לכריכה את אברון: תקומה מהמלחמה האחרונה

נשלח: 20 אפריל 2020, 13:34
על ידי The oldman
אישית אני לא ממש מחבב את הדאלקיר אפילו שניסו להפוך אותם למפלצת אייקונית של אברון. משהו בה לא מרגיש לי מספיק שונה או מיוחד.
הקוארי תמיד היו מגניבים ומעניינים, ואפשר גם להתאים אותם לעולמות מערכה אחרים, אם כי אז מאבדים את הקשר לקאלאשטאר.

[מה' 5] אני קורא מכריכה לכריכה את אברון: תקומה מהמלחמה האחרונה

נשלח: 20 אפריל 2020, 13:43
על ידי the Nerubian
אני חושב שהנתונים של הדאלקיר כן עובדים מצוין בשביל נבל רציני לסיום מערכה. אפשר להשתמש בנתונים שלהם גם עבור אשף תהפוכה\הקסמה אגדי או עבור התגלמות של אל או חצי אל.

מבחינת הרקע שלהם, אני מסכים שיש לדאלקיר בעיה - הבעיה היא שכמעט כל התפלצים המוכרים של מבוכים ודרקונים מאבדים את הרקע המסקרן שלהם בשביל להיות סתם חיילים של הדאלקיר. מצליפי מוח? הם טובים מספיק בשביל להיות הנבל העיקרי של Baldur's Gate 3 לדוגמה, אבל כל הרקע שלהם לא קיים באברון. באברון הם סתם קצינים שמפקדים על הדולגרים והדולגאונט.

הקוארי לעומת זאת נכנסים כנבל מוצלח לאללה ולא על חשבון מפלצות שאנחנו אוהבים. אז הם עובדים טוב מאוד באברון, וגם בכל עולם מערכה אחר שתרצה לשלב אותם. כל מה שצריך זה לקבוע שקיים עולם חלומות, שהתודעה של בני התמותה מטיילת אליו ומשפיעה עליו כשהם חולמים, ויש חלומות שרוצים להשפיע על עולם החומר בחזרה באמצעות הסוכנים האנושיים שלהם.

[מה' 5] אני קורא מכריכה לכריכה את אברון: תקומה מהמלחמה האחרונה

נשלח: 20 אפריל 2020, 19:05
על ידי פלדריק
הדאלקירי דווקא נשמעים מגניבים מאוד, נשמע שכדי שלא ירוקנו מתוכן את שאר המפלצות צריך לא לתת לשאר הלצות.לחפור אותם אלא דווקא לפחד מהם

[מה' 5] אני קורא מכריכה לכריכה את אברון: תקומה מהמלחמה האחרונה

נשלח: 20 אפריל 2020, 20:24
על ידי the Nerubian
פלדריק כתב:
20 אפריל 2020, 19:05
הדאלקירי דווקא נשמעים מגניבים מאוד, נשמע שכדי שלא ירוקנו מתוכן את שאר המפלצות צריך לא לתת לשאר הלצות.לחפור אותם אלא דווקא לפחד מהם
זה יכול לעבוד אם אתה מביא את הדאלקיר לעולם מערכה אחר, או כמובן אם אתה משנה את הסיפור במשחק אברון שלך (שזה ממש בסדר והספר אפילו מעלה בכמה הזדמנויות הצעות ואז אומר שהשה"מ יחליט מה מוצא חן בעיני עבור ה"קאנון" של המשחק שלו).

אבל הרקע הרשמי של הדאלקיר הוא שהם האחראים הישירים ליצירה של רוב התפלצים המוכרים ממגדיר המפלצות (למעט המפלץ השחום והאבולת') ושהתפלצים הללו - ככלל - משרתים אותם בנאמנות וסוגדים להם. זה בכל זאת אברון שהרעיון הבסיסי שלו הוא שאין חד וחלק, אז תמיד יש אפשרות של מצליף מוח עצמאי שהחליט להתמקם לבד באיזו עיר ולהקים ארגון פשע כדי לחיות בהדוניזם על המוחות המקומיים... אבל אתה עדיין מאבד את הרקע הדי מעניין של מצליפי מוח בגרייהוק\ספלג'אמר\הממלכות הנשכחות, כי הם "סתם" קצינים שהדאלקיר יצרו לעצמם במלחמה נגד האימפריה הגובלינית האחרונה.

[מה' 5] אני קורא מכריכה לכריכה את אברון: תקומה מהמלחמה האחרונה

נשלח: 20 אפריל 2020, 21:44
על ידי המפקד האלמוני
the Nerubian כתב:
20 אפריל 2020, 13:43
הקוארי לעומת זאת נכנסים כנבל מוצלח לאללה ולא על חשבון מפלצות שאנחנו אוהבים. אז הם עובדים טוב מאוד באברון, וגם בכל עולם מערכה אחר שתרצה לשלב אותם. כל מה שצריך זה לקבוע שקיים עולם חלומות, שהתודעה של בני התמותה מטיילת אליו ומשפיעה עליו כשהם חולמים, ויש חלומות שרוצים להשפיע על עולם החומר בחזרה באמצעות הסוכנים האנושיים שלהם.
לא יודע למה, אבל זה מזכיר לי את פרדי קרוגר (בסרט השלישי בסידרה גם משחקים במו"ד!)