• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

היתקלויות - מה יותר נוח, סטאטבלוק גנרי אחד, או כל יריב עם יחוד?

בהרבה הרפתקאות, ההנחה היא שאם נתקלים בקבוצת יצורים מאותו סוג (גובלינים, זאבים וכו') לכולם יהיה אותו סטאטבלוק גנרי, כשבמהדורות הישנות יותר היה רק הבדל בנק"פ ובמהדורות החדשות אפילו זה כבר לא קורה והולכים על הממוצע שמופיע באסופת המפלצות.

זה הגיוני לעבוד ככה כשמדובר בהרפתקה מסחרית מוכנה, ומוגבלים לפורמט של מספר עמודים מסויים לחוברת/ספר - חבל לבזבז עמוד שלם על נתונים לכל אחד מעשרה אורקים בהיתקלות וזה גם לוקח זמן לכתוב את זה.

מצד שני, בתור מנחה, תמיד היה לי פחות נוח לנהל את זה כשכל היריבים אותו דבר - אז יש את האורק שמתקיף את הברברי של יוסי ועוד שני אורקים זהים שנלחמים בלוחם של יהושפט, ואז אחד מהם עובר מיהושפט ליוסי ומגיע עוד אורק באיגוף - איך לתאר מי זה מי לשחקנים ואיך לעקוב מי פגע במי ועד כמה וכמה נק"פ נשאר לאיזה אורק? זה לא בלתי אפשרי, אבל פשוט קצת פחות נוח, לפחות לי.

אישית, הרבה יותר נוח לי למשל שבהיתקלות היריבים יהיו שונים זה מזה ולכל אחד יהיה סטאטבלוק משלו, למשל כמו בדוגמא שכתבתי כאן:
https://www.pundak.co.il/forums/viewtopic.php?p=702085#p702085

מצד שני, זה באמת דורש יותר זמן, שלא תמיד יש. כפתרון ביניים, הייתי אומר שבהיתקלות שבה כל היריבים הם אותו דבר ואין זמן לכתוב סטאטבלוקים שונים, אפשר ולדעתי כדאי לתת לכל אחד מהם נשק או אולי שריון שונה. זה עדיין מייצר סטאטבלוקים נפרדים, אבל בהרבה פחות עבודה, ועכשיו יותר קל לעשות דברים כמו "האורק עם הגרזן והאורק עם הפטיש תוקפים את הלוחם של יהושפט והאורק עם החרב תוקף את הברברי של יוסי".
 
לי הרבה יותר נוח סטטבלוק אחד, חוסך הרבה דפדוף וחיפוש של נתונים כל פעם. אפשר לתאר את האורקים בצורה שונה, ככה שלכל אורק יש נשק שונה, וזה נוח לעקוב ככה אחרי דברים- אבל זה פחות נוח כשהנתונים שלהם שונים.
 
ריבוי נתונים זה דווקא יותר קשה. אם אין חשיבות סיפורית שאויבים יהיו שונים אחד מהשני, אז אין סיבה שמכנית יהיה הבדל. כלומר, מבחינתי שכל האורקים בקמפיין יהיו בדיוק עם אותם נתונים, עליי זה מקל את החיים. בפעם ב- שנתקלים באיזה אורק מנהיג או שאמאן או וואטאבר, אפשר לתת לו נתונים משלו וגם תיאור נפרד.
לגבי איך לעקוב וכדומה - לא מבין מה הבעיה. מסמנים אותם במספרים, או צבעים, או מלא שיטות אחרות לעקוב אחרי אויבים מרובים.
 
מספרים, צבעים, פריטי לבוש ואופנה (האורק עם הנזם, האורק עם החולצה הצהובה, האורק עם המוהוק), כלי נשק - כל אלה באמת עוזרים לשלוט בתמונת המצב.

סטאטבלוק אחד - כשאני כותב הרפתקה לשימוש עצמי, אני בדרך כלל מעדיף שהסטאטבלוק יופיע בכל היתקלות בגוף הטקסט, ולא לדפדף כל פעם לאסופת המפלצות (או לריכוז נתונים בסוף ההרפתקה) בשביל להשתמש בו. מכיוון שאני בדרך כלל עובד עם קו מנחה של לא יותר מקרב או שניים בסשן, פחות מציק לי להכין את הקרב או שניים האלה בצורה מפורטת יותר, כולל עם יריבים מותאמים אישית.
 
אני אוהב את הגרסה של מבוכים ודרקונים 4 שלמפלצות תבוניות היה לרוב מספר גרסאות.
למשל שני אורקים לוחמים, שני קשתים ושאמאן מנהיג. זה הופך את ההיתקלות להרבה יותר מעניינת וטקטית מאשר קרב מול חמישה אורקים שלאחד מהם יש יותר נקפ ועוד 2+ להתקפה כי הוא המנהיג.

אני חושב שפאתפיינדר 2 גם קורץ לכיוון הזה, אבל עוד לא שיחקתי לצערי.
 
חזרה
Top