• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[ממ"ד 5] נתיב קדמוני חדש, רודף.

נסיון ראשון לכתוב תת מקצוע ל5, אשמח לביקורת בונה.



הזעם של הברברי לרוב מתואר ככוח אלים חסר מיקוד, כדב זועם, התפרצות הר געש או כתחושת טירוף צמאת דם, אבל תמיד יש יוצאי דופן, יש סיפורים על אילו שאוחזים בזעם, אך לא בזעם חם, אלא קר, קר וממוקד, כנמר המתגנב לטרפו, נהר קרח הזורם בעוצמה ובהחלטיות, התחושה של זעם ממוקד.
אנשים אלו מכונים רודפים, ואם עוררת את זעמם, תצפה למוות מהיר וממוקד.

זעם ממוקד:
בדרגה 3 כאשר אתה נכנס להתקף זעם אתה יכול לבחור להיכנס לזעם ממוקד, במידה ואתה בוחר לעשות כן אתה בוחר אויב במרחק של עד 10 משבצות, אתו אויב הופך למוקד הזעם שלך, כאשר אתה פוגע במוקד הזעם שלך הוא סופג פעמיים את נזק הזעם שלך, במידה ואתה פוגע באויב שאינו מוקד הזעם שלך הוא סופג רק חצי מנזק הזעם שלך.
כאשר מוקד הזעם שלך נהרג או מאבד הכרה אתה בוחר במוקד זעם חדש שגם הוא במרחק של 10 משבצות כפעולה חופשית, במידה ואין כזה אתה עדיין סובל מנזק זעם מופחת.
במידה ואין לך מוקד זעם תוכל כפעולת בונוס לבחור מוקד זעם, בתנאי שהוא בטווח של 10 משבצות.

חושי הרודף: בדרגה 6 אתה מקבל שליטה במיומנות ההישרדות וההבחנה, במידה ויש לך כבר שליטה בהן אתה מקבל תוסף שליטה כפול עבורן.

מיקוד אימה: בדרגה 10 כאשר אתה בזעם ממוקד יצור שאינו מוקד הזעם שלך תוקף אותך תוכל כתגובה מידית למקד לשניה את הזעם שלך בו לגרום ליצור לפחד עד עמקי נשמתו, על היצור מוטלת השפעה דומה לCause Fear אך אינך צריך לשמור על ריכוז, ההשפעה נגמרת אם היצור מציל (כמו שמתואר בתיאור הלחש) אם הזעם שלך נגמר או אם אתה משתמש ביכולת הזו שוב.

מיקוד קטלני: בדרגה 14 כאשר אתה פוגע במוקד הזעם שלך בפעם הראשונה באותו תור, אתה גורם לנזק נוסף של 1ק6+חצי מדרגת הברברי שלך.
 
הקונספט מעניין, אבל הבעיה העיקרית שלי היע שמכאנית הארכטייפ די...יבש?

מבחינה קלאסית, יכולת ראשונה ואחרונה של נתיב קרבי יהיו קרביות ישירות, יכולת דרגה 6 תהיה יכולת תומכת קרב, ויכולת דרגה 10 תהיה יכולת utility.

היכולת של חושי הרודף היא טיפה חלשה ביחס לרמה, במיוחד אם ניקח בחשבון את זה שהיא די חסרת תועלת להרבה ברברים שכנראה יקחו את המיומנויות (ובאופן אקטיבי ימנעו מברברי להתאים את עצמם לפלאף בבניית דמות)

אם יורשה לי להציע כיוון חלופי

זעם ממוקד - נראה אחלה כיכולת פותחת
חושי הרודף - תן לברברי הרודף איזשהו חוש מיוחד שפועל רק נגד המטרה שלו, שיאפשר לו לפגוע בו גם אם הוא בלתי נראה/מתחבא וכו' (אולי התעלמות מחסרון נגד המטרה?)
יכולת דרגה 10 - יכולת נחמדה, אבל טיפה יורדת מהת'מה...האמת היא בשעה זו של הבוקר עוד אין לי רעיון להצעה חלופית...:)
מיקוד קטלני - זוהי היכולת הסופית של הארכטייפ - במקום עוד תוסף נזק יבש, תן משהו מיוחד - אולי יכולת לנוע לכיוון המטרה כפעולת תגובה?


אבל רעיון טוב וביצוע לא רע בכלל סה''כ
 
תודה על הביקורת!
אני כנראה אשנה את חושי הרודף למשהו אחר, פשוט לא היה לי רעיון טוב באותו זמן, הרעיון של התעלמות ממחסה או אי נראות נשמעת טוב, אולי אתן לא יכולת ראיית אמת על מוקד הזעם או משהו כזה.

באשר לדרגה 10: מיקוד אימה נועד לתת יכולת הגנתית, והרעיון של שימוש בפחד בתור מגן נשמע מאוד מתאים לפלף הזה.

בנוגע למיקוד קטלני, זה באמת קצת יבש אבל היכולת של תגובת תנועה נשמעת די חלשה... אולי יכולת שמאפשרת לתקוף כאשר מוקד הזעם מנסה לברוח ובמידה וההתקפה פוגעת היא גורמת לו להיות נטוע או גורמת להשפעה דומה.
 
ההצעה שלך למיקוד קטלני נשמעת מעולה האמת היא - אם אתה רוצה, אתה יכול לתת לו גרסה מותאמת של כשרון הsentinel בזמן שהוא בזעם, נגד המטרה שלו - כל יציאה מטווח קפאפ איתו מעוררת מזדמנת, ומזדמנת מורידה את היריב ל0 מהירות עד התור הבא

זו פשוט מכאניקת טנק מוכנה שוויזארדס בנו, אז אין צורך לייצר משהו מאפס
 
זה כשרון של וויזארדס, מה שלא מבטיח איזון אבל יש סיכוי יותר סביר שזה כן.

הכשרון נחשב עוצמתי כשהוא בקומבו עם כשרון ''אמן נשק מוט'' כיא הוא מאפשר לך לייצר לוקדאון שהוא לא ספציפי לשום יריב, ובעצם להגיב על כמעט כל דבר שקורה ברדיוס של שתי משבצות ממך (כשמשלבים עם סגנון הלחימה החלופי ''לחימת מנהרות'' המצב בכלל נהיה מעניין...)

אבל ככה, כשהוא מפוקס על נעילה של מטרה יחידה, הוא יהיה די מאוזן (וזו גם כנראה המטרה המקורית של הכשרון)
 
אני מודה שעוד עובר על זה, אבל נראה לי שיהיה הרבה יותר פשוט שהיכולת דרגה 3 שלו נותנת לו להטיל hunter mark על מטרה כשהוא נכנס לזעם או משהו.
זה גם יתן לו עוד נזק להתקפה (שאולי כבר יש לו יותר מידי, בכל זאת ברברי) וגם יתן לו יכולת לעקוב אחריה וכו' אחרי הקרב (תחת איזה קונספט שאתה מספיק ממוקד כדי ללמוד מטרה אחת אפילו בזעם, ואז מה שלמדת ישאר גם לאחר הקרב). יצא לא מזמן UA חדש עם מכאנקיות חדשות למקצעות קיימים (חלקם חיזוקים די משמעותים) זכור לי שלסייר שם יש איזה יכולת שמחליפה אויב מעודף ביכולת שמסמנת אויב כאויב מועדף. ממליץ לך להציץ ושקול מכנאיקה דומה.

עכשיו אני רק אציג נקודה חיצונית אחת, ברברי נחשב לטנק נהדר כי הוא מהר מאוד מקבל התנגות לרוב סוגי הנזק הנפוצים (עד שנכנסים לנזק קסום וכו') והוא תוקף נהדר כי הוא יכול לקבל יתרן כמעט תמיד.
אז מצד אחד- אני לא בטוח שהיכולת לעשות עוד נזק ועוד למטרה אחת ספציפית היא כזו משמעותית. בייחוד שהיא באה על חשבון לפגוע באחרים (ובדרגות גבוהות זה בכלל מתסכל עם האויב הזה משתגר לך או משהו) ואני בפירוש מצליח לראות מצבים בהם הנתיב מפריע לברברי יותר מאשר מחזק אותו.

מצד שני, יש מקום למכאניקה של מטרה אחת ממוקדת. אני רוצה להציע קומפרטיב שאני לא בטוח כמה הוא מאוזן, אבל יכולת שאומרת שאם הברברי משתמש בהתקפה המיוחדת שלו (שחכתי את השם של היכולת של לתקוף עם יתרון בתמורה ליתרון להתקפה של האובים) אז מטרה אחת שהוא בוחר לא מקבלת את היתרון הנגדי. - זה מצד אחד מייצג את הזעם הקר של הברברי שרודף אחרי מטרה ספציפית, ועדיין מקבל יתרון משמעותי נגדה. ומצד שני לא מחליש אותו משמעותית אם האויב הזה מצליח להיפטר ממנו.

אפשרות ג'- וזה בעקבות מה שYDS מעלה. מס' פעמים במנוחה ארוכה בהתאם למתאם החוסן/כוח - אם הברברי הזועם שלנו פוגע במטרה, המהירות שלה יורדת ל0 עד לסוף התור הקרוב שלה. - זה ייצג את הרעיון של רדיפה לא פחות, ברגע שהברברי תפס את המטרה שלו, היא לא תוכל לברוח ממנו בקלות.


דרגה 6 - יכולת סבבה ברמת העיקרון, אבל אני חושב שיתרון בבדיקה נגד המטרה שהוא רודף אחריה יהיה יותר הגינוי, אם הברברי שלך רודף אחרי אנשים ועד דרגה 6 הוא עדיין לא דאג שיהיה לו הכשרה בתפסיה והישרדות, אז הוא משחק את המשחק לא נכון (סוגשל). אתה יכול להינות מ2 העולמות ולתת לברברי שלוקח את הנטיב הזה הכשרה בהישרדות ברגע שהוא מקבל את דרגה 3. לא חושב שזה כזה שובר משחק (כל עוד אתה לא מכניס את הקטע של התמחות). אל תשכח שברברי לא הולך להשקיע בחוכמה בדרך כלל, אז היכולת צריכה להתחשב בזה- תוסף הכשרה כפול הוא חזק יותר מיתרון בדרך כלל, אז השאלה כמה חזקה אתה רוצה שהיכולת הזו תהיה.

דרגה 10 - שותף לדעה של YDS, מעבר לזה שבדרגה 10 אני די בטוח שחצי מהעולם חסין לפחד, אבל זה גם היכולת של הנטיב הבסיסי של הברברי, אז כנראה וויזרדס יודעים מה הם חושבים- אני מציע מעין שילוב של ה2 - כשאתה תוקף את המטרה שסימנת/בחרת/איך שלא נקרא לזה- אתה יכול כפעולת בונס לנסות לאיים על אויב אחר- הוא יצטרך להציל חוכמה או משהו- ואם הוא נכשל הוא לא יכול לסיים את תורו בקפאפ איתך, תקף לתור אחד.

דרגה 14 - כמו שYDS אמר, זה יכול יבשה של להוסיף עוד קצת נזק, בדרגה הזו ברברי כבר עושה מספיק נזק מבלי לשרוף על זה עוד יכולת. אם לעשות קצת התאמות ליכולת המקורית Retaliation - הייתי מציע שאם היריב שלך (רק מי שסימנו) תוקף ופוגע בך- או יוצא מטווח האיום שלך - אתה יכול להתשמש בתגובה שלך כדי לנוע את המהירות שלך ואם סיימת את התנועה בסמוך אליו, לתקוף אותו.
יכול להיות שזה כבר שבור (היכולת Retaliation נותנת לך לתקוף את מי שתקף אותך בתור תגובה, אז אני מניח שלהגביל את זה לרק הבחור שסימנת, יפצה על זה שאתה גם יכול לנוע) הנחת המוצא שלי היא שאויב שמבין שאתה מסנדל אותו במקום, ינסה להיפטר ממך, איך שאני רואה את היכולת הזו פועלת פלאפית זה שאם אתה נלחם באיזה מישהו זריז שבורח ממך (יש לו יכולת לעשות נסיגה בתור פעולת בונוס נגיד) אז אתה רודף אחריו, לחלופין - נלחם באשף ששיגר אותך למקום אחר במפה? אתה מנצל תגובה כדי לרוץ אליו ולחזור עצבני יותר.



ברמת העיקרון הנטיב חמוד, אני רואה אותה כמעין מישמש חיובי בין סייר לברברי. אם אני צודק וזה המטרה שלך - אז כדי לך לעבור על הסייר ולראות איך מתמודד עם הרעיון של התמקדות באויב מועדף ספציפי.
 
חזרה
Top