דחיית דרקוניקון 2020
בחודשים האחרונים גילגלנו הצלות חוסן אינספור פעמים, גייסנו את מיטב הכוהנים מכל רחבי היבשות שיטילו לחשי ריפוי, שיחקנו שוב ושוב פנדמיק, אבל למרות כל המאמצים של מיטב ההרפתקנים וההרפתקניות, אנו נאלצים להודיע על דחיית הכנס.
הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו לעדכונים וקראו פרטים נוספים באתר דרקוניקון.

[מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
סמל אישי של משתמש
גרגויל
הודעות: 675
הצטרף: 24 ינואר 2018, 18:12

[מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

שליחה על ידי גרגויל » 26 פברואר 2020, 22:18

"pikachu, I choose you!"
"אל תאמינו למה שאומרים לכם, שחקני תפקידים הם לא נאורים. אנחנו הורגים אלפים על פי העובדה שהם שחורים ומאפשרים לנשים לנהל את הקהילה שלהם."
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 3217
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

[מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

שליחה על ידי dragonitzan » 27 פברואר 2020, 14:42

מאוד אהבתי, האסטרטגיה שלו מגניבה וייחודית. חמוד ומיוחד, אהבתי מאוד. ביצוע מאוד מוצלח לרעיון פשוט וכיפי.
סמל אישי של משתמש
TheKnightWhosaidKnit
הודעות: 1224
הצטרף: 20 מאי 2014, 19:40

[מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

שליחה על ידי TheKnightWhosaidKnit » 28 פברואר 2020, 06:36

אמרתי פיקאצ'ו או לא אמרתי ?
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4367
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

[מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 29 פברואר 2020, 12:18

סרעקן

הסרעקן התפתח מהעקרב הענק, אך המלומדים מתווכחים ביניהם אם התפתחות זו הייתה בתהליך טבעי או נוצרה על ידי ניסוי של מדען מטורף, מכשף או במקדש של אל נשכח כלשהו, כאשר יכולתם של הסרעקנים להשתמש בקסם מרמזת על לפחות מעורבות על-טבעית כלשהי בתהליך יצירתם.

חיצונית, הסרעקן נראה כמו עקרב צהוב או שחור בגודל של סוס, שבמקום צבתות התפתחו אצלו זרועות שריריות עם כפות ידיים רחבות בעלות חמש אצבעות. יצורים אלו מתגוררים בדרך כלל במקומות שוממים כגון מדבריות או מערות ונראה כי הצהובים שונאים את השחורים ולהיפך. במסגרת אותו צבע, הסרעקנים מסוגלים לשיתוף פעולה מוגבל, אבל בריות שוחרות ריב ומדון אלו מרבות להתקוטט ולריב ביניהן. כך, למרות שהם מסוגלים להשתמש בכלים, הם ממעטים ליצור אותם לסחור או לבנות מבנים ומעדיפים להשתלט על מקומות מחייתם של יצורים אחרים ולבזוז את חפציהם. לעיתים, מטיל לחשים רב עוצמה עשוי לאלץ אותם לשרת אותו,לרוב תוך שהוא מנצל את הפחד האיום של יצורים אלו מפני אש.

למרות שיש לו כפות ידיים שימושיות, הסרעקן לרוב לא משתמש בכלי נשק - הזווית של זרועותיו וגודלן של כפות ידיו הופך את רוב כלי הנשק לבלתי מועילים עבורו. יתכן כי רב-מג שכפה סערקנים לשירותו יצייד אותם לפעמים בחפצי קסם או כלי נשק מותאמים עבורם, לשיקולו של המנחה. במקום כלי נשק, הסרעקן מסתמך על כשפיו ועל העוקץ שבזנבו - עוקץ זה מחדיר לגופו של הקורבן חומצה רעילה, וגם מסוגל לרסס אותה בקשת על אויביו בתנועת זנב מהירה.

סרעקן
תפלצת גדולה, תוהו מרושע
דרג"ש: 15 (שריון טבעי, זריזות)
נק"פ: 60 (8ק10 + 16)
מהירות: 40 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 13 (1+), כושר 15 (2+), תבונה 12 (1+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 12 (1+)
חסינות לנזק: רעל, חומצה
חסינות למצב: מורעל
חושים: ראיית חושך למרחק של 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 10
שפות: שפה מוזרה משלהם, מבין מדוברת אבל לא מסוגל לדבר בה
אתגר: 3 (700 נק"נ)

אימת האש: אם סרעקן סופג נזק אש, הוא מושפע מפחד בתור הבא שלו (ללא גלגול הצלה)

קסם פנימי:
יכולת הטלת הלחשים של הסרעקן היא תבונה (3+ להתקפה בלחש, ד"ק 11 לגלגולי הצלה מהשפעות) והוא יכול להטיל את הלחשים הבאים ללא צורך במרכיבים חומריים:

2 פעמים/ יום: קליע קסם, מגן
1 פעם/ יום: חץ חומצה, טישטוש

פעולות:
עוקץ: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 7 (1ק10 + 2) דוקר ועוד 11 (2ק10) חומצה. בנוסף, על הנפגע מהעוקץ להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 12 או לספוג נזק נוסף של 16 (3ק10) רעל, או מחצית מהנזק בגלגול הצלה מוצלח.
ריסוס חומצה (מתחדש 5-6): הסרעקן מרסס חומצה בקונוס של 15 רגל (4.5 מ') - על כל היריבים הנמצאים בשטח המושפע להצליח בגלגול הצלה זריזות בד"ק 12 ולספוג נזק של 14 (3ק8) חומצה או מחצית מכך בגלגול הצלה מוצלח.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4367
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

[מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 06 מרץ 2020, 17:15

דינותריום

הדינותריום הוא אחד מקרובי משפחתם הקדומים של הפיל, הממוטה והמסטודון. בחזותו החיצונית הוא דומה לפילאים אחרים, אלא שרגליו וצווארו ארוכים יותר, החדק שלו קצר ולא ניתן להשתמש בו ללפיתה, ראשו צר יותר וחטיו בוקעים מהלסת התחתונה ופונים כלפי מטה, הפוך מאשר אצל פילים וממותות. בעל חיים זה הוא גם מהגדולים שבפילאים, ומיתמר לגובה של כחמישה מטרים.

הדינותריום שוכן ביערות וערבות של "עולמות אבודים" ודומה באורחות חייו לפילאים האחרים. את מקום חיותו הוא חולק עם הפרנתרופוס, דמוי-אדם חסון ובעל פנים שטוחות וחזות קופית, שיש מלומדים הטוענים כי הוא אביהם הקדמון של הגמדים או האורקים. הפרנתרופוס צד את הדינותריום בשיטות פרימיטיביות ובחניתות עץ גסות, אך כמה מדמויי-אדם אלו הצליחו לאלף, גם אם לא לביית לגמרי, דינותריומים והם משתמשים בהם כבהמות רכיבה בלחימתם נגד הרפתקנים אשר פולשים לשטחם. אם נתקלים בפרנתרופוסים עם דינותריום מאולף, אז כארבעה או חמישה מהם ירכבו על גבו וכתפיו, ללא אוכף או אפיריון שהם אינם מסוגלים ליצור בכישוריהם המוגבלים.

דינותריום
חיה עצומה, ללא נטייה
דרג"ש: 13 (שריון טבעי, מחסר זריזות)
נק"פ: 150 (12ק12 + 72)
מהירות: 40 רגל

תכונות: כוח 25 (7+), זריזות 9 (1-), כושר 22 (6+), תבונה 3 (4-), חוכמה 10 (0+), כריזמה 6 (2-)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: -
אתגר: 6 (2,300 נק"נ)

מהלומה מלמעלה: אם הדינותריום תוקף בקפא"פ במכת חטים יצור דמוי אדם בגודל גדול ומטה, הוא מנחית עליו את חטיו בתנועה מלמעלה למטה כמו מכת מכוש. על מטרת ההתקפה להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 18 או ליפול אפיים ארצה. הדינותריום יכול לנצל פעולת בונוס כדי לתקוף בדריכה יריבים שרועים.

פעולות:
מכת חטים: התקפת קפא"פ 10+ לפגיעה, נזק 21 (4ק6 + 7) דוקר.
דריכה: התקפת קפא"פ 10+ לפגיעה, נזק 28 (4ק10 + 7) מוחץ.

פרנתרופוס
דמוי אדם בינוני, נייטרלי
דרג"ש: 10
נק"פ: 13 (2ק8 + 4)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 10 (0+), כושר 14 (2+), תבונה 6 (2-), חוכמה 10 (0+), כריזמה 7 (2-)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: שפה בסיסית של נהמות ומחוות
אתגר: 1/8 (25 נק"נ)

לא אדם, לא חיה: הפרנתרופוס הוא מין שלב ביניים בין דמויי אדם וחיות, ולחשים שנועדו להקסים, לזמן או לשלוט דמויי אדם או חיות פשוט לא עובדים עליו כי הוא משהו מוזר באמצע.

פעולות:
חנית: התקפת קפא"פ או לטווח של 20/60 רגל (6/18 מ') 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר או 6 (1ק8 + 2) דוקר בשתי ידיים. החניתות פרימיטיביות מאוד ועשויות מעץ מחודד, הן נשברות בגלגול טבעי של 1 או בפגיעה חמורה.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4367
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

[מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 13 מרץ 2020, 10:42

אדם-פנתר

אנשי הפנתר חיים באזורים כפריים, סמוך ליערות או לג'ונגלים או בשולי מדבריות ואחדים מהם שוכנים גם בהרים הקרים. יש המבלבלים אותם עם אנשי-נמר, אך אנשי הפנתר לא הופכים לטיגריס אלא לנמר-חברבורות. מרביתם בעלי פרווה צהובה או כתומה עם חברבורות שחורות כשהם בצורת פנתר או בצורת הכלאיים שלהם, אבל חלק מאלו השוכנים בג'ונגלים הם בעלי פרווה שחורה וחלקה בעוד שפנתרי האדם הנדירים של ההרים המושלגים עוטים את דמותו של נמר השלג, עם פרווה לבנה-כסופה המנומרת בחברבורות אפורות.

הרפתקנים רבים יתארו את אנשי הפנתר בהם פגשו כאגרסיביים, שחצנים ומרדנים. ניתן לעיתים לפגוש בהם כחברים בכנופיות שודדים וארגוני טרור, אבל יש מביניהם כאלה שבחרו בחיים של שלווה ובדידות, מוכנים לתת עצה מידי פעם אבל מעדיפים להיפטר מטרדנים או להדביק אותם בליקנטרופיה שלהם.

אדם-פנתר
דמוי אדם בינוני (בדרך כלל אדם, משנה-צורה), תוהו-נייטרלי, לעיתים תוהו מרושע או נייטרלי.
דרג"ש: 12 בדמות אדם, 13 בדמות פנתר או בצורת כלאיים.
נק"פ: 45 (10ק8)
מהירות: 30 רגל או 50 רגל ו-40 רגל טיפוס בדמות פנתר

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 15 (2+), כושר 10 (0+), תבונה 10 (0+), חוכמה 14 (2+), כריזמה 10 (0+)
מיומנויות: הבחנה 4+, התגנבות 6+ (ערך מיומנות כפול)
חסינות לנזק: דוקר, מוחץ וחותך מפני התקפות בלתי קסומות שאינן מתבצעות ע"י נשק מוכסף.
חושים: הבחנה פסיבית 14
שפות: מדוברת (לא מסוגל לדבר בדמות פנתר)
אתגר: 2 (450 נק"נ)

משנה צורה: כפעולה, אדם-פנתר יכול להשתנות לצורת זפנתר או לצורת כלאיים של פנתר ואדם. מלבד דרג"ש, תכונותיו נותרות אותו דבר בכל הצורות. הציוד שלו לא משתנה איתו והוא חוזרתלדמות אדם אם הוא מת.

חוש ריח חד: לאדם הפנתר יש יתרון בבדיקות חוכמה (הבחנה) המבוססות על חוש ריח

התנפלות: אם אדם-פנתר נע בצורת פנתר או צורת כלאיים לפחות 20 רגל (6 מ') היישר אל יריב ופוגע בו בהתקפת טופר, על היריב להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 12, או ליפול ולהשתטח אפיים ארצה. אם היריב שרוע, אדם הפנתר יכול לבצע נגדו התקפת נשיכה כפעולת בונוס.

פעולות:
ריבוי התקפות (דמות אדם או צורת כלאיים): אדם-פנתר יכול פעמיים בתורו בנשק, או פעם אחת בנשיכה ופעם נוספת בטפרים או נשק בצורת כלאיים.
נשיכה (בדמות פנתר או צורת כלאיים): התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר. אם מי שננשך הוא דמוי אדם, עליו להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 12 או לחלות בליקנטרופיה ולהפוך לאדם פנתר בעצמו.
מכת טפרים (בדמות פנתר או צורת כלאיים): התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) חותך.
כוכב השחר (בדמות אדם או צורת כלאיים): התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) דוקר.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 3217
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

[מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

שליחה על ידי dragonitzan » 13 מרץ 2020, 11:25

אני מאוד מבולבל. איש נמר הופך לטיגריס, איש פנתר הופך לנמר חברבורות... חוץ מזה הביצוע מגניב ממש.
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4367
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

[מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 13 מרץ 2020, 14:57

לופו העגלון ופדלה הפרד

את לופו העגלון ופדלה הפרד אפשר לפגוש תמיד ביחד בצד הפחות מוצלח של העיר. לופו הזקן נוהג ברחובות המטונפים בעגלה רעועה הרתומה לפדלה הפרד, בדרך כלל מחזיק בכד של משקה זול (אותו הוא חולק עם פדלה) ואוסף כל מיני גרוטאות וסמרטוטים. מפגש טיפוסי בין פדלה, לופו וחבורת הרפתקנים טיפוסית יהיה בדרך כלל בסיטואציה בה לופו מציע לדמויות לקנות ממנו גרוטאות או למכור לו שלל שברשותן בתמורה למספר מטבעות נחושת. לעיתים הדמויות יתקלו בלופו ובפדלה כאשר בריונים מנסים לשדוד או לסחוט אותם, כששוטרים רודפים אחריהם לאחר שהטילו את מימיהם במקום ציבורי ובסיטואציות עלובות ומביכות נוספות.

אבל אם תשב מספיק זמן בפונדק הזול הקרוב, תשמע סיפורים מוזרים יותר. למשל - הרפתקן שיספר איך בבדיחות דעת הוא מכר ללופו שריון לוחות משומש תמורת כמה מטבעות נחושת רק כדי לגלות אחר כך שמטבעות אלה הפכו למטבעות זהב, או זקן אחד שמוכן להישבע שלופו ופדלה הסתובבו בשכונה כבר בצעירותו - למרות שפרדים לא חיים כל כך הרבה זמן והזקן האפור של לופו היה אפור ומלא בשיירי אוכל כבר אז.

האמת היא שלופו הוא רב-מג עתיק ורב עוצמה ואילו פדלה הפרד הוא יצור מסתורי ממימד אחר שרק נראה במישור הקיום הרגיל כמו פרד בעוד שיש לו כוחות קסם אדירים משלו. למה הם נמצאים כאן ועוד במסווה הדל הזה? כדי לסבך הרפתקנים בצרות ולהתניע התרחשויות גדולות כמובן!

לופו, העגלון המאגי
אדם בינוני, נייטרלי
דרג"ש: 12, 15 עם שריון-מג
נק"פ: 99 (22ק8)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 9 (1-), זריזות 15 (2+), כושר 10 (0+), תבונה 21 (5+), חוכמה 16 (3+), כריזמה 8 (1-)
גלגולי הצלה: תבונה 9+ חוכמה 7+
מיומנויות: תורת הנסתר 9+, נהיגה בעגלה 10+
עמידות לנזק: דוקר, מוחץ וחותך מהתקפות בלתי קסומות (בזכות הלחש "עור אבן")
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: מדוברת, עוד חמש עד שבע שפות נוספות
אתגר: 12 (8,400 נק"נ)

עמידות לקסם: ללופו יש יתרון בגלגולי ההצלה נגד לחשים והשפעות קסומות

זבל של אחד הוא אוצר של מישהו אחר: כפעולת בונוס, לופו יכול ליצור אשליה הגורמת לחפצי ערך (בכלל זה מטבעות זהב) להיראות כמו גרסא זולה, מסמורטטת ופגומה שלהם, או להיפך. אשליה זו נמשכת עד הזריחה הבאה.

הטלת לחשים:
לופו הוא מטיל לחשים בדרגה 18. תכונת הטלת הלחש שלו היא תבונה (17 ד"ק הצלה ללחש, 9+ לפגיעה בהתקפות קסם) יש לו מוכנים את לחשי האשף הבאים:

לחשונים (לפי רצון): מעשה להטים, יד מג, תיקון, מסר, חזיז אש
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): שריון מג, גירוז, הגנה מטוב ורע, קליע קסם
עוצמה 2 (3 יחידות לחש): בבואת ראי, היעלמות מעין, תעלול חבלים
עוצמה 3 (3 יחידות לחש): לחש נגד, מעוף, ענן מצחין
עוצמה 4 (3 יחידות לחש): עור אבן, רוצח אשלייתי, בילבול
עוצמה 5 (3 יחידות לחש): הנפשת חפצים, עריכת זיכרון, טלקינזיס
עוצמה 6 (1 יחידות לחש): התפוררות
עוצמה 7 (1 יחידות לחש): היפוך כבידה
עוצמה 8 (1 יחידות לחש): רפיסות מוח
עוצמה 9 (1 יחידות לחש): התמרה אמיתית

פעולות:
שוט עגלונים: התקפת קפא"פ עם הישג, 6+ לפגיעה, נזק 4 (1ק4 + 2) חותך

פדלה, לא באמת פרד
שיקוץ בינוני, נייטרלי
דרג"ש: 20 (שריון טבעי)
נק"פ: 165 (22ק8 + 66)
מהירות: 40 רגל, 100 רגל במעוף-ריחוף קסום

תכונות: כוח 21 (5+), זריזות 16 (3+), כושר 16 (3+), תבונה 19 (4+), חוכמה 20 (5+), כריזמה 20 (5+)
מיומנויות: הבחנה 9+, תובנה 9+
חסינות לנזק: רעל
חסינות למצב: מורעל
חושים: ראיית אמת לטווח 36 מ' (120 רגל), הבחנה פסיבית 19
שפות: מבין את כל השפות, מדבר בטלפתיה רק עם לופו
אתגר: 12 (8,400 נק"נ)

עמידות אגדית (3 פעמים/יום): אם פדלה הפרד נכשל בגילגול הצלה, הוא יכול לבחור להצליח בו במקום. אם הוא נמצא במרחק של עד 30 רגל (9 מ') מלופו, הוא יכול להעביר לו את היכולת הזו.

עמידות לקסם: לפדלה יש יתרון בגלגול ההצלה נגד לחשי קסם והשפעות קסומות

נשק קסום: התקפות הפרסה והנשיכות של פדלה נחשבות לקסומות.

חיית משא: פדלה נחשב ליצור עצום לצורך חישוב כושר הנשיאה שלו.

יציב מידרך: לפדלה יש יתרון בגלגולי הצלה זריזות או כוח כנגד השפעות שהיו עשויות לגרום לו ליפול ולהשתטח

הטלת לחשים:
פדלה הוא מטיל לחשים בדרגה 18. תכונת הטלת הלחש שלו היא חוכמה (17 ד"ק הצלה ללחש, 9+ לפגיעה בהתקפות קסם) יש לו מוכנים את לחשי הכוהן הבאים:

לחשונים (לפי רצון): תאומטורגיה, אור, תיקון, מזור לגוסס, עמידות
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): ריפוי פצעים, גילוי טוב ורע, הגנה מטוב ורע, מפלט, טיהור מזון ומשקה
עוצמה 2 (3 יחידות לחש): שקט, אזור אמת, הרגעת רגשות
עוצמה 3 (3 יחידות לחש): הפגת קסם, הטלת קללה, מעגל קסם
עוצמה 4 (3 יחידות לחש): גירוש, חופש תנועה, מגן האמונה
עוצמה 5 (3 יחידות לחש): ביטול טוב ורע, מכת אש, ריפוי פצעים המוני
עוצמה 6 (1 יחידות לחש): מחסום להבים, איסור
עוצמה 7 (1 יחידות לחש): אתרליות, סמל
עוצמה 8 (1 יחידות לחש): שדה אנטי-קסם
עוצמה 9 (1 יחידות לחש): שער

פעולות:
ריבוי התקפות: פדלה תוקף שלוש פעמים בתורו. פעמיים בפרסות ופעם אחת בנשיכה
פרסות: התקפת קפא"פ 9+ לפגיעה, נזק 10 (2ק4 + 5) מוחץ
נשיכה: התקפת קפא"פ 9+ לפגיעה, נזק 14 (2ק8 + 5) מוחץ

פעולות אגדתיות:
פדלה יכול לבצע שלוש פעולות אגדתיות מבין האפשרויות הבאות. כל פעולה ניתן לבצע לאחר תורו של יצור אחר ופדלה מחדש את הפעולות בתחילת התור שלו.
התקפה: פדלה בועט או נושך ביריב
תנועה: פדלה נע עד למחצית קצב התנועה שלו מבלי לעורר התקפות מזדמנות
נעירה (2 פעולות): פדלה משמיע נעירה חדה וצורמנית, כל יצור בעל כושר שמיעה ברדיוס 30 רגל (9 מ') סביבו מלבד לופו חייב להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 17 או להתחרש למשך דקה.
נערך לאחרונה על ידי המפקד האלמוני ב 14 מרץ 2020, 13:25, נערך פעם 1 בסך הכל.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 3217
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

[מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

שליחה על ידי dragonitzan » 13 מרץ 2020, 18:27

אהבתי ממש, דמות נהדרת. ח"ח!
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4367
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

[מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 27 מרץ 2020, 13:37

בודה


עובדי האדמה תמיד חושדים באלו המייצרים חפצים מחומרי גלם - בורסקאים, נפחים, קדרים ואורגים נחשבו לא פעם לבעלי כוחות קסם. לעיתים מחשבה זו הקנתה להם מעמד גבוה, אבל במקומות אחרים הם נחשבו למנודים, נוודים חסרי אדמה ואף שטניים. במקרה של הבודה, חשדות אלו אכן נכונים.

הבודה הם קרובים-רחוקים של הזדים, צאצאיהם של בני אדם שלמדו מאלים עתיקים או משדים את האומנויות השימושיות ועד היום עובדים כבעלי מלאכה נודדים החיים בשולי החברה. הם גם לא אנושיים לחלוטין - מתחת לבגדיהם מסתתר זנב של צבוע, ובשעות החשיכה הם מסוגלים לשנות את דמותם לזו של צבוע ולטרוף בשר ונשמות. הבודה ידועים גם בכוחות מאגיים מזיקים ויכולים להטיל קללות לא-נעימות על אנשים. למרות שבני האדם שונאים אותם ופוחדים מהם, האיכרים נזקקים לכישוריהם כבעלי מלאכה - אך לא מהססים לגרש ולנדות אותם. לא כל הבודה מרושעים, אך רבים מהם מפתחים שנאה כלפי זרים בגלל היחס לו הם זוכים. נולים מזהים את הבודה מיד במין חוש שישי לא מוסבר ומפחדים מהם פחד מוות - יש הטוענים כי הפחד נובע מתת-ההכרה של הנולים שמזהים יצורים אלו עם אלי-הצבוע המבעיתים שלהם.

בודה
בן-תופת בינוני (משנה-צורה), נייטרלי, לעיתים קרובות נייטרלי מרושע או תוהו מרושע
דרג"ש: 12 בדמות אדם או צבוע (זריזות)
נק"פ: 45 (6ק8 + 18)
מהירות: 30 רגל או 50 רגל בדמות צבוע

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 14 (2+), כושר 16 (3+), תבונה 10 (0+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 10 (0+)
מיומנויות: התגנבות 4+, הבחנה 3+, שימוש בכלי (כלי אורג, כלי נפח, כלי קדר, כלי בורסקאי או כלי בעל מלאכה דומה אחד) 6+
עמידות לנזק: בדמות צבוע - דוקר, מוחץ וחותך מפני התקפות בלתי קסומות שאינן מתבצעות ע"י נשק מוכסף.
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: מדוברת (לא מסוגל לדבר בדמות צבוע)
אתגר:3 (700 נק"נ)

משנה צורה: בשעות הלילה בלבד, כפעולה, הבודה יכול להשתנות לצורת צבוע. תכונותיו נותרות ללא שינוי. הציוד שלו לא משתנה איתו אך הוא לא חוזר לדמות אדם (עם זנב) כשהוא מת ונותר בדמות צבוע.

אימת הנולים: שום נול לא יתקוף בודה והוא מושפע ממצב מבוהל ברגע שהוא מזהה את הבודה. נול שנתקל בבודה מנצל מיד את מלוא קצב התנועה שלו לפעולת מאוץ כדי להתרחק ממנו.

פעולות:
נשיכה (בדמות צבוע): התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר ועוד 10 (3ק6) נזק תאובה. נזק התאובה שנגרם מופחת מהנק"פ המירבי של הקורבן, והבודה זוכה לנק"פ זמני בערך זהה. הפחתת הנק"פ המירבי של הקורבן נמשכת עד שהקורבן משלים מנוחה ארוכה. מי שהנק"פ המירבי שלו ירד ל-0 כתוצאה מנזק התאובה של הבודה מת, והבודה זוכה ליתרון בגלגולי הפגיעה שלו נגד קרוביו וחבריו של המנוח עד לראש החודש הבא.
קורנס (בדמות אדם בלבד): התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 9 (2ק6 + 2) מוחץ. הקורנס הוא כלי הנשק של בודה שעובד כנפח. בודות בעלי מקצועות אחרים עשויים להשתמש בכלים מתאימים יותר כגון אלות, פטישים קלים, סכינים וכד'.
קללת הבודה (בדמות אדם או צבוע, מתחדש במנוחה קצרה): הבודה נועץ מבט ביצור הנמצא במרחק של עד 18 מ' (60 רגל) ממנו. על היצור להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 11 או לספוג נזק של 3 (1ק6) תאובה בעוד שהבודה זוכה לנק"פ זמני בערך זהה. מי שנכשל בגלגול ההצלה גם סובל מחיסרון לבדיקות תכונה, גלגולי פגיעה וגלגולי הצלה עד לזריחה הבאה או עד שיכריח את הבודה להסיר את ההשפעה (פעולת בונוס מצד הבודה).
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4367
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

[מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 29 מרץ 2020, 21:44

אווז התער

אווזי התער הם שיקוצים ממימד הסיוטים, חלומות בלהה שהתגשמו בעולם החומר. במבט מרחוק הם נראים כמו אווזים אפורים עם מקור כתום, אבל ממרחק קצר יותר (פחות מ-100 מ') מתגלה דמותם האמיתית - הנוצות שלהם עשויות מלהבים כמו תער-גילוח, מקורי הנחושת שלהם מלאים בשיניים חדות ומעוקלות ועיניהם מטורפות ושטופות דם.

קיים ויכוח בין המלומדים כיצד אווזי התער מופיעים בעולמנו. יש הטוענים כי הם מזומנים בכישוף שחור כדי לעשות את דברם של מגים מרושעים או כוהני זדון. מלומדים אחרים טוענים כי אווזי התער פשוט מחליקים למציאות החומרית דרך סדקים שנפערים אל העולם המוזר שלהם כאשר קוסמים, נביאים, משוררים, שיכורים ומטורפים חווים סיוטי לילה. אווזי התער עצמם לא עונים על שאלות בנושא, כנראה כי הם לא יודעים לדבר, או פשוט כי הם מעדיפים לשסף בכנפיהם החדות ולנשוך.

אווז התער
שיקוץ בינוני, תוהו מרושע
דרג"ש: 14 (שריון טבעי, זריזות)
נק"פ: 52 (8ק8 + 16)
מהירות: 20 רגל, מעוף 60 רגל

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 13 (1+), כושר 14 (2+), תבונה 8 (1-), חוכמה 11 (0+), כריזמה 8 (1-)
גלגולי הצלה: זריזות 3+, כושר 4+
עמידות לנזק: דוקר, מוחץ וחותך מפני התקפות בלתי קסומות.
חסינות לנזק: רעל
חסינות למצב: מורעל
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: כנראה מבין מדוברת ועוד שפות, לא מדבר.
אתגר:3 (700 נק"נ)

מעוף חולף: אווז התער לא מעורר התקפה מזדמנת כאשר הוא מתרחק מהישג יריבו.

עמידות לקסם: לאווז התער יש יתרון בגלגולי ההצלה מפני לחשים והשפעות קסומות.

חומר מהסיוטים: כל יצור שרואה את אווז התער ונמצא במרחק של עד 30 רגל (9 מ') ממנו, חייב להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 10 או להיות מושפע ממצב "מבוהל". יצור מבוהל יכול לחזור על גלגול ההצלה בתורו עד שהוא מתגבר על ההשפעה.

פעולות:
ריבוי התקפות: אווז התער תוקף פעמיים בתורו. פעם אחת בנשיכה ופעם אחת בשיסוף-כנף.
נשיכה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) דוקר.
שיסוף כנף: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 7 (1ק10 + 2) חותך. אם היריב שנפגע מהנוצות החדות אינו אל-מת או יציר כפיים, הוא חייב להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 12 או לדמם ולאבד 5 (1ק10) נק"פ בתחילת כל תור שלו. ההשפעה של התקפות שיסוף כנף נוספות מצטברת, אך ניתן לעצור את הדימום אם מקדישים פעולה לחבישה בבדיקת חוכמה (רפואה) בד"ק 12 או זוכים להשפעה של ריפוי קסום.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 3217
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

[מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

שליחה על ידי dragonitzan » 30 מרץ 2020, 08:56

מאוד מגניב, מאוד אהבתי.
יש לי רק בעיה אחת עם זה:
המפקד האלמוני כתב:
29 מרץ 2020, 21:44
מקורי הנחושת שלהם מלאים בשיניים חדות ומעוקלות ועיניהם מטורפות ושטופות דם.
המשפט הזה נכון לכל אווז באשר הוא. אלה חיות אכזריות ותוקפניות, ואתה לא רוצה לתת לאחד כזה - גם אם הוא סתם אווז רגיל - לנשוך אותך.
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4367
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

[מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 30 מרץ 2020, 21:37

שאמאן של ככ וכוהן של ככ

ככ (Kek) הוא אל החשיכה הקדמונית והתוהו הבראשיתי. אל אפל ומוזר שדמותו כדמות צפרדע הולך על שתיים ושפולחנו המסתורי נשכח ברובו עם עלייתם של פולחני האלים המוכרים. אבל לא כולם שכחו.
כמה בוליווגים, אותם אנשי-צפרדע אלימים ומלאי שנאה, זכו לקריאתו של ככ בחלומותיהם הבוציים, או נתקלו במקדשיו האבודים. בוליווגים אלו סוגדים לו כשאמאנים בטקסים עקובי דם ופרימיטיביים ומטיפים לתוהו, אפלה ושנאה.
ככ היה יכול להישאר אליל פראי של אנשי צפרדע עלובים, אבל באופן מוזר שאינו ברור עד תום, האל האפל זכה גם לתשומת ליבם של בני האדם ותושבי הערים. אנשים מנוונים ומרושעים אלו פיתחו את האמונה בככ הרבה מעבר לדתם האלימה של הבוליווגים - עבורם, ככ הוא אל של שנאת זרים, רדיפת בצע והערצה לאלימות ותוהו. הפולחן העירוני והמודרני לככ נדיר עדיין, אך כבר ניתן לייחס לו כמה מקרים של גיוס תמיכה ברודנים גסים, התעללות בקבצנים, הכאת נשים ורציחות של אלפים, גמדים וזוטונים.

בוליווג, שאמאן של ככ
דמוי אדם בינוני (בוליווג), תוהו מרושע - לעיתים נייטרלי מרושע אבל הופך מהר מאוד לתוהו מרושע.
דרג"ש: 15 (שריון עור עבה, מגן, זריזות)
נק"פ: 16 (3ק8 + 3)
מהירות: 20 רגל, שחייה 40 רגל

תכונות: כוח 12 (1+), זריזות 12 (1+), כושר 13 (1+), תבונה 7 (2-), חוכמה 12 (1+), כריזמה 8 (1-)
מיומנויות: התגנבות 3+
חושים: ראיית חושך לטווח 120 רגל (36 מ'), הבחנה פסיבית 11
שפות: בוליווג
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

אמפיבי: הבוליווג נושם אוויר ומים.

דיבור עם צפרדעים וקרפדות: הבוליווג מסוגל לתקשר בצורה בסיסית בשפה הבוליווגית עם דו-חיים אלו.

הסוואה בביצה: לבוליווג יש יתרון לבדיקות זריזות (התגנבות) כאשר הוא מנסה להסתתר בשטח ביצתי.

זינוק מהמקום: הבוליווג מסוגל לקפוץ למרחק של 20 רגל (6 מ') ולגובה 10 רגל (3 מ') עם או בלי לרוץ לפני כן.

עיניו של ככ: לשאמאן יש ראיית חושך לטווח של 120 רגל (36 מ') והוא מסוגל לראות באמצעותה גם בחשיכה קסומה.

הטלת לחשים: השאמאן של ככ הוא מטיל לחשים בדרגה 3. תכונת הטלת הלחשים שלו היא חוכמה (ד"ק הצלה 11, 3+ להתקפות לחשים) ויש לו את לחשי הכוהנים הבאים מוכנים (חלק מהלחשים אינם לחשי כוהנים במקור אך הם נחשבים לכאלו עבורו):

לחשונים (לפי רצון): מגע מקפיא, הנחיה, התנגדות
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): מארה, גרימת פצעים
עוצמה 2 (2 יחידות לחש):זרועותיו של האדאר (בתור זרועותיו של ככ), חשיכה

פעולות:
ריבוי התקפות: השאמאן יכול לתקוף פעמיים. פעם אחת בנשיכה ופעם אחת בחנית.
נשיכה: התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 3 (1ק4 + 1) מוחץ
חנית: ההתקפת קפא"פ או לטווח 20/60 רגל (6/18 מ'), 3+ לפגיעה, נזק 4 (1ק6 + 1) דוקר או 4 (1ק8 + 1) דוקר בשתי ידיים בקפא"פ. על מי שספג נזק מפגיעת החנית להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 11, או להיות מושפע מעיוורון למשך דקה, כאשר עיניו יתכסו בדוק חום-שחור עכור מהחשיכה של ככ עצמו.


כוהן של ככ, איש רשע ומנוון
אדם בינוני, תוהו מרושע
דרג"ש: 10
נק"פ: 24 (7ק8 - 7)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 9 (1-), זריזות 10 (0+), כושר 9 (1-), תבונה 10 (0+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 8 (1-)
חושים: ראיית חושך לטווח 120 רגל (36 מ'), הבחנה פסיבית 11
שפות: מדוברת
אתגר: 2 (450 נק"נ)

עיניו של ככ: לכוהן יש ראיית חושך לטווח של 120 רגל (36 מ') והוא מסוגל לראות באמצעותה גם בחשיכה קסומה.

יום הטיהור קרב ובא: כפעולת בונוס, הכוהן יכול לנצל יחידת לחש אחת ולהכריז על שנאתו לגזע, מגדר, לאומיות או מעמד של יריביו. עבור ההתקפה הבאה שלו נגד יריבים מסוג זה הוא נהנה מיתרון לגלגולי הפגיעה בקפא"פ וגורם לנזק נוסף של 7 (2ק6) תאובה לדרג לחש 1, ו-1ק6 נוספים לכל דרג לחש מעל 1 שהוקדש למטרה זו.

הטלת לחשים: הכוהן של ככ הוא מטיל לחשים בדרגה 7. תכונת הטלת הלחשים שלו היא חוכמה (ד"ק הצלה 11, 3+ להתקפות לחשים) ויש לו את לחשי הכוהנים הבאים מוכנים (חלק מהלחשים אינם לחשי כוהנים במקור אך הם נחשבים לכאלו עבורו):

לחשונים (לפי רצון): מגע מקפיא, הנחיה, התנגדות, קרן כפור
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): מארה, גרימת פצעים
עוצמה 2 (3 יחידות לחש):זרועותיו של האדאר (בתור זרועותיו של ככ), חשיכה, קרן של חולשה
עוצמה 3 (3 יחידות לחש): שומרי רוחות, הרעב של האדאר (בתור האפלה של ככ)
עוצמה 4 (1 יחידת לחש): כמישה

פעולות:
חרב קצרה: התקפת קפא"פ 2+ לפגיעה, נזק 3 (1ק6) חותך. על מי שספג נזק מפגיעת החרב להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 11, או להיות מושפע מעיוורון למשך דקה, כאשר עיניו יתכסו בדוק חום-שחור עכור מהחשיכה של ככ עצמו.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4367
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

[מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 09 אפריל 2020, 14:54

או-סא

במבט ראשון קשה להבדיל בין האו-סא לצרעות ענקיות. יצורים אלו, שצבעם צהוב-שחור או חום בהיר עם כתם צהוב על הבטן, אכן נראים כמו צרעות במימדי אדם, בעיקר בזמן מעוף. אלא שכשהן נוחתות, האו-סא עומדות ביציבה זקופה על זוג רגלייהן האחוריות, כאשר ארבעת רגליהן הנותרות משמשות כידיים שימושיות. בניגוד לצרעות ענקיות, האו-סא גם יודעות להשתמש בכלים ומתקשרות ביניהן בשפה מורכבת של זמזומים, נקישות ותנועות משושים.

האו-סא מכונות לעיתים "אנשי צרעה" למרות שרובן המוחלט נקבות (הזכרים הם בעלי נקודת פגיעה אחת וחיים רק למשך עונת הרבייה). צרעות נבונות אלו מתגוררות בקהילות של לוחמות בבתים דמויי כוורת שהן בונות לעצמם מנייר חזק כברזל שהן מייצרות מלעיסה של עץ ומינרלים שונים. הן מקיימות את עצמן מציד וביזה - כל כלי הנשק שברשותן הושגו מבין ידיהם המתות של הרפתקנים, מפלצות ולוחמים.

למרות שהן אינן מרושעות בהכרח, האו-סא פשוט מסתכלות על כל היצורים האחרים ואף על או-סא מקהילות אחרות, כעל ארוחה פוטנציאלית להן או לזחליהן. עם זאת, במיוחד הן אוהבות את טעמו של בשר הטרי-קרין ובינן לבין לוחמי גמל-השלמה ניטשת מלחמה בלתי פוסקת כאשר שני הצדדים מנסים לשתק אלו את אלו בארס שלהם למטרות אכילה לאחר מכן.

או-סא
תפלצת בינונית, סדר נייטרלי
דרג"ש: 12 (זריזות)
נק"פ: 45 (7ק8 + 14)
מהירות: 30 רגל, מעוף 50 רגל

תכונות: כוח 12 (1+), זריזות 14 (2+), כושר 14 (2+), תבונה 9 (1-), חוכמה 11 (0+), כריזמה 7 (2-)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: או-סא
אתגר: 1 (200 נק"נ)

דקירה מסתחררת: חלק מהאו-סא אוחזות בארבעה פגיונות או בשתי חרבות קצרות ושני פגיונות. לוחמות צרעה חמושות אלו יכולות לנצל פעולה כדי לבצע התקפה של מערבולת דקירות כלפי ארבעה יריבים שונים הנמצאים במרחק של עד 1.5 מ' (5 רגל) כ"א מהן. כל יריב דורש גלגול פגיעה נפרד.

פעולות:
ריבוי התקפות: האו-סא תוקפת פעם בנשיכה ופעם בעוקץ. או-סא חמושות יכולות לתקוף פעם אחת בנשק ובעוקץ, או פעמיים בשני כלי נשק שונים.
נשיכה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) חותך.
עוקץ: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר ועוד 10 (3ק6) רעל. על היריב לבצע גלגול הצלה כושר בד"ק 12 ולספוג את נזק הרעל במקרה של כישלון, או מחצית מהנזק במקרה של גלגול מוצלח. מי שירד ל-0 נק"פ כתוצאה מהארס, מיוצב ומורעל למשך שעה גם אם חידש נקודות פגיעה, אך משותק כל עוד הוא מושפע ממצב "מורעל".
חרב קצרה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר
פגיון: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 4 (1ק4 + 2) דוקר
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
הלדין
הודעות: 3569
הצטרף: 23 מאי 2003, 23:53

[מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

שליחה על ידי הלדין » 09 אפריל 2020, 16:30

די אהבתי את הבודה. פשוט בכל פעם שמזכירים צרעות נבונות, אני נזכר ב-"מבוך הצרעות" שמציג טענה מוזרה שצרעות הן השלב הבא באבולוציה של כל מין. בכל מקרה, האו-סא בהחלט מעניינות למרות שנראה לי שניתן להשתמש בהן גם כבעלי ברית לשחקנים אם פונים לצד הטוב שלהן.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה