• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [5][אדוני הכישוף] נצר עניו לגיהינום

כשעניו נולד, היה לו שם אחר. משמעותי יותר, מכובד יותר, אבל כשהוא גילה כיצד המשפחה שלו השיגה את ה"כבוד" והכוח שלה, הוא הוקיע אותם- ועזב. נטש את בית האצולה מאחור, הוא לא היה מוכן להיות חלק ממשפחה שהשיגה את כוחה בתמורה לדמם של החפים מפשע. למשפחה שכרתה ברית עם זריאל, וזימנה את חייליה של גבירת ההריסות כדי לסלק את תושביו המקוריים של העמק הפורה מבתיהם על מנת שהמשפחה תוכל לקחת עליו בעלות.

כשהוא גילה שמשפחתו שיקרה לו, שההתקפה שלהם על העמק לא הייתה כדי להציל אותו מהשדים ושמוצאם השטני לא מגיע מהקללה כפי שאמרו אלא מהברית עצמה, עניו הסתגר בחדרו וחשב. כיצד הוא יכול לכפר על החטאים הללו שנעשו על ידי אבותיו? לאחר לילות על גבי לילות של מחשבה ונבירה בספרים, הוא החליט לעשות מעשה. הוא זימן מלאך, אחד מאלו שהיו אחיה של זריאל לנשק- אי אז לפני שהיא נפלה. והוא עשה איתו עסקה.

עניו השאיר את שמו מאחור, ועם כוחו וחרבו של המלאך, הוא יעשה טוב בעולם. ינסה לכפר על עוונות אבותיו, לעזור לאלו שזריאל פגעה בהם, ובסופו של דבר למצוא צדק, גם אם זה לא דבר פשוט.

עם זאת, גם עם כוחו של המלאך- מורשתו השטנית של עניו עדיין ברורה. ולעתים רבות, גם מתגשמת בלחשים שלו. כשהוא מזמן קיר של אש, להבות הגיהינום השחורות ולהבות גן העדן הלבנות מזומנות שתיהן יד ביד, משולבות בריקוד נצחי. ריקוד שעניו מאמין שיסתיים כשהוא ישלים את משימתו.
=====================================================================

עכשיו, המכאניקה. עניו הוא מכשף בדרגה 13, מברית הלהב ועם פטרון שמיימי (אפשרות שהוצגה במדריך של קסאנאת'אר לכל). בשביל גזע, הוא זד כמובן- אבל החלטתי להשתמש בתת הגזע עם דם זריאל שהוצג בספר האויבים של מורדנקאינן. הגזע הזה מאפשר לי למקד את הדמות יותר בקפא"פ, עם התוסף לכוח שלו והלחשים ההתקפיים יותר שהוא מקבל.

בכללי, הדמות היא קפאפיסטית, היא תטיל על עצמה שריון מאגי באמצעות הההשבעה של שריון הצללים, תנסה כל הזמן שיהיה לה נק"פ זמני- בין אם משריון אגאת'יס, מיכולת העמידות השמיימית שלה או מלחשים אחרים, ותתמקד באויב אחד עליו היא תטיל Hex בתחילת הקרב. באותו זמן, היא גם נהנית כשאויבים תוקפים אותה- יש לה כמה לחשים שעושים נזק לאויבים שתוקפים אותה, ואם היא מוקפת היא יכולה להטיל חומת אש או חומת אור מסביבה כדי לפגוע בכל האויבים באיזור. במקרה הצורך,היא יכולה גם לרפא את עצמה.

קודם כל, מקרא:
קוד:
PHB- Player's Handbook
XGE- Xanathar's Guide to Everything
MTF- Mordenkainen's Tome of Foes
EEPC- Elemntal Evil Player's Companion
SCAG- Sword Coast Adventurer's Guide

עניו
זד (דם זריאל) מכשף (ברית הלהב, פטרון שמיימי) דרגה 13
נק"פ 94 , עמידות לנזק אש וקורן. דרג"ש 12
מהירות 30 פיט.
הצלות: כוח 3+, זריזות 0, חוסן 2+, תבונה 1-, חוכמה 5+, כריזמה 8+
תוסף התקפת לחש: 8+ ד"ק הצלה: 16
מאפייני גזע:
ראיית חושך: עניו מסוגל לראות באור מועט לטווח 60 פיט כאילו היה מדובר באור בהיר, ובחשיכה כאילו היה מדובר באור מועט. הוא לא מסוגל להבדיל בין צבעים בחשיכה, ורואה רק גוונים של אפור.
עמידות גיהינומית: לעניו עמידות לאש.
מורשת אברנוס: לעניו יש גישה ללחשון Thaumaturgy. בנוסף, הוא יכול להטיל את הלחשים "Searing smite" ו-"Branding smite" פעם ביום, עם תכונת הכריזמה שלו.

מאפייני מקצוע:
ברית הלהב: כפעולה, עניו יכול ליצרו להב ברית בידו הפנויה. הלהב יכול ללבוש את צורתו של כל נשק קפא"פ, והוא נחשב כקסום. עניו נחשב כשולט בלהב כל עוד הוא מחזיק אותו.
אור מרפא: לעניו יש מאגר של 14ק6 קוביות ריפוי ביום. כפעולת בונוס, הוא יכול לנצל עד 3 מהן כדי לרפא יצור שהוא רואה בטווח 60 פיט ממנו בסכום נק"פ ששווה לסך תוצאות הקוביות.
נשמה קורנת: עניו זוכה בעמידות לנזק קורן. כאשר הוא מטיל לחש שעושה נזק אש או נזק קורן, הוא יכול לגרום נזק נוסף למטרה אחת ששווה למתאם הכריזמה שלו (3).
עמידות שמיימית: בסוף כל מנוחה, עניו מקבל 16 נק"פ זמני, ועד 5 יצורים שהוא רואה מקבלים 9 נק"פ זמני.
ארקאנום מיסטי: פעם ביום, עניו יכול להטיל את הלחש "מעגל מוות" כלחש דרג 6 ואת הלחש "כתר כוכבים" כלחש דרג 7 מבלי לנצל יחידת לחש.

השבעות:
מכה קמאה (XGE): כאשר עניו פוגע בהתקפה עם נשק הברית, הוא יכול לנצל יחידת לחש כדי לגרום 6ק8 נזק כוח נוסף למטרה. אם המטרה היא בגודל עצום ומטה, הוא יכול גם להפיל אותה שרועה.
שריון הצללים (PHB): עניו יכול להטיל על עצמו לפי רצון את הלחש "שריון מאגי" ללא ניצול יחידת לחש או מרכיבים חומריים.
שותה-חיים (PHB): כשהוא פוגע בהתקפה עם נשק הברית שלו, עניו גורם נזק מוות נוסף ששווה למתאם הכריזמה שלו (3).
להב צמא-דם (PHB): עניו יכול לתקוף פעמיים עם נשק הברית שלו כשהוא לוקח את פעולת ההתקפה בתורו.
להב ברית משופר (XGE): נשק הברית של עניו נחשב כנשק +1, ויכול גם ללבוש את צורתה של קשת קצרה, קשת ארוכה, רובה קשת קל או רובה קשת כבד. כמו כן, עניו יכול להשתמש בו כמוקד להטלת לחשים.
קללה חסרת רחמים (XGE): כפעולת בונוס, עניו יכול להשתגר באורח קסם עד 30 פיט לשטח פנוי בסמוך למטרה שאתה רואה ונמצאת תחת השפעת לחש Hex שהטלת.

לחשונים:
thaumaturgy (PHB), light (PHB), sacred flame (PHB), green flame blade (SCAG), fire bolt (PHB), eldritch blast (PHB), prestidigitation (PHB)

לחשים:
Armor of Agathys (PHB)
Hellish Rebuke (PHB)
Hex (PHB)
Counterspell (PHB)
Dispel Magic (PHB)
Elemental Bane (EEPC)
Shadow of Moil (XGE)
Sickening Radiance (XGE)
Wall of Light (XGE)
Guardian of Faith (PHB)
Guiding Bolt (PHB)

תכונות:
כוח: 16 (+3) זרז 10 (0) חסנ 14 (+2) תבנ 8 (1-) חכמ 10 (0) כרז 17 (+3)

מיומנויות:
מאגיה 4+ היסטוריה 4+ שכנוע 8+ דת 4+

ציוד:
שריון עור מחוזק, בגדי אצולה, חפיסת קלפי משחק, זוג פגיונות ושקיק עם 25 מ"ז.
 
פחות אהבתי את המינימקסינג בתכונות.

Nextorl אמר/ה:
עניו הסתגר בחדרו וחשב. כיצד הוא יכול לכפר על החטאים הללו שנעשו על ידי אבותיו? לאחר לילות על גבי לילות של מחשבה ונבירה בספרים,

פחות מתחבר אינטואיטיבית לדמות שלפי התכונות שלה יש לה יכולות קוגניטיביות של קובולד-מבוך ממוצע.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
פחות אהבתי את המינימקסינג בתכונות.

Nextorl אמר/ה:
עניו הסתגר בחדרו וחשב. כיצד הוא יכול לכפר על החטאים הללו שנעשו על ידי אבותיו? לאחר לילות על גבי לילות של מחשבה ונבירה בספרים,

פחות מתחבר אינטואיטיבית לדמות שלפי התכונות שלה יש לה יכולות קוגניטיביות של קובולד-מבוך ממוצע.
ובכן, זה למה לקח לו לילות על גבי לילות של מחשבה, ולא חצי יום.
8 תבונה זה לא להיות עם פיגור מוחי, זה פשוט להיות קצת פחות book smart מהאדם הממוצע, זה לא אומר שהוא לא יכול לקרוא ולחשוב, או לזמן מלאך. פשוט שייקח לו יותר זמן להבין איך.
 
פנטסטי! התלונה היחידה שלי היא שהשתמשת ביותר מדי מקורות, כך שלקח לי זמן למצוא את כל היכולות שנתת לו :D

דבר קטן לגבי הרקע - כיוון שזו דמות בדרגה גבוהה, הייתי מצפה שיהיה מאחוריה כבר הסטוריה עשירה ומלאה בהרפתקאות. אני חושב שאיך שכתבת אותו מתאים לתאר את עניו כפי שהוא היה בתחילת דרכו, כך שאפשר בהחלט להרחיב על קורותיו. אני מבין שיכול להיות קושי מסויים לכתוב הסטוריה של דמות שכבר עברה הרבה בחייה, כי אנחנו רגילים לכתוב רקע לדמויות בדרגה נמוכה. אם תדמיין אותו כנפס (או אפילו נבל) עוצמתי בעולם, יהיה לך קל להמציא לו רקע עשיר. כלוחם ומצביא קסום, אשמח לשמוע על הנצחונות האגדיים שלו, ועל החסידים שהצליח לאסוף סביבו. הוא בטח גם מצא אוצרות חשובים ואפילו כבש חבלי ארץ עם הכישוף העוצמתי שלו. תרחיב כמה שבא לך ;)

המכניקה נראית מושקעת ואקלקטית, כל הכבוד!
כמה תובנות -
קצת מוזר לי שדמות שנשלחה על ידי מלאכים מקבלת עמידות לנזק קורן - שדים לא גורמים לרוב נזק נקרוטי? (אני לא באמת יודע) נראה לי שזה באג בעיצוב של כוחות הפטרון שלו.
אני לא רואה כשרונות, אז אני מניח שבמקום לקחת כאלו קידמת אותו בתכונות. אני דווקא חושב שבמקרה שלו כקפאפניק, יכולים להיות כמה כשרונות שישפרו אותו. שליטה בשריונות בינוניים ואף כבדים ישפרו דרמטית את ההגנה שלו, במיוחד בהתחשב בכך שהזריזות שלו נמוכה בכל מקרה. יש לו אומנם כמות מכובדת של נק"פ וגם נק"פ זמני וריפויים, ואף יכולת לגרום נזק למי שפוגע בו - ועדיין, הגנה זה חשוב, במיוחד לקפאפניקים.
ההשבעות והמאפייני מקצוע מאוד ממוקדים בלהפוך אותו ללוחם מיסטי עוצמתי, וזה בהחלט מגניב. לכן אני חושב שהלחשים קצת מגבילים אותו. מרבית הלחשים בעצם עוסקים גם בקרב, ורובם לחשי נזק או כאלו שמשדרגים את ההתקפה או ההגנה שלו. קאונטרספל ודיספל מג'יק זה שני לחשים יותר כלליים, אבל גם הם הגנתיים במהותם. אני חושב שעם כמות כזאת של לחשים ידועים (בנוסף על המיסטיק ארקנום והלחשים שהוא מקבל מהגזע), היה אפשר לתת לו יותר לחשי תועלת כללית שיאפשרו לו גם להיות מועיל מחוץ לשדה הקרב. למשל, אם משחקים אותו בסיטואציה שדורשת חשאיות, אין לו הרבה מה לתרום. בסיטואציות חברתיות יש לו אומנם שכנוע גבוה, אבל יש עוד הרבה דרכים בהם מטילי לחשים יכולים להשפיע על אחרים מלבד דיבורים - הקסמות, אשליות, וכן הלאה. בתור דמות שחקן, יש לו הרבה מאוד אופציות לבחור מתוכן בעת קרב, אבל אם נזכור שיש לו בסה"כ 3 לחשים בין מנוחות, הוא לא באמת יוכל לנצל את כל האופציות האלה בכל קרב, וחלק מהן בטח לא ייזכו לשימוש כמעט אף פעם. לכן כדאי גם להשקיע באופציות לא קרביות בשביל הורסטיליות. כמובן, אם הוא קיים רק בתור נבל שתפקידו לכסח לדמויות את הצורה - אז זה בילד מצוין.
ודבר אחרון, לא ברור לי מה הרקע שלו (אני מנחש אציל...). אשמח אם תציין את זה בשורה.

לגבי התכונות, אני חושב שהן מתארות מצוין איש קרבות אתלטי וכריזמטי שלא מתעכב על אסטרטגיות אלא מסתער ללא חת על אויביו. הוא סומך על הכוחות שהפטרון שלו נותן לו, ועל אלו שהוא נולד איתם, כדי להגן עליו, כך שהוא לא צריך להשקיע יותר מדי מחשבה בתכנון קדימה - וזה גם בדרך כלל יעבוד לו. הכריזמה הגבוהה מראה לי שגם יש לו יכולת טבעית להנהיג אחרים, בעיקר מהמקום של לתת להם מוראל גבוה ולגרום להם להאמין בצדקת דרכו. יש לו מספיק ידע בתחומים המעטים שבהם הוא מתמחה כדי לא להיחשב בור, אף שאף אחד לא יחשיב אותו כאיש אשכולות. ואני מניח שאם למישהו יש טענה נגד החלטה שהוא ביצע - לחש מהיר וכואב יטפל בכל תלונה.
בקיצור, שום מינמקסינג. חלוקת תכונות מתאימה לגמרי.
 
פלאפי אמר/ה:
אני חושב שאיך שכתבת אותו מתאים לתאר את עניו כפי שהוא היה בתחילת דרכו, כך שאפשר בהחלט להרחיב על קורותיו
יש לך נקודה טובה, האמת היא שזה שילוב של חוסר בזמן ושאני באמת פחות אוהב לרשום רקעים מפורטים לדמויות. גם לדב"שים שאני בונה אין רקע שהוא יותר מפסקה אחת שמאפשרת לי לדעת איך לשחק אותם, ואני מאלתר מסביב.

פלאפי אמר/ה:
קצת מוזר לי שדמות שנשלחה על ידי מלאכים מקבלת עמידות לנזק קורן - שדים לא גורמים לרוב נזק נקרוטי? (אני לא באמת יודע) נראה לי שזה באג בעיצוב של כוחות הפטרון שלו.
שדים פחות גורמים נזק מוות, יותר אלמתים. אני חושב שהעמידות לקורן נובעת מכך שהוא נמצא כל כך הרבה מסביב לכוחות שמיימים כאלה שהוא פיתח עמידות מהן. מאותה סיבה שיצור אש מקבל עמידות מאש ולא עמידות מקור.

פלאפי אמר/ה:
אני לא רואה כשרונות, אז אני מניח שבמקום לקחת כאלו קידמת אותו בתכונות.
וואי, מוזר, הייתי בטוח שרשמתי את הכשרונות שבחרתי בשבילו.
הכשרונות שנבחרו בשבילו הם- Warcaster שמאפשר לו להטיל לחשים כפעולה מזדמנת ונותן לו יתרון בבדיקות ריכוז
Elemental Adept שמאפשר לו להתעלם מעמידות לאש של אויבים ולהחשיב תוצאות של 1 בקוביה כ2 אם הוא גורם נזק אש.
ו- flames of phlegethos מXGE שמאפשר לו לגלגל מחדש תוצאות של 1 בקוביה כשהוא גורם נזק אש (אבל רק פעם אחת)

עכשיו כשאני חושב על זה, בהחלט היה עדיף לו להחליף את הכשרון האחרון בשליטה בשריונות בינוניים.
פלאפי אמר/ה:
אני חושב שעם כמות כזאת של לחשים ידועים, היה אפשר לתת לו יותר לחשי תועלת כללית שיאפשרו לו גם להיות מועיל מחוץ לשדה הקרב.
קודם כל, אני חושב שלבחור לחשי תכלית לוורלוק זה טיפה בזבוז, כי רובם פחות מתחזקים עם הדרגות. עדיין, בהחלט אפשר לתת לו לחשים כמו מעוף ואי-נראות. כמו שציינתי קודם, לא היה לי הרבה זמן פנוי כשיצרתי אותו- אז החלטתי להתמקד באספקט הקרבי.
פלאפי אמר/ה:
ודבר אחרון, לא ברור לי מה הרקע שלו (אני מנחש אציל...). אשמח אם תציין את זה בשורה.
אכן אציל, לא יודע איך פספסתי להזכיר את זה.
 
Nextorl אמר/ה:
שדים פחות גורמים נזק מוות, יותר אלמתים. אני חושב שהעמידות לקורן נובעת מכך שהוא נמצא כל כך הרבה מסביב לכוחות שמיימים כאלה שהוא פיתח עמידות מהן. מאותה סיבה שיצור אש מקבל עמידות מאש ולא עמידות מקור.
המ. אני מנסה להיזכר רגע בלוגיקה על פי מהדורות קודמות. למשל במהדורה 3.5, למלאכים היה הפחתת נזק 10/רע, כלומר שנשקים רעים פוגעים בהם יותר יעילות. יכול להיות שזה בעצם כן הגיוני במקרה הזה, שלהשתמש בנזק קורן על יצור עם כוחות שמיימיים זה פחות יעיל.

Nextorl אמר/ה:
הכשרונות שנבחרו בשבילו הם- Warcaster שמאפשר לו להטיל לחשים כפעולה מזדמנת ונותן לו יתרון בבדיקות ריכוז
Elemental Adept שמאפשר לו להתעלם מעמידות לאש של אויבים ולהחשיב תוצאות של 1 בקוביה כ2 אם הוא גורם נזק אש.
ו- flames of phlegethos מXGE שמאפשר לו לגלגל מחדש תוצאות של 1 בקוביה כשהוא גורם נזק אש (אבל רק פעם אחת)
הייתי נגיד מוותר על אחד מהכשרונות שכוללים התמקדות בסוג אנרגיה מסוים, לטובת כשרון יותר לוחמני. קודם כל, לא כל הלחשים שלו עושים נזק אש, אז בחלק מהזמן הכשרונות האלה מבוזבזים. וכמו שאמרתי קודם, שריון זה מאוד חשוב לו, ואני לא רואה בעצם יותר מדי יכולות שמשפרות את ההגנה. אומנם יש לו הרבה יכולות שעושות נזק באקלאש למי שפוגע בו, אבל רק להפגע כל הזמן זה לא טקטיקה מיטבית להישרדות. זה אומר שצריך לבזבז הרבה משאבים על ריפוי (וגם כשאני חושב על זה, זה אומר שקשה לו מאוד להתרכז בלחשים, כי כל פעם שהוא חוטף נזק הוא מגלגל בדיקת ריכוז). אם נגיד הוא מסתובב עם כוהן life צמוד, אז יש יותר הגיון בלשחרר את ההגנות שלו כדי לגרום נזק כשפוגעים בו, כי הוא יכול לקבל ריפוי די בקלות.

Nextorl אמר/ה:
קודם כל, אני חושב שלבחור לחשי תכלית לוורלוק זה טיפה בזבוז, כי רובם פחות מתחזקים עם הדרגות. עדיין, בהחלט אפשר לתת לו לחשים כמו מעוף ואי-נראות. כמו שציינתי קודם, לא היה לי הרבה זמן פנוי כשיצרתי אותו- אז החלטתי להתמקד באספקט הקרבי.
מצד שני זה בזבוז לתת 10 אופציות ללחשי התקפה, כשאתה יכול להטיל בקרב במקסימום 3 לחשים. נראה לי שזה מצביע על איזשהי מלכודת מחשבתית אצל וורלוקים - שאם כל הסלוטים שלך הם מדרג גבוה, זה אומר ש"לא שווה לך" להטיל לחשים מדרג נמוך שלא משתדרגים עם הדרג. טיעון הנגד לזה הוא קודם כל שיש לחשי תועלת שרק קיימים בדרג מסוים ואתה לא יכול לקבל את ההשפעה שלהם מלחשים בדרג גבוה יותר (כמו אלו שציינת). ודבר שני, שזה אומר שמחוץ לקרב זה דמות די חסרת שימוש - יכול להיות שבסוגים מסוימים של משחק זה לא בעיה, אבל אני חושב שברוב הקבוצות, לשחק דמות כזאת יכול להיות משעמם כשאין את מה לפוצץ.
אבל שוב אני אומר, אם זה נבל שהתפקיד שלו זה לפגוש את הדמויות שתיים שלוש פעמים ותמיד בקרב, אז אין שום בעיה עם זה שהוא רק מרביץ. אם כי לא הייתי מלהק אותו בתור שליט או הבוס האולטימטיבי של הקמפיין, זה נשמע יותר מתאים בתור גנרל או לוחם עילית שנמצא תחת פיקודו של שליט בעל יכולות ואינטרסים יותר רחבים.
 
חזרה
Top