• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 איש נץ ודרקון שמש [5]

איש הנץ מוכר לתושבי הדרום. אנשי הנץ חיים בקבוצות קטנות, שוחרים לטרף ונלחמים בקבוצות קטנות. אנשי הנץ, ככל הליקנטרופים, נפגעים רק מכלי כסף, ולכן הם נחשבים בלתי מנוצחים באזורים עניים. הם ישרתו את עצמם, אלא אם הם יגלו שהמלך השולט כרגע תואם את ציפיותיהם, ואז הם יחתמו איתו על הסכמים שבדרך כלל יכללו הסכמי מזון תמורת הגנה על שיירות. ראייתם החדה ויכולת התעופה שלהם גורמת להם להיות יתרון משמעותי על בני אנוש. אנשי הנץ נוצרו מנסיון לא מוצלח של קוסם ליצור אראקוכרה, ובכך להתגבר על האלים. הוא רצה לברוא יצור, ולהתפרסם כאל. אותו קוסם מת בניסיון, והלחש, שלא נגמר יצר שילוב של אדם ונץ.
צורת הנץ של היצור: נץ גדול ומסורבל, בעל עיניים עגולות ולא חדות כמו של נץ.
צורה מעורבת: אדם גבוה, שזוג כנפים בוקע מגבו והוא מכוסה בנוצות. חנית מתכת מהודרת בידו.
אדם: פרצוף ניצי במקצת, בגדים כחולים ונוצות סביב מפרקי כפות הידים.

סטאטבלוק:

איש נץ
דמוי אדם (משנה צורה), תוהו טוב
נק"פ: 17 (4ק8+1)
דרג"ש: 13
מהירות: אדם- 30 רגל (9 מטר), מעורב- 30 רגל (9 מטר), תעופה 60 רגל (18 מטר), נץ- 10 רגל (3 מטר), תעופה 60 רגל (18 מטר), בצלילה בזמן מעוף 120 רגל (36 מטר).
_______________________________________
כוח: +0 (11), זריזות +3 (16), חוסן +1 (12), תבונה +0 (10), חוכמה +2 (14), כריזמה +0 (10)
_______________________________________
חושים: הבחנה פסיבית 14
שפות: מדוברת (בצורה אנושית ומעורבת)
ד"א: 1/2 (100 נק"נ)
חסינות לנזק: מוחץ משסף ודוקר מכלי נשק לא קסומים או מוכספים
_______________________________________
תכונות:
שינוי צורה:
איש הנץ יכול לשנות את צורתו מאדם לנץ למעורב, הסטטיסטיקות שלו נשארות אותו דבר לאחר שינוי הצורה, כל הציוד שהוא נושא עליו נטמע בו. אם הוא מת הוא נשאר בצורה שהוא מת בה. שינוי הצורה דורש פעולה אחת.
ראייה חדה: איז הנץ נהנה מיתרון בזריקו הבחנה שמשתמשות בראייה בצורה כלשהי.
______________________________________
פעולות:
מקור (מעורב או נץ בלבד): התקפת קפא"פ, +4 לפגיעה, בפגיעה 2 (1ק4) נזק.
חנית (בצורת אדם או מעורב): התקפת קפא"פ או טווח, +4 לפגיעה, בפגיעה 4 (1ק8) נזק.
צווחה (נץ או מעורב בלבד): איש הנץ צווח בקול, וכל אדם סביבו שנכשל בבדיקת חוסן (ד"ק 13), נכנס למצב המום. הצווחה לא משפיעה על יצורים חרשים או על יצורים שלחסינים למצב המום.

דרקון שמש
מוצאם של דרקוני השמש לא ידוע. האמת היא שהם נוצרו מאור שמש טהור שנשזר על ידי 7 קוסמים רבי עוצמה, ששילבו כוחות ביחד ויצרו שני דרקוני שמש. השניים האלה התרבו, וצאצאיהם התיישבו על פסגות ההרים החשופות ה=והגבוהות ביותר בנמצא, הכי קרוב לשמש/ות שאפשר. הם צדים ביערות ומביאים לגוזליהם את הבשר. הטרף האהוב עליהם הוא חיות בר, אבל אם צריך אפשר גם אנשים וחיות מבויתות.

דרקון שמש
דרקון עצום, ניטרלי.
נק"פ: 333 (18ק144+20)
דרג"ש: 30
מהירות: 40 רגל, 80 רגל תעופה.
__________________________________
כוח: +5 (20), זריזות +10 (30), חוסן +8 (26), תבונה +3 (16), חוכמה +2 (14), כריזמה +8 (26)
__________________________________
זריקות הצלה: זריזות 16, חוסן 14.
חסינות לנזק: קורן, נקוטי
חסינות למצבים: כבול
חושים:ראיית לילה 120 רגל (36 מטר)
שפות: מדוברת, דרקונית
ד"א:21 (33,000 נק"נ)
________________________________
תכונות:
מקרין חום: כל יצור שמתקרב 5 רגל (מטר וחצי) מהדרקון, מקבל חסרון לזריקות ההצלה.
התנגדות אגדית: אם הדרקון נכשל בזריקת הצלה, הוא יכול להצליח אוטומטית במקום.
אור שמש: יצורים רגישים לשמש מקבלים חסרון לקובייה כשהם במרחק 60 רגל מהדרקון, ומקבלים נזק כפול מהתקפות שלו נגדם.
________________________________
פעולות:
טפרים: קפא"פ, +15 לפגיעה, בפגיעה עושה 2ק5+6 נזק.
נשיכה: קפא"פ, +15 לפגיעה, בפגיעה עושה 2ק5+10 נזק.
זנב: קפא"פ, +15 ךפגיעה, בפגיעה עושה 2ק8+8 נזק.
נשיפת להבות: טווח 60 רגל, 6 קווים ישרים מהדרקון להחלטת המנחה. כל יצור בטווח חייב לבצע זריקת הצלה של זריזות בדרגת קושי של 25. בכשלון, הא חוטף 20ק8 נזק, ובהצלחה רק חצי מזה.
אור שמש:
כפעולה, הדרקון יכול לשחרר פעימה של אור שמש מגופו. כל יצור, למעט העיוורים, חייבים להצליח בזריקת הצלה נגד חוסן, בד"ק 20. בכשלון, היצור מתעוור ל 1ק4 תורות וסופג 8ק6 נזק קורן. הפעולה מצליחה אוטומטית על יצורים שרגישים לאור שמש.

אשמח להערות/הארות/תיקונים/שאלות.
 
ובכן... יש לי כמה וכמה שאלות
אמור להיות קשר מסוים בין שתי המפלצות האלו?
למה לדרקון אין ריבוי התקפות, הגבלת טעינה על נשק הנשיפה או לחשים?
מה טווח ההטלה של החנית של איש הנץ?
למה לאיש הנץ יש 4+ להתקפה עם חנית ו0+ לנזק? זה לא נראה מתאים לתכונות שלו
הבחירה בתוהו טוב לאנשי הנץ נראת קצת מוזרה- הם משרתים רק את עצמם (לא מרגיש מאוד "טוב" במיוחד) ויודעים לכבד הסכמים באופן כללי (לא נשמע "כאוטי" במיוחד)
למה לדרקון אין פעולות אגדיות?
מה קורה כשאתה מצליח בהצלה להתקפת "אור שמש" של דרקון השמש?
מה טווח/ רדיוס של "אור שמש"?
למה הדרקון חסין למצב "כבול"?
 
אין קשר בין המפלצות.
אני בהחלט אשנה דברים, זו גרסה ראשונית.
ההסכמים של אנשי הנץ הם בעקרון תנו לנו לצוד ואם מזדמן לנו נגן על האנשים שלכם. כל מה שלא עניתי עליו עומד להשתנות, תודה על התיקונים.

אה, ובגלל שקשקשי הדרקון הדרקון עשויים מאור שמש, כל חבל או מחוש או ווטאבר פשוט נשרפים במגע איתו.
 
יפה מאוד! נהנתי מאוד לקרוא.
רק תיקונים קראנצ'ים קטנים -

לכול מפלצות המו"ד באשר הם יש מספר שימושים מוגבל ביום להתנגדות אגדית.
למפלצת בעלת דרג"ק של 21 נהוג להוסיף פעולות אגדיות. היכולות בעצמם מגבילות מאוד... אם אתה לא מעוניין להוסיף פעולות אגדיות, לפחות עדיף להוסיף עוד כמה יכולות קראנצ'יות, כי כרגע דרקון השמש בכלל לא נמצא בדרג"ק 21...
וההערה על ריבוי התקפות שצויינה מקודם. הרפתקנים בדרגות 15-17 יוכלו להרוג יצור כזה בקלות יחסית לדרג"ק שלו, שבדרך כלל שמור לבוסים סופיים וכאלה... אני לא מומחה למפלצות של 5E, אז אני לא בטוח כמה התקפות צריך להוסיף, אבל בשביל זה יש את חברנו הפונדקאים:)
 
רעיונות נחמדים, אבל לא כתוב לפי פורמט מסודר או עקביות עם הכללים של מו"ד5.
בנוגע לאיש הנץ - הזכיר לי קצת את hawk מבאק רוג'רס.
300
 
חזרה
Top