• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאיזו שחררו את הפרק ליצירת מפלצות ואתגרים של פאת׳פיינדר 2

בספרי הבסיס של פאת׳פיינדר 2 לא היו הנחיות ליצירת מפלצות ו/או אתגרים. כעת פאיזו שחררו בחינם את הפרק הרלוונטי מהספר gamemaster guide שיוצא עוד כמה חודשים.
https://paizo.com/products/btq021ct?Gamemastery-Guide-Monster-and-Hazard-Creation
מדובר בפרק של 24 עמודים שמכיל גם הנחיות קצרות על השראה אבל בעיקר הוא מכיל טבלאות ומספרים לנתונים השונים של המפלצת לפי הדרגה שלה - כאשר המספרים משתנים בהתאם למה שהמפלצת בולטת בו.
אני אוהב את הגישה, כי הפן היצירתי הוא משהו שאני פחות צריך שספר כזה או אחר יתן לי, ודווקא זה שהם נותנים את כל המספרים מקל משמעותית את העבודה ליצירת מפלצת, דב״ש או אתגר חדש.

בסך הכל אהבתי, באופן כללי פאת׳פיינדר 2 עושה עליי רושם חיובי מאוד. עם זאת לצערי עוד לא הספקתי לשחק בה 😕
 
לא נראה לי שאעבור על זה כי זה נשמע הרבה, אבל מעניין אותי לדעת אם הפרק הזה נותן לך את התחושה שיצירת מפלצות חדשות בשיטה הזאת זה משהו שיש לו כללים ברורים? או האם זה ערימה של המלצות לא מחייבות כמו שהיה בשיטות קודמות? יצירת ואיזון מפלצות תמיד היה אלמנט לא מאוד מוצלח בשיטות מו"ד, וכתוצאה מזה הרבה מפלצות שנוצרו על ידי חובבים יצאו לא מאוזנות בטירוף. מעניין אם הצליחו לשפר את ההיבט הזה עם כל גישת התכנון מאפס שלהם.
 
זה בהחלט רשימה של כללים ברורים - יש לך טבלאות למשל של דרגש, ובהתאם לדרגה ועד כמה אתה רוצה שלמפלצת תהיה הגנה חזקה או חלשה המדריך נותן לך ערך מספרי לדרג״ש.

לדעתי לחובבים זה מצויין. זה נותן מספרי ייחוס מדוייקים ומעביר את האיזון מעיסוק במספרים עצמם לשאלה האם אתה רוצה שזו תהיה מפלצת glass Cannon או טנק או משהו אחר.
 
חזרה
Top