• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חשיפה! הדמויות ב"רומח הדרקון" לא שוחקו בהתאם לתכונות שלהן!

ברוב המקרים, כשאתה בונה דמות אתה מסתכל על התכונות שלה ואז משחק אותה בהתאם. יש תכונות שבהן זה קל (כוח, דה?) ויש כאלה שזה חמקמק יותר (כריזמה? איך מגדירים את זה בכלל?).

אבל יש גם את המקרה ההפוך. שחקנים שלא באמת בונים אישיות והתנהגות לדמות שלהם שתואמת לתכונותיה (אני לא מדבר על אלה שלדמויות שלהם אין אופי בכלל). אפשר לעקם על זה את האף, אבל מסתבר שהרוצה להיחנק, יכול להיתלות באילן גדול.

"רומח הדרקון" היא אחת מסדרות הפנטזיה-על-בסיס-מו"ד המוכרות והאהובות ביותר, ושחקנים רבים מקבלים השראה מהדמויות שלה. כולנו יודעים שסהר פז דתיה וחכמה, שרייסטלין חלש וחולה, שסהר בהיר להב הוא אצילי וישר וכו'. אבל לדמויות האלה, יש גם דפי דמות רשמיים שמופיעים כבר למעלה משלושים שנה בפרסומים שונים של רומח הדרקון. ומה מסתבר? שהתיאור ה"פלאפי" של הדמויות בספרים, לא תמיד מאוד קשור לנתוני הדמויות ה"קראנצ'יים".

רייסטלין הוא דוגמא מתבקשת. הדמות המתוארת בספרים היא של שבר כלי, קוסם חלש וחולה שמשתעל דם ואף מתואר במפורש כבעל רפיון פיזי כשל קשיש בן תשעים. אבל.. לא זה מה שכתוב בדף הדמות שלו. רייסטלין אמנם לא בריון חסון, אבל הכוח והכושר שלו ברמה ממוצעת לגמרי (10) והזריזות שלו אפילו ממש גבוהה (16 !) - הוא רחוק מלהיות נכה. למעשה, הזריזות שלו שווה לזו של שועלי קרבות כמו תניס ומי-נהר, ואפילו לזו של כייס מיומן כמו גדילן!

אבל חלמיש כור-אש הוא מקרה קיצוני יותר. גמד מבוגר, נבון ומנוסה ובהחלט רהוט בדבריו. אבל מבט בדף הדמות שלו מספר סיפור קצת שונה. התבונה של חלמיש, כפי שגילגלו אותה אי-אז בתחילת שנות השמונים, היא... 7. כן, קראתם נכון, ש-ב-ע. עד כמה זה קיצוני? במוד"מ 1 ו-2, לגורילות, עוגים ובבונים הייתה תבונה 7, זו נחשבה לתבונה נמוכה, פיגור שכלי מובהק כשמדובר בבני אדם או דמויי אדם.
אם חלמיש היה משוחק לפי התבונה שלו, הוא היה אמור להיות דומה יותר לפורסט גאמפ מאשר לסבא מפרסומת לקרן פנסיה. ואם כבר מדברים על הסבא הזה,
זוכרים את הקטע שהוא מת מהתקף לב חמור? אז זה באמת מפתיע עבור גמד עם כושר 18.

מבולבלים?
גם אני.
 
לא יודע למה אתה מבולבל, לי זה נשמע חברה ששיקחו פלאית מה שהתאים להם, ולא התייחסו לגלולי התכונות להשפיע עליהם... השחקן של ריסטלין שיחק בחור חולה פלאפית עם גוף סיבר קראנצי'ת, והבחור ששיחק את חלמיש שיחק גמד נבון פלאפית עם תבונה נמוכה
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
מה מסתבר? שהתיאור ה"פלאפי" של הדמויות בספרים, לא תמיד מאוד קשור לנתוני הדמויות ה"קראנצ'יים".
I have been summoned once more

ובכן אכן מידע משעשע ובאמת שובר את המיתוס שנוצר מסביב לדמויות האלה. אבל בתכלס המיתוס הזה משמש רוב הזמן כדי להדגים לאנשים איך אפשר לקחת תכונות של דמות ולהפוך אותם לחלק מהסיפור כדי שיהיה יותר כיף ומעניין. כל אחד יכול לשחק את הדמות שלו איך שבא לו, אין חוקים לזה. העיקר שאף אחד לא עושה משהו שעלול להעיב על מישהו אחר בקבוצה.
 
liorgonen3 אמר/ה:
חברה ששיקחו פלאית מה שהתאים להם, ולא התייחסו לגלולי התכונות להשפיע עליהם.

אני האחרון שיהיה נגד פרשנות יצירתית לספרי כללים, אבל אם אתה כבר משחק עם שיטה, למה להתעלם ממנה לגמרי?
אפשר כמובן לומר שהדמויות בספרים הן לא בדיוק הדמויות שגולגלו לצורך המשחק עצמו, אבל בהתחשב בזה שבכל המודולים הרשמיים אלה התכונות, אז להחליט ש"לא איכפת לי שלחלמיש יש מנת משכל של קוף לנגור, אני לא משחק אותו ככה"... אז למה להשתמש בתכונות שלו? סתם בשביל תוספים ומחסרים לגילגולים?

lonewolf אמר/ה:
מאיפה הבאת את המידע הזה?

הנתונים מופיעים כבר כ-35 שנה בכל פרסום של חומר משחק שעוסק ברומח הדרקון. ספציפית, לי יש אותם מכמה מהמודולים (יש לי אחד או שניים בגרסאות המקוריות של החוברות הבודדות, וגם גרסא מתוקצרת בספר אחד של מהדורת 15 שנה לרומח הדרקון) ומ"הרפתקאות רומח הדרקון", ספר העולם המקורי למוד"מ1.

פלאפי אמר/ה:
המיתוס הזה משמש רוב הזמן כדי להדגים לאנשים איך אפשר לקחת תכונות של דמות ולהפוך אותם לחלק מהסיפור כדי שיהיה יותר כיף ומעניין

וכאן אנחנו רואים שכדי לכתוב ספר שיהיה כיף ומעניין, פשוט התעלמו לגמרי מהתכונות. לגיטימי, אבל זה אומר שהדוגמא ל"רייסטלין, קוסם עם תבונה גבוהה וכוח של ארנבת" לא באמת התקיימה אי-פעם במציאות משחקית כלשהי. אפשר ומעניין לומר שרייסטלין היה רמאי עם תסמונת הברון מינכהאוזן שהתחזה לחולה ונכה כדי לסנג'ר את אחיו, לסחוט רחמים ותשומת לב ולהצליח לגעת בכל מיני בנות מוזרות ושבורות, אבל אני לא בטוח שזו הייתה הכוונה המקורית.

פלאפי אמר/ה:
כל אחד יכול לשחק את הדמות שלו איך שבא לו, אין חוקים לזה.

כן, אבל אז, למה להשתמש בשיטה? ואם משתמשים בשיטה, זה יכול לפתוח פתח לרמאויות. אני אקצה לדמות שלי תבונה 3 (כמו לדוב או כלב) וכריזמה 3 (כנראה פחות מלקוואזימודו), אמקסם תכונות שרלוונטיות לקרב ואז גם ככה אשחק את הדמות כמו מישהו עם תואר שני בהצטיינות שמסוגל להחזיק אולם של 400 איש בהרצאה של שעה וחצי, כי "אני משחק את הדמות שלי איך שבא לי ואין חוקים לזה".

פלאפי אמר/ה:
העיקר שאף אחד לא עושה משהו שעלול להעיב על מישהו אחר בקבוצה

דווקא כאן רייסטלין מהווה דוגמא נגדית בלי קשר לתכונות שלו - הוא די מעיב על כולם, גונב אור זרקורים, מרמה את האלים (והשה"מ) כדי לעלות לדרגה 20 בעולם שמוגבל קראנצ'ית לדמויות בדרגה 18, וברגע השיא גם "עוזב את החבורה ומצטרף לרעים" כמו איזה ילד חוגים בן 12 - ועוד מקבל על זה כמה ספרים שמתעסקים רק בו - אם כי יש צדק פואטי בכך שבסוף קרמון מסתלק עם הבחורה שלו ומשאיר אותו בגהינום לסשן בדס"מ עם טקיזיס הזועמת והנבגדת.
 
האמת שאני רקורא אחים לנשק, (בין השאר לצבור השראה לקמפיין שאני רוצה להריץ)
ושמה, מתואר שרייסטלין כשהוא מתאמן הוא פחות משתעל כי 'אין לו זמן לרחם על עצמו' או משהו כזה, אז אולי זב פסיכוסמטי, אולי זה מניפולציות של פיסטנדליוס (האם רייסטלין בעצם וורלוק?)

ובגדול מסכים עם המפקד. הסטטיטסטיקה באה להביע *משהו*
לוחם 'גדול" כמו קרמון, כששיחקתי במוד'ם הייתי בטוח שזה תיאור ששמור לחבר'ה עם כוח 18.
 
קרמון אכן ממש חזק. יש לו כוח 18/63 (אחוזים לכוח 18 - חוק טיפשי של מוד"מ1 ו-2 שנועד למנוע מצב שבו ללוחם עם כוח 18 שלך יהיה אותו כוח כמו לקוסם שבטעות גילגל כוח 18), אבל הוא בסך הכל קטגוריית כוח אחת מעל מי נהר שיש לו כוח 18/35. * מבחינת מכניקת קרב, זה אומר שלמי נהר יש 1+ לפגיעה ו3+ לנזק בקפא"פ, ולקרמון יש 2+ לפגיעה ו3+ לנזק.

שניהם חזקים יותר מסער בהיר להב (כוח 17, 1+ לפגיעה ולנזק) או מחלמיש ותניס (שלשניהם יש כוח 16, רק 1+ לנזק בלי תוסף לפגיעה. כן, החוקים של מוד"מ1 ו-2 היו יותר נוקשים עם תוספים)

ואם כבר בקרמון עסקינן, אז בספרים הוא מתואר כבחור קצת אהבל, אבל בפועל התבונה שלו היא 12. טיפ-טיפה מעל לממוצע, בדיוק כמו התבונה של תניס המנהיג השקול או של סהר פז, שאף אחד מהם לא מתואר כטמבלול או קשה תפיסה. מי נהר, שלא מתואר כדביל אבל גם לא מבריק במיוחד אלא די סתמי ושמרן, קצת יותר נבון מסהר פז זוגתו - התבונה שלו היא 13, תבונה שמוגדרת כגבוהה (בנמוך של הגבוהים) בסטנדרטים של מוד"מ1 ו-2.

* כללי הכוח של מוד"מ1 ו-2 דורשים הסבר קטן. אם היית איש-קרבות (לוחם, פלדין או סייר) ויצא לך כוח 18, אז היית מגלגל גם קוביית אחוזים והתוצאה המשולבת שלך הגדירה כמה אתה יותר חזק מסתם מישהו עם כוח 18. אם כל דמות אחרת עם כוח 18 נהנתה "רק" מ1+ לפגיעה ו2+ לנזק, הרי שאנשי קרבות עבדו לפי הקטגוריות הבאות:

18/01-18/50: 1+ לפגיעה ו3+ לנזק
18/51-18/75: 2+ לפגיעה ו3+ לנזק
18/76-18/90: 2+ לפגיעה ו4+ לנזק
18/91-18/99: 2+ לפגיעה ו5+ לנזק
18/00: 3+ לפגיעה ו6+ לנזק
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
אני האחרון שיהיה נגד פרשנות יצירתית לספרי כללים, אבל אם אתה כבר משחק עם שיטה, למה להתעלם ממנה לגמרי?
אפשר כמובן לומר שהדמויות בספרים הן לא בדיוק הדמויות שגולגלו לצורך המשחק עצמו, אבל בהתחשב בזה שבכל המודולים הרשמיים אלה התכונות, אז להחליט ש"לא איכפת לי שלחלמיש יש מנת משכל של קוף לנגור, אני לא משחק אותו ככה"... אז למה להשתמש בתכונות שלו? סתם בשביל תוספים ומחסרים לגילגולים?
חלק משמעותי מהמשחק הוא המכאניקה, שלפעמים אפשר להפריד אותה מהפלאף. זה יכול להיות בנקודות קטנות- לתאר כיצד הלוחם נעץ את הגרזן שלו בצוואר הדרקון ואז תפס לו את הקרניים וקרע את הראש שלו ממקומו- למרות שמבחינה מכאנית הדרקון מת רק מהנזק של הגרזן. וזה יכול להיות משהו יותר גדול, כמו מישהו שמשחק דמות עם תבונה 7 אבל לא רוצה שהדמות שלו תהיה מטומטמת לחלוטין אז כן נותן לו לדבר כמו בנאדם ולא כמו בבון ללא מוח. המכאניקה היא מכאניקה וחלק ממנה נמצא בתור הצד הטקטי של המשחק שבו מונחים כמו איזון ושוויון הם חשובים, בנוסף לכך שהמכאניקה היא דרך לייצג את נתוני המשחק אלינו. ולכן, לדעתי זה לגמרי לגיטימי שתכונה תהיה "סתם בשביל תוספים ומחסרים לגלגולים".

זה הכול תלוי ברוח הקבוצה.
 
אני רואה כאן קצת מסרים סותרים ממך מפקד. מצד אחד אתה אמרת (בדיון על האם כדאי לגלגל או לקנות תכונות) ששחקנים צריכים לגלגל תכונות בגלל (ותקן אותי אם אני לא הבנתי עד הסוף את הטיעונים שלך) שרנדומליות וחוסר שוויון תורמים לאווירת ואמינות המשחק. ועכשיו אתה אומר שהשחקנים צריכים לשחק בדיוק כמו שתכונות (שנתונות רנדומלית, לדעתך) אומרות להם.
כלומר, שאם אני רוצה לשחק לוחם אינטיליגנטי יותר מה"גורילה עם חרב" הרגילה (ועדיין להיות אפקטיבי בקרב- מו"ד הוא עדיין משחק מבוסס קרב). אז כל מה שיש לי לעשות זה לגלגל, ואולי לקבל עוד תכונה טובה/ סבירה. כי אחרת זה בלתי אפשרי? זה נשמע לי מאוד בעייתי- אני אישית לא אוהב שכמה גלגולי קוביה הורסים את הדמות המגניבה שהכנתי.

ולנושא המקורי, אני די בטוח שזכור לי שהחבורה של הרשומות מתה במהלך ההיתקלות עם הדרקון השחור באמצע הספר הראשון. אבל יכול להיות שאני סתם טועה כאן
 
אני די בטוח שרק מי-נהר מת בהיתקלות ההיא. אבל האמת שאני לא רואה איך המוות של מי מהדמויות קשור לנושא...

בנוגע לחשיפה, זה משעשע אבל לא הייתי אומר שמזעזע במיוחד שעיוותו את התכונות לפי צרכי העלילה. הייתי מגדיר את זה תחת "חופש אומנותי".
 
העוג הברברי אמר/ה:
דעתי זה לגמרי לגיטימי שתכונה תהיה "סתם בשביל תוספים ומחסרים לגלגולים".

ועדיין, באופן "מפתיע" אתה לא תראה מישהו שמשחק דמות עם כוח 18 כאילו היא נוכל צנום וחלש. איכשהו, תמיד "מתעלמים מהמכניקה לטובת המשחק" כשאין לזה השלכות על בונוסים. הרבה יותר קל לשחק דמויות לא כריזמטיות בצורה כריזמטית או דמויות רפות שכל בצורה חכמה, אלא אם כן לתכונה יש משמעות גם לגלגולים.

גרגויל אמר/ה:
אני אישית לא אוהב שכמה גלגולי קוביה הורסים את הדמות המגניבה שהכנתי.

ואם אתה זוכר, אמרתי שאם יש למישהו כבר דמות מוכנה בראש (או בתמונה) אז מצידי שיחליט בעצמו מה התכונות שלה בלי לגלגל. אבל איכשהו, ביותר מידי מקרים זו לא תהיה "דמות מגניבה" כמו "הלוחם/קוסם/גנב/כוהן עם 18 בתכונה הראשית שלו ועוד 2+ מהגזע".

חלק מהכיף במשחקי תפקידים הוא, נו.. לשחק תפקיד. אז אם אתה מגלגל באופן רנדומלי לגמרי, כמו שדי בוודאות גילגלו את הדמויות של רומח הדרקון אי-אז בשנות השמונים (פשוט כי זו הייתה הנורמה אז), די מצופה ממך להסתכל על התכונות שיצאו לך ולנסות לדמיין איזה מין אופי ומראה יהיה להרפתקן שהן מייצגות. אם מראש החלטת שתשחק גמד חכם או לוחם אהבל ולא משנה מה יצא לך, למה אתה מגלגל בכלל? או משתמש בכלל בשיטה? אם הדמות שלך והתכונות שלה מתקיימות בעולמות מקבילים ולא קשורים שלא נפגשים אף פעם, אז למה אתה צריך בכלל מכניקה שאין לה שום שיקוף בשום דבר במשחק חוץ מקרבות וכאלה?

אפשר כמובן לנסות לפתח את זה בצורה מעניינת גם אם מחליטים על פער בין התכונות המכניות ליצוג שלהן בעלילה. אפשר בהחלט לומר שמכיוון שמדובר בתכונות מופשטות מאוד, ה-7 בתבונה של חלמיש לא זהה ל-7 בתבונה של קוף שימפנזה. חלמיש למשל מסתובב הרבה עם הרפתקנים שצעירים ממנו בעשרות שנים (ובמיוחד עם גדילן שהוא מנטלית בן 12, ויש לו תבונה 9 דרך אגב) והוא לא באמת הרבה-הרבה יותר מיומן מהם במונחי דרגות וכיו"ב. אפשר לומר שחלמיש הוא אדם רהוט ואף משכיל, אבל הוא לומד נורא לאט, שמרן ומקובע והניסיון שהוא עובר מתבטא מעט מאוד בידע נרכש או בבגרות נפשית - אז הוא בדרגה 6 כשקרמון וסער בדרגה 8 ותניס בדרגה 7 (כולם לוחמים), כי למרות שהוא חי הרבה יותר שנים מהם הכל נכנס אצלו מאוזן אחת ויוצא מהשניה, והוא מסתדר עם גדילן כי שניהם די ילדותיים בהרבה מובנים.

כנ"ל קרמון - יש לו תבונה ממוצעת פלוס (12) אבל הוא התרגל שאומרים לו שהוא דביל (במיוחד אחיו) ואף פעם לא ממש מיצה את הפוטנציאל השכלי שלו. רייסטלין לעומת זאת בכלל לא נכה, אבל כילד הוא תמיד היה יותר חלש וככה הוא רואה את עצמו. הוא גם לא מאוד בריא, אבל לא בצורה שמשביתה אותו. קצת שיעולים ויריקות דם אולי מורידים לו את הכושר ל-10 מפוטנציאל של, נניח, 2-4 נקודות יותר, אבל הוא עדיין מסתובב בשממות וישן על הרצפה ומטפס על סולמות ומתרוצץ במבוכים.

Redcloak אמר/ה:
לא הייתי אומר שמזעזע במיוחד שעיוותו את התכונות לפי צרכי העלילה. הייתי מגדיר את זה תחת "חופש אומנותי".

תכל'ס, תמיד אפשר לומר שהדמויות בספרים הן אולי בהשראת הדמויות בסדרת ההרפתקאות, אבל לא בדיוק אותן דמויות. הן בהשראת מו"ד, לא כפופות למכניקה של מו"ד. קיטיארה לא הייתה יכולה להרוג כל כך בקלות את סער אם מסתכלים רק על נק"פ ודרג"ש, עם טיקה תמיד הייתה אי-בהירות בנוגע לאיך היא הפכה מגנבת ללוחמת סתם ככה, והתקף הלב של חלמיש לא מכוסה בשום מקום בספר הכללים ובמשחק מו"ד "סטנדרטי" היה גורם לשחקן לזעוק במחאה מוצדקת על ההתנכלות הזו מצד השה"מ.

אבל כמו שכבר אמרנו, תמיד אוהבים להביא את רייסטלין כדוגמא לקוסם שעשה מינימקסינג לכוח וכושר מול תבונה, אז מסתבר שלא ככה זה היה באמת. אגב, גם התבונה של רייסטלין היא לא 18 אלא 17, ככה שגם כאן המאנצ'קינים המכנים את עצמם "פאוורגיימרים" צריכים לחשוב על תירוץ אחר לסיבה בגללה הם מתייחסים לדף הדמות שלהם באותה צורה שגברים עם חסכים מסויימים מתייחסים לנהיגה בג'יפ או רכישת כלב גדול.

אם הקוסם-הכי-גדול-בקרין-שחי-אי-פעם-אדון-העבר-וההווה הסתדר עם תבונה שהיא פחות מהמקסימום האפשרי בקוביות...
 
אה. האמת שלגבי חלמיש, נראה לי כן אפשר לראות את התבונה 7.
הוא מאמין שהקסדה שלו עם קישוט מנוצת גריפין, והוא די מתנהג בילדתוויות עם המים, ואפשר לראות את זה.

וקצת קשה לי עם הפרדה מלאה בין קראנצ' לפלאף. הקראנצ' בא לבטא *משהו*. לא?
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
ועדיין, באופן "מפתיע" אתה לא תראה מישהו שמשחק דמות עם כוח 18 כאילו היא נוכל צנום וחלש. איכשהו, תמיד "מתעלמים מהמכניקה לטובת המשחק" כשאין לזה השלכות על בונוסים. הרבה יותר קל לשחק דמויות לא כריזמטיות בצורה כריזמטית או דמויות רפות שכל בצורה חכמה, אלא אם כן לתכונה יש משמעות גם לגלגולים.
זה בגלל שמבוכים ודרקונים מדגישה מאוד את ה"צורך" של מקצועות מסוימים בתכונות מסוימות. כאשר לוחמים לדוגמה חייבים להיות חזקים אבל לוחם שמשקיע בכריזמה יהיה מכאנית חלש מלוחם שהשקיע בחוסן. זה נחמד לשחק כוהן קרב כריזמטי, אבל התכונות הראשיות שלך צריכות חכמה וכוח. ובגלל שיש הרבה קבוצות עם דגש מאוד גדול על הפן המכני שפחות מתאים בהם לשחק דמות חלשה, ולא לכולם יש את הידע לבנות דמויות עם תכונות "לא טובות" שישארו יעילות- אז מגיע כתוצאה שאתה מעוות את תכונות הדמות שלך לצורך הפלאף.

ואני ראיתי את זה לכיוון השני. מכשף לא כריזמטי במיוחד אלא יותר מסוגר לעצמו, כוהן שהוא צעיר ותמים למרות שלפי החכמה שלו הוא אמור להיות אדם שיודע לקרוא אנשים ומפענח מצבים בקלות. פחות נפוץ, ברור, אבל קיים גם.
 
העוג הברברי אמר/ה:
מעוות את תכונות הדמות שלך לצורך הפלאף.

מצד אחד, התכונות מאוד מופשטות בסופו של דבר. כושר זה לא מדד BMI, תבונה זה לא IQ. שתי דמויות עם אותן תכונות יכולות להיות מעוצבות בצורה שונה מאוד.
מצד שני, להפריד לגמרי בין המכניקה לסיפור.. זה קצת מבעס. באותה מידה אפשר גם להטיל מטבע או לשחק בפוקר בסצנות הקרב וזה יהיה קשור לדמות באותה מידה. כאילו, לקנות ספרי כללים במאות שקלים ואז לומר "זה רק הגיימיניג, את כל השאר אני אעשה בחופשיטה" - לא חראם על הכסף?

העוג הברברי אמר/ה:
מכשף לא כריזמטי במיוחד אלא יותר מסוגר לעצמו, כוהן שהוא צעיר ותמים למרות שלפי החכמה שלו הוא אמור להיות אדם שיודע לקרוא אנשים ומפענח מצבים בקלות. פחות נפוץ, ברור, אבל קיים גם.

וכאן אנחנו חוזרים לזה שהתכונות מופשטות מאוד, ושלא תמיד הדמויות מנצלות את מלוא הפוטנציאל שלהן. לקרמון, תניס וסהר-פז שלשתם יש תבונה 12, אבל הדמויות מראות מנעד רחב למדי של כישורים קוגניטיביים, השכלה ואינטיליגנציה רגשית.

מדפי הדמות ה"יבשים" של גיבורי הרומח אפשר, בחלק מהמקרים ביותר מאמץ ובחלק בפחות, "לחלץ" את הדמויות שהיו בספרים, אבל על פניו, דווקא הדוגמאות הבולטות ביותר (רייסטלין, וקצת חלמיש) די שונות מבחינת נתונים ממה שהיית מצפה מהתיאורים בספרים.

dragonian אמר/ה:
הוא מאמין שהקסדה שלו עם קישוט מנוצת גריפין, והוא די מתנהג בילדתוויות עם המים, ואפשר לראות את זה.

חלמיש ממלא בספרים את התפקיד שבדרך כלל בקולנוע נותנים ל"כושי מצחיק". כמו שהירהרתי כמה הודעות קודם לכן, אפשר לנסות להסביר את ההגיון של תבונה ברמה של פורסט גאמפ בדמות שלו, אבל זה עדיין מרגיש די מאולץ ולא בטוח שהסופרים בכלל התכוונו לזה.
 
חזרה
Top