נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4455
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 17 ספטמבר 2019, 23:05

פלאפי כתב:
17 ספטמבר 2019, 22:51
לא יודע מה גודל המדגם שממנו חילצת את הקורלציה הזאת, אבל על פי המדגם של כל השחקנים ששיחקתי איתם אי פעם ושמו 18 בתכונה הראשית, הקורלציה היא 0.
אם הגמל היה רואה את הדבשת שלו, הוא היה נופל ושובר את המפרקת שלו.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
פלאפי
The Three Headed Archmage
הודעות: 17837
הצטרף: 29 מאי 2005, 21:41
תשובות: 36
מיקום: כדור הארץ (לא, צדק, מה חשבתם?)

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי פלאפי » 17 ספטמבר 2019, 23:07

אם יש לך משהו להגיד אז תגיד, אם לא אז אין טעם לבזבז לכולנו את הזמן.
למה פלאפי? כי זה פאפי! (כל הזכויות לשם "פלאפי" אינן שמורות וכל מי שקורא הודעה זו יכול להשתמש בשם זה בחופשיות, אך אם אכן ייבחר להשתמש בשם הנ"ל, צפה לתוצאות חמורות מעורך דיני – מיצי!).
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 3160
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 46

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי אביעד » 23 ספטמבר 2019, 14:23

המפקד האלמוני כתב:
17 ספטמבר 2019, 21:26
אני לא אנסה "לחנך" שחקנים - אני לא בטוח שאני מנסה אפילו לחנך את הבן שלי או את הקצינים והחיילים שלי, אבל נראה לי שלגלגול אקראי יש אפקט "מחנך" מעצם מהותו, כמו עוד דברים מחנכים שקורים במשחקי תפקידים גם בלי שתתכוון, כמו "לכל פעולה יש השלכות" או "המעשים שלך מגדירים מי אתה".
רק שלגלגול תכונות התחלתי אין פעולה שקדמה לו, חוץ מאחלים ההחלטה לשבת ולשחק כשאתה השה''ם. אז מה הרעיון החינוכי הנשגב שעומדת מאחורי גלגול תכונות? אני לומד הוראה כרגע ואשמח לשמוע.
המפקד האלמוני כתב:
17 ספטמבר 2019, 21:26
מי שלא מסוגל להנות אם אין לדמות שלו 18 (ו+2 מהגזע) בתכונה המרכזית, בקורלציה גבוהה גם יתבכיין אם הדמות שלו תיכשל באתגר או במשימה, ישתולל אם לא יהיו לו חפצי קסם ויקפוץ מהחלון אם תהיה איזה דמות יותר חזקה משלו.
שמע, אתה מציג פה מקרה קיצון ''מי שלא מסוגל ליהנות בלי 18'' והוא באמת נכון, אבל לא כל מי שממקסם את התכונה הראשית הוא מנצ'קין בכיין. יש גם הרבה שבאו לשחק מו''ד גם בגלל ההיבט הטקטי, ואם הם עכשיו ישחקו איזה רייסטלין משתעל שמתעלף בסיבוב הראשון של הקרב או סתם אחד שלא תורם יותר מדי מסיבה אחרת (13 בתכונה הראשית למשל, למרות שגם לו יש מעט דרכים לתרום לקרב) הוא לא יהנה מכל הקטע הזה של קרבות, וזה לא כי הוא בכיין - זה טבע אנושי נורמלי שכשאתה באינטראקציה חברתית אתה נהנה אם אתה מהווה איזה חלק ממנה ולא אם אתה סתם יושב בצד כמו עציץ או מתנהג ככזה כי אין לך משהו טוב לעשות.
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4455
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 25 ספטמבר 2019, 21:43

אביעד כתב:
23 ספטמבר 2019, 14:23
רק שלגלגול תכונות התחלתי אין פעולה שקדמה לו
חוץ מההחלטה לגלגל את הקוביות.
אביעד כתב:
23 ספטמבר 2019, 14:23
אז מה הרעיון החינוכי הנשגב שעומדת מאחורי גלגול תכונות?
אממ...
שהחיים לא תמיד הוגנים, אבל תמיד יש סיכוי
שלא תמיד תקבל את מה שרוצה
כשהחיים נותנים לך לימונים, תעשה מהם לימונדה
שבניגוד למשחקי מחשב, במשחקי תפקידים המשחק לא נהרס או נגמר אם אתה לא מצליח
שאפשר להנות מקרבות גם אם יש לך "רק" 1+ לגלגול הפגיעה מהתכונה ועוד 2+ מהמיומנות.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 3160
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 46

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי אביעד » 25 ספטמבר 2019, 21:51

המפקד האלמוני כתב:
25 ספטמבר 2019, 21:43
חוץ מההחלטה לגלגל את הקוביות.
ההחלטה שנשמע שאתה כופה על השחקנים? אם תשים לב, ציינתי שם החלטה אחרת שעומדת מאחורי גלגול הקוביות.

לגבי הרעיון החינוכי הנשגב - כן, הוא נחמד, אבל אפשר ללמוד אותו גם בלי לגלגל תכונות (קרבות ממש קשים מכיר?) ולא יודע, זה הופך את התכנון הטקטי של הקרב לקל יותר לשה"ם וגם לשחקנים, כשלכולם יש בערך את אותו התוסף ומועילים אותו דבר בקרב. כי זה סתם משעמם שהחבר הלוחם שלך טובח בגובלינים ואתה לא ממש עושה משהו כי החוסן שלך 4.

בשביל ההבהרה, אני לא שולל לחלוטין גלגול תכונות - פשוט חושב שהרבה יותר נוח להשתמש בסט קבוע.
סמל אישי של משתמש
liorgonen3
הודעות: 9888
הצטרף: 07 ינואר 2013, 23:12
תשובות: 31

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי liorgonen3 » 25 ספטמבר 2019, 23:19

המפקד האלמוני כתב:
25 ספטמבר 2019, 21:43
שהחיים לא תמיד הוגנים, אבל תמיד יש סיכוי
שלא תמיד תקבל את מה שרוצה
כשהחיים נותנים לך לימונים, תעשה מהם לימונדה
שבניגוד למשחקי מחשב, במשחקי תפקידים המשחק לא נהרס או נגמר אם אתה לא מצליח
שאפשר להנות מקרבות גם אם יש לך "רק" 1+ לגלגול הפגיעה מהתכונה ועוד 2+ מהמיומנות.
אוקי, מניח שבקורס "החיים לא הוגנים, לימוד על החיים מתקיימים דרך משחקי תפקידם במרחב הוירטאלי" זה יהיה לקח מעניין, עכשיו אם תסלח לי באתי לשחק כדי להינות, יש מצב שאתה לא מסכים עם איך שאני נהנה, לצערך אתה לא פקטור בגישה הזו. מוזמן לשחק איך שבא לך, לא יודע מאיפה הגעת למסכנה ההזויה שאתה אמור לחנך מישהו בשהיו"מ שלך, ואני סקרן לדעת אם האנשים האלה יודעים שהם משחקים איתך כדי שתוכל לחנך אותם בהתאם למה שמתאים לך, ואני ממש סקרן לדעת איך היית מגיב אם הייתי מחנך אותך בשיטה שלי שהחיים זה רשימה של החלטות שאתה צריך לקחת, אבל אני לא באתי לחנך אף אחד, אני לא יודע למה החלטת שאתה כן, אבל אין לי מה להגיד חוץ מזה שתהנה, ואני מאחל לך שתמצא אנשים שירצו את זה, כי כרגע בפורם אני סופר אחד כזה, והוא אתה, לא יודע עד כמה הפורם הוא המדגם המייצג הראוי, אבל בהיעדר פלטפורמה אחרת, ומאחר ואני לא יכול לטעון "שאני מכיר שחקנים שרוצים ככה" כי זה טיעון חסר עמוד שדרה שכל אחד יכול לטעון לצד שלו, תצטרך לקבל את זה שאנשים לא באו לשחק מו"ד כדי שיחנכו אותם או ינסו לחנך אותם. אגב לפני כמה הודעות אמרת שאתה לא מנסה לחנך, אבל איך אתה קורא לכל ה"בוז" (ואני בכוונה משתמש פה במרכאות) לכל מי שלא מסכים כמוך ורץ לגלגל תכונות ולעזזאל עם הכיף שלו מהמשחק? או להעניש את מי שלא פועל בהתאם לרוחך כמו שהצעת באותה הודעה? אני מודה שהמילון שלי לא לידי, אבל נשמע לי שלהכווין מישהו להתנהגות שאתה מגידר כרצוייה נשמע לי כמו הגדרה מתאימה לחינוך. בעיקר אם יש שם שיטת מקל וגזר.

עכשיו אם תסלח לי, הלכתי להריץ לאנשים משחקים מבלי למלא איזה דחף לא ברור לחנך אותם לאיך שאני רואה את החיים, ולשחק אצל אנשים שלא מנסים לחנך אותי לכלום, אולי חוץ מלהיות קצת יותר בן אדם בצורה שבה אני מתבטא, אתה יודע, כמו להקשיב לאחרים ולא להניח שאני סתם צודק 24/7.
I don't want to be at the mercy of my emotions. I want to use them, to enjoy them,and to dominate them
Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4455
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 25 ספטמבר 2019, 23:51

אני חושב שאמרתי בערך פעמיים, אם לא יותר, שאני לא מנסה "לחנך" אף אחד, אבל במשחקי תפקידים יש הרבה קטעים בהם אתה "מתחנך" מעצם המעורבות במשחק.

ואמרתי שלוש פעמים בערך, שאני חושב שלגלגול תכונות יש ערך כזה, אבל שאני לא חושב שזה חובה לגלגל אותן - יש שחקנים שאתה פשוט יכול לתת להם לבחור איזה תכונות יש לדמות שהם מדמיינים לעצמם - בלי נקודות לחלוקה, בלי הקצאת תכונות מוכנות מראש, בלי גלגולים - פשוט תחליט מה שנראה לך מתאים ונכון לדמות שאתה רוצה.

מן הסתם, אלו שחקנים שאינם מהסוג שישים לעצמו 18 בדרישה הראשית. לא שדמות עם 18 בדרישה הראשית שלה היא בעייתית בפני עצמה, אבל בתדירות גבוהה זה סימפטום לגישה משחקית ילדותית-משהו, במובן הישן של מאנצ'קין (פעוט).

שחקן שחושב שהדמות שלו צריכה לנצח כל הזמן (ולכן צריכה את התוסף הגבוה ביותר שניתן לחלץ מהחוקים), או שחוויית המשחק שלו נפגעת כשהוא רואה שלדמות של מישהו אחר יש תוסף גדול יותר, די מפספס משהו.

ברור שמשחק תפקידים צריך להיות כיף! בשביל מה משחקים אם לא בשביל הכיף? אבל אם הכיף שלך כל כך תלוי במספרים גבוהים, אז אולי שווה לך לנסות לגלגל תכונות אקראיות מידי פעם, או אפילו להקצות בכוונה תכונות שהפלוסים שלהם לא עוברים את 2+. אולי תגלה משהו חדש (או ישן).
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה