דף 2 מתוך 3

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

נשלח: 04 פברואר 2020, 15:13
על ידי dragonian
סליחה על הדאבל. לא הייתי בטוח מה הגישה החוקית הראשונה.
אבל ברקע אני עובד על זה.

עכשיו, חשבתי על העיר ההתחלתית:
ספוילר
הצג
פתחשער

העיר יושבת על מכרות זהב וברזל. היא היתה ידועה בבעלי מלאכה אגדיים, ונודעה פעם בשם תאראנדארין. בעידן העיזוז, גמדי ניידאר ישבו שם, לפי האגדה מעצבים את הסלע עצמו לחומה, וכאן חושלו האדירים והאגדיים בנשקי קרין.
אך כמו בשאר קרין, זעם האלים על כפירת המלך הכוהן של אישטאר לא פסח.
הר האש שהאלים הטילו החריב וקבר את תאראנדארין שהתהירה בנשקיה האדירים תחת עצמה.
הניצולים המורעבים והמושפלים הצטרפו לשאר גמדי הניידאר שהתדפקו על שערי ממלכת ההר תורבאדין, מתחננים מאחיהם גמדי ההר להכניסם. לממלכת תורבאדין לא הייתה יכולת להכיל את הפליטים ושעריה ננעלו.
נבגדים, גמדי הגבעות הצטרפו לאנשי מישור ואבירים תחת הנהגת הקוסם האפל פיסטנדליוס לתקוף את תורבאדין ולהכנס פנימה בכוח הזרוע.
מלחמה טראומטית זאת נקראה מלחמת שער הגמדים. המלחמה נגמרה בפיצוץ מכושף אדיר שקטל את שני הצדדים כאחד ללא מנצח של ממש. שערי תורבאדין נותרו נעולים, ורבים מגמדי הניידאר הנותרים מתו בהמוניהם במגיפה ורעב

.
קבוצת פליטים מעורבת מבני אדם וגמדים שבה אל חורבות תאראנדארין, הגמדים הנותרים האמינו שאלם, האל ריאורקס זעם על שהתרחקו ביהירותם משאר יצירותיו, בניגוד לגמדי תורבאדין חלקו את המעט שיש להם ופתחו את השער בפני שאריות יצירותיו של ריאורקס. (גם שלא נותר שער ממש)
תאראנדארין, עיר בעלי המלאכה הגאים והמתנשאים נקברה, ועל גביה נבנתה פתחשער, שבה גם התבססו חלק משורדי מלחמת שער הגמדים.

במהלך עידן היאוש, גם אם נידחת, פתחשער, היתה מקום בטוח יחסית, ותמיד קיבלו אורחים ומהגרים בזרועות פרושות.
מבחינת עושר ושפע חומרי, פתחשער היתה ונותרה צלה של תאראנדארין, עם זאת פרחה יחסית לתקופת היאוש. העיר מפיקה פלדה טובה, וכלים ונשקים איכותיים שבעלי המלאכה של פתחשער היו ידועים בהם. אך התפתחות משמעותית, הוא הפתיחות שנוצרה לגזעים רבים, וכמובן מבשלת כוהל הגמדים.
כעת הגמדים מהווים שליש מאלכוסית פתח שער, אם כי יש כמה חצאי גמדים וכנראה בני אדם רבים בעלי דם גמדי.
החבורה גדלה שם, או היו שם תקופה משמעותית. פתחשער בצרות. הדרכים בלתי בטוחות, ושיירות סחורה הן כמעט בלתי אפשריות או דורשות משמר כה כבד שמייקר את המחיר באופן שערוריתי.
לעיר אין כמעט מקורות מזון. כוהן ריאורקס שמנהיג את העיר מודאג. ושמועות על כתות אפלות וצבאות גדולים שכמותם לא נראו שנים, וסימנים מוזרים בשמי הליל.
החבורה יצאו לחפש הסברים, ואולי את האלים, אבל כעבור חודשים ספורים נקראו בחזרה-
כוחות עוינים מסתובבים קרוב יותר ויותר לפתחשער, ובפתחשער הלכה והתבססה כת הרבגונים שמנהיגה לכאורה שולט בקסם קדוש, הם גם פתחו מחדש את מכרה הזהב- המתכת שהפכה חסרת משמעות בעידן היאוש.


------
בניה-
רוב העיר בנויה בסגנון גמדי הניידאר, מעין כיפות אבן, חלקן חצובות, עם חלונות עגולים, ולעתים מחסן ובית מלאכה קטן ככיפות ש"צומחות' מהכיפה הראשית, וכן גם ילדים בוגרים שמתחתנים ונשארים בבית אב, לעתים מוסיפים "כיפה" מה שיוצר מעין מערכת כיפות של בית אב.
מכרה הזהב עד לאחרונה היה נטוש.
מכרה הברזל, פעיל, והוא המשאב שעליו נשענת כלכלת העיר. כורים חרוצים, כורים יום יום עופרות מתכת, אותן הם מסננים ומוכרים לסוחרים ובעלי המלאכה. בשנים האחרונות, בגלל דלדול המסחר, כמות הכורים כמעט הוכפלה, וללא הינדוס מרכזי כמה עורקים של המכרה כבר התמוטטו.
------
מקדש ריאורקס- צנוע בהרבה ממקדש ריאורקס של תאראנדארין. עלוב למעשה, אם להאמין לזקני העיר שאבותיהם חיו לפני החורבן הגדול.
מקום קטן, שלמעשה תיפקד בתור עירייה ומרכז כינוס, ממנו כוהן ריאורקס ניהל את פתחשער.
------
מבשלת הכוהל גמדים. למרות האיכות, בשנים האחרונות המבשלה בסכנת סגירה בגלל הדרכים הלא בטוחות, והקפדת הבעלים על איכות החומרים. זוהי מבשלת העורק הבוער.

לפני שנתיים גמד מחפורות בשם בערפ הקים מבשלה מתחרה וזולה כל כך שהיא מצליחה. במקרה או שלא, מקרי הרעלת הקיבה בפתחשער הוכפלו ושולשו לכל הפחות מאז. זוהי מבשלת ה'זולזולית מאודית"

-----
פונדק "הבאר השיכורה' שבנויה עם חצר מרכזית ובה באר עתיקה ממנה נשמעים קולות מוזרים ומדי פעם נפרץ החוצה בגייזר נוזל מטונף שמכנים "תמד אביס". מדי פעם קוסמים ומוזרים אחרים מוכנים לשלם היטב עבור הזכות ללקט אותו.
הפונדק מסודר מאוד, אגף לאורווה, מגורים, מטבח/מחסן וכמובן חדר האוכל.
האורווה הוזנחה והוסבה לחדרים זולים מאוד.
גם הפונדק נפגע קשות מהמשבר בשנים האחרונות. את הפונדק מנהלת ביד רמה גונדורפה מגף ברזל, שמשמשת דמות אם לרבים מהתושבים היותר.. יחודיים בפתח שער.
(וכן דמות חשובה לחבורה)
-----


דב'שים.



הכוהן גיר צח זקן. גמד זקן ומכובד, גם אם חששן. הוא כבר לא באמת מאמין באלים, אבל הוא מנסה לשמור על המסגרת החברתית כמיטב יכולתו.

הכוהן צור צח זקן- בנו. גם כוהן, הרבה יותר תקיף וקנאי. הוא הקרוב ביותר לאיש ביצוע בעיר פתחשער.


גונדורפה מגף ברזל- הפונדקאית שקיבלה את "הבאר השיכורה" בירושה. לשעבר הרפתקנית, ודואגת לכל אלו שהחברה בפתחשער מתקשה להכיל. אמהית ותקיפה.

ראלף נחל-תמד. הבעלים של מבשלת העורק הבוער

בערפ- גמד מחפורות שהקים את הזולזולית מאודית- המבשלת המתחרה.




רציתי לשאול אתכם, אם זה נראה לכם עובד?
ומהכרותכם עם הגיאוגרפיה של קרין, איפה יהיה נכון למקם את פתחשער?
בהמשך, יהיו לי התיעצויות מכאניות יותר על מקצועות וכאלה.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

נשלח: 04 פברואר 2020, 16:06
על ידי lonewolf
מי צריך גאוגרפיה כשיש מפה?

אולי בדרום רכס ההרים שבו נמצא תורבארדין? יש שם מקום פנוי... ואם לא שם, אז אפשר קרוב לעיר השמות הנשכחים.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

נשלח: 05 פברואר 2020, 10:31
על ידי dragonian
עיר השמות הנשכחים נשמע מעניין. איפה זה?מה השם באנגלית?אני מניח שאחקור את המפה.

עכשיו...

קסם.
יש שלושה אלמנטים שמצאתי יחודיים בקסם של קרין:
מסדרי הכישוף הנעלה.
כשדמות יכולה להטיל קסמים מעוצמה שלישית, היא צריכה להבחן בצריחים ולהתקבל לאחד משלושת המסדרים.
אז יכולים להיות Eldritch Knights ונוכלים ארקאניים, הם פשוט יעברו את המבחן מאוחר מותר, ויצטרכו גם להקשיב לחוקי המסדר לגבי נשק.

קסם ירחים- כשהירח של המסדר שלך זורח במלואו, כל גלגול שלך שקשור בקסם נעזה ביתרון, וגלגלולי הצלה של מטרות נעשים בחסרון,וההפך כשהירח שלך לא זורח.
חצי ירח נותן לך +1 לגלגולי קסם שלך.

זה אומנם פשוט יחסית, אבל זה קצת לא בזרימה הרגילה של התקדמות מקצועות במהד' 5.

רעיון שני, זה התיאור בספרים שהקסם מתיש.
אז לאחר כל קסם, הקוסם צריך לגלגל כנגד חוסן ולגבור על 10+דרג הלחש או לסבול מתשישות.
זה קשוח, אבל נראה לי זה יתן יחס אחר להטלת קסמים.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

נשלח: 05 פברואר 2020, 11:49
על ידי liorgonen3
אני חושב שהתיאור של הקסם מתיש נועד כדי לתרץ את זה שאי אפשר להטיל כמה לחשים שרוצים ביום (כאילו כדי להתאים את העריון ללחשים ליום שיש במו"ד) ופחות כי באמת הקסם שם תובעני יותר, אם אני זוכר נכון היחידי שהיה מגיע למצבי תשישות אחרי לחש היה ריסטלין וגם זה בגלל המחלה שלו. מאגיוס, פאלין, דאלאמר, פר-סאלין וקוסמים אחרים מעולם לא תוארו כ"עייפים" אחרי לחשים ברמה של תשישות.
אם אתה בכל זאת בוחר להשאיר את זה, אני מציע לך לבחור בתכונה אחרת שהיא לא חוסן, כי זה פשוט יהפוך אשפים ללא שחיקים, תחשוב על זה שכל גלגול מתחת ל10 בדרגה 1 כנראה יהיה כישלון בהצלה של לחשים דרג 1 (אתה לא מקבל תוסף הכשרה להצלת חוסן בתור אשף וזה לא תכונה שאשפים נוטים להשקיע בה יותר מ12 בדרך כלל) מה שאומר שאחרי 2-3 לחשים ביום אתה כבר מגיע למצב של חיסרון לכל בדיקה שלך. (לחלופין לקבוע שזו בדיקה שהאשף מקבל בה הכשרה וכו'). אתה יכול להשאיר את מה שאתה מתאר, אבל כך בחשבון שאני בספק שמישהו ישחק אשף אצלך במצב הזה, או כמעט כל מטיל לחשים אחר. (כן ידוע לי העסק עם ריכוז ב5, אבל ההבדל הוא שאתה לא מטיל ריכוז על כל לחש ולא מטיל ריכז כל פעם שאתה מטיל לחש)

בקשר לירחים - אני זוכר שבהרמה של רומח הדרקון ל3.5 התייחסו להם, אז סתם רוצה להציג את מה שהיה שם. הרעיון היה שכל ירח מחזק קסם, אם הירח שלך זורוח - אתה מקבל תוסף 1 לדרגת מטיל, אם 2 יריחים זורחים, אתה מקבל +2 לדרגת מטיל. 3 יריחים נתנו +3 . עכשיו מה שאתה מציע עם היתרונות יכול לעבוד טוב כי ב5 נוטים פחות לזרוק תוספים על ימין ועל שמאל, אבל הייתי שיתרון ללחשים היה מגיע כ3 היריחים זורחים יחדיו, בעיקר כדי להפוך את זה לאירוע הרבה יותר "נדיר" ומגניב.


אגב סתם מתוך סקרנות, מה אתה עושה עם הוורלקים? כאילו לא בדיוק היו פטרונים בעולם של קרין.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

נשלח: 05 פברואר 2020, 12:10
על ידי dragonian
לגבי גלגול נגד תשישות,גם מבחינת התוכן אתה צודק וגם..
המוח שלי ממשיך לחשוב במנטליות של מוד'מ, שם קוסמים שבורים ברמה שכל הגבלה שתעשה עליהם תהיה הוגנת בערך.

לגבי הירחים, הרעיו של שלושת הירחים יפה, ואני יכול לדמיין סצינות מגניבות עם זה. אבל אם אני לא טועה, יש גם מחזור שבו כל מסדר חזק אינדובדאלית


אה. וורלוקים! רציתי לדבר על זה בקטע הבא, שבו אני מדבר על מקצועות. אבל אם כבר שאלת...
חקרתי ולדעתי די קל להכניס וורלוקים, אבל הם יהיו ממש נדירים, ברמת הבודדים בכל העולם, עשרות גג.
חלק מהם נחשבים כוהנים וחלק קוסמים.

פיסטנדליוס (אולי ביחד עם זה-Middle Finger of Vecna: The Archmage)
הוא ישות שמסתובבת ומציעה כוח לנבחנים בצריח. כוחות שמעבר ליכולות של קוסמים רגילים.
בגרסא שלי,רייסטלין עשה דיפ של כמה דרגות לוורלוק למעשה.

התולעת הגדולה- לא יודע מאיזה ספר זה בדיוק, אבל האנצלוקפידה של קרין באינטרנט מספרת שיש ממלכה של גמדים אפלים שסוגדים לתולעת פסיונית ענקית ומאכילים אותה בקורבנות אדם כדי לקבל כוח. נשמע וורלוקי למדי.


יש את "אדון היער"- החד קרן הזה בספר הראשון. הוא לא סתם חד קרן, הוא ממש ישות ששולטת ביער. פטרון פיה קלאסי.

היה לי גם רעיון יותר פאנפיקי למלך הכוהן בתור פטרון, אבל בהודעה הזאת התמקדתי בפטרונים "קאנונים"

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

נשלח: 05 פברואר 2020, 12:27
על ידי liorgonen3
האמת שהרעיון של ריסטלין בתור וורלוק מגניב, והאמת שזה מזכיר לי שהיה איזה יישות בתור מכשף הצללים באחד הספרים (אני חושב שהוא היה דמות מרכזית בטרילוגיה שלא פורסמה בין מלחמת הכאוס לסיפור של מינה) שהראה לפאלין ודאלמר דרך נוספת להטיל לחשים.

יש לך גם (במידה ואתה בתקופה הנכונה) את הדרקוני ענק שיכולים להיות פטרונים, זכור לי שהייה להם איזה קסם שנתן למשרתים שלהם כוח (בספר על מי נהר זה מוזכר).

אבל מעניין אותי איך אתה "מתרץ" את הקסם שלהם. כיאלו קסם קודש מגיע ישר מהאלים, קסם מאגי מגיע מלימודים אבל גם משלוש הירחים. קסם של וורלקים יהיה כמו קסם קדוש (ניתן על ידי מישהו)? כי אם כן אני לגמרי יכול לראות שהפרטונים מנסים להפוך לאלים עם הזמן.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

נשלח: 06 פברואר 2020, 19:51
על ידי המפקד האלמוני
אתה יכול פשוט לקבוע שאם תוך אותה שעה קוסם מטיל לחשים שסכום העוצמות שלהם גדול מהכושר שלו, הוא סובל מרמה אחת של תשישות. רוב הדמויות לא יגיעו לזה אף פעם, אבל זה "יהיה שם" ברקע.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

נשלח: 06 פברואר 2020, 20:17
על ידי dragonian
המפקד- זה רעיון מעניין שכשחקן הייתי הולך על זה בשמחה. כמנחה... אני פשוט לא חושב שאזכור את זה.

----
סידור המחשבות על קסם-

קסם קדושה-
בעל תפקיד מרכזי בקמפיין שאני מתכנן, שזה בעצם גרסא חלופית למלחמת הרומח. האלים נעדרים במהלך עידן היאוש, ודמויות עם גישה לקסמי קדושה, הן הראשונות מזה כמעט 300 שנה.
כוהנים, דרואידים, פלדינים (וגם בארדים) יעברו מסע רוחני אישי בדרך לחיבור לאמונה שלהם.
(דרואידים צריכים אל לסגוד לו.
טובים לחבקוק
ניטרלים לכיסלו
ורעים לזבואי.

מכאניקה קטנה, שקסם קדוש שמוטל בפעם הראשונה בידי דמות, ידרוש גלגול חוכמה. זה בא לדמות את הקושי עם התחום שאין בו הדרכה אישית ומסורת.
הד'ק, הוא 8+דרגת הקסם.
השחקן מגלגל כנגד זה, בתוספת חוכמה ותוסף המיומנות. בכשלון, הקסם נכשל. כנראה מבטא ספק ואי אמונה.
בהצלחה, הקסם עובד ולא צריך יותר לגלגל כדי להטיל אותו. זה בא להביע, שכל לחש קדוש מביע אספקט באמונה,שאם הצלחת, זה מעיד על נקודה שהדמות פיתחה באמונה שלה.

בארדים- בעידן היאוש קסם פראי לא קיים. (אז אין כושפים/Sorecereor). אבל! אני בעד להשתמש בואריאנט הזה Divine Bard | RPG | Fandom
הבארד פלאפית, הוא בעצם כוהן מוזיקאי של בראנשאלה, אל המוזיקה. (בין השאר)
ולהתפתח לקולג' הזה
Middle Finger of Vecna: Divine Bard

קסם ארקייני

(הסתכלתי בספר המערכה של 3.5 ומעניין שיש שם כחוק ואריאנט משהו שדומה לרעיון שלי לגלגול חוסן)
כשדמות יכולה להטיל קסם ארקאני מעוצמה שניה, הוא מקבל הזמנה למבחן הכישוף הנעלה.
בהנחה שהוא שורד, יתכן נזק נפשי, וגם קללה ושינוי חיצוני. או כוח מיוחד. (לפי טבלת אחוזים) בנוסף לחברות במסדר, הוא מקבל חפץ קסום כהוקרה.

לגבי קסם הירחים, כשהירח של המסדר של הדמות זורח במלואו קסמיו מוטלים ביתרון וגלגולי ההצלה נגדו בחסרון בלילה בלי הירח שלו.
כששלושת הירחים זורחים יחדיו (בשתי לילות העין), הקוסם יכול להטיל קנטריפ כפעולה חופשית. הוא גם יכול להטיל כך 2 קנטריפים בבת אחת. ליל העין הוא בהחלט אירוע מכושף



וורלוקים/אמגושים:

בגדול, בעולם יש רק 2 מקורות קסם.
אבל יש כמה יוצאים מן הכלל.
(להבנתי גם קיים כוח פסיוני, כמו אמא של רייסטלין שהיו לה חזיונות. או שהיא היתה סוג של כושפת, בכ'א... מקור קסם *אחר*. אבל, אין מספיק חומר למקצוע של ממש בעידן היאוש לטעמי)
אז אני מתמקד בקסם שבא מישויות רבות עוצמה, שהן לא אלים בדיוק, אבל קרובים מספיק כדי לחלוק מעוצמתם הפנימית בדומה לאלים.
חלקם אף שואפים ישירות לאלוהות.


באביס יש ישויות רבות, כולל שטנים, באופן "רגיל' למו'ד. אני חושב שבספר של דאלאמאר יש גמד שנראה שהוא אמגוש של אביס. הוא מזמן כלב שאול וכאלה. (האמת שהופתעתי לגלות שלפי ספר המערכה יש מישורי יסודות וכאלה)
אבל אביא דוגמאות לפטרונים "קאנונים"

אדון היער-The Forester- פטרון פיה. (קנטאורים בעיקר).
מכאנית, האמגושים שלו ודאי יחשבו לסוג של דרואידים.

התולעת הגדולה- Old One. גמדי הזאקאר (שבט גמדים אפלים מחוץ לתורבאדין. בקאנון, גם היו שותפים ליצירת הדרגונים). סוגדים לה. תולעת פסיונית אדירה שהגיעה ממעמקי האדמה, שסוגדיה מאכילים אותה בקורבנות אדם בתמורה לעוצמה.
אלו שמקבלים כוחות נחשבים ל"כהנים".

פיסטנדליוס- רוח של קוסם אדיר ששאף להגיע לאלוהות, מחפש חסידים. אולי אפילו מישהו שישא את רוחו עצמה.
Middle Finger of Vecna: The Archmage
אולי יציע קסם למי שיש לו את התשוקה לקסם, אך לא את השכל או הסובלנות. אולי למישהו שעומד להכשל במבחן הצריח...
הקסם של אמגוש של פיסטנדליוס ירגיש ארקאני, כי בסופו של דבר הוא ארקאני, אם כי ממקור "מחתרתי".

הנגיד סות'- כפטרון אלמת. אני מאמין שזה אפשרי. *למה* הוא ירצה אמגוש? אני לא בטוח. סוכן בשר ודם?
הכוח בעצם בא משיתוף הקללה. אני מניח שמהמישור השלילי או בעקיפין קסם מהאלים.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

נשלח: 12 פברואר 2020, 22:43
על ידי dragonian
מקצועות

אומנם הקמפיין מתרחש בסוף תקופת היאוש, מה שאומר שהרבה מקצועות לא רלבנטים, אבל חקרתי וחשבתי על זה, ונסיתי להפיק את המגוון הגדול ביותר שאפשר.


בארד-
ספוילר
הצג
בעקרון אין קסם פראי בקרין. לפחות לא כרגע. אבל אתם יכולים כמובן להשתמש ברקע של בדרן אם אתם רוצים זמר נודד מסוג כלשהו. אפשרות מיוחדת יותר היא אולי, בארד מקודש-Divine Bard | RPG | Fandom שפלאפית יהיה כוהן של בראנשאלה שהוא בין השאר אל המוזיקה והאומנות.
אני מניח שמי שירצה, אפשר יהיה לעשות בארד,עם פלאף של אמגוש(ראה בהמשך)
ברברי- בגדול, כרגיל.


לוחם-
ספוילר
הצג
סבבה. אביר קוסם(eldrtich knight(, בדרגה מסוימת צריך לעבור את מבחן המגדל, ולציית לחוקי הכישוף הנעלה, או להיחשב לקוסם עריק. בפלאף, הכי סביר שזה יהיה אלף. לאלפים יש הסכם עם מסדר הכישוף הנעלה,שמתיר להם להלחם עם נשקים.
הם גם חייבים להיות קוסמי גלימות לבנות, אחרת יהפכו לאלפים אפלים ויאבדו את כל הפריבלגיות כאלפים.
מצד שני אולי זמר להב(Bladesinger) יתאים יותר.
גזעים אחרים כנראה יאלצו להתמחות בפגיון ומטה, או לסבול את ההשלכות של הפרת חוקי הכישוף הנעלה.


אביר דרקון סגול (מהספר של חוף החרב) יכול ליצג אביר סולמאני

סגנון לחימה חדש- נחת- כל עוד אינך לובש שריון ומגן, מהירות הטיפוס ו שחיה שוות למהירות הרגילה שלך, ואת מקבל +1 לדרג'ש.

תת מקצוע חדש-
גשש(Scout)
ספוילר
הצג
מיומניות נוספות:
בדרגה 3, אתה מקבל 3 מהמיומניות הבאות: אקרובטיקה, אתלטיקה, חקירה, רפואה, טבע, תפיסה, התגנבות, השרדות. אתה יכול לבחור מיומנות בכלי פריצת גנב במקום אחת המיומניות האחרות.
עליונות קרבית (Combat Superiority)
בדרגה 3 אתה מקבל קובית עליונות קרבית של ק8
אתה מקבל קוביה נוספת בדרגה 7 ואחת נוספת 15
שימושים לקובית עליונות:
- בגלגול מיומנות של טבע, השרדות, התגנבות, אתלטיקה או תפיסה, לאחר גלגול הקוביה אך לפני קבלת התוצאה אתה רשאי להוסיף מחצית מהתוצאה(מעגל כלפי מעלה) של קובית עליונות.
- להוסיף להתקפה בנשק כנגד יצור. ניתן להוסיף לפני או אחרי הגלגול, אך לפני התוצאה.
- כתגובה, כנגד התקפה מוצלחת אם אתה לובש שריון קל או בינוני, אתה יכול לגלגל קובית עליונות ולהוסיף לדרג'ש. אם עדיין נפגעת, אתה סובל רק מחצית מהנזק.
------
מגלה טבעי(Naturl Explorer)
בדרגה 3, בדומה ליוכלת הסייר. ההבדל שהוא מקבל סביבה מועדפת בדרגה 7 וב15.

שיפור קוביות עליונות קרבית-
בדרגה 10 הופכים לק10. בדרגה 18 לק12.

חסר מעצורים(Relentless)
בדרגה 15, כשאתה מגלגל יוזמה ולא נותרו לך קוביות עליונות, אתה מקבל 1 חזרה.
-----
אני ממש מחבב את התת מקצוע הזה. הוא מרגיש מתאים לדמויות בסגנון תאניס ואולי מי נהר.
----

נוכל- כנל. כנל תכסיסן ארקאני.

סייר ואריאנט
ספוילר
הצג
נק"פ: ק 10+ חוסן בלה בלה.
מיומניות:
שריון: שריון קל, בינוני, מגניםץ
נשק: פשוטים וקרביים
כלים: לא
גלג'צ:כוח, זריזות
מימונות:בחר 3 מתוך
טיפול חיות, אתלטיקה, תובנה(insight), חקירה, טבע, תפיסה, התגנבות והשרדות.
ציוד תחילי:
- שריון קשקשים או שריון עור
- שתי חרבות קצרות, או שתי נשקי קפא'פ פשוטים
- ערכת חוקר או ערכת "מבוכאי'
- קשת ארוכה, אשפה ו20 חצים.
----

אויב מועדף-
בדרגה 1, בחר סוג מפלצת מועדף או 2 גזעי דמוי אנוש כאויבים מועדים.
גלגולי השרדות למעקב אחריהם, או חיפוש עקיבות נעשים ביתרון.
גם גלגולי תבונה כדי להיזכר במידע לגביהם.
בנוסף, אתה לומד שפה אחת חדשה שמדוברת (אם) על ידי אחד האויבים המועדפים.


מגלה טבעי(Natural Explorer)

בחר סביבה מועדפת(מדבר, יער וכו')
כשאתה מגלגל משהו שקשור לסביבה המועדפת (חוכמה או תבונה), בונוס המיומנות מוכפל, בהנחה שאתה מיומן ביכולת הרלבנטית.
כשאתה הולך בתוך הסביבה המועדפת במשך שעה או יותר:
חבורתך תלך לאיבוד רק באמצעים קסומים
גם כשאתה עסוק בפעילות חוץ קרבית אחרת, אתה נשאר דרוך לסכנה.
אם אתה לבד, אתה יכול להתגנב במהירות הרגילה שלך.
כשאתה מלקט אתה מוצא פי 2 מזון ממה שדמות אחרת היתה מוצאת
כשאתה עוקב אחרי יצורים אחרים, אתה יודע בדיוק את מספרם, גודלם ולפני כמה זמן עברו שם.
אתה בוחר סביבה מועדפת נוספת בדרגה 6 ובדרגה 10

בדרגה 2 בחר סגנון לחימה

בדרגה 2 אתה מקבל גישה לקוביות עליונות קרבית. (ק8. אתה מקבל נוסף בדרגה 9 ונוסף בדרגה 17)

שימוש:
תמרונים.
בחר ב2 תמרונים מתוך הרשימת של אדון הקרב(Combat Master)
גלגול הצלה-
8+בונוס המומחיות+מתאם כוח או זריזות.
----
רטיות (Poultice)
בדרגה 3

אם אתה משקיע שעה באיסוף עשבי מרפא אתה יכול להכין רטיות מרפא במספר ששווב למתאם חוכמה. (מינימום 1)
אם מישהו חוץ מהסייר ואין לו מיומנות ריפוי, מניח את הרטיה היא רק חצי אפקטיבית.
הרטיות מאבדות את יכולתן לאחר 24 שעות.
ניתן להשתמש ברטיות כתחבושות. חבישה לוקחת דקה ומשיבה 1ק6 נק"פ על כל 4 דרגות של הסייר.


שיפור תכונות-
ניתן לשפר תכונה אחת ב2 או 2 באחת,בדרגות, 4, 8, 12, 16,19. כרגיל אי אפשר לעבור כך את 20.
(וניתן לבחור במקום בכשרון)

התקפה נוספת-
בדרגה 5 אתה יכול לתקוף פעמיים

צעד הארץ(Land's Stride)
בדרגה 8
סביבה בלתי קסומה קשה, לא משפיעה על מהירות הסייר. צמחים בלתי קסומים לא מעכבים אותו.

כנגד קסמים שגורמים לצמחים להשפיע על תנועה, לסייר יש יתרון בגלגןל הצלה.


חסינות טבעית לרעל-
בדרגה 9, הסייר מפתח התנגדות לרעל. בנוסף, הוא יכול להשתמש באחת הרטיות כדי לרפא השפעה אחת של רעל.

נחבא לעיני כל
בדרגה 10, הסייר יכול להסוות את עצמו באמצעות דברים מהסביבה(ענפים, בוץ וכו'). כשההסוואה מוכנה הוא יכול להתחבא על ידי הצמדות לשטח מוצק (כמו עץ או קיר למשל) שגדול לפחות כמוהו.
כל עוד אינו זז או פועל, הוא מתחבא עם +10 לתוצאה. ההסוואה מתבטלת כשהוא זז או פועל.

בני ברית מהטבע-
בדרגה 13 כשאתה בסביבה מועדפת, אתה יכול לקרוא לבני ברית מהסביבה:חיות שהמנחה בוחר על פי הסביבה, מחיות שיכולות לשמוע את הקריאה ממרחק קילומטר.

אחת מהקבוצות הבאות יכולה לבוא:

חיה אחת בד'א 2 או פחות
2 חיות בד'א 1 או פחות
4 חיות בד'א 1/2 או פחות
8 חיות בד'א 1/4.

החיות יראו בסייר ובחבורתו בני ברית וילחמו במי שתוקף אותם. הם מגלגלים יוזמה כקבוצה.
לאחר שעה, הם יחזרו ולא יענו לעוד קריאות ב24 השעות הקרובות.
(אם הוא עובר לאיזור אחר, היכולת שוב רלבנטית- החיות פשוט לא יענו פעמיים ביממה לקריאה)


העלמות
בדרגה 14, הסייר יכול להשתמש בהתחבאות כפעולת בונוס. בנוסף, לא ניתן לאיתור ללא אמצעים קסומים, אלא אם הוא בוחר להשאיר עקיבות.

חסר מעצורים
בדרגה 17 כשאתה מגלגל יוזמה ונשאר בלי קובית עליונות, אתה מקבל אחת חזרה.

חושים חייתייים
בדרגה 18, כשאתה נלחם ביצור שאינך רואה איך סובל מחסרון.
בנוסף, בטווח 30 רגל ממך אתה קולט יצורים בלתי נראים.

קוטל אויבים-
בדרגה 20, פעם בתור יכול להוסיף להתקפה או נזק את תוסף החוכמה. ניתן להוסיף זאת לפני או אחרי הגלגול, אך לפני התוצאה.


נזיר-ידוע על שני מסדרים- מסדר נזירי מאז'ר ומסדר נזירי יד המוות (של סארגונאס) משניהם מאוד נדיר שיצאו הרפתקנים.


כוהן, דרואיד, אביר-קודש-
ספוילר
הצג
לאנשי דת יש מקום מרכזי במערכה. האלים רק עכשיו מתחילים לחזור. דרואיד חייב לסגוד או לחבקוק, כיסלו או זבואים.

אביר קודש, לפאלאדין, קיר ג'ולית' או חבקוק.
בכל מקרה, הבדל מיוחד מהדמויות האחרות: הוא לא חייב להיות במקור מפתחשער.
הבדל מכוהן במערכה רגילה, הוא שללא הארטיפאקט הכול חדש לו, לכן הוא צריך לעשות בדיקת חוכמה בפעם הראשונה שהוא מטיל לחש. הד'ק שווה ל10+ דרגת הלחש.
איש מלאכה-
ספוילר
הצג
ברומח הדרקון, הגנומים ידועים במלאכות שלהם, שחלקם מוצלחות יותר או פחות, גמדים בעלי מלאכה אגדיים, או כמובן חישול רומח הדרקון, יכול לדעתי להיות בסיס מכאני מעניין לדמות.
Middle Finger of Vecna: Craftsman Final

אשף-
ספוילר
הצג
כאשר דמות יכולה להטיל קסם ארקאני מעוצמה שניה, הוא מקבל הזמנה למבחן הכישוף הנעלה.
בהנחה שהוא שורד, יתכן נזק נפשי, וגם קללה ושינוי חיצוני. או כוח מיוחד. (לפי טבלת אחוזים) בנוסף לחברות במסדר, הוא מקבל חפץ קסום כהוקרה.

לגבי קסם הירחים, כשהירח של המסדר של הדמות זורח במלואו קסמיו מוטלים ביתרון וגלגולי ההצלה נגדו בחסרון בלילה בלי הירח שלו, ההפך

כששלושת הירחים זורחים יחדיו (בשתי לילות העין), הקוסם יכול להטיל קנטריפ כפעולה חופשית. הוא גם יכול להטיל כך 2 קנטריפים בבת אחת. ליל העין הוא בהחלט אירוע מכושף


כושף-(סורסראור)-
ספוילר
הצג
בעידן היאוש אין קסם פראי, אבל עשויים להיות אלטרנטיבות נוספות. חקרתי, יש רמזים לזה, אבל לא מספיק שאוכל להכניס בצורה "חלקה'. אם יש למישהו רעיון, אני פתוח למשא ומתן.
אמגוש"מכשף"(וורלוק)-
ספוילר
הצג
אני באמת רוצה לאפשר כמה שיותר מגוון, ואני חקרתי, ואני מאמין שהם קיימים בקרין, גם בעידן היאוש, רק שלא קוראים להם ככה- במקרים מסוימים הם נקראים כוהנים, ובאחרים הם כנראה נחשבים קוסמים או מולטיקלאס לקוסמים.
אפרט כמה פטרונים שחשבתי עליהם, מי שיתעניין יותר, אוכל להכנס איתו לפרטים.

העתיקים(Old Ones): התולעת הגדולה. גמדי הזאקאר (שבט גמדים אפלים מחוץ לתורבאדין. בקאנון, גם היו שותפים ליצירת הדרגונים). סוגדים לה. תולעת פסיונית אדירה שהגיעה ממעמקי האדמה, שסוגדיה מאכילים אותה בקורבנות אדם בתמורה לעוצמה.
אלו שמקבלים כוחות נחשבים ל"כהנים". לתולעת לא אכפת ממוסר, פוליטיקה, אפילו אלוהית.
כל רצונה הוא בבשר ונשמות. (בקאנון, אני חושב שצריך להביא את הקורבנות אישית אל התולעת, אבל כדי שיהיה שחיק, נגיד שיש טקס שבו התולעת לוקחת את הקורבן בשיגור כשהוא מבוצע). פעם בשבוע, קורבן תבוני חייב להיות מוקרב. מישהו מובס בקרב, כל עוד הוא נושם בתחילת הטקס יכול להיחשב.
הבעיה האמיתית היא מחלה. כל כוהן של התולעת צריך לשאוף נבגי פטרת שניצר מהתולעת כדי להתחבר לכוחה. בתמורה לעוצמה, הכוהן שלה ימות ביסורים איטיים.


ארכימאג-Middle Finger of Vecna: The Archmage
פיסטנדליוס. הקוסם האפל הקדמון, ששאף להיות אל ובמהלך מלחמת שער הגמדים מצודתו התפוצצה. רבים מאמינים שהוא עוד אחד בשורה של חוטאי היבריס נשכחים. הוא אומנם עדיין לא אל, אך הוא כבר לא בדיוק בן תמותה.
כרוח חסרת גוף אך מלאת ידע ועוצמה שהוא לא יכול להפעיל ישירות בלי לעורר את תשומת ליבם של מסדר הכישוף הנעלה, או גרוע מזה, האלים.
מטרה אידאלית שלו, היא קוסמים במבחן, עם נטיה במיוחד לנכשלים- הצלה ממוות והיכולת לתעל את כוחו.
אך גם מי שצמא לקסם, אך מוחו אינו חד מספיק, או שפשוט אין בידו המשאבים כדי ללמוד כיאות עשוי להיות מטרה.
רוב מכשפיו אינם יודעים שהם בדרך להיות בובות שלו, ושלב ראשון במסע המחודש שלו לאלוהות. לפיסטנדליוס אין סיבה לחשוף את עצמו. הוא בדרך כלל יציע להם עוצמה וידבר אל תוך מעמקי האפלה של התת מודע שלהם.
מה יקרה אם מכשף יגלה את האמת? מי יודע?


המלך הכוהן של אישטאר- בראש שלי, הוא גרסאת הכוהן של פיסטנדליוס. ואני חושב שאיכשהו(אולי מכוח העתקים ששדד והאמונה של אנשי אישטאר) צבר עוצמה אמיתית.
ואולי זה היה סוג של פאנפיק, אבל קראתי איפשהו ששירתו אותו אינקוזטורים קוראי מחשבות שצדו כוהנים וקוסמים. (וזה נשמע לי הגיוני. אם אין לאנשיו כוחות, מה היה הבעיה לכהנים ולקוסמים להעיף אותו בהוקוס פוקוס?)
הוא כלוא. או משהו. בדומה לפיסטנדליוס הוא מחפש חסידים, שמתקשר דרכם דרך חפצים אבודים מאישטאר, בתוכנית שהם ישחררו אותו.
הוא מאמין שעליו להיות האל היחיד, כי האלים העתיקים הושחתו.
הומברו שבהתאמה יוכל להתאים לדעתי.
Middle Finger of Vecna: The Solar


פיה- מושלת היער (אדון היער בתרגום המקורי..) (Forestmaster) חד קרן זה עשויה להראות כחד קרן "רגילה". אבל היא ישות טבע קדמונית, שמוצאה מעידן החלום, אז משלה בממלכת טבע קסומה של רוחות וישויות טבע. היא סייעה לקית' קאנאן להדוף את בני האדם.
כעת שלטונה הגשמי מתמצא ביער דארקן וחורש חדי הקרן. חדי קרן, פגאסוסים וקנטאורים הם נאמניה הטבעיים.
דאגתה היא לטבע בראש ובראשונה. אם תבחר להעניק מכוחותיה לבן תמותה, זה מתוך אמונה שהוא יקדם את השמירה על הטבע. מקרב בני התמותה יש לה העדפה מסוימת לקנטאורים ואלפים.
חסידיה יחשבו כנראה לדרואידים.


שר הפרא- ורטומנוס. גם הוא ישות טבע, אם כי לא קדמונית כל כך ויותר פעילה בסולמאניה. כמה אבירים זקנים טוענים שהוא הוא העומד מאחורי כל כך הרבה ממרידות האיכרים באדוניהם שהפילו כל כך הרבה בתים עתיקים מגדולתם.
אולי בגלל עברו האנושי(?), הוא מוצא הרבה יותר עניין בבני התמותה מאשר שמושלת היער מוצאת. הוא שובב, ואוהב לפלוש לאירועים של הסולמאניים ולהגחיך את השבועה והמידה. הוא מעודד חופש וחירות, וידוע בחיבתו מחד למוזיקה ומשובה מחד, ולשלווה מצד שני.
למה שיעניק מכוחותיו? יתכן שזה אדם שמבין את תורתו של שר הפרא. יתכן שהוא מוצא אדם מסוים משעשע. הוא משתדל שלא לדבר בבהירות.


שטני- זה בערך עובדה שישנם פטרונים שטניים. מסתבר שבאחד הספרים הנשכחים, שר המעט טודי מוקם לתחיה בידי צמד שטנים ובעצם הופך לאמגוש לכל דבר.
אני לא קראתי את הספר, אבל אם שחקן ירצה, נחקור על אביס יותר ברצינות, אבל זאת אפשרות. רעיון מוזר, שנראה לי מתאים למוזרות האמגושית, היא לקשר את הדמות דרך הבאר המוזרה בפונדק הבאר השיכורה.
Middle Finger of Vecna: The Shadow Cabal
זה נראה יותר מתאים לדוגמא של טודי.


אלמוות- הנגיד סות'. אביר המוות המסתורי הזה, הפך לישות מעוררת אימה. מלבד קללת האלים, צבר כוחות כישוף וגם כוחות מארצות אפלות מחוץ לאנסאלון.
למה שיבחר במשרת *חי*? אולי הוא זקוק למרגל בארצות החיים. אולי זאת עלמה, שמזכירה לו את אשתו הנבגדת, או עלם שמזכיר את עצמו. אולי אפילו סקרנות על קנקנו של איש מסוים ומה יעשה בכוח. לאלו יעניק ורד שחור, שהוא מוקד הכוח לאמגוש שלו
לא ממש מפריע לו מה סוכנו עושה, כל עוד הוא ממלא את משימתו. הוא ירצה אבל את דיווחו בלחישה בחצות, עדיף בחריזה. הדיווח חייב לכלול את מחשבותיו האפלות. אם הנגיד יגלה שחסידו הסתיר ממנו חטא, אפילו במחשבה, הדבר יגרור תגובה. לזר, זה יראה כאילו הוא לוחש לורד שחור ותו לא
חסידיו החלקלקים יותר יסוו את עצמם כקוסמים. היותר ישירים, יהיו אבירי טומאה. אבירים שכוחם בקללה שהם נושאים מארץ הלילה.
Middle Finger of Vecna: The Shadow
לדעתי גם מתאים, אם כי הדגש הוא יותר ההשחתה של ארץ הלילה.


מעצבי העצים של סילבנסטי
הם בעיניי אמגושים של הארץ עצמה, העצים עצמם של סילבנסטי. משהו פטריוטי מסטי. לא סביר שהם יהיו הרפתקנים, אבל זאת אפשרות.
Middle Finger of Vecna: The Shadow Cabal
באופן כללי, אני אהיה פתוח לרעיונות, אבל זה הכיוון.
מי שרוצה הומברו,סביר מאוד שאאשר דברים מMiddle Finger Of Vecna.
ראיתי בעצמי, ויצא לי להראות לכל מיני מנחים, ונראה שהם רציניים והם לא שוברים.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

נשלח: 12 פברואר 2020, 23:13
על ידי מרתוס
נראה טוב בסך הכל בעיני. אביר מאגי/זמרלהב באמת מתאימים בעיקר לאלפים אבל יהיה מעניין לראות אביר מאגי שמתמחה במטה.

בהנחה שאתה מנסה לשמור על האווירה של הספרים הראשונים יהיה צריך לשקול היטב כל וורלוק (או טורבדור). למרות שהרעיון של המלך הכהן נשמע מגניב, והגיוני שבתקופה בה האלים מתחילים לחזור לעולם יתחילו לצוץ גם כל מיני יצורים דומיי אלים, כל אמגוש הוא משהו ייחודי, ומאוד שונה מה"נורמל" של העולם (למרות שבתקופה זאת כל מטילי לחשי קודש הם גם כאלה..)

לא בדיוק הבנתי איך מעצבי העצים של סילבנסטי הם פטרון לוורלוק. אלא אם זה כתוב במקור שאני לא מכיר הם מעצבים צמחים, לא יצורים חיים.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

נשלח: 12 פברואר 2020, 23:52
על ידי The Red Hand
דרואידים וכושפים כן קיימים בקרין - במלחמת הרומח מצויין שגילתאנס ניצל על ידי דרואידים לאחר התקפה של דרגונים(קראתי אתמול) והתיאור הפלאפי של הכושף מאוד דומה למשהו שיש בטרילוגיית כוהנת האופל - קראתי רק ספר אחד, אבל אני יודע שזה קשור איכשהו לחצי האלף שמשרת את נויטארי.
בהצלחה!

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

נשלח: 13 פברואר 2020, 08:15
על ידי dragonian
דבר ראשןן,תודה למגיבים.

מרתוס- לגבי אביר מאגי,אתה צודק. אבל אני רואה את תפקידי כמסדר מערכה,לתת קוביות,השחקנים בונים עם זה משהו, ואם אני לא אוהב את זה, אני צורח והורס את זה. (לא שאני משליך מהדינמיקה שבה אני והבן הפעוט שלי משחקים או משהו..)
לגבי מעצבי עצים, צודק. התעיפתי והתרשלתי,תיקנתי קצת.
וורלוקים בכל מערכה דורשים שיקול שהמי; כי הם בהכרח מוסיפים אלמנט סיפורי. ישות על טבעית שתהיה מערבת בעלילה.
אני כמנחה,לפחות בקמפיין המתוכנן, לא אאשר חבורה שלמה של וורלוקים נגיד ככה.
אבל וורלוק גם יכול לעבוד יפה תוך כדי סיפור אם שחקנים נתקלים בהסכם על טבעי.
למשל, אביר סולמאני שמקבל את העקרונות של שר הפרא אחרי שראה כמה וכמה דברים.

זה יכול להיות חבל הצלה לשחקן אשף שאמור למות במבחנים- מצד אחד להשאיר אותו בסיפור, מצד שני לכשלון יש השלכות למרות החבל הצלה וכו'.

אני מודה שאני סוג של בכוונה לא קראתי את הטרילוגיה על המלך הכוהן, כי הספר על הומה איכזב אותי. זה חלק מתופעה, שהרבה פעמים הדמיון של מעריצים תמיד יהיה גדול מהדמיון של היוצר המקורי.
אבל ברסיפור של מלחמת הרומח וחזרת האלים, אני חושב שיכול להיות מעניין לבחון מחדש את ה'כפירה'. כי האגדה כפשוטה מעלה הרבה שאלות קשות.

רדהנד-
דרואידים היו קיימים,השאלה אם היו להם כוחות על טבעיים.
יש ממסד דתי בתקופת היאוש, אבל גוסס ומתפורר וחסר כוחות קסם.
אצל האלפים, והגמדים הם מתפקדים כמו אנשי דת בעולם שלנו.
כושפים? Sorcereors?
אשמח למקורות?
אני אציין ש"התנך" שלי,זה הספר מערכה של 3.5 והלקסיקון של רומח הדרקון.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

נשלח: 13 פברואר 2020, 08:55
על ידי The Red Hand
מסופר ב"דרקונים של דמדומי הסתיו" שהם ריפאו את גילתאנס מפציעה אנושה. אני מאמין שהכוונה היא לכוחות דמויי דרואידים, למרות שהפירוט עליהם בספר קצר ולא יעיל. למרות זאת, לממלכות האלפים יש איזה קטע עם גידול עצים וצמחים לצרכיהם, בצורה דרואידית שמחקה דרואידים של מו"ד.
בקשר לכושפים, לצערי אני לא מוצא את הספר שקראתי בו עליהם(ענבר וברזל), אבל אם אני לא טועה, אלה אנשים מתבודדים שחיים פרא בשממה, ומתמחים בקסמים "שונים". יש גם סיכוי שהכוחות שלהם לא הושפעו מעידן היאוש, ככה שיש סיכוי שיש מידע נוסף בספרים על העידן הזה, ולא קראתי את מלחמת הנשמות(שלמיטב הבנתי מתמקדת בעידן היאוש), ככה שאין לי עדות ממקור ראשון.

נ.ב:פתאום נזכרתי שגם ראש מועצת הכישוף הנעלה בספר שציינתי קודם הייתה מכשפה בעברה, ויכול להיות שיש פרטים מעטים בספר עצמו.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

נשלח: 13 פברואר 2020, 10:02
על ידי מרתוס
דרגוניין-ואני קראתי את טרילוגית המלך הכהן-לא הפסדת שום דבר.
רדהנד-ענבר וברזל ומלחמת הנשמות מתרחשים אחרי עידן היאוש (שנגמר במלחמת הכאוס). מספר סוגי קסם חדשים מתגלים לאחר המלחמה ומה שבא בעקבותיה (קסם מתים, קסם פראי) אבל אני לא חושב שהם מוכרים לפני כן.
אבל בתכלס מדובר בעניין של בחירה מה נחשב קאנון, הסופרים השונים לא עשו עבודה טובה בלשמור אותו ויש ספרים שסותרים אחד את השני.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

נשלח: 14 פברואר 2020, 10:08
על ידי the Nerubian
צריך לזכור שדמויות במו"ד 5 מתחילות מראש עם יותר ניסיון ועוצמה ביחס לדמויות מוד"מ 2.

נראה לי נכון יותר לקבוע שדמות אשף כבר עברה את המבחן, או לכל היותר שהיא עוברת אותו בדרגה 2 (זו הדרגה שבה בוחרים התמחות באסכולה) וצבע הגלימה תואם את האסכולה שנבחרה. לדוגמה - הגלימות הלבנות הם אשפים עם התמחות במגננה ובחיזוי.