הושלם שדרוג תחזוקה לפורום
שדרגנו את הפורום לגרסה עדכנית של PHPBB. אם אתם נתקלים בבעיות, זה המקום לדווח: שדרוג תחזוקה לפורום - ספטמבר 2019
בנוסף אנו שוקלים בטווח הארוך יותר לשדרג את מערכת הפורומים למערכת מודרנית יותר ונשמח לשמוע את דעתכם. זה הנושא בו אנחנו מציגים אפשרויות שונות: אז EnWorld עדכנו את האתר שלהם

הטלות קובייה שמשנות הכל.

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
סמל אישי של משתמש
Sayeg
הודעות: 27
הצטרף: 10 יוני 2018, 18:32

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי Sayeg » 21 אוגוסט 2019, 19:05

בהרפתקה שאני מריץ עכשי בנושא פירטים, שניים מהשחקנים שלי ניסו לחבל בתותח קסום שמוסגל לפוצץ סירה בירייה אחת. התותח נמצא בחדר של קפטן בלאקמור, אדם שהכתיר את עצמו כמלך הפיראטים - ובעל צי של מאות שודדי ים.

השחקנים גלגלו 20 טבעי שלוש פעמים ברצץ - בשביל לשקר, להתגנב והלסיח את דעתם של של כל הגנרלים ושל המלך עצמו בחדר, בזמן ששחקן אחר התגנב לצד השני של החדר והצליח לפתוח את הקופסא הנעולה של התותח (גם כן בהטלה גבוהה מאוד). לבסוף כשניסה בשקט בשקט לחבל בקופסא, יצא לו 1 טבעי - הוא הניח גפרור בקנה התותח וייצא מנקודת הנחה שהתותחיתפוצץ כשהוא יופעל בפעם הבאה (רעיון של השחקן, לא שלי). התוכנית שלהם לחבל בתותח בשביל להקל על הקרב האפי שהתנהל בפרק הבא לא עבדה, ושלושת ההטלות 20 טבעי שלהם הפכו ללא רלוונטיות - כמובן חוץ מסיפור לספר לנכדים.

מוסר השכל - למזל יש סוף
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2776
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 43

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי אביעד » 21 אוגוסט 2019, 21:11

זה ממש משעשע :lol: :lol: :lol:
אני מדמיין את זה ונהנה מאוד.
סמל אישי של משתמש
ג'וני
הודעות: 1525
הצטרף: 14 יוני 2016, 18:51
תשובות: 1

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי ג'וני » 22 אוגוסט 2019, 00:12

אביעד, חשבתי שהבהרתי את זה, אבל זה מה שקורה כשאני כותב הודעות ב2:00 בלילה. מדובר בסיפור. השימוש בגוף ראשון הוא ליצירת אווירה וקיימות לו גרסאות שונות (לפחות 3 שאני מכיר ולא כולן כוללות להט"ב כי כבר הספיקו לעשות לו פוליטקלי-קורקט), אז למרות שהוא כנראה מבוסס על מקרה אמיתי אני לא יכול לערוב עד כמה הוא נאמן לאמת. מצטער שלא הייתי ברור מספיק.
אני אשתדל לחפש את הגרסה המלאה שקראתי עבורך, אבל כשחיפשתי אתמול בלילה בשביל לקשר מצאתי רק תקצירים ודווקא לגרסאות שלא הכרתי...

בקשר לשאלות שלך אני אנסה לענות, אבל תיקח את התשובות שלי בעירבון מוגבל. משחק תפקידים עבור חלק מהשחקנים שיצא לי להכיר (ולפעמים גם עבורי אבל במידה פחותה) הוא בריחה מהבעיות של היום-יום והיטמעות בעולם המשחק, אז לדחוף בעיות מהעולם של היום לעולם פנטזיה ימי-ביניימי שאמור להתמודד עם בעיות שונות זה אבן יסוד נוראה לעלילה (100% שבקבוצה הרגילה שאני משחק בה לא יאהבו את זה).
זו לא נקמה בשחקנים. אם השחקנים יודעים משהו מראש ובוחרים להתעלם ממנו שלא יתפלאו אם זה יינשך אותם. שים לב שזה גם לא באמת השפיע על הקמפיין, רק גזל את החיו באושר ועושר שמגיע אחריו...
הפתרון שלי היה מהתחלה לומר להם שאין חוק שאוסר על זה (אין גם חוק שמאשר) ואז אולי הם לא היו מנסים להפיל את המלך. מצד שני, אולי הם רצו עלילה כזאת בכוונה.
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3969
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 23 אוגוסט 2019, 08:20

dragonitzan כתב:
20 אוגוסט 2019, 19:07
אני חייב לציין שאני אישית בתור מנחה לא הייתי נותן לדבר כזה לקרות. מילא זה היה קרב אפי ומגניב, אבל לרמות בשביל להציל דב"ש (ועלילה) זה לגמרי חוקי.
מצד שני, יש משהו מאוד חזק ואמין באפשרות ש No Lives Matters - שאין לדמויות חשובות "שריון עלילתי", ושהן יכולות לההרג סתם כמו כל אחד אחר.

אלכסנדר הגדול למשל - כבש חצי עולם, לא הפסיד בשום קרב, אכל איזה עוף מקולקל ומת משילשול.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 3112
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי dragonitzan » 23 אוגוסט 2019, 17:19

אבל אנחנו מספרים סיפור, מעבירים עלילה מעניינת - בהיסטוריה אנשים מתים סתם, אבל זה לא אומר שככה זה חייב לקרות בסיפור שלנו. נבלים אמיתיים הם כאלה שצריך דרך מעניינת להפיל, ואם אתה סתם יורה בהם חצים כנראה שאתה תכשל.
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3969
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 24 אוגוסט 2019, 09:08

אם היינו רק כותבים סיפור, לא היינו מגלגלים קוביות בכלל. למעשה, לא היינו צריכים אפילו שחקנים.
נבלים מעניינים הם כאלה שיש להם השפעה מעניינת על הסיפור - אבל הם יכולים גם למות סתם. למשל, "האיש עם הצלקת" שהיה הנמסיס של דארטאניין לאורך כמעט כל "שלשת המוסקטרים" והמשכיו. הוא מת בקרב אפי עם דארטאניין? לא. הוא סתם חטף כדור באיזה מצור ונהרג. זה הפך אותו לנבל פחות מוצלח? לא.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 713
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית.

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי lonewolf » 25 אוגוסט 2019, 21:26

אבל, אם אתה פוגש את הנבל, שהוא הנמסיס של הקבוצה למשל, ואחד השחקנים יורה בו חץ, ויוצא לו בקובייה 20 טבעי, והוא הורג את אותו נבל, עכשיו המנחה צריך לעבור על כל הסצנות שהנבל מופיע בהן ופוגע איכשהו בדמויות, ולשנות אותן. זה משנה את ההרפתקה.

אולי הנבל מאוד מוצלח, אבל אין שום קטע להרפתקה אם עכשיו הקושי הגדול ביותר בהרפתקה חוסל.

פתרון לבעיה הזו, יכול להיות שהרוח של הנבל חזרה ועכשיו עושה את מה שהנבל עושה, אבל בתור רוח. כלומר, בקרב הסופי הנבל יהיה ערטילאי, וזה מקשה על השחקנים.

אגב, אני בכלל לא מסכים איתך. לדעתי כל הרפתקה במוד היא סיפור בפני עצמו, ומה שנותן את הטוויסט בעלילה של הסיפור, זה הטלות הקוביה ושיקול הדעת של השחקנים. זה היופי בעיני במוד.
.The lone wolf hunts alone
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2776
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 43

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי אביעד » 25 אוגוסט 2019, 22:11

lonewolf כתב:
25 אוגוסט 2019, 21:26
אבל, אם אתה פוגש את הנבל, שהוא הנמסיס של הקבוצה למשל, ואחד השחקנים יורה בו חץ, ויוצא לו בקובייה 20 טבעי, והוא הורג את אותו נבל, עכשיו המנחה צריך לעבור על כל הסצנות שהנבל מופיע בהן ופוגע איכשהו בדמויות, ולשנות אותן. זה משנה את ההרפתקה.
נכון. אבל למה שהשחקן יפגוש את הנבל בצורה כזאת שהוא יכול להרוג אותו בכלל? אתה לא חייב לתת לו את ההזדמנות להיהרג. אני מניח גם שאם אנחנו משחקים מו"ד (והעץ הזה בפורום מו"ד בדיוק מהסיבה הזאת) פגיעה חמורה אחת לא תהרוג את הנבל שיכול לברוח לו מהר מהר למאורה שלו ולהתאושש.
lonewolf כתב:
25 אוגוסט 2019, 21:26
פתרון לבעיה הזו, יכול להיות שהרוח של הנבל חזרה ועכשיו עושה את מה שהנבל עושה, אבל בתור רוח. כלומר, בקרב הסופי הנבל יהיה ערטילאי, וזה מקשה על השחקנים.
אישית אני לא אוהב את הפתרון הזה - אם השחקנים הצליחו לאתר את הנבל על ההתחלה, תתגמל אותם במשהו שיקל עליהם את הקרב הסופי, אל תעניש אותם על זה. למשל אם יצא להם 20 טבעי החץ שלהם פגע לו בעין והוא עיוור בעין אחת.
lonewolf כתב:
25 אוגוסט 2019, 21:26
אגב, אני בכלל לא מסכים איתך. לדעתי כל הרפתקה במוד היא סיפור בפני עצמו, ומה שנותן את הטוויסט בעלילה של הסיפור, זה הטלות הקוביה ושיקול הדעת של השחקנים. זה היופי בעיני במוד.
אני מניח שאתה לא מסכים עם ניצן, וחושב שהשורות האלה נכונות מאוד. רק לא הבנתי מה הקשר "כל הרפתקה במוד זה סיפור בפני עצמו" ואני חושב שפספסתי משהו. אשמח להבהרה בבקשה.
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 713
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית.

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי lonewolf » 26 אוגוסט 2019, 07:03

ואם השחקנים פוגשים אותו בפעם הראשונה שהוא עושה להם משהו?

ולא הסכמתי עם המפקד...לגמרי מסכים עם ניצן.
.The lone wolf hunts alone
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2776
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 43

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי אביעד » 26 אוגוסט 2019, 07:13

אז כדאי לך לגרום להם למצוא דרך לא להרוג אותו: הוא רחוק מדי, חזק מדי, מחזיק באמא של הדמויות כבת ערובה או מחזיק את המפה לאוצר הסודי במקום שידוע רק לו.
אביעד כתב:
26 אוגוסט 2019, 07:03
lonewolf כתב: ↑ אגב, אני בכלל לא מסכים איתך. לדעתי כל הרפתקה במוד היא סיפור בפני עצמו, ומה שנותן את הטוויסט בעלילה של הסיפור, זה הטלות הקוביה ושיקול הדעת של השחקנים. זה היופי בעיני במוד.
אני מניח שאתה לא מסכים עם ניצן, וחושב שהשורות האלה נכונות מאוד. רק לא הבנתי מה הקשר "כל הרפתקה במוד זה סיפור בפני עצמו" ואני חושב שפספסתי משהו. אשמח להבהרה בבקשה.
אוקי, זה על ההתחלה. בכל מקרה אשמח לקבל את ההבהרה אם על המלך טוב

כהערת צד שלא אשכח - הפעם ציטטתי דרך הטלפון את עצמי ויצא לי לצטט את וולף, אז החלפתי. יכול להיות שזה קשור לזה שציטטתי הודעה שלו בתוך ההודעה שלי.
נערך לאחרונה על ידי אביעד ב 26 אוגוסט 2019, 07:54, נערך פעם 1 בסך הכל.
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 713
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית.

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי lonewolf » 26 אוגוסט 2019, 07:27

הכוונה שלי היא שהשחקנים והמנחה מספרים סיפור ביחד. השחקנים משפיעים על הסיפור שהמנחה כתב, והמנחה מנסה להשפיע על ההחלטות של השחקנים כדי שהם ישפיעו על הסיפור.
כלומר, אם בהרפתקה שכתבתי השחקנים משחקים אבירים, ואני בתור מנחה רוצה שהם ילחמו בדרקון, אבל מתחשק להם להנהיג מרד בעיר שלהם כדי להפטר מהשלטון, אני אגרום לדרקון לעופף ולהתרסק על העיר, ואז לעלות חזרה למעלה ולעוף לכיוון אחר.
.The lone wolf hunts alone
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2776
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 43

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי אביעד » 26 אוגוסט 2019, 07:54

lonewolf כתב:
25 אוגוסט 2019, 21:26
אגב, אני בכלל לא מסכים איתך. לדעתי כל הרפתקה במוד היא סיפור בפני עצמו, ומה שנותן את הטוויסט בעלילה של הסיפור, זה הטלות הקוביה ושיקול הדעת של השחקנים. זה היופי בעיני במוד.
lonewolf כתב:
26 אוגוסט 2019, 07:27
הכוונה שלי היא שהשחקנים והמנחה מספרים סיפור ביחד. השחקנים משפיעים על הסיפור שהמנחה כתב, והמנחה מנסה להשפיע על ההחלטות של השחקנים כדי שהם ישפיעו על הסיפור.
רק אני שם לב לסתירה בין החלק הראשון של התגובה לבין החלק השני?
lonewolf כתב:
26 אוגוסט 2019, 07:27
כלומר, אם בהרפתקה שכתבתי השחקנים משחקים אבירים, ואני בתור מנחה רוצה שהם ילחמו בדרקון, אבל מתחשק להם להנהיג מרד בעיר שלהם כדי להפטר מהשלטון, אני אגרום לדרקון לעופף ולהתרסק על העיר, ואז לעלות חזרה למעלה ולעוף לכיוון אחר.
אתה הורס לשחקנים את כל שיקול הדעת בצורה כזאת - הם רוצים משהו ואתה רוצה משהו אחר וכופה עליהם את הרצון שלך. אין בעיה עם זה שאתה והשחקנים שלך רוצים דברים שונים, אבל לא עדיף לתאם את זה לפני ההרפתקה ולחסוך זמן מאמץ ואכזבות?
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 713
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית.

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי lonewolf » 26 אוגוסט 2019, 16:16

איזו סתירה? השחקנים משפיעים על הסיפור של המנחה בעזרת שיקול הדעת שלהם והטלות הקובייה.

דרקון- אני לא הורס להם את שיקול הדעת, אני מזכיר להם שהסיפור ממשיך. השחקנים לא חייבים לרדוף אחרי הדרקון. פשוט פתחתי להם אופציה נוספת חוץ מהמרד.
דומה קצת לסיפור של ג'וני.
.The lone wolf hunts alone
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2776
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 43

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי אביעד » 26 אוגוסט 2019, 16:25

זה היה נשמע קצת כאילו הדרקון הורס את העיר בדרך ואין מרד ואין נעליים, אחרת היה פשוט אפשר להגיד להם איזה משהו בסגנון "אה, דרקון!" גם בלי לרסק אותו על העיר.
(ואם הם מתעקשים למרוד בעיר אתה כמובן יכול לייבא לשם את הדרקון והם יהיו חייבים להילחם בו. אין להם דרך לדעת שהוא לא היה אמור להיות שם מלכתחילה) :devil:
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 3112
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי dragonitzan » 26 אוגוסט 2019, 16:28

lonewolf כתב:
26 אוגוסט 2019, 07:27
הכוונה שלי היא שהשחקנים והמנחה מספרים סיפור ביחד. השחקנים משפיעים על הסיפור שהמנחה כתב, והמנחה מנסה להשפיע על ההחלטות של השחקנים כדי שהם ישפיעו על הסיפור.
כלומר, אם בהרפתקה שכתבתי השחקנים משחקים אבירים, ואני בתור מנחה רוצה שהם ילחמו בדרקון, אבל מתחשק להם להנהיג מרד בעיר שלהם כדי להפטר מהשלטון, אני אגרום לדרקון לעופף ולהתרסק על העיר, ואז לעלות חזרה למעלה ולעוף לכיוון אחר.
כבר קרה לי סיפור דומה: בבני המפלצות מגדל וח'אן החליטו להקים מרד משלהם, במקום להצטרף למרד שרציתי שהם יצטרפו אליו. אז בהתחלה זה היה מגניב, אבל מתישהו הפוליטיקה כבר נמאסה על כולנו לדעתי, מה גם שרציתי שהם יתקדמו יותר מלכבוש כפר אחד מסכן. אז המרד גירש אותם, והם התקדמו קדימה לבד. (למרד שתכננתי הם לא הצטרפו... לא נורא).
אבל הפתרון שלך לא נשמע לי הגיוני. אתה בונה סצנות, מקומות, דמויות, ואלה פועלים לפי ההגיון. למה רצית את הקרב בדרקון - זה היה התקלות מגניבה שחשבת עליה או שפשוט אבירים נגד דרקון, או שמא יש צבא דרקונים שמאיים על העולם?
אפשרויות א וב לא מעניינות, לא משהו ואפשר לוותר עליהן. אם אפשרות ג או משהו דומה לה נכונה, תן לדרקונים לפעול כמו מה שמתאים להם - ואז הם יצטרכו להתמודד עם התוצאות, עם צבא מרד קטן לידם.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה