ברוכים הבאים לפורום הפונדק
פורום הפונדק הוא קהילה של משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד. נשמח לענות על השאלות שלכם, לקרוא את היצירות שלכם ולשחק איתכם.
אתם מוזמנים להירשם לפורום ולהצטרף לקהילה.

הטלות קובייה שמשנות הכל.

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2673
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 36

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי אביעד » 18 אוגוסט 2019, 20:07

lonewolf כתב:
18 אוגוסט 2019, 17:16
אם שומר מסתובב כי הוא שומע רעש, ויוצא לו אחד, זה משנה את ההרפתקה. אפילו במעט.
לא, זה לא. מה שאנחנו טוענים כל הזמן הוא שהרפתקה צריכה להיות מתוכננת בקווים כלליים ובשום פנים ואופן לא לפרטי פרטים. אתה בונה מקום ודב"שים ומניעים, אבל לא מתכנן כל פעולה לפרוטרוט.
הרפתקה טובה בנויה ככה (בקווים מאוד כלליים, אני לא הולך להיכנס עכשיו לכל פרט שהייתי נכנס אליו בהרפתקה אמיתית):
1. הדמויות צריכות לפלוש לטירת אזמרגז ולגנוב את ספר הלחשים של הקוסם שאלתיאל כדי למנוע ממנו להשתלט על העולם.
2. בטירה 3 חדרים, מסודרים אחד אחרי השני ברצף. בחדר הראשון טרול המחמד של שאלתיאל, בחדר השני גולם השמירה שלו, והחדר השלישי ממולכד, ושאלתיאל לא נמצא בו - הוא עסוק במשהו אחר.
3. הברון גארמילד נשלט על ידי הקוסם שאלתיאל, ולכן אם הוא רואה את הדמויות מתקרבות לטירה הוא ישלח את חייליו כדי לעצור אותן (הוא מטייל ליד הטירה כל יום בשעת אחר הצהריים).
ובשום פנים ואופן לא ככה:
1.הדמויות צריכות לפלוש לטירת אזמרגז ולגנוב את ספר הלחשים של הקוסם שאלתיאל כדי למנוע ממנו להשתלט על העולם. (עד כאן זה כן בסדר)
2. בטירה 3 חדרים, מסודרים אחד אחרי השני ברצף. בחדר הראשון טרול המחמד של שאלתיאל, בחדר השני גולם השמירה שלו, והחדר השלישי ממולכד, ושאלתיאל לא נמצא בו - הוא עסוק במשהו אחר. בשביל להיכנס לטירה הדמויות חייבות להיכנס דווקא מהחלון המזרחי ולא מהדלת או משום חלון אחר, כי הם נעולים תמיד ואי אפשר לפרוץ את המנעול. אז הדמויות חייבות לזרוק לטרול עצם של כבש ולא של פרה, כי הטרול לא אוהב פרות ואי אפשר להתגנב מאחוריו או להביס אותו בקרב. לאחר מכן הדמויות חייבות להביס את הגולם רק באמצעות חרב אדמנטיט, כי אי אפשר להתגנב על פניו. לאחר מכן הן חייבות להצליח בבדיקת פריצה ד"ק אטמוספרי או שלא יצליחו לפרוץ את המנעול לחדרו של הקוסם. אין כניסה אחרת. ואז הן חייבות להרים את הספר בזווית של 90 מעלות בדיוק ובמהירות שנעה בן 30 ל40 מ"ש אחרת כל הטירה תתפוצץ.
3. הברון גארמילד נשלט על ידי הקוסם שאלתיאל, ולכן אם הוא רואה את הדמויות מתקרבות לטירה הוא ישלח את חייליו כדי לעצור אותן (הוא מטייל ליד הטירה כל יום בשעת אחר הצהריים). אם הן עוברות בצהריים הוא ישלח את הצבא שלו ואי אפשר להתחמק מהברון או לברוח מהצבא שלו, אז אם הן עוברות בשעות הצהריים הן יפסידו.

עכשיו, גם אם לא תשלול את כל האפשרויות, וכשהדמויות ירצו לזרוק לטרול עצם של פרה תאשר את זה, זה לא נחשב שינוי של ההרפתקה, ואם כן משהו נדפק בתכנון.
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 542
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית. מה זה מעניין אתכם?
יצירת קשר:

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי lonewolf » 18 אוגוסט 2019, 20:50

הרפתקה יכולה להיות מנוסחת בשלוש דרכים:
1. להיות מנוסחת בפירוט רב. הרפתקה שמתארת כל חדר קיים במבוך. למשל.
2. תיאור סצנות- יש מולכם קוסם.
3. סנד בוקס- אלתור כמעט מוחלט של כל ההרפתקה. חוץ מקווים כלליים, שום דבר לא כתוב.
אתה מדבר על סוג אחד, ואני מדבר על סוג אחר. זה כמו להשוות בין התקלות במוד 4 לבניית דמות במוד 5.
.The lone wolf hunts alone
קובר האלים
הודעות: 49
הצטרף: 12 יוני 2019, 16:03

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי קובר האלים » 18 אוגוסט 2019, 21:00

אביעד כתב:
18 אוגוסט 2019, 20:07
אם הן עוברות בשעות הצהריים הן יפסידו
לפי דעתי זו בחירה ממש גרועה, הדמויות יכולות להיפסל, לסיים את ההרפתקה, רק בגלל פרט מידע שלא צויין שהן או דב''ש שלהן יודעים. זה כמו בדיון מקודם, כל ההרפתקה תסתיים בכישלון, במקום לתת לשחקנים הזדמנות שנוצרת מהמצב, כמו לשבור את הכישוף של הברון.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2673
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 36

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי אביעד » 18 אוגוסט 2019, 21:16

וולף - וההבדל בין הסוגים שלנו הוא שהסוג שלי לא נתקע בכל פעם שקורה משהו שלא תכננתי בדיוק.
קובר האלים - בדיוק לזה התכוונתי, הבנת מעולה:
אביעד כתב:
18 אוגוסט 2019, 20:07
ובשום פנים ואופן לא ככה:
... מלל ...
אם הן עוברות בשעות הצהריים הן יפסידו.
נערך לאחרונה על ידי אביעד ב 18 אוגוסט 2019, 21:27, נערך פעם 1 בסך הכל.
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3903
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 6

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 18 אוגוסט 2019, 21:26

גם דברים שהם לא גלגולי קוביה יכולים "לשנות הכל".
למשל, אם הדמויות בוחרות שלא להאמין למישהו, או מעצבנות דמות-מפתח משמעותית להרפתקה.

בגלל זה, אני אוהב לעבוד עם מערכה מתמשכת ו"טלסקופית", בה כל שלב יוצא מהשלב הקודם ותלוי במה שהיה בו, להבדיל מסדרה של הרפתקאות סגורות עם התחלה, אמצע וסוף. אני מחליט פחות או יותר מה התרחישים הכלליים שאני רוצה במערכה, איפה היא מתרחשת ומי גורמי הכוח העיקריים שאפשר לפגוש שם, ונותן לפעולות של השחקנים לגלגל את העלילה ביחד איתי.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
ג'וני
הודעות: 1429
הצטרף: 14 יוני 2016, 18:51

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי ג'וני » 18 אוגוסט 2019, 21:56

מקריאה של הדיון הזה קיבלתי את הרושם שמדברים פה על שני דברים שונים, "מתווה ההרפתקה" ו-"סיפור ההרפתקה" (שמות שלי כדי להבדיל). התחושה שלי היא שאני אוכל להביע דעה בדיון הזה רק במקרה ותוסיפו הגדרה, כדי שאדע שכולם מדברים על אותו דבר וגם אני אוכל לכתוב עליו.

אם אני בכל זאת אכתוב משפט על כל אחת מהאפשרויות שכתבתי:
סיפור ההרפתקה משתנה מכל גלגול, החלטה ופעולה של הדמויות.
מתווה ההרפתקה צריך משהו הרב יותר דרסטי מכמה גלגולי קובייה כדי לשנות אותו וגם אז זה לא ממש בטוח.
סמל אישי של משתמש
nav566
הודעות: 1046
הצטרף: 14 אפריל 2016, 14:41
תשובות: 7

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי nav566 » 18 אוגוסט 2019, 21:59

lonewolf כתב:
18 אוגוסט 2019, 20:50
הרפתקה יכולה להיות מנוסחת בשלוש דרכים:
1. להיות מנוסחת בפירוט רב. הרפתקה שמתארת כל חדר קיים במבוך. למשל.
2. תיאור סצנות- יש מולכם קוסם.
3. סנד בוקס- אלתור כמעט מוחלט של כל ההרפתקה. חוץ מקווים כלליים, שום דבר לא כתוב.
אתה מדבר על סוג אחד, ואני מדבר על סוג אחר. זה כמו להשוות בין התקלות במוד 4 לבניית דמות במוד 5.
העניין הוא שאנחנו מנסים להסביר שהסוג שלך לא עובד, בדיוק בגלל הבעיה שאתה עצמך העלית.

אגב, הרפתקאות סנדבוקס בנויות טוב דורשות הרבה יותר תכנון מהרפתקאות מסילת ברזל.
"שאלתי את עצמי למה חתולים שותים ישר מהאסלה. אמי אמרה לי שזה בגלל שהמים שם קרים. עכשיו אני שואל את עצמי איך אמי ידעה זאת..."
- וודי אלן
קובר האלים
הודעות: 49
הצטרף: 12 יוני 2019, 16:03

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי קובר האלים » 18 אוגוסט 2019, 22:00

אני התכוונתי למתווה ההרפתקה
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3903
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 6

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 18 אוגוסט 2019, 22:06

פעם בניתי דב"ש של נבל מגניב ומרשים. היו לו עניים זוהרות, מטה עם אבן חן ענקית בקצה, שיער לבן ארוך וזקן והוא הלך עם שריון לוחות שחור-כחול אבל בלי קסדה כי זה הפריע לו להשתמש ביכולות המנטליות המיוחדות שלו. תכננתי שהוא יהיה הנמסיס של הדמויות לאורך זמן-מה, והוא הופיע בהרפתקה כשהוא הוביל כוח שרדף אחריהן.

הבנות (דמות של שחקנית והחברה הדב"שית שלה) פשוט הובילו את המעקב לואדי, הציבו לו מארב עם יתרון גובה וירו על הדב"ש המגניב הזה חיצים. שיטה שהיא לא מו"ד, פגיעה קריטית בגלגול ההתקפה הראשון. הדב"ש המדהים הזה מת תוך סיבוב אחד.

זה הרגיש מגניב כמו הקטעים האלה בשיר של אש וקרח שדמויות חשובות ומרכזיות מתות סתם בקרב לא חשוב. המשכנו את המשחק הלאה לעלילות נוספות.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2673
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 36

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי אביעד » 18 אוגוסט 2019, 22:32

גו'ני - אנחנו מדברים על מתווה ההרפתקה - התיאור של ההרפתקה לפני ההרצה.
אני טוען שהמתווה הזה צריך להיות כללי ולא מפורט מדי, כך שלא יהיו הרבה אפשרויות לתקוע אותו.
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 3082
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי dragonitzan » 20 אוגוסט 2019, 19:07

פלאפי כתב:
18 אוגוסט 2019, 15:13
ומה אם הדמויות פגשו ברחוב את הנבל הראשי כבר על הסשן הראשון והרגו אותו בטעות?
האמת - כמעט קרה לי. סיפור מצחיק. הצלחנו להפיל אותו לחיים 1 לפני שהוא חיסל אותנו. (למנחה שלנו הייתה תוכנית אם היה יוצא לנו יותר בנזק, דרך אגב. זה היה משנה ממש את ההרפתקה אבל יוצא מגניב).
המפקד האלמוני כתב:
18 אוגוסט 2019, 22:06
הבנות (דמות של שחקנית והחברה הדב"שית שלה) פשוט הובילו את המעקב לואדי, הציבו לו מארב עם יתרון גובה וירו על הדב"ש המגניב הזה חיצים. שיטה שהיא לא מו"ד, פגיעה קריטית בגלגול ההתקפה הראשון. הדב"ש המדהים הזה מת תוך סיבוב אחד.
אני חייב לציין שאני אישית בתור מנחה לא הייתי נותן לדבר כזה לקרות. מילא זה היה קרב אפי ומגניב, אבל לרמות בשביל להציל דב"ש (ועלילה) זה לגמרי חוקי.
סמל אישי של משתמש
ג'וני
הודעות: 1429
הצטרף: 14 יוני 2016, 18:51

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי ג'וני » 21 אוגוסט 2019, 02:12

אתם בטוחים שזו הכוונה של כולם? כלומר, למה שהמתווה ישתנה בעקבות גלגול אחד או כמה? למה שמתווה יהיה תלוי בדב"ש בודד?

יש לא מעט דרכים להכין מתווה להרפתקה ואחת השאלות העיקריות היא איזה סוג הרפתקה רוצים להעבירובחלק רצוי להיכנס לפרטים הקטנים, למשל:
חקירה (זה יכול להיות הכנה לשוד, חקירת רצח, חיפוש אחר חפץ אבן גזירה וכדומה): אני אכנס לפרטים הקטנים של המקרה, הסיבות לו, עדים אפשריים, ראיות אפשריות, רמזים נוספים שאני אוכל לתת במקרה של תקיעה. מצד שני אני לא אתכנן את הסדר והצורה בה השחקנים יגלו את הפרטים ואתן להם גם לדלג על הפרטים שכתבתי אם הם הצליחו למצוא קיצור דרך. ז"א יש כמה דברים שאני כן אכנס לפרטים הקטנים שלהם.

עולם סגור: אני כן אפרט לעצמי על הצדדים והארגונים הקיימים בעולם, הרצונות שלהם ודרכי הפעולה. כדי שאני אוכל לדעת באופן עקבי איך הם יגיבו למעשי הדמויות. דוגמה טובה לסגנון הזה אפשר לראות בהרפתקה שתור כתב לאחד השו"שים.



האמת כל הדיון הזה מזכיר לי סיפר מוכר שכנראה כולם מכירים בגרסה כזו או אחרת:
ספוילרהצג
- מתחילים קמפיין.
- שחקנית: "האם נישואי להט"ב מותרים בממלכה הזאת?"
- אני עונה: "לא, בממלכה מתחתנים לצורך כריתת ברית, ילדים ומוהר. אבל נאמר שהומוסקסואליות מקוב-"
- הדמות של השחקנית מתחילה מיד במשימה להפיל את המלך, לחמוס את השלטון ולאשר בחוק נישואים חד מיניים.
- שאר החבורה נגררת אחרי השחקנית בגלל שהם נהנים לשחק מורדים ואולי זה יהיה יותר כיף מלהרוג ליצ'ים.
- אני מחליט לזרום, למרות שנראה לי שזו אבן היסוד הגרועה ביותר לקמפיין מאז ומתמיד.
- החבורה לא מצליחה לגייס מספיק תמיכה לזכויות להט"ב ולכן הם מתחילים לחפש תמיכה לדמוקרטיה.
- אני זורק להם עצם ונותן להם להתחיל במלחמה למען הדמוקרטיה.
- כל הקמפיין הם נלחמים בקרבות, מזימות ותככים. למען האמת, זה לא קמפיין רע.
- השחקנית בסוף מתמנה לנשיאה ומחליטה שהפעולה הראשונה שלה תהיה לאשרר בחוק נישואים חד-מיניים.
- איך שהיא חותמת על החוק, העננים מתאספים וכל העיר נטבחת ע"י צבא אל-מתים.
- "מה לעזאזל שה"מ!?"
- "אמרתי לכם מההתחלה שאתם צריכים להרוג את הליץ' לפני שהוא משלים את הטקס ומתחיל עידן של חשכה נצחית. ככל הנראה, אתם חשבתם שנישואי להט"ב חשובים יותר מלא למות בידי צבא שלדים וזומבים."
- סוף טוב, לדעתי.
הסיבה שטרחתי לכתוב כאן את הגרסה שאני מכיר לסיפור היא כדי להראות שגם מתווה יכול להשתנות... למרות שעדיין אפשר לשמור ממנו חלקים שעדיין לא התרחשו.


ד.א. מתווה: תכנית פעולה בקווים כלליים.
קובר האלים
הודעות: 49
הצטרף: 12 יוני 2019, 16:03

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי קובר האלים » 21 אוגוסט 2019, 11:00

ג'וני כתב:
21 אוגוסט 2019, 02:12
כלומר, למה שהמתווה ישתנה בעקבות גלגול אחד או כמה?
על זה כל הדיון
סמל אישי של משתמש
deadalus
הודעות: 65
הצטרף: 28 מאי 2019, 17:43

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי deadalus » 21 אוגוסט 2019, 12:39

אתה אמור לבנות מראש מתווה של כשלון (שמאפשר המשך משחק, אבל פוגע בדמויות במידה לא קטלנית)
אם גם באופציית הכשלון הדמויות נכשלות פשוט תשקר כדי להציל אותן (זו אחת מהסיבות שהמנחה מגלגל מאחורי מסך)

לדוגמה הדיון התחיל מתאור של גניבה שהשתבשה, אז אפשרות הכשלון שהכנת מראש אומרת (למשל) קרב עם השומר (שנבנה מראש כך שהדמויות אמורות לנצח, כדי להשיג את החפץ הדרוש).
אם גם בקרב הן לא מצליחות (רק 20 כשהשומר מתקיף, רק החטאות שהדמויות מתקיפות) אז תגיד שהתקפת שומר (שהייתה אמורה לפגוע) החטיאה, או שגלגול נזק כנגד דמות בעלת 2 נק"פ היה "במקרה" 1.

במקרה הזה הדמויות יכולות לצאת בשן ובעין עם החפץ הדרוש או שהן יאלצו לברוח ולנסות שוב ביום אחר, לבחירתך.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2673
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 36

הטלות קובייה שמשנות הכל.

שליחה על ידי אביעד » 21 אוגוסט 2019, 12:55

אני חייב לקשר כאן לכתבה הזו:
אל תכינו עלילות - הפונדק
וגם לזו:
כלל שלושת הרמזים - לשיפור משחק החקירה שלכם - הפונדק
ג'וני - אני מבין את הסיבה שעשית את זה לשחקנים שלך, אבל אי אפשר להשתמש בנישואי להט"ב בתור קרס עלילה? הליץ' שונא להט"ב ומנסה להרוג אותם (הוא שונא גם סטרייטים) ולכן זורקים להם עצם שהאביר הגאה על הסוס הססגוני שבוי אצל הליץ' ורק הוא יוכל לכפות על המלך לאשר נישואי להט"ב. ואז ההרפתקנים האמיצים שלנו יקבלו מה שהם רוצים בתמורה להתנהגות יפה והליכה בתלם. ואז תן להם מזימות ותככים. זה אמור היה להיות ניסיון נקמה בשחקנים או מה?
והייתי שמח לשמוע את הגרסא המקורית של הסיפור, כי הוא נחמד מאוד אבל לא נשמע לי מוכר.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה