• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] כשרונות חדשים

הדיון על הכשרונות כאן עשה לי חשק לכתוב כמה כשרונות משלי. תגידו מה דעתכם.

טלפת
דרישה מקדימה: תבונה 13 או יותר.
אתה מסוגל לתקשר עם יצורים נבונים באמצעות כוח המחשבה ואף לקרוא את מחשבותיהם ורגשותיהם. יתכן ונולדת עם היכולת הזו או שפיתחת אותה בעקבות אימונים ממושכים, אירוע מיוחד או חשיפה לכוח על-טבעי.
  • באמצעות ניצול פעולה, אתה יכול להתרכז ולשדר ללא קול את מילותיך ישר למוחו של יצור אחד עם תבונה 3 לפחות שנמצא במרחק של עד 36 מ' (120 רגל) ממך. אם היצור אינו מבין את שפתך, ביכלתך לשדר לו רגשות ודימויים ויזואליים, ואינך יכול לקרוא את מחשבותיו.
  • באמצעות ניצול פעולה, אתה יכול להתרכז ביצור שאתה מסוגל לראות ונמצא במרחק של עד 9 מ' (30 רגל ממך) ולנסות לקרוא את מחשבותיו. היצור ירגיש כי אתה קורא את מחשבותיו ויכול לנסות לחסום את מוחו בגלגול הצלה תבונה מול ד"ק של 8 + מתאם התבונה שלך + תוסף מיומנות. המחשבות שניתן לקרוא כך הן שטחיות וכלליות לכל היותר.
  • כפעולת בונוס, אתה יכול לנסות לחוש את רגשותיו של יצור שאתה מסוגל לראות במרחק של עד 18 מ' (60 רגל) ממך, אתה לא יכול לדעת כלפי מי או למה היצור חש רגשות אלו, אבל יכול לדעת אם הוא מפוחד, כועס, שמח וכו'.
  • אם יש לך יכולת טלפתית ממקור אחר, כגון מקצוע, השתמש בטווח הארוך מבין שתיהן.

סייף
אתה יודע להשתמש בחרבך במיומנות מדהימה. יתכן שלמדת זאת מנסיונך הקרבי, מאימונים עם טובי המורים, או שאולי ידיך זוכרות משהו מחיים קודמים שתודעתך שכחה בגלגול הנוכחי.
כאשר אתה משתמש בחרב ארוכה, חרב מעוקלת, חרב קצרה, חרב אדירה, סיף או כלי נשק אחרים המוגדרים כחרב ובהם אתה מיומן, אתה נהנה מההשפעות הבאות:
  • כאשר יש לך יתרון להתקפה, אתה יכול לוותר עליו ובתמורה לכך לנצל פעולת בונוס כדי לבצע התקפה נוספת בחרבך.
  • אם יש לך אפשרות לבצע התקפות מרובות כפעולה (לא כחלק מפעולת בונוס) אתה יכול לוותר על ריבוי ההתקפות לטובת מכה חזקה ומדוייקת אחת - אם תפגע בהתקפה, הוסף את תוסף המיומנות שלך לנזק שגרמת בחרבך.

סכינאי
"זאב המים, לו שיניים;
לו שיניים, שני טורים;
ולמקי סכינאי;
יש סכין במסתרים."
בין אם גדלת בשכונה הלא נכונה או שזכית להכשרת קומנדו, אתה יודע להשתמש בפגיון במיומנות מפחידה וקטלנית.
  • כאשר אתה פוגע בטווח או בקפא"פ בפגיון בו אתה מיומן, אתה גורם ל1ק4 נקודות נזק דוקר נוספות.
  • כל עוד יש על גופך בגדים או אם אתה נושא תיק, אתה יכול להסתיר את הפגיון שלך כך שהד"ק למציאתו יהיה שווה ל 1ק20 + תוסף הזריזות שלך (או לפחות 1+) + פעמיים תוסף המיומנות שלך.

יד הנפץ
המהלומות שאתה מנחית כואבות ומהממות במיוחד. אויביך יגדירו את הרגשתם אחרי שפגעת בהם כ"צילצולים באוזניים", אם הם שרדו את הקרב.
  • הוסף 1+ לכוח שלך.
  • כאשר אתה פוגע ביריבך בפגיעה חמורה ויריב זה הוא יצור דמוי אדם שלכל היותר גדול ממך בקטגוריית גודל אחת, עוצמת המהלומה מערערת את היריב - עד סוף התור הבא שלו הוא אינו יכול לנצל פעולות בונוס או תגובות.
 
מעניין. אני באמת אוהב את הרעיונות של כשרונות נוספים, כי הם אחד הדברים שמאפשרים לך לייחד את הדמות שלך בצורה הכי מגניבה.

טלפת - רעיון נחמד, אבל הכישרון magic initiate קיים, ויכול לתת לך את הלחש message, שהוא בתכלס זה רק יותר טוב. הוא גם נותן לך קאנטריפ נוסף ועוד לחש אחד מדרג 1. כלומר הכישרון הזה לא חזק מספיק.

סייף - שבור. זו יכולת שסמוראי מקבל בדרגה 15. את זה אתה יכול לקחת בדרגה 4. מה בנוגע ללקבל התקפה נוספת כפעולת בונוס? ככה זה לא נהיה שבור עם extra attack או action surge או סתם לחימה בשתי כלי נשק.
כאילו, תאר לעצמך בן אנוש ברברי שלקח את זה בדרגה 1, ובדרגה 2 יש לו reckless attack. והנה הוא קיבל extra attack כבר בדרגה 2. בדרגה 5 יהיו לו 4 התקפות בתור.

סכינאי - נחמד מאוד. אין לי הרבה מה להוסיף.

יד הנפץ - מרגיש underwhelming. לא רק שזה דורש ממך פגיעה חמורה, אתה גם צריך לוותר עליה. כלומר, אתה מוותר על תוספת רצינית של נזק כדי לעשות הלם.
ההצעה שלי היא כזו: בכל פעם שאתה עושה נזק בהתקפת קפא"פ, אתה יכול לוותר על קוביית הנזק כדי להכריח את היריב להציל חוסן או לחטוף stun. זה נשמע הרבה יותר שימושי.
 
כן, מתאר לעצמי שיש עוד מה לשנות בכשרונות האלה. מה גם - שבני אדם בעיקרון יכולים לקחת אותם בדרגה 1...

טלפת - השוותי אותו דווקא ליכולת של המכשף של הקדמונים האדירים (שקצת יותר טובה כי היא לא דורשת הבנה של שפה). מסר זה לחש וכאן זה אמור להיות משהו כמו בסרטים ובספרים עם תקשורת טלפתית, כוח מחשבה ולא לחש-קסם.
מה שכן, כשהתיישבתי לכתוב אותו היו לי עוד כמה רעיונות ש"נשארו על רצפת חדר העריכה". למשל - יכולת לקרוא מחשבות שטחיות או רגשות, תקשורת דו-סיטרית או הסרת הגבלת הטווח - עד כדי תקשורת עם אנשים שאתה מכיר בכל מקום באותו מישור קיום. אולי שווה להחזיר חלק מהן?

סייף - אפשר אולי להגדיר שההתקפה הנוספת מנצלת פעולת בונוס? לא זכרתי את היכולת של הסמוראי, אגב. נקודת היחוס שלי לכשרון הזה הייתה היכולת של לחימה בשני כלי נשק מספר השחקן - נותן לך בונוס 1+ לדרג"ש (אבל בא עם מחיר של ויתור על מגן) ונותן לך בעצם עוד התקפה בסיבוב. מצד שני, שם זה מנצל פעולת בונוס.
אולי לעשות את זה שכשיש לך יתרון אתה יכול לוותר עליו ולתקוף עוד פעם תוך ניצול פעולת בונוס, אבל גם ההיפך - אתה יכול לוותר על התקפה נוספת כשיש לך כזו כדי להנות מיתרון לגלגול הפגיעה (ואז צריך אולי להגביל את כמות השימושים של זה איכשהו? זה רק מסבך..)

סכינאי - סתם כי הרגיש לי נכון שמתנקשים, נוכלים וסתם לוחמים עם גישה יותר חמקמקה יהיו קצת יותר קטלניים עם הפגיונות שלהם. ועוד 1ק4 זה לא כזה ביג דיל.

יד הנפץ - לא הייתי רוצה לוותר לגמרי על גרימת נזק, אבל גם לא שכל התקפה שלו תהמם תמיד ולגמרי את היריבים שלו. ההתבססות על הפגיעה הקריטית הרגישה לי כמו trade-off טוב מול ויתור על גלגול הצלה. ההשפעה היא אכן stun.
 
טלפת - אבל זה כבר עניין של פלאף, לא? אתה יכול לקחת magic initiate ולהגיד שהיכולות שלך הן כתוצאה מ "כישרון טלפתי" במקום כתוצאה מקסם. אתה יכול לקחת כקאנטריפ האחר friends וכלחש מדרג 1 charm person, ולהגיד שיש לך יכולות טלפתיות על טבעיות.

סייף - כן, זה מה שהצעתי. כשאתה תוקף עם יתרון, אתה יכול לוותר על היתרון ולנצל פעולת בונוס כדי לבצע התקפה נוספת עם אותו הנשק.

יד הנפץ - לא אמרתי לוותר על כל הנזק. אמרתי לוותר על הקוביה. אתה עדיין מוסיף את תוסף הכוח שלך. אני פשוט מרגיש שהקטע של רק פגיעה חמורה פשוט קטן מדי מכדי לנצל כישרון.
אולי פשוט הצלה בפגיעה חמורה, בלי להפחית את הנזק?
 
טלפת - ברור שאפשר לעשות את זה כפלאף, אבל זה פשוט לא מרגיש לי אותו דבר. אני לא רוצה שהוא יקסים אנשים, רק שידבר במחשבות ואולי יקרא מחשבות. יש גם לחש שקורא מחשבות (גילוי מחשבות) אבל הוא מעוצמה 2. אולי אני אעשה יכולת דומה שפשוט גובה מהדמות רמות תשישות? דעתכם?

סייף.. נראה לי שאלך בכיוון שהצעת. אפשרות אחרת שחשבתי עליה - כשיש לך יתרון בהתקפה, אתה יכול לוותר עליו ובמקום זה לקבל תוספת נזק שזהה לרמת המיומנות שלך. זה מצד אחד מרגיש חזק, ומצד שני זה לא אובר-קיל (2+ לנזק להתקפה אחת לכל היותר.. לא ביג דיל. ובדרגות גבוהות זה מקסימום 6+) צריך עוד לבשל את זה בראש.

יד הנפץ - הבעיה העיקרית עם הכישרון הזה היא שהשם פשוט קפץ לי לראש, ועכשיו אני מחפש מכניקה שתתאים לשם הזה ולא תהיה מסובכת מידי (מעדיף בלי גלגולים נוספים כדי שהיא תעבוד) או חזקה מידי. למישהו יש רעיון מוצלח לאיך כישרון כמו "יד הנפץ" צריך לעבוד?
 
ממש מגניב!
מה שכן, צריך לדעתי לעשות את היכולת של הסייף כפעולת בונוס - בעיקר בגלל שאם יש לך משהו שנותן לך יתרון תמידי בהתקפות, אתה מגיע לכמות אינסופית של התקפות (כי ההתקפה השנייה מקבלת גם היא יתרון, שהופך להתקפה שלישית, שגם מקבלת יתרון...)
אבל הרעיונות מגניבים ממש.
 
dragonitzan אמר/ה:
מגיע לכמות אינסופית של התקפות

גם בנוסח המקורי התייחסתי לזה שאתה יכול לתקוף פעם אחת נוספת בתורך

אני עדיין חושב על איך לשנות אותו, אבל נראה לי שאלך בכיוון ההצעות שלכם. זה יהפוך את הכשרון למאוד דומה ל"לחימה בשני כלי נשק" רק עם ויתור על יתרונות בתמורה לריבוי ההתקפות ועם הפוטנציאל להשתמש במגן.

ב"סכינאי" חשבתי לתת לו גם יכולת של "שליפה מהירה" (יתרון בגלגול הפגיעה הראשון בתור שיש בו הפתעה) אבל ירדתי מזה כי זה נהיה יותר מידי מרשים ודי רומז שלדמויות אחרות לא צריך לתת יתרונות לפגיעה כשיש הפתעה, בעוד שלפעמים זה מתבקש.

יד הנפץ - היכולת להמם חייבת להיות מוגבלת איכשהו, אחרת מספיק שהיממת מישהו פעם אחת ועכשיו הוא די מושבת בזמן שאתה מכפכף אותו שוב ושוב ומהמם אותו שוב ושוב עד שהוא מת. זה אולי ריאליסטי, אבל פחות מהנה למשחק.

ההתלבטויות הכי גדולות שלי כרגע הן עם הטלפת. מצד אחד אני רוצה שהוא יהיה מגניב עם טאץ' של כל סרטי הפנטזיה והמד"ב שיש בהם טלפתים שקוראים מחשבות ומדברים בלי מילים, אבל מצד שני, אני לא רוצה שזה יהיה אחד הכשרונות האלה שכולם מרגישים שהם חייבים לקחת.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
סייף.. נראה לי שאלך בכיוון שהצעת. אפשרות אחרת שחשבתי עליה - כשיש לך יתרון בהתקפה, אתה יכול לוותר עליו ובמקום זה לקבל תוספת נזק שזהה לרמת המיומנות שלך. זה מצד אחד מרגיש חזק, ומצד שני זה לא אובר-קיל (2+ לנזק להתקפה אחת לכל היותר.. לא ביג דיל. ובדרגות גבוהות זה מקסימום 6+) צריך עוד לבשל את זה בראש.
בהתחשב בעובדה שאתה לא רואה בכשרונות צלך ואומן נשק אדיר שבורים, ושיתרון נחשב ל5+, הייתי ממליץ על 10+ לנזק.
המפקד האלמוני אמר/ה:
dragonitzan כתב: ↑ו' אוגוסט 16, 2019 12:35 pm
מגיע לכמות אינסופית של התקפות
גם בנוסח המקורי התייחסתי לזה שאתה יכול לתקוף פעם אחת נוספת בתורך
לא ממש הובן מהניסוח, בכל מקרה לוותר על היתרון ולתקוף פעם נוספת זה דבר סביר בהחלט עם כל היכולות שנתונות התקפה נוספת. במיוחד שכל עוד אתה לא בן אנוש אתה מקבל את זה רק מדרגה 4.
 
אביעד אמר/ה:
בהתחשב בעובדה שאתה לא רואה בכשרונות צלך ואומן נשק אדיר שבורים, ושיתרון נחשב ל5+, הייתי ממליץ על 10+ לנזק.

האמת שהתקפה נוספת תעשה בממוצע יותר נזק מהתוסף 10 הזה, בעיקר בדרגות גבוהות.
בכל מקרה, נראה לי שמבחינת פלאף התקפה נוספת תתאים יותר מאשר תוסף נזק.
 
אחרי שכתבתי כל מה שכתבתם וחשבתי על זה עוד קצת, אני הולך לשכתב את הכשרונות שבהודעה הפותחת. לצורך התיעוד והמעקב, אני מצרף כאן את הגרסאות המקוריות לפני השינויים:

טלפת
דרישה מקדימה: תבונה 13 או יותר
אתה מסוגל לתקשר עם יצורים נבונים באמצעות כוח המחשבה. יתכן ונולדת עם היכולת הזו או שפיתחת אותה בעקבות אימונים ממושכים, אירוע מיוחד או חשיפה לכוח על-טבעי.

באמצעות ניצול פעולה, אתה יכול להתרכז ולשדר ללא קול את מילותיך ישר למוחו של יצור אחד שנמצא במרחק של עד 9 מ' (30 רגל) ממך.
על היצור להיות בעל תבונה 6 לפחות, ולהבין את שפתך.
אינך יכול לקרוא את מחשבותיו של היצור.
אם כבר יש לך יכולת טלפתית ממקור אחר (כגון מכשף של הקדמונים האדירים) הטווחים של היכולות מצטברים.

סייף
אתה יודע להשתמש בחרבך במיומנות מדהימה, להכות במהירות ולחסום או להטעות מהלומות שמופנות לעברך. יתכן שלמדת זאת מנסיונך הקרבי, מאימונים עם טובי המורים, או שאולי ידיך זוכרות משהו מחיים קודמים שתודעתך שכחה בגלגול הנוכחי.
כאשר אתה משתמש בחרב ארוכה, חרב מעוקלת, חרב קצרה, חרב אדירה, סיף או כלי נשק אחרים המוגדרים כחרב ובהם אתה מיומן, אתה נהנה מההשפעות הבאות:

תוספת של 1+ לדרג"ש כל עוד אתה חמוש בחרב שלופה.
כאשר יש לך יתרון להתקפה, אתה יכול לוותר עליו ובמקום זה לתקוף פעם אחת נוספת בתורך.

סכינאי
"זאב המים, לו שיניים;
לו שיניים, שני טורים;
ולמקי סכינאי;
יש סכין במסתרים."
בין אם גדלת בשכונה הלא נכונה או שזכית להכשרת קומנדו, אתה יודע להשתמש בפגיון במיומנות מפחידה וקטלנית.

כאשר אתה פוגע בטווח או בקפא"פ בפגיון בו אתה מיומן, אתה גורם ל1ק4 נקודות נזק דוקר נוספות.
כל עוד יש על גופך בגדים או אם אתה נושא תיק, אתה יכול להסתיר את הפגיון שלך כך שהד"ק למציאתו יהיה שווה ל 1ק20 + תוסף הזריזות שלך (או לפחות 1+) + פעמיים רמת המיומנות שלך.

יד הנפץ
המהלומות שאתה מנחית כואבות ומהממות במיוחד. אויביך יגדירו את הרגשתם אחרי שפגעת בהם כ"צילצולים באוזניים", אם הם שרדו את הקרב.

הוסף 1+ לתכונת הכוח שלך
כאשר אתה פוגע בפגיעה חמורה, אתה יכול לוותר על גרימת נזק נוסף ובמקום זה לגרום ליריבך לסבול מההשפעה "המום" עד לסיום התור הבא שלו, אם הוא יצור דמוי אדם בגודל גדול ומטה.
 
אוקיי, רגע.
תיקנת עכשיו את היכולת הראשונה של הסייף, ואז שינית את היכולת השנייה שלו ליכולת שלא קרובה להיות חזקה מספיק.
אף אחד לא יוותר על התקפה נוספת בשביל תוספת של עוד 3-5 נזק. כשההתקפות שלך עושות בממוצע עשרים ומשהו נזק, אתה מעדיף לקחת את הסיכון שלא תפגע ולתקוף שוב. אם אתה גורם למישהו לוותר על התקפות, הבונוס צריך להיות חזק באמת. אם אתה רוצה להישאר עם זה, אני מציע שתוסיף תוסף הרבה יותר גבוה או שתוסיף אפקט חזק מאוד להתקפה.
לחלופין, אתה יכול פשוט לוותר על זה ולחזור לתוספת הקודמת של 1+ לדרג"ש. היא יעילה מאוד, אבל לא חזקה מדי.
 
יד הנפץ עדיין יכולת שלא סביר להניח שמישהו יקח, יש הרבה כישרונות שנותנים יתרונות טובים יותר ותוסף לתכונה, מה עוד שזה לא מתאים לדמויות מבוססת מהירות.
בכללי כישרונות שמבוססים על פגיע חמורה שיש לה רק סיכוי של 1/20 הם ספציפיים להחריד, וגם היתרו הזה לא ממש מרשים.

למרות שאני לא ממש מבין בשיטה אני מציע לתת לו יכולת שכאשר הוא פוגע הוא יכול להפעיל את האפקט המתואר למלעה (יתכן שזה ידרוש גילגול הצלה) ללא ניצול פעולה, היכולת מתרעננת אחרי מנוחה קצרה.
 
אני לא כך חזק בחישובי איזונים וכאלה, אבל אני מעריך כל מאמץ להרחיב את מערך הכשרונות.
)או לתקן. חלקם לא משהו, אפילו למוגל כמוני)
אהבתי את הטלפת. אני חושב שזה לא מתנגש- כי טכנית זה לא קסם, אז למשל זה לא יחסם משדה אנטי קסם או משהו כזה.
ואז אולי גם למטילי לחשים שווה לקחת את זה.

אני לא יודע אם כשרון כזה ישתלב במהד' 5, אבל לאחרונה חבר שלי קנה אימולטור אולד סקול (כי גנבו לנו את ספרי מהד' 2... ולמרות שאני זוכר מספיק את מהד' 2 כדי להנפיץ בבטחון הוא רצה ספר) והיה שם קטע מעניין ללוחמים, שיש להם התקפה על כל מפלצת עם קב"פ 1 שבטווח שלהם. זה נשמע שבור, אבל נראה לי בא לבטא איך שגיבור מכסח על ימין ועל שמאל
 
אני משתעשע עכשיו במחשבה על עוד וריאנטים של טלפת - קליירויינט (כזה שרואה דברים מרחוק וכיו"ב) וטלקינט (מזיז דברים בכוח המחשבה - עם mage hand ואולי עוד כמה יכולות, למשל להעיף חפצים לגרימת נזק) - אבל אולי זה לא חייב להיות כשרון אלא ארכיטיפים למקצועות? זה יכול להתאים לחלק מעולמות המערכה שקצת שונים מהשטאנץ הימי-ביניימי הרגיל, ויותר פשוט לשימוש מאשר מקצוע שלם (יש כזה באנארטד ארקאנה, מיסטיקן).

אולי, כמו שיש לכל מקצוע כמעט ארכיטיפ של מטיל לחשים (לוחם טוטם, אביר מאגי, תעלולן מאגי) אפשר לעשות גם גרסה כמו-פסיונית? למשל:
מנטליסט (קוסם עם כוחות פסי)
יוגי/פאקיר (כוהן או דרואיד? עם פסי)
מאגנט (מתנקש ומנטליסט, היה מקצוע כזה ברולמאסטר)
וכו'

סתם רעיון, נראה אם יצא ממנו משהו, רשמתי אותו כאן כדי לא לשכוח.

בקשר לכשרונות שכבר כתבתי, אז נראה שסכינאי וטלפת סבירים ומאוזנים. אבל עם סייף ויד הנפץ אני עדיין תקוע.

אני לא רוצה שלסייף יהיה תוסף לדרגש כי אז הוא בדיוק כמו לחימה בשני כלי נשק רק עם האפשרות להשתמש גם במגן. מנסה לחשוב על משהו ייחודי מצד אחד ולא מעצבן-מכנית מצד שני, שמאפשר לך להרגיש שאתה משחק דמות שממש טובה בחרב אבל בלי שכל מי שיש לו חרב ירצה לקחת רק את הכישרון הזה. עוד רעיונות?

ויד הנפץ.. אני קצת מתייאש מהכישרון הזה. אולי צריך לקחת אותו לכיוון אחר לגמרי. בסופו של דבר, התחלתי מהשם ולא מהמכניקה.
 
אתה מבין, dual wielder לא נותן לך את העוד התקפה. את זה אתה יכול לעשות גם בלי הכישרון, פשוט אם תסחב נשק ביד השנייה. הוא נותן לך תוסף לדרג"ש, את היכולת לסחוב נשק לא קל ביד החזקה ואת היכולת לשלוף את שני הנשקים באותו זמן.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
אולי, כמו שיש לכל מקצוע כמעט ארכיטיפ של מטיל לחשים (לוחם טוטם, אביר מאגי, תעלולן מאגי) אפשר לעשות גם גרסה כמו-פסיונית?
רעיון מעניין בהחלט, הייתי רוצה לראות איך מכאניקה פסיונית תיכנס במו"ד 5.
המפקד האלמוני אמר/ה:
ויד הנפץ.. אני קצת מתייאש מהכישרון הזה. אולי צריך לקחת אותו לכיוון אחר לגמרי. בסופו של דבר, התחלתי מהשם ולא מהמכניקה.
אולי כדאי ללכת על השראה מהנדסה קרבית? "עשר אצבעות לי יש; תשע שמונה שבע שש..."
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
אולי, כמו שיש לכל מקצוע כמעט ארכיטיפ של מטיל לחשים (לוחם טוטם, אביר מאגי, תעלולן מאגי) אפשר לעשות גם גרסה כמו-פסיונית? למשל:
מנטליסט (קוסם עם כוחות פסי)
יוגי/פאקיר (כוהן או דרואיד? עם פסי)
מאגנט (מתנקש ומנטליסט, היה מקצוע כזה ברולמאסטר)
וכו'

סתם רעיון, נראה אם יצא ממנו משהו, רשמתי אותו כאן כדי לא לשכוח.
לטעמי זו הגישה הנכונה יותר עבור סוגי דמויות כאלו, וממילא אני מרגיש שמקצוע הקוסם (Sorcerer) מכסה די טוב את הארכיטיפ המוכר של טלפת\טלקינט שהכוחות התעוררו בו בגיל ההתבגרות והוא לומד לשלוט בהם.
(פסיונים במו"ד הם בתכלס קסם עם תירוץ למה זה לא קסם. ברמה שפסיונים יוצרים כדורי אש ומזמנים מפלצות עשויות אנרגיה, אבל זה לא קסם, אז כבר פשוט קח קוסם ותשחק אותו כאילו זה לא קסם)
 
nav566 אמר/ה:
היכולת לסחוב נשק לא קל ביד החזקה ואת היכולת לשלוף את שני הנשקים באותו זמן.

ואני מנסה שהכישרון לא יהיה "בול כמו לחימה בשני כלי נשק, רק בלי שני כלי הנשק ועם אפשרות לקחת מגן"

the Nerubian אמר/ה:
לטעמי זו הגישה הנכונה יותר עבור סוגי דמויות כאלו

במקור (מו"ד הישנה ואח"כ מוד"מ1) כוחות פסיוניים היו תוספת לדמויות או מפלצות ולא מקצוע נפרד. במוד"מ2, זה קיבל מקצוע משלו, שהיה שונה לגמרי מהקסמים הקיימים וגם עבד אחרת לגמרי מבחינת חוקים (בדיקות מיומנות שמבוססות על תכונות), אבל זה נושא אחר לגמרי.
 
חזרה
Top