טוב, כתבתי תגובה יותר ארוכה קודם אבל בטעות היא נמחקה לי, אז אתקצר קצת.
יש שתי דרכים בהן מנחים מעלים דמויות דרגות- הדרך הראשונה היא באמצעות הכלי שהשיטה העניקה- נק"ן. הדרך השנייה היא באמצעות אבני דרך.
נק"ן הוא תגמול. והשיטה בנויה ככה שהתגמול הזה מגיע מלהלחם במפלצות, להתגבר על אתגרים מכאניים כמו מלכודות, ו...זהו בערך. בקצרה, נק"ן מתקבל על לנצח התקלות מכאנית. הבעיה שלו היא שבגלל זה, השימוש בנק"ן הרבה פעמים דוחף את המשחק לכיוון הקרבות הזה, כשהשחקנים רוצים שהדמויות שלהם יתחזקו- ובשביל זה הם צריכים למצוא מפלצות להרוג.
אבני דרך היא הדרך המועדפת יותר בקרב המנחים שאני מכיר, והיא בעצם העלאת דרגות לפי הסיפור. אם הלוחם הולך עכשיו להתאמן אצל אמן החרב הגדול בעולם, כנראה שהוא יעלה דרגה. הדרך הזו מאפשרת לך לשלוט בקצב ההרפתקה ולתכנן מראש באופן יותר נוח (ועם פחות מתמטיקה).