מרפרוף בחוקים של פאת'פיינדר 2, השינוי שהם עשו לפגיעה חמורה בפרט ו-20 טבעי בכלל הוא מעניין.
בשיטה, 20 טבעי היא כבר לא הצלחה אוטומטית פשוט, אלא מעלה את דרגת ההצלחה שלך ברמה. דהיינו, יש ארבע רמות של הצלחה/כשלון בפאת'פיינדר 2: כשלון קריטי, כשלון, הצלחה והצלחה קריטית. לכן עקרונית 20 טבעי לא תמיד מתבטא כהצלחה, אבל כמעט תמיד כן.
פגיעה חמורה מתרחשת כאשר מבצעים פעולת התקפה ומקבלים הצלחה קריטית: שזה קורה או כאשר מגלגלים 20 טבעי ופוגעים (ואז הצלחה -> הצלחה קריטית) או כשעוברים את הדרג"ש/ד"ק ב-10 ומעלה.
אני מסתכל על זה, וזה פשוט הרבה יותר אלגנטי מאשר הבלגן של פגיעה חמורה בפאת'פיינדר 1, שם יש שחקנים, כולל שחקן בחבורה שלי שבנה בילד ייעודי לפגיעה חמורה (טווח איום של 14-20) שגם מצריך עוד גלגול פגיעה. גם לעומת מבוכים ודרקונים 5, זה יותר אלגנטי ומעניין טקטית, כי ב-5 עשו פישוט למנגנון ולמעשה נטרלו את רוב האפשרויות לשחק עם זה (חוץ מאשר לוחם שיכול להגדיל טווח איום ל 19-20). מבוכים ודרקונים 4 זה גרסה יותר עשירה של 5, ויותר מעניינת, והיא המקום השני לדעתי בדרוג המימושים של המכאניקה של פגיעה חמורה במהדורות השונות.
בשיטה, 20 טבעי היא כבר לא הצלחה אוטומטית פשוט, אלא מעלה את דרגת ההצלחה שלך ברמה. דהיינו, יש ארבע רמות של הצלחה/כשלון בפאת'פיינדר 2: כשלון קריטי, כשלון, הצלחה והצלחה קריטית. לכן עקרונית 20 טבעי לא תמיד מתבטא כהצלחה, אבל כמעט תמיד כן.
פגיעה חמורה מתרחשת כאשר מבצעים פעולת התקפה ומקבלים הצלחה קריטית: שזה קורה או כאשר מגלגלים 20 טבעי ופוגעים (ואז הצלחה -> הצלחה קריטית) או כשעוברים את הדרג"ש/ד"ק ב-10 ומעלה.
אני מסתכל על זה, וזה פשוט הרבה יותר אלגנטי מאשר הבלגן של פגיעה חמורה בפאת'פיינדר 1, שם יש שחקנים, כולל שחקן בחבורה שלי שבנה בילד ייעודי לפגיעה חמורה (טווח איום של 14-20) שגם מצריך עוד גלגול פגיעה. גם לעומת מבוכים ודרקונים 5, זה יותר אלגנטי ומעניין טקטית, כי ב-5 עשו פישוט למנגנון ולמעשה נטרלו את רוב האפשרויות לשחק עם זה (חוץ מאשר לוחם שיכול להגדיל טווח איום ל 19-20). מבוכים ודרקונים 4 זה גרסה יותר עשירה של 5, ויותר מעניינת, והיא המקום השני לדעתי בדרוג המימושים של המכאניקה של פגיעה חמורה במהדורות השונות.