• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 2 פגיעה חמורה, 20 טבעי ב-פאת'פיינדר 2

מרפרוף בחוקים של פאת'פיינדר 2, השינוי שהם עשו לפגיעה חמורה בפרט ו-20 טבעי בכלל הוא מעניין.
בשיטה, 20 טבעי היא כבר לא הצלחה אוטומטית פשוט, אלא מעלה את דרגת ההצלחה שלך ברמה. דהיינו, יש ארבע רמות של הצלחה/כשלון בפאת'פיינדר 2: כשלון קריטי, כשלון, הצלחה והצלחה קריטית. לכן עקרונית 20 טבעי לא תמיד מתבטא כהצלחה, אבל כמעט תמיד כן.
פגיעה חמורה מתרחשת כאשר מבצעים פעולת התקפה ומקבלים הצלחה קריטית: שזה קורה או כאשר מגלגלים 20 טבעי ופוגעים (ואז הצלחה -> הצלחה קריטית) או כשעוברים את הדרג"ש/ד"ק ב-10 ומעלה.

אני מסתכל על זה, וזה פשוט הרבה יותר אלגנטי מאשר הבלגן של פגיעה חמורה בפאת'פיינדר 1, שם יש שחקנים, כולל שחקן בחבורה שלי שבנה בילד ייעודי לפגיעה חמורה (טווח איום של 14-20) שגם מצריך עוד גלגול פגיעה. גם לעומת מבוכים ודרקונים 5, זה יותר אלגנטי ומעניין טקטית, כי ב-5 עשו פישוט למנגנון ולמעשה נטרלו את רוב האפשרויות לשחק עם זה (חוץ מאשר לוחם שיכול להגדיל טווח איום ל 19-20). מבוכים ודרקונים 4 זה גרסה יותר עשירה של 5, ויותר מעניינת, והיא המקום השני לדעתי בדרוג המימושים של המכאניקה של פגיעה חמורה במהדורות השונות.
 
לעבור את הדרגש ב10? זה ממש 0P. אגב, זה גם לאויבים ככה? אם כן, פשוט לא שווה לשחק מישהו בלי הרבה שריון. אתה תמות כל שנייה בערך. במ' 5 זה רק 20 טבעי. זה הרבה יותר כיף. אולי זה יותר פאת' 2 הוא יותר אלגנטי, אבל החלק של הלעבור את הדרגש ב10 פשוט מיותר. אם יש לך או לאויב שלך, פלוס נורא גבוה לנשק, אז אתם ישר הופכים ל0P. בלי שום שנייה מיותרת. ואם יש לך שריון מאוד נמוך, אתה ישר הופך לילד כאפות של הקבוצה. אויבים שיזהו את זה, ילכו רק עליו.
 
פעם,כשהרצתי הרפתקה של מו"ד 5 לחברים שלי,השתמשתי בטבלה שבניתי,ובה מתוארים עריפות איברים(שכן נשמע לי לא הגיוני שלאחר כמה עשרות מכות בידיו או ברגליו של יצור כלשהו,היד נשארת במקום.אני די בטוח שההשפעה של עריפת איברים פועלת רק במידה ועוקפים ב10 פלוס את הדרג"ש של היריב,ובמידה ואתה עורף או פוגע באיבר חשוב,יש לדבר השפעה על ההתקלות ועל המשחק בכלל(במידה וזה קורה לשחקנים).מומלץ לשה"מים עם נטייה לסיבוכים...
 
אלה חדשות ישנות... הם הכניסו את זה בגרסא הראשונה של הפלייטסט.
זה אחד המאפיינים שהכי אהבתי: עם פגיעה חמורה אוטומטית ב20 טבעי השיטה הרגישה לי לא ריאליסטית - אם תשלח מספיק ילדים תוכל בשלב מסוים להרוג את הדרקון, כל עוד הוא לא משיג הפחתת נזק. עכשיו אתה פוגע רק אם יש לך כישרון, וככל שאתה יותר מוכשר ככה יש לך יותר סיכוי לעשות נזק רציני.
וולף - דבר ראשון, זה חוק שמשפיע על כל הגלגולים וככזה תקף גם לאויבים: עברת את הד"ק - הצלחת, לא עברת את הד"ק - נכשלת, עברת את הד"ק ב10 או יותר - הצלחה מדהימה, נכשלת בד"ק ב10 או יותר - כישלון מחפיר, 20 טבעי - מעלה את דרגת ההצלחה ב1, 1 טבעי - מוריד את דרגת ההצלחה ב1. דבר שני, פאיזו חשבו על האיזון הזה. להשיג פלוסים מטורפים בשיטה זה קשה, היא בנויה בצורה דומה למו"ד 4/5 מבחינת התוספים - הם מתוכננים ככה שכולם יקבלו אותו דבר בערך.
 
Darki אמר/ה:
שתמשתי בטבלה שבניתי,ובה מתוארים עריפות איברים(שכן נשמע לי לא הגיוני שלאחר כמה עשרות מכות בידיו או ברגליו של יצור כלשהו,היד נשארת במקום

למעשה, קטיעת איברים הרבה יותר קשה ממה שזה נדמה. עד כדי כך שאפילו מוציאים להורג רשמיים השתמשו בגרזן/חרב מיוחדים וכבדים במיוחד, וגם להם לקח לפעמים כמה נסיונות לערוף ראשים. קטיעת גפיים קשה לא פחות - אם בצוואר לפחות יש לך חוליות שאפשר לנתק, כדי לכרות למישהו את היד או הרגל אתה צריך לעבור דרך עצם מוצקה. יש סיבה למה גם היום לכירורגים יש מסור בערכת כלי העבודה שלהם.
 
מעניין אותי מה היה אורך הקרבות במשחק הזה, שאחרי כמה עשרות מכות היד של האויב נכרתה, ולא הוא בעצמו מת. מה גם שאחרי כמה עשרות מכות אמורים להיכרת לו לפחות שני איברים שלא חטפו את כל המכות האלה - האיבר הנכרת נקבע על ידי גלגול אקראי.
 
Darki אמר/ה:
למעשה,האיבר הנכרת היה תלוי בכמות שבה עברו את הדרג"ש.
זה עדיין אקראי.
Darki אמר/ה:
השינוי היה למעשה קטן ולא מורגש.אל תשכח שהעליתי
איזה שינוי? עד שהעלית מה?

לא ממש הבנתי את התגובה שלך ולמה היא מתייחסת, אשמח להבהרה.

מה גם שהקרבות שלך ארוכים אם יש בהם עשרות מכות.
 
התגובה נשלחה בטעות.לא הספקתי לשנות אותה
הרעיון פחות מתבסס על היגיון.הוא יותר מוסיף עוד מכנה למשחק,בצורה כיפית יותר.זה נשמע לי לא הגיוני דווקא שלא תצליח להרוג שועל במכת חרב.מכה המכוונת היטב לרוב תיהיה קטלנית.
האיברים הכרותים מתבססים על תיאוריהם של השחקנים,בהנחה שלכל איבר תהיה דרגת קושי שונה.בכללי,הוויכוח הוא מאוד חסר משמעות,כי אנחנו נהננו מהחוק וכל אחד והנאתו שלו...
 
מעניין לראות שבמדריך למנחה שיצא עוד כמה חודשים יש חוק אופציונאלי שמסיר את ה +1 אוטומטי לכל מיומנות בכל דרגה שיש בבסיס.
זה מאוד יקרב את זה ל bounded accuracy של חמש, ויהפוך את הפגיעה החמורה ליותר נדירה ומשמעותית.
כרגע לצורך העניין בדרגה 10 מחסלים מפלצות חלשות בשנייה.
 
בזמנו, גיליתי שהפגיעות הקריטיות הומצאו ב1975, ע"י פרופסור מוסלמי לבלשנות:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37832

אני חייב לומר שהשיטה שלו די מוצאת חן בעיני, עם כל השכלולים שעבר תחום הפגיעות הקריטיות מאז. 20 טבעי - נזק כפול + גלגול נוסף ואם יצא 19 או 20 טבעי, היריב מת בלי קשר לנקודות הפגיעה שלו.
 
The oldman אמר/ה:
בכללי,הוויכוח הוא מאוד חסר משמעות,כי אנחנו נהננו מהחוק וכל אחד והנאתו שלו...
לא התווכחתי איתך אם החוק כיפי או לא, כמו שאתה אומר, כל אחד והנאתו. תיהנה מהחוק שלך, זה לגיטימי וטוב.
מה שטענתי, וכבר לא ממש ברור לי אם אתה מסכים איתי, זה שהחוק הזה לא משקף את המציאות. זה הכל.
המפקד האלמוני אמר/ה:
מעניין לראות שבמדריך למנחה שיצא עוד כמה חודשים יש חוק אופציונאלי שמסיר את ה +1 אוטומטי לכל מיומנות בכל דרגה שיש בבסיס.
זה חוק שאשמח מאוד לראות. אחד הדברים שעצבנו אותי בכל מהדורות מו''ד ובעיקר ב4 - המיומנויות עולות לפי דרגת דמות ולא לפי כמה שאתה טוב בהן באמת. למרות שעכשיו אני מבין שסתם בכיתי לחינם - ההפרש הזה נעשה משמעותי רק ההפרשים מאוד גדולים של רמות (ועדיין מעצבן אותי ברמה התיאורטית בכ''ז)
 
אה? ציטטת אותי על משפט שלא אמרתי ואת המפקד על משפט שכן אמרתי?
זה בהחלט הולך להיות חוק מעניין, אחד הדברים המוזרים (וצריך לשחק כדי לקבוע באמת) של פאת'פיינדר 2 זה העניין של האסקלציה המאוד מהירה בתוספים.
מה שכן, ראיתי שינוי מהבטא (לדעתי) שכעת התוסף למיומנויות מתקבל רק אם הדמות מאומנת במיומנות, שזה הגיוני בהרבה לעומת הבטא, אז הדמות היתה מקבלת את התוסף בכל מיומנות, כשחוסר אימון היה מחסר סטאטי.
 
חזרה
Top