ברוכים הבאים לפורום הפונדק
פורום הפונדק הוא קהילה של משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד. נשמח לענות על השאלות שלכם, לקרוא את היצירות שלכם ולשחק איתכם.
אתם מוזמנים להירשם לפורום ולהצטרף לקהילה.

פגיעה חמורה, 20 טבעי ב-פאת'פיינדר 2

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 18356
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 12
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

פגיעה חמורה, 20 טבעי ב-פאת'פיינדר 2

שליחה על ידי The oldman » 03 אוגוסט 2019, 12:01

מרפרוף בחוקים של פאת'פיינדר 2, השינוי שהם עשו לפגיעה חמורה בפרט ו-20 טבעי בכלל הוא מעניין.
בשיטה, 20 טבעי היא כבר לא הצלחה אוטומטית פשוט, אלא מעלה את דרגת ההצלחה שלך ברמה. דהיינו, יש ארבע רמות של הצלחה/כשלון בפאת'פיינדר 2: כשלון קריטי, כשלון, הצלחה והצלחה קריטית. לכן עקרונית 20 טבעי לא תמיד מתבטא כהצלחה, אבל כמעט תמיד כן.
פגיעה חמורה מתרחשת כאשר מבצעים פעולת התקפה ומקבלים הצלחה קריטית: שזה קורה או כאשר מגלגלים 20 טבעי ופוגעים (ואז הצלחה -> הצלחה קריטית) או כשעוברים את הדרג"ש/ד"ק ב-10 ומעלה.

אני מסתכל על זה, וזה פשוט הרבה יותר אלגנטי מאשר הבלגן של פגיעה חמורה בפאת'פיינדר 1, שם יש שחקנים, כולל שחקן בחבורה שלי שבנה בילד ייעודי לפגיעה חמורה (טווח איום של 14-20) שגם מצריך עוד גלגול פגיעה. גם לעומת מבוכים ודרקונים 5, זה יותר אלגנטי ומעניין טקטית, כי ב-5 עשו פישוט למנגנון ולמעשה נטרלו את רוב האפשרויות לשחק עם זה (חוץ מאשר לוחם שיכול להגדיל טווח איום ל 19-20). מבוכים ודרקונים 4 זה גרסה יותר עשירה של 5, ויותר מעניינת, והיא המקום השני לדעתי בדרוג המימושים של המכאניקה של פגיעה חמורה במהדורות השונות.
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)
סמל אישי של משתמש
lonewolf
הודעות: 542
הצטרף: 07 אפריל 2019, 16:52
מיקום: בבית או מחוץ לבית. מה זה מעניין אתכם?
יצירת קשר:

פגיעה חמורה, 20 טבעי ב-פאת'פיינדר 2

שליחה על ידי lonewolf » 03 אוגוסט 2019, 21:01

לעבור את הדרגש ב10? זה ממש 0P. אגב, זה גם לאויבים ככה? אם כן, פשוט לא שווה לשחק מישהו בלי הרבה שריון. אתה תמות כל שנייה בערך. במ' 5 זה רק 20 טבעי. זה הרבה יותר כיף. אולי זה יותר פאת' 2 הוא יותר אלגנטי, אבל החלק של הלעבור את הדרגש ב10 פשוט מיותר. אם יש לך או לאויב שלך, פלוס נורא גבוה לנשק, אז אתם ישר הופכים ל0P. בלי שום שנייה מיותרת. ואם יש לך שריון מאוד נמוך, אתה ישר הופך לילד כאפות של הקבוצה. אויבים שיזהו את זה, ילכו רק עליו.
.The lone wolf hunts alone
סמל אישי של משתמש
Darki
הודעות: 293
הצטרף: 15 מרץ 2019, 14:13
מיקום: בעולם-המערכה-שעדיין-לא-המצאתי-לו-שם שלי
יצירת קשר:

פגיעה חמורה, 20 טבעי ב-פאת'פיינדר 2

שליחה על ידי Darki » 03 אוגוסט 2019, 21:52

פעם,כשהרצתי הרפתקה של מו"ד 5 לחברים שלי,השתמשתי בטבלה שבניתי,ובה מתוארים עריפות איברים(שכן נשמע לי לא הגיוני שלאחר כמה עשרות מכות בידיו או ברגליו של יצור כלשהו,היד נשארת במקום.אני די בטוח שההשפעה של עריפת איברים פועלת רק במידה ועוקפים ב10 פלוס את הדרג"ש של היריב,ובמידה ואתה עורף או פוגע באיבר חשוב,יש לדבר השפעה על ההתקלות ועל המשחק בכלל(במידה וזה קורה לשחקנים).מומלץ לשה"מים עם נטייה לסיבוכים...
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2673
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 36

פגיעה חמורה, 20 טבעי ב-פאת'פיינדר 2

שליחה על ידי אביעד » 03 אוגוסט 2019, 23:29

אלה חדשות ישנות... הם הכניסו את זה בגרסא הראשונה של הפלייטסט.
זה אחד המאפיינים שהכי אהבתי: עם פגיעה חמורה אוטומטית ב20 טבעי השיטה הרגישה לי לא ריאליסטית - אם תשלח מספיק ילדים תוכל בשלב מסוים להרוג את הדרקון, כל עוד הוא לא משיג הפחתת נזק. עכשיו אתה פוגע רק אם יש לך כישרון, וככל שאתה יותר מוכשר ככה יש לך יותר סיכוי לעשות נזק רציני.
וולף - דבר ראשון, זה חוק שמשפיע על כל הגלגולים וככזה תקף גם לאויבים: עברת את הד"ק - הצלחת, לא עברת את הד"ק - נכשלת, עברת את הד"ק ב10 או יותר - הצלחה מדהימה, נכשלת בד"ק ב10 או יותר - כישלון מחפיר, 20 טבעי - מעלה את דרגת ההצלחה ב1, 1 טבעי - מוריד את דרגת ההצלחה ב1. דבר שני, פאיזו חשבו על האיזון הזה. להשיג פלוסים מטורפים בשיטה זה קשה, היא בנויה בצורה דומה למו"ד 4/5 מבחינת התוספים - הם מתוכננים ככה שכולם יקבלו אותו דבר בערך.
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3903
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 6

פגיעה חמורה, 20 טבעי ב-פאת'פיינדר 2

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 04 אוגוסט 2019, 21:58

Darki כתב:
03 אוגוסט 2019, 21:52
שתמשתי בטבלה שבניתי,ובה מתוארים עריפות איברים(שכן נשמע לי לא הגיוני שלאחר כמה עשרות מכות בידיו או ברגליו של יצור כלשהו,היד נשארת במקום
למעשה, קטיעת איברים הרבה יותר קשה ממה שזה נדמה. עד כדי כך שאפילו מוציאים להורג רשמיים השתמשו בגרזן/חרב מיוחדים וכבדים במיוחד, וגם להם לקח לפעמים כמה נסיונות לערוף ראשים. קטיעת גפיים קשה לא פחות - אם בצוואר לפחות יש לך חוליות שאפשר לנתק, כדי לכרות למישהו את היד או הרגל אתה צריך לעבור דרך עצם מוצקה. יש סיבה למה גם היום לכירורגים יש מסור בערכת כלי העבודה שלהם.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
Darki
הודעות: 293
הצטרף: 15 מרץ 2019, 14:13
מיקום: בעולם-המערכה-שעדיין-לא-המצאתי-לו-שם שלי
יצירת קשר:

פגיעה חמורה, 20 טבעי ב-פאת'פיינדר 2

שליחה על ידי Darki » 04 אוגוסט 2019, 23:06

ולכן הסיכוי היה 10 מעל הדרג"ש ומעלה,משהו שלא קורה הרבה.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2673
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 36

פגיעה חמורה, 20 טבעי ב-פאת'פיינדר 2

שליחה על ידי אביעד » 05 אוגוסט 2019, 07:36

מעניין אותי מה היה אורך הקרבות במשחק הזה, שאחרי כמה עשרות מכות היד של האויב נכרתה, ולא הוא בעצמו מת. מה גם שאחרי כמה עשרות מכות אמורים להיכרת לו לפחות שני איברים שלא חטפו את כל המכות האלה - האיבר הנכרת נקבע על ידי גלגול אקראי.
סמל אישי של משתמש
Darki
הודעות: 293
הצטרף: 15 מרץ 2019, 14:13
מיקום: בעולם-המערכה-שעדיין-לא-המצאתי-לו-שם שלי
יצירת קשר:

פגיעה חמורה, 20 טבעי ב-פאת'פיינדר 2

שליחה על ידי Darki » 05 אוגוסט 2019, 09:32

למעשה,האיבר הנכרת היה תלוי בכמות שבה עברו את הדרג"ש.השינוי היה למעשה קטן ולא מורגש.אל תשכח שהעליתי
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2673
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 36

פגיעה חמורה, 20 טבעי ב-פאת'פיינדר 2

שליחה על ידי אביעד » 05 אוגוסט 2019, 20:08

Darki כתב:
05 אוגוסט 2019, 09:32
למעשה,האיבר הנכרת היה תלוי בכמות שבה עברו את הדרג"ש.
זה עדיין אקראי.
Darki כתב:
05 אוגוסט 2019, 09:32
השינוי היה למעשה קטן ולא מורגש.אל תשכח שהעליתי
איזה שינוי? עד שהעלית מה?

לא ממש הבנתי את התגובה שלך ולמה היא מתייחסת, אשמח להבהרה.

מה גם שהקרבות שלך ארוכים אם יש בהם עשרות מכות.
סמל אישי של משתמש
Darki
הודעות: 293
הצטרף: 15 מרץ 2019, 14:13
מיקום: בעולם-המערכה-שעדיין-לא-המצאתי-לו-שם שלי
יצירת קשר:

פגיעה חמורה, 20 טבעי ב-פאת'פיינדר 2

שליחה על ידי Darki » 05 אוגוסט 2019, 21:15

התגובה נשלחה בטעות.לא הספקתי לשנות אותה
הרעיון פחות מתבסס על היגיון.הוא יותר מוסיף עוד מכנה למשחק,בצורה כיפית יותר.זה נשמע לי לא הגיוני דווקא שלא תצליח להרוג שועל במכת חרב.מכה המכוונת היטב לרוב תיהיה קטלנית.
האיברים הכרותים מתבססים על תיאוריהם של השחקנים,בהנחה שלכל איבר תהיה דרגת קושי שונה.בכללי,הוויכוח הוא מאוד חסר משמעות,כי אנחנו נהננו מהחוק וכל אחד והנאתו שלו...
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 18356
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 12
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

פגיעה חמורה, 20 טבעי ב-פאת'פיינדר 2

שליחה על ידי The oldman » 09 אוגוסט 2019, 19:59

מעניין לראות שבמדריך למנחה שיצא עוד כמה חודשים יש חוק אופציונאלי שמסיר את ה +1 אוטומטי לכל מיומנות בכל דרגה שיש בבסיס.
זה מאוד יקרב את זה ל bounded accuracy של חמש, ויהפוך את הפגיעה החמורה ליותר נדירה ומשמעותית.
כרגע לצורך העניין בדרגה 10 מחסלים מפלצות חלשות בשנייה.
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3903
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 6

פגיעה חמורה, 20 טבעי ב-פאת'פיינדר 2

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 12 אוגוסט 2019, 21:38

בזמנו, גיליתי שהפגיעות הקריטיות הומצאו ב1975, ע"י פרופסור מוסלמי לבלשנות:
פגיעות קריטיות - הומצאו ב1975, ועם סיפור רקע מעניין.

אני חייב לומר שהשיטה שלו די מוצאת חן בעיני, עם כל השכלולים שעבר תחום הפגיעות הקריטיות מאז. 20 טבעי - נזק כפול + גלגול נוסף ואם יצא 19 או 20 טבעי, היריב מת בלי קשר לנקודות הפגיעה שלו.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2673
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 36

פגיעה חמורה, 20 טבעי ב-פאת'פיינדר 2

שליחה על ידי אביעד » 18 אוגוסט 2019, 15:23

The oldman כתב:
03 אוגוסט 2019, 12:01
בכללי,הוויכוח הוא מאוד חסר משמעות,כי אנחנו נהננו מהחוק וכל אחד והנאתו שלו...
לא התווכחתי איתך אם החוק כיפי או לא, כמו שאתה אומר, כל אחד והנאתו. תיהנה מהחוק שלך, זה לגיטימי וטוב.
מה שטענתי, וכבר לא ממש ברור לי אם אתה מסכים איתי, זה שהחוק הזה לא משקף את המציאות. זה הכל.
המפקד האלמוני כתב:
12 אוגוסט 2019, 21:38
מעניין לראות שבמדריך למנחה שיצא עוד כמה חודשים יש חוק אופציונאלי שמסיר את ה +1 אוטומטי לכל מיומנות בכל דרגה שיש בבסיס.
זה חוק שאשמח מאוד לראות. אחד הדברים שעצבנו אותי בכל מהדורות מו''ד ובעיקר ב4 - המיומנויות עולות לפי דרגת דמות ולא לפי כמה שאתה טוב בהן באמת. למרות שעכשיו אני מבין שסתם בכיתי לחינם - ההפרש הזה נעשה משמעותי רק ההפרשים מאוד גדולים של רמות (ועדיין מעצבן אותי ברמה התיאורטית בכ''ז)
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 18356
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 12
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

פגיעה חמורה, 20 טבעי ב-פאת'פיינדר 2

שליחה על ידי The oldman » 20 אוגוסט 2019, 01:49

אה? ציטטת אותי על משפט שלא אמרתי ואת המפקד על משפט שכן אמרתי?
זה בהחלט הולך להיות חוק מעניין, אחד הדברים המוזרים (וצריך לשחק כדי לקבוע באמת) של פאת'פיינדר 2 זה העניין של האסקלציה המאוד מהירה בתוספים.
מה שכן, ראיתי שינוי מהבטא (לדעתי) שכעת התוסף למיומנויות מתקבל רק אם הדמות מאומנת במיומנות, שזה הגיוני בהרבה לעומת הבטא, אז הדמות היתה מקבלת את התוסף בכל מיומנות, כשחוסר אימון היה מחסר סטאטי.
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה