• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] אקדמיית היסודות

אז, לכחר שגיליתי שסאבקלאס כזה לא קיים, החלטתי פשוט ליצור אותו. אשמח לביקורת בונה.

מסורת קסם חדשה לאשף: אקדמיית היסודות

אשפים שלמדו תחת אקדמיית היסודות מתמחים בשימוש בסוג ספציפי של קסם כדי להילחם. בין אם ההתמחות היא בברקים או בקרח, ברעל או בכוח, באש או בקול, אשפי יסודות לומדים כיצד לתעל את סוג הקסם הייחודי שלהם בצורה מיטבית על מנת לחסל את יריבם.

שליטה ביסוד
כאשר אתה הופך לאשף יסודות בדרגה 2, אתה מתחיל להתמחות ביסוד לבחירתך, ולומד כיצד לנצל אותו בצורה טובה יותר. בוחר אחד מסוגי הנזק הבאים: אש, חומצה, חשמל, כפור, על חושי, רעל, רועם, או כוח. לחשים שאתה מטיל שגורמים נזק מן הסוג שבחרת מתעלמים מעמידות לנזק מן הסוג הזה, ומתייחסים לחסינות מסוג הנזק הזה כאל עמידות. בנוסף, אתה מבזבז רק חצי מן הזהב והזמן שנדרש כדי להעתיק לחשים שגורמים לנזק מן הסוג שבחרת לספר הלחשים שלך.

העצמת יסוד
כאשר אתה הופך לאשף יסודות בדרגה 2, אתה מסוגל להעצים לחשים מן היסוד שאתה מתמחה בו, ולהפוך אותם למשמעותיים יותר. אתה רשאי להוסיף את מתאם התבונה שלך לנזק מן הסוג שבחרת עבור שליטה ביסוד שלחשים שלך גורמים. בנוסף, אתה רשאי לגלגל מחדש גלגול של 1 בקוביית נזק אחת עבור כל לחש כזה, ולקבל את התוצאה החדשה.

נטייה ליסוד
כאשר אתה מגיע לדרגה 6, אתה מסתגל ליסוד שבחרת במידה משמעותית. אתה מקבל עמידות לסוג הנזק שבחרת עבור יכולת השליטה ביסוד שלך. כאשר אתה מגיע לדרגה 14, אתה מקבל חסינות לסוג הנזק הזה.

זרימה יסודנית
כאשר אתה מגיע לדרגה 10, אתה לומד כיצד לתעל את זרימת הקסם היסודני שלך באופן חלק ושוטף. כאשר אתה מטיל לחש שגורם נזק מן הסוג שבחרת עבור יכולת השליטה ביסוד, אתה יכול להשתמש בפעולת בונוס כדי להטיל לחשון.

תיעול יסודני
כאשר אתה מגיע לדרגה 14, אתה לומד כיצד לספוג אנרגיה יסודנית מן העולם סביבך ולהשתמש בה כדי להטיל את לחשיך. כאשר אתה מטיל לחש מדרג 2 או יותר שגורם נזק מן הסוג שבחרת עבור יכול השליטה היסודנית, אתה מחדש יחידת לחש מדרג נמוך מזה של הלחש שהטלת, במידה ויש יחידה מנוצלת כזו.
 
בהשוואה לאסכולות האחרות של אשף, היכולות של האסכולה הזו נראות לי חזקות מדי בקרב או בכלל.

כל אחד משני המאפיינים של דרגה 2 מרגיש כמו מאפיין חזק די גם כשהוא בא לבד. שים לב שהעצמת יסוד מאחדת גם את המאפיין של אשף תעצומה מדרגה 10 וגם מאפיין של קוסם פרא. אפשר לטעון שהיכולת הזו רלוונטית למגוון לחשים מצומצם יותר, אבל החסרון "ומה אם יש ליריב עמידות מפני סוג הנזק הזה?" מצטמצם באופן משמעותי בזכות מאפיין השליטה ביסוד.

תיעול יסודי מוגזם לחלוטין. אם האשף נצמד ללחשי ההתקפה מהיסודות המתאימים - כלומר: תמיד, אלא אם הוא מנצל את כל הלחשים שלו נגד יריב עם חסינות לסוג הנזק הזה - הוא עשוי להטיל לחש אחד מדרג 9, 2 מדרג 8, 4 מדרג 7, 7 מדרג 6, 10 מדרג 5, 13 מדרג 4, 16 מדרג 3, 19 מדרג 2 ו-23 מדרג 1. אלו מספרים גבוהים אפילו בשביל מהדורה 3, שבה היו הרבה יותר לחשים ליום לכל דמות. מקצוע האשף מסוגל כרגע לחדש לחשים רק פעם ביום, ורק לחשים עד דרג 6, ואין שום סיבה לתת לו לחדש אפילו יותר לחשים מזה.

עוד בעיה שכדאי לשים לב אליה, היא שלכל אחד מסוגי הנזק שהצגת יש יצורים חסינים בתפוצה שונה מאוד. יש המון יצורים עם חסינות מוחלטת לרעלים (זה סוג הנזק הכי "זול"), ומעט מאוד יצורים שיש להם אפילו עמידות לברק, רעם או כוח קסום. מסיבה זו, נראה לי שכדאי לשקול לנסח אסכולה נפרדת עבור כל סוג או שני סוגי נזק (לדוגמה ברק ורעם הגיוני שיבואו ביחד כאסכולה אחת). זו גם יכולה להיות הזדמנות טובה לתת לאסכולות הללו אופי מעניין יותר, לחבר אותם לסגנון לבוש או לסטריאוטיפים שונים על תלמידי האסכולה, ואולי אפילו להציג אותם כסט אסכולות שיכול להחליף את סט האסכולות הרגילות עבור עולמות מערכה מסוימים (לדוגמה "אצלי אין אשפים - יש רק וו-ג'ן, שזה בדיוק כמו אשף אבל בוחר אסכולות מתוך החמש הללו במקום מתוך השמונה ההן").
 
כדי לא להיות רק ניטפיקר, הנה דוגמה משלי למסורת שממוקדמת על סוגי נזק מסוימים.


מסורת חישול הברק

מספרים שהקיקלופ האדיר ארגס, בעל דם הטיטאנים, הוא הראשון שגילה כיצד ללכוד את הברק ולחשל אותו לצורת נשק מוצקה. גם אם האגדה אינה נכונה, אין ספר כי האומנות העדינה והמדויקת של חישול הברק עברה לאורך הדורות ממורה לתלמיד, מאשף לשוליה. כמחשל הברק, אתה לומד לתעל את כוח הטבע ההרסני למטרותיך, ויודע כיצד לשלוט בברקים ובמיוחד כיצד לחשל אותם לצורת כלי נשק מופלאים.

ידען תעצומה
החל מבחירת מסורת זו בדרגה 2, הזהב והזמן שעליך צריך להשקיע כדי להעתיק לחש תעצומה לספר הלחשים שלך יורד לחצי.

תיעול ברקים
כאשר אתה בוחר במסורת זו בדרגה 2, אתה לומד לתעל ברקים ורעמים בצורה מדויקת יותר. כאשר אתה תוקף יצור באמצעות לחש הגורם נזק ברק או נזק רעם ומבצע פגיעה חמורה, או כאשר יצור נכשל בתוצאה של 1 בזריקת ההצלה נגד לחש שהטלת, הגורם נזק ברק או נזק רעם, אתה רשאי לבחור לפגוע חזק יותר ביצור. אם הלחש גורם נזק ברק, היצור נעשה עיוור עד תחילת תורך הבא. אם הלחש גורם נזק רעם, היצור נעשה חירש עד תחילת תורך הבא.

מורגל לסערה
החל בדרגה 6, אתה זוכה בעמידות לנזק ברק ובחסינות למצב עיוור.

לאחוז בברק
החל בדרגה 10, אתה לומד לאחוז ברק בלתי-מעובד באגרופך הקמוץ, למרות שבשלב זה אינך מסוגל לתת לו צורה מוצקה. אתה יכול להשתמש בפעולה שלך כדי לזמן ברק ולתפוס אותו בכף ידך הפנויה. לברק אין משקל, והוא מפיץ אור בהיר בטווח של 9 מטרים ואור עמום בטווח של 9 מטרים נוספים. הברק נשאר בכף ידך רק כל עוד אתה שומר על ריכוז (בדומה ללחש ריכוז). אתה רשאי לפזר את הברק אל הקרקע בכל עת.
כאשר אתה אוחז בברק ויצור בטווח 18 מטרים תוקף אותך ואינו נהנה מיתרון להתקפה, אתה רשאי להשתמש בתגובה שלך כדי לשחרר את הברק בדיוק ברגע המתאים ולגרום לו להסתנוור. בצע התקפת לחש בטווח נגד היצור. בפגיעה, היצור נעשה עיוור עד סוף תורו.

נשק הטיטאנים
החל בדרגה 14, אתה לומד כיצד לחשל ברקים לצורת כלי נשק מוצק, הראוי לגיבורים. אתה יכול ליצור נשק כזה במהלך 8 שעות עבודה, ולהשתמש בנשק בעצמך או לתת אותו ליצור אחר. אתה יכול לקיים רק נשק טיטאנים אחד בכל זמן נתון: אם תיצור נשק שני, הנשק הראשון יעלם בהבזק מסנוור.
נשק הטיטאנים הוא נשק הטלה או נשק קפא"פ קסום 2+ המפיץ אור עמום בטווח 3 מטרים וגורם 1ק6 נזק ברק בנוסף. כפעולה, התוקף רשאי לרסק את הנשק על המטרה כדי להטיל עליה את הלחש שרשרת ברקים, כאילו הלחש הוטל על ידך בעוצמה 6. מעשה שכזה משמיד את הנשק לחלוטין.
 
חזרה
Top