• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

DND 5e | אשמח לעזרה בבניית הדמות שלי!

שלום,
אחרי כישלון להבין את החוקים של כל שיטה שהיא לא DND, הקבוצה שלי ואני החלטנו לחזור לDND. הפעם עם משחק דמות. (כששיחקנו קודם זה היה לפני כמה וכמה שנים ולא הבנו יותר מדי איך משחקים משחקי תפקידים).
(ד"א, החלטנו שאפשר לעשות דברים מנצ'קיניים כל עוד זה לא גורם לפחות הנאה לשחקנים האחרים. לדוג' reroll תמידי יכול להיות מבאס).
בכל מקרה, חשבתי על קונספט מעניין לדמות:
מישהו שיש לו מזל ממש טוב. ממש. במזל אני מתכוון לזה שרוב הזמן לא פוגעים בו.
העניין הוא, שבגלל שיש לו מזל כל כך טוב, הוא לא ממש התאמן בדברים אחרים. אם לא פוגעים בו, הוא לא צריך שריון. וכו וכו.
כמובן שהוא כן התאמן בנשק כלשהו, אחרת לא יהיה כיף לשחק. חשבתי על חרב קלה וקצרה שמתפצלת לשניים, בסגנון החרב(ות) של זוקו מאווטאר: כשף האוויר האחרון.
הגעתי להסכמה עם השה"ם שאפשר להשתמש ביכולות של התחמקות וכדומה ולהגיד שהוא לא ניסה אפילו להתחמק, בגדר ההיגיון כמובן.
אי אפשר להוסיף לו שריון לוחות מלא או יכולת של עור קשיח ולהגיד את זה לדוגמה.

סתם בשביל הכיף החלטתי גם שלא יהיה לו טקט, למשחק דמות.

יש לי כמה שאלות:
0. נשמע מגניב? מעניין? מה דעתכם?
1. אשמח אם תוכלו להגיד לי על חפצים, יכולות, feets, מקצועות, גזעים וכו' שמוסיפים לחוכמה / התחמקות וכו'.
2. מבחינת היגיון, ללמוד להילחם עם 2 להבים קצרים וקלים אמור להיות מסובך? אני מעולם לא הבנתי יותר מדי היגיון ימי ביניימי.
אם כן אפשר להגיד שבמקום להשקיע בללמוד הכל, הוא משקיע רק בזה, כי הוא לא צריך עוד.
3. אנחנו מתחילים בדרגה 1, אז כנראה לא יהיה בהתחלה כל כך הרבה דברים אפשריים למזל בדרגה כזו. אם כן, איך אפשר להשתמש בהיגיון סיפורי פה? הרי כל הקטע שהוא לא ניסה להתמיד בשאר הדברים. אם לא היה לו טונות מזל מלכתחילה, הוא היה משקיע יותר בדברים אחרים, או לא הולך להיות הרפתקן...
4. האם זה רעיון טוב בכלל? אולי זה סתם מנצ'קיני וימצה את הקונספט? אולי המנחה לא יצליח למצוא אתגרים בשבילנו? ומה עם השחקנים האחרים? הם בטח ישתעממו.
5. זאת שאלה כללית. איך לבנות לו עוד אישיות? חסר טקט זאת תכונה נפלאה למשחק דמות (שצריך גם איתה לא להגזים יותר מדי) אבל חוץ מזה..?

בכל מקרה, תודה מראש.
 
אני אענה על חלק מהשאלות (בעיקר על שאלות קראנצ'יות, כי קצת קשה לי לדמיין את הדמות הזאת ואיך לבנות לה אישיות אפקטיבית):
1. הדבר ההגיוני ביותר לבחור עבור דמות כזאת יהיה הfeat בשם lucky, שנותן לך שלושה גלגולים מחדש פר יום אם אני לא טועה. כדי לקבל אותו בלבל 1 אתה תצטרך לשחק בן אנוש, ולשאול את המנחה שלך אם הוא מוכן שתשחק את הvariant human שמקבל feat ברמה 1. מצד שני, אתה יכול גם לשקול לשחק בן מחצית שמקבלים יכולת בשם lucky, שנותנת לך לגלגל מחדש גלגולי 1 בקובייה, אבל אז תאלץ לחכות לרמה 4 כדי לקבל את הפיט.
2. עבור העולם של מו"ד, זה לא מאוד משנה מה היה ההיגיון בימי הביניים. עולם הפנטזיה מבוסס אומנם על ימי הביניים אבל פועל על פי חוקים אחרים לגמרי, ובעוד כי ייתכן שבימי הביניים זה היה קשה\ לא אפקטיבי להלחם עם שני להבים בו זמנית, במו"ד הגיבורים שלנו מסוגלים לעשות את זה.
עכשיו, בהתחשב בסוג הדמות שבחרת ובעובדה שאתה רוצה להחזיק שני להבים, אני ממליץ על נוכל. בדרגות גבוהות יותר תקבל איתו יכולות התחמקות שיאפשרו לך להראות את הקטע המזליסט בדמות, ומעבר לכך, אם תשקיע נקודות בזריזות וכריזמה, יהיו לך סקילים גבוהים שיעזרו לך "להצליח במזל" בדברים (לכייס אנשים, לצאת ממצבים לא נעימים בזכות יכולות שכנוע\תרמית וכו).
4. זאת הבעיה הכי גדולה שאני רואה בדמות הזאת. אם כל הזמן יש לך מזל (לא משנה מה אשכרה יוצא בקובייה) זה יכול לבאס את השחקנים האחרים. אני לא יודע אם עוד חשבת על רקע, אבל אולי תחשוב על לנסות לשחק עם הרעיון של מזל וחוסר מזל איכשהו, משהו שייתן לדמות שלך גם חסרון שמצד אחד לא ישבור אותה ומצד שני יהיה כיפי למשחק דמות. בהצלחה
 
אני ממליץ על ריבוי מקצועות. נוכל נזיר נשמע מתאים. ככה אתה אפילו לא צריך את החרבות. אתה יכול להילחם בלי נשק ולהגיד ש"מעדת" ובטעות פיצחת ליריב את עמוד השדרה. שים ערכים גבוהים בחוכמה וזריזות, ויהיה לך דרג"ש גבוה מאוד.
כמו שנאמר כאן, הפיט lucky יתאים לך מאוד. הוא מצויין. אתה תצטרך להשתמש בבן אנוש varient כדי לקחת את זה בדרגה ראשונה.
וכמובן, תתרץ כל גלגול קובייה מוצלח במזל ולא בכישרון. היה מקל על הרצפה, אז נפלת עליו, והיריב במקרה לא שם לב אליך, אז נתת לו מרפק לגרון.
 
0. בהחלט יכול להיות מגניב, אם כי אני הייתי לוקח אותו לכיוון אחר לגמרי- בחור שתמיד היה לו מלא מזל, ואז- בפעם הראשונה שבה הוא נפגע באמת (קריט, או יורד למתחת מחצי מהנק"פ שלו או משהו כזה) הוא חוטף משבר- הוא מרגיש כאילו המזל שלו נטש אותו. איך הוא יתמודד עם זה? זו שאלה שהייתי רוצה לחקור עם דמות כזו. כי כן, דמות שהיא פשוט מזליסטית היא די משעממת וחוזרת על עצמה, אז כדאי או לקחת את זה לכיוון עם קונפליקט, או שזה לא יהיה העיקר בה.

1. כמו שנאמר כאן כבר- הכשרון lucky (שנחשב אחד הכשרונות העוצמתיים במשחק, אולי אפילו יותר מדי חזק), בן מחצית, אשף חיזוי (היכולת שלו להחליף את הגלגולים של האויב זה די נהדר לך) או נוכל (ספציפית swashbuckler לדעתי).

2. לפי ההגיון הימי-ביניימי, להלחם עם שתי חרבות זה קוץ בתחת. מזל שלפי ההגיון הימי-ביניימי אנשים לא סתם מטילים כדורי אש גם. אז היי, להלחם עם 2 חרבות זה סבבה (אם די סתמי מבחינה מכאנית במה' 5)

3. לא כל דבר צריך להתעגן במכאניקה. יכול להיות שפשוט יש לו מזל- וזה בא לביטוי באיך שאתה מתאר דברים. גם אם אתה לא לוקח דברים בדרגה ראשונה שמדגישים את זה.

4. ראה את תשובתי לשאלה 0.

5. בסופו של דבר, תשאל את עצמך מה המזל שלו אומר עליו. האם הוא עצלן? האם הוא מציע תמיד לעזור כי הוא בטוח ביכולות שלו? האם הוא משוויץ בכמה קל לו, או שהוא צנוע ועניו? מה היחס שלו לאלים, אם הוא כל כך בר מזל- האם הוא מחשיב את זה כברכה שמיימית? ככה יוצרים לדמות אישיות. או לפחות, זו דרך אחת.
 
חזרה
Top