• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים [דו"נ 47][PF1] אומנות הלחימה של שן כפור (סגנון לחימה חדש)

לפני אלפי שנים, הרוחות העתיקות של הבריאה, רוח הצ'יטה, רוח הטיגריס, רוח הנמר ורוח האריה בחרו בגזע אנשי החתול להיות להם למגנים של העולם. הם שלחו אותם לקצוות הרחוקים של הבריאה, על מנת להגן על העולם מהאיומים שיבואו עליו. אנשי החתול שלחו דורות אחר דורות כחלק מן המסורת הזו, משרתים את רוחות הטבע במשימה הזו, שהם מאמינים שלשמה רוחות הבריאה יצרו אותם. הגיבורים הגדולים ביותר מבין המתאבקים בקצה העולם הם גיבורי עם של אנשי החתול, המהווים חלק מן המיתולוגיה הגזעית שלהם- גם אם רוב הגזעים כלל לא מכירים את הסיפור מאחורי אנשי החתול.

אחד מן הגיבורים הללו הוא שן כפור, שחי במקום בו מאז תחילת המסורת המקודשת חיו אנשי חתול לשם התפקיד המקודש. המקום הוא כתר העולם, הפסגה הצפונית ביותר של העולם הידוע, בה האדמה הופכת לקרח והשלג לא מפסיק. מקום מלא בתעלומות הסובבות אותו ואת ההיסטוריה שלו. שן כפור היה לגיבור אדיר בקרב אנשי החתול, והאגדות מספרים שהוא מעולם לא הושפע ולו במעט מן הכפור. הוא לחם באויבים גדולים כקטנים למען רוחות העולם, והביס מפלצות נוראיות בזו אחר זו. היו לו מאה תלמידים, אבל המלחמות הנוראיות בהן שן כפור לקח חלק גבו את המחיר ממנו ומתלמידיו. מכול מאה תלמידיו, רק איש חתול אחד, פרוותו לבנה כפרוות נמר נדיר, הצליח לשרוד. הוא לא היה התלמיד המוצלח ביותר של שן כפור, אף לא החזק ביותר, ויש אף סיפורים שמתארים אותו בכלל כחלש ביותר- שהיה משתמש בפרוותו הלבנה על מנת להסתתר מן האויבים ורק כך שרד כאשר האויבים התקיפו. אך הוא היה נאמן, למרות התכונות הללו, ולמד לאחר שלושה ירחים שלמים את כול תורותיו של שן כפור, מוכן לשכוח את כול מי שהוא היה רק על מנת להכיל את המידע ששן כפור רצה להעביר לדורות ההמשך. והוא אכן כך עשה, ממשיכי דרכו של איש החתול הלבן בנו מנזר עתיק לשמר את מורשתו של שן כפור, ואומנות הלחימה של איש החתול העתיק שרדה, גם עידנים שלמים חלפו מאז.

הסיפורים על שן כפור מספרים על קרבות כנגד דרקונים לבנים, אלמתים נוראיים ויצורים ממחוץ לעולם, אבל משלחת של אגודת מגלי הארצות שמומנה בידי עיר המדינה של אנשי החתול מוראסת', העסקה היחידה בכול ההיסטוריה של עיר המדינה עם אגודת מגלי הארצות, שלחה קבוצה אמיצה לחקור את המנזר הנטוש של שן כפור ולהעניק חזרה את השליטה בו לאנשי החתול. המשלחת צלחה במסעה, ובכך גילתה סודות על ההרפתקאות האמתיות של איש החתול האגדי.

כחלק מההרפתקאות, נראה שאויביו האמתיים של איש החתול לא היו דרקונים ואלמתים, אלא בעצם יצורים ממישורים אחרים וממעמקי האדמה. ישנם סימנים שהוא נלחם בנאות'לידים שככול הנראה זממו לפני אלפי שנים להשלים מזימה נוראית ברחבי כתר העולם. בנוסף, נראה ששן כפור נלחם בכת של אדון השדים הפחות (כיום) סית'הוד, שבאותה התקופה בה שן כפור לחם, הם היו עוצמתיים ברחבי כתר העולם. אך הפרט המוזר ביותר היה מצבור נשקים היסטוריים העשויים ממתכות כוכבים שונות. רוב הנשקים הללו נלקחו מידי האגודה על ידי אנשי החתול, בעקבות התנאים בהם נחתמה העסקה הראשונית, אך אחד מהם- שנחשב בידי אנשי החתול לנשק טמא- נותר בידיים שלהם. נשק אפל בעל סימן שאף אחד ממומחי המישורים של אגודת מגלי הארצות לא זיהה. רק בשנים האחרונות אחד מחוקרי המישורים הטובים ביותר של האגודה הצליח לגלות את האמת- זהו הסימן של אדונית השדים המתה דלוריה, שנהרגה לפני כמות בלתי ניתנת לספירה של שנים על ידי נוקטיקולה. בתחילה, חשבו חוקרי האגודה כי זהו סימן ששן כפור נלחם כנגד שרת שדים נוספת שניסתה לשלוח את משרתיה אל עבר גולאריון, אבל החוקר הציע משהו אחר. לפי הסימנים, נראה ששן כפור לא נלחם כאן, אלא נקרא לעולם רחוק מגולאריון על מנת לעזור להם להילחם באדונית השדים הזו. מי קרא לשן כפור, וכיצד, זו תעלומה שנמצאת עד היום.

אומנות הלחימה של שן כפור עד היום נלמדת על ידי אנשי חתול מן המתאבקים בקצה העולם, אך גם על ידי אנשי חתול פחות דתיים שרואים את אומנות הלחימה הזו כאומנות מקודשת להתאמן בה ולשמר אותה. במנזרים של מוראסת' ישנם אנשי חתול המלמדים את אומנות הלחימה של שן כפור.

סגנון שן כפור (סגנון, קרבי)
אומן הלחימה לומד להשתמש בתנועת רגליים מהירה על מנת להביא את עצמו לנקודת יתרון כנגד האויב שלו.
דרישות: תה"ב 4+, חמיקה.
תועלת: כאשר אתה משתמש בסגנון זה, במידה ואתה מתחיל את תורך בסמוך לאויב, אתה יכול לנוע 10 רגל במקום 5 רגל כחלק מצד 5 רגל, כול עוד בסיום התנועה אתה נותר סמוך לאויב שלך. בנוסף, אתה מקבל עמידות 5 לקור, המצטברת עם כול עמידות אחרת לקור שיש לך.

נשיכת ניבי הקרח (קרבי)
האויבים שניצבו מול שן כפור היו נוראיים ואכזריים, אך אתה- כמו שן כפור העתיק- יודע להשתמש בכוחך על מנת לשתק אותם, חלק אחר חלק.
דרישות: תה"ב 8+, חמיקה, מיקוד חמורה, סגנון שן כפור.
תועלת: כאשר אתה משתמש בסגנון שן כפור ומבצע פגיעה חמורה בקפא"פ באמצעות התקפה לא חמושה, נשק טבעי או נשק נזיר, אתה יכול לבחור בהתקפה טבעית אחת שיש לאויב שלך. למשך מספר סיבובים השווה למתאם החוסן שלך בעת ההכאה, האויב סובל ממחסר 2- לגלגולי התקפה ונזק עם ההתקפה הטבעית שבחרת. כול התקפה טבעית יכולה להיות מושפעת ממחסר זה רק פעם אחת, אבל אויב יכול לסבול מן ההשפעה על מספר התקפות טבעיות שונות. אויבים החסינים לנזק מדויק (לדוגמה, הנזק הנובע מהתקפת פתע ופגיעות חמורות) חסינים לנזק זה, אך יכולת זו עוקפת את חסינותם של תפלצים להשפעות מסוג זה.

ראש צלול כסופת שלגים (קרבי)
שן כפור למד על ראש ההרים כיצד להשקיט את נפשו כמו השקט שבקצה העולם, או לגרום לה להשתולל כסופה בין רגע לעת מלחמה.
דרישות: תה"ב 10+, חמיקה, מיקוד חמורה, נשיכת ניבי הקרח, סגנון שן כפור, רצון ברזל.
תועלת: אומן הלחימה מקבל מאגר של נקודות "בהירות מחשבה" השווה ל-½ דרגתו כזועם דם, לוחם (סגנון חופשי), מתאבק או נזיר (לבחירתו בעת קבלת הכישרון)+ מתאם החוסן שלו. כפעולה רגילה, הוא יכול לבחור לנצל את כמה מהנקודות שהוא בוחר על מנת להתעלם למשך דקה לכול נקודה שנוצלה מן המחסרים שנובעים מהשפעות של עייפות, תשישות, מחלה, היחשפות ממושכת לקור או תנאים חוסר אוויר הנובעים מגובה גבוה במיוחד. חשוב לציין שהמצבים עדיין קיימים, אך המחסרים הנובעים מהם רק לא משפיעים- מה שאומר שברברי או זועם דם עדיין לא מסוגל להיכנס לזעם כאשר הוא עייף גם כאשר הוא משתמש ביכולת זאת.
יצור עם יכולת הזעם או זעם דם יכול להיכנס למצב בהירות המחשבה כחלק מפעולת הכניסה לזעם במקום כפעולה רגילה.
כאשר הוא מושפע ממצב ההופך אותו למבולבל, אומן הלחימה יכול לבחור לנצל 2 נקודות ממאגר בהירות המחשבה שלו על מנת לבחור את פעולותיו למשך אותו הסיבוב.

ניתן לשלב התקלות המערבת את הרקע של שן כפור בנתיב ההרפתקאות עוצר הברקת, בו הדמויות עוברות דרך כתר העולם על מנת להגיע אל טיאן-שיה מאוויסטאן. שם, התקלות של מציאת המנזר העתיק של אנשי החתול יכולה להוסיף להרפתקה תחושה שונה ומיוחדת. ההתקלות מוצגת לפניכם, והיא משתלבת בחלק הראשון של ההרפתקה השלישית של עוצר הברקת "הסופה הרעבה", הנקרא "אל קצה העולם". מומלץ לשלב את ההיתקלות כהיתקלות אקראית בה הקרוון נפגש.

המקדש של שן כפור (דירוג אתגר 9)
בתוך הקרח, אתם שמים לב למבנה גדול שנראה כמקדש עתיק. בכניסה שלו, ניצבים ארבעה פסלים מתפוררים של חתולים גדולים, כול אחד מזן אחר. כאשר אתם מתקרבים, השקט של המקום נשמע באוזניכם, כמעין נקודת שקט בין הרוחות הקפואות של כתר העולם. הדלתות של המקדש נראות פתוחות, ובפנים אתם רואים רק חשכה.

בדיקת ידע (טבע) בד"ק 12 תזהה את הפסלים כפסלים של אריה, ברדלס, נמר וצ'יטה. בדיקת ידע (דת) בד"ק 30 תזהה שאלו פסלים לרוחות העולם. בדיקת הישרדות בד"ק 20 תזהה את העקבות של שלושה יצורים גדולים שנכנסו לכאן, ועקבות קטנות יותר של יצור שנכנס לכאן ראשון.

יצורים: בתוך המקדש, נמצאת הת'ה, אחת מהתלמידות של סגנון שן כפור. היא הגיעה אל המקדש בתקווה לבצע מדיטציה ולקבל חיזיון שיסייע לה במאבק שלה בכתר העולם. אך שלושה ייטים מטורפים וצמאים לדם עקבו אחריה, לאחר שראו אותה פותחת את המקדש שהיה חתום מפניהם של הייטים. כעת, הם רוצים לקחת את המקדש הנטוש בחזרה ולהפוך אותו לביתם. הקבוצה נכנסת בדיוק כאשר הייטים מתקיפים את הת'ה, שזיהתה אותם וכבר מוכנה לקרב.

ייטים מטורפים (3)- דירוג אתגר 6
ייטי מתקדם- 2400 נק"נ
נק"פ 57.

הת'ה- דירוג אתגר 5
1600 נק"נ

אשת חתול זועמת דם (מתאבקת בקצה העולם) 6
דמוית אדם (אשת חתול) בינונית ניטרלית טובה
יוזמה 7+; חושים ראיה באור מועט, תפיסה 8+.
הגנתי
דרג"ש
22, מגע 14, נטוע 18 (2+ הקסמה, 3+ זריזות, 1+ חמיקה, 6+ שריון) (ראה חמיקה מופלאה)
נק"פ 43 (6ק10+ 7)
קשיחות 6+, תגובה 5+, רצון 1+
עמידויות קור 5.
יכולות הגנתיות חמיקה מופלאה, חמיקה מופלאה משופרת, מזל החתול, מחסה דמים.
התקפי
מהירות
: 35 פיט (45 בשימוש ביכולת הסתערות, נסיגה או ריצה).
קפא"פ מזלג נמר 11+ (1ק8+ 6 נזק חודר וקסום+ 1 נזק קור) או טופר 9+ (1ק4+ 3 נזק חותך וחודר).
התקפה מלאה מזלג נמר 11+ (1ק8+ 6 נזק חודר וקסום+ 1 נזק קור) או 2 טופרים 9+ (1ק4+ 3 נזק חודר וחותך).
שטח 1.5 מטר; הישג 1.5 מטר.
לחשי זועמת דם (ד"מ 5, ריכוז 6+)
דרג 1 (2/יום): הגנה מרוע, נסיגה מזורזת, ריפוי שמימי, תנועה עמומה.
התקפות מיוחדות: זעם דם 16 סיבובים/יום, מכה גורלית 3/יום.
סטטיסטיקות
יכולות מיוחדות
: רוח, תנועה מהירה.
כוח 16, זריזות 16, חוסן 14, תבונה 10, חכמה 8, כריזמה 12.
תה"ב 6+; תת"ק 9+; הת"ק 25.
כישרונות: התקפת עוצמה, זניחת חומרים (נ), חמיקה, יוזמה משופרת (נ), סגנון שן כפור.
מאפיינים: עוקב חזיונות אדוק, קריאה.
מיומנויות: אקרובטיקה 12+, הישרדות 8+, טיפוס 12+, תפיסה 8+.
שפות: מדוברת (טאלדאנית), שפת אנשי החתול.
נתיב דם: נבחרת גורל.
מאפייני גזע חלופיים: טפרי החתול.
ציוד קרבי: שיקוי ריפוי פצעים חמורים; ציוד אחר מזלג נמר מסיקאטיט קר 2+, שריון תבנית הרים 2+.
יכולות מיוחדות
זעם דם (ע"ט)
: למשך 16 סיבובים ליום, הת'ה מסוגלת להיכנס לזעם דם. במצב זה, היא זוכה בתוסף מורל 4+ לכוח ולחוסן, ותוסף מורל 2+ לגלגולי הצלה. היא סובלת ממחסר 2- לדרג"ש במצב זה, וערך הנק"פ שלה עולה זמנית ב-12 נק"פ. בזעם דם, היא לא מסוגלת להשתמש במיומנויות מבוססות זריזות, כריזמה או תבונה (למעט אתלטיקה, תעופה, איום ורכיבה) או כול יכולת שדורשת סבלנות או ריכוז.
מזל החתול (י"ד): אחת ליום, לפני שהיא מגלגלת הצלת תגובה, הת'ה יכולה לבחור לגלגל פעמיים ולקחת את התוצאה הגבוהה יותר לגלגול.
מאמץ רוחני (ע"ט): כאשר הת'ה מבצעת גלגול הקשור לרוח שהיא בחרה בתחילת היום ונכשלת, היא מסוגלת לתת לרוח נקודת השפעה עליה בתמורה לכך שהיא תקבל תוסף של 1ק6 לבדיקה. הת'ה מתחילה עם נקודת השפעה 1 של הרוח עליה בתחילת כול יום. הת'ה כעת קשורה לרוח של הנמר, ולכן היא מסוגלת להוסיף את התוסף לגלגולי התקפה, גלגולי נזק שמקורם לא בלחשים, בדיקות כוח, בדיקות מיומנות מבוססות כוח והצלות קשיחות.
מחסה דמים (ע"ט): הת'ה זוכה בתוסף 2+ לגלגולי הצלה כנגד לחשים שהוטלו על ידה או על ידי בן ברית שלה.
מכה גורלית (ע"ט): 3 פעמים ביום כפעולה חופשית הת'ה מסוגלת לקבל תוסף תובנה של 3+ לגלגול התקפת קפא"פ.
עוקב חזיונות אדוק: הת'ה מקבלת תוסף 1+ להצלות כרצון כנגד לחשים הגורמים למצב הלום או מבולבל. בנוסף, פעם ביום כפעולת סיבוב מלא היא מסוגלת להעניק לבן ברית סמוך זריקת הצלה נוספת כנגד השפעה הגורמת למצב הלום או מבולבל.
קריאה: אחת ליום כאשר הת'ה מגלגלת 1 טבעי בגלגול התקפה היא מסוגלת לגלגל את הבדיקה מחדש ולהשתמש בתוצאה השנייה.

התפתחות: לו השחקנים במכוון נותנים להת'ה למות, על המנחה להעלים את חפצי הקסם שיש עליה, שכן הם לא נמצאים שם כדי להיות שלל לחבורה צמאת דם במיוחד. במידה והחבורה מסייעת להת'ה, היא מודה להם ויכולה לספר להם על ההיסטוריה שלה ושל אנשי החתול, וגם על הקרב שהיה לה עם אחת מהסופות הרעבות המאיימות על כתר העולם בהרפתקה. לבחירת המנחה, הת'ה עשויה להיות בקרב כנגד סג'ואטי שפלשו כעת לפצע העולם (כחלק מניסיון מחודש למזימה העתיקה של הנאות'לידים ששן כפור הביס) או כנגד הכת של סית'הוד שהם הנבלים הראשיים של ההרפתקה הזו- לפי רצון המנחה לסטיה להרפתקאות צדדיות עם הקבוצה. לפי האינטרקציה של הקבוצה עם הת'ה, היא עשויה להישאר בכתר העולם (מה שהיא רוצה בעת ההתקלות של הקבוצה איתה) או אולי אף להצטרף לקרוון של הקבוצה בדרכם אל טיאן שיה.
 
עריכה אחרונה:
פלאף משובח ביותר.
בקשר לכישרונות הראשון חמוד וגם השני, אבל בשני לא עדיף לפשט ולהגיד שזה מחסר להתקפת הקפאפ הבאה שיריב מבצע?
גם כי להתחיל עם זה שהשחקן שואל את השהם איזה התקפות יש למפלצת זה מייגע, וגם כי זה נשמע הגיוני גם לקפאפ ולא רק להתקפות טבעיות - אם הוא יודע להתמודד עם נשיכה של דרקון, מה הבעיה עם פגיון של גובלין?
בקשר לכשרון השלישי, הוא נורא נסיבתי, לא?
 
ממש מושקע, אהבתי. שאלות:
1) אם אנשי החתול מתוארים כמתאבקים, למה צורת הלחימה מזכירה טכניקה מזרחית ו״זריזה״?
2) רוח הצ׳יטה ורוח הברדלס? הן לא זהות?
מעבר לזה - שאפו ענק על הפלאף. את הקראנץ׳ אני לא מבין.
 
The oldman אמר/ה:
פלאף משובח ביותר.
בקשר לכישרונות הראשון חמוד וגם השני, אבל בשני לא עדיף לפשט ולהגיד שזה מחסר להתקפת הקפאפ הבאה שיריב מבצע?
גם כי להתחיל עם זה שהשחקן שואל את השהם איזה התקפות יש למפלצת זה מייגע, וגם כי זה נשמע הגיוני גם לקפאפ ולא רק להתקפות טבעיות - אם הוא יודע להתמודד עם נשיכה של דרקון, מה הבעיה עם פגיון של גובלין?
בקשר לכשרון השלישי, הוא נורא נסיבתי, לא?
בנוגע לכישרון השני, אולי זה סגנון משחק שונה אבל בדרך כלל שאויב מתקיף שחקן במשחק שאני מריץ או במשחקים שבהם אני משחק, המנחה אומר "הוא מנסה לנשוך/לשרוט/לחבוט בך", או משפט בסגנון הזה, ואני יודע מה היא ההתקפה שלו. התקפות טבעיות לא נשמע לי כמו משהו כזה נדיר, ומשהו שיעיל ספציפית כנגד התקפות טבעיות זה כן חשוב לי כאן. גם אנשי חתול מאוד מקושרים למהירות, מה שאומר שאני רוצה לתגמל מישהו שפוגע הרבה פעמים בסיבוב- ככה שאם אחרי התקפה אחת אין מחסרים עוד לצבור, הכישרון הוא קצת נגד מה שאני רוצה לעודד.

למה זה בעצם כנגד התקפות טבעיות? זה מרגיש לי עניין של הרקע. איומים מקצה העולם זה לא אנשים חמושים, אלו מפלצות מהעולם שמעבר, חוצנים מוזרים מהקצוות של היקום, מפלצות ענק שסולקו מן העולם בשחר הזמן. ליצורים האלו אין כלי נשק מיוצרים, אלא כלי נשק טבעיים, ואני לא חושב שסגנון לחימה "חייתי" שכזה אמור להתמודד היטב עם אויבים קונבנציונליים. דווקא ההגבלה הזו נראה לי נותנת תוספת.

בנוגע לכישרון השלישי, חששתי בתחילה שזהו המצב, אבל שים לב שרוב המצבים הם בעיקר רקע (השפעה ממזג אוויר גבוה, מה הסיכוי שבאמת תיתקל בזה?), בפועל הכישרון הזה מוריד את המחסרים של תשישות ועייפות לכמה רגעים בשביל דמות, והמחסרים של עייפות הם מחסרים די משמעותיים בעיניי. גם המצב מבולבל לא מאוד נדיר לדעתי, וראיתי כמה דברים שגורמים לו בדרגות גבוהות וכמה יכולות שמתנגדות ספציפית לא ונחשבות סבבה של יכולות.

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
ממש מושקע, אהבתי. שאלות:
1) אם אנשי החתול מתוארים כמתאבקים, למה צורת הלחימה מזכירה טכניקה מזרחית ו״זריזה״?
2) רוח הצ׳יטה ורוח הברדלס? הן לא זהות?
מעבר לזה - שאפו ענק על הפלאף. את הקראנץ׳ אני לא מבין.
1. "מתאבק" זה תרגום חופשי שלי ל-Prowler, לא ל-Brawler, אתה מוזמן להסתכל בארכיטיפ אליו קישרתי.
2. היה לי באמת טעות שם בתרגום שלא שמתי לב אליה. זה לא ברדלס, זה טיגריס (עד כמה שזה משעשע)

בלי קשר, תודה על הביקורת משניכם! היא ממש עזרה לי!
 
חזרה
Top