• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מפלצת חדשה: אם ארורה\אב ארור

Ferenheit

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
להתייחסותכם אודה.

אם ארורה\אב ארור
"כשהתקרבתי אל היצור, יכולתי לשמוע באוזני את קול זעקותיהם של כל מי שלא הצלתי, וגרוע יותר"
רוחות אלה ביצעו פשע מחריד והן משוטטת בעולם חסרות מנוחה ומתגשמות שוב ושוב במקומות שבהם קרו דברים נוראים, ורודפות את מי שאשמתו מייסרת אותו. במיוחד הם רודפים ונוקמים במי שמבצע רצח במשפחה או נקמת דם.
ענישה קולקטיבית. האם הארורה או האב הארור נמשכים לאשמה ומענישים את האשמים, אבל הם פוגעים גם בכל מי שקרוב אליהם קרבת דם ונמצא בקרבת מקום. אגדה עתיקה אחת מספרת על גיבורים ברברים שנלחמו בישות אפלה שהופיעה בקרבת השבט שלהם, ולאחר שהביסו אותה גילו שהשבט כולו הוכחד כתוצאה מהקללה. במקרה אחר נהרג המלך טיר כשיצור כזה תקף והרג את אחיו הבכור, שידיו היו מגואלות בדם. יש שאומרים שהיצור זומן למטרה זו.
אשמה ואופל. יצורים אלה אפופים בהילה מייסרת. יצור שנופל קורבן להשפעתה מותקף בייסורי מצפון ורגשי אשם עצומים בשל מעשיו בעבר. טוב יעשה מי שיודע שהוא עומד להתמודד מול אב ארור או אם ארורה אם יערוך לפני כן חשבון נפש ויכפר לעצמו על מעשיו ככל שניתן. מי שרגשי אשם מכרסמים בו עלול לאבד כל כח התנגדות מול אב ארור או אם ארורה.
תכונות אלמת. אמהות ואבות ארורים אינם זקוקים לאוויר, מזון, משקה או שינה.

אם ארורה\אב ארור
אל מת ענק, תוהו רשע
דירוג שריון 14
נקודות פגיעה 297 (22ק12 + 154)
מהירות 6 מ' (30 רגל)
כח 22 (6+) זריזות 19 (4+) חוסן 24 (7+) תבונה 6 (2-) חכמה 9 (1-) כריזמה 8 (2-)
הצלות חוסן 13+
עמידויות לנזק נזק חותך, מוחץ ודוקר ממקור לא קסום
חסינויות לנזק נקרוטי, רעל
רגישות לנזק קורן
חסינות להשפעות תשישות, שיתוק, התאבנות, אחיזה
מיומנויות התגנבות 10+
חושים תפיסה פסיבית 9
דירוג אתגר 20 (25,000 נק"ן)

רגישות לאור. היצור סובל מחיסרון בעת שהוא נמצא בתחומי אור בהיר. באור שמש אמיתי הוא סופג 1 נזק בסיבוב.
אשמה ואופל. יצורים אלה אפופים בהילה מייסרת. כל יצור בטווח 30 רגל (6 משבצות) בתחילת תורו חייב להצליח בהצלת חוכמה (ד"ק 15). יצור שנכשל בהצלה נעשה מופחד, והמהירות שלו יורדת ל-0, בעת שהוא מותקף בייסורי מצפון ורגשי אשם עצומים בשל מעשיו בעבר. יצור טהור לבב לחלוטין חסין להשפעה זו, ויצור שעבר טקס כפרה באמצעות לחש טקס (Ceremony) או בדרך דומה זוכה ליתרון בגלגול.
רגישות לבכי. אבות ואימהות ארורים מכונים כך משום שהם רגישים לקול בכי, במיוחד בכי שדומה לבכי של תינוק. חקיין מיומן יכול להטעות את היצור באמצעות גלגול הופעה או הונאה מוצלח (ד"ק 15). על היצור להצליח בהצלת חוכמה (ד"ק 13) או שהוא נעשה מפוחד. היצור לא מסוגל להתקרב למקור הבכי, אבל אם הוא נמצא בסמוך לו הוא תוקף בחימה. כל התקפה גורמת נזק וגם מייסרת את הקורבן ברגשי אשם מהעבר. אם הוא מצליח בכי מאותו מקור לא משפיע עליו למשך 24 שעות.
סולידריות משפחתית. כל מי שנמצא באיזור וסופג נזק מכל מקור שהוא מציל חוכמה (ד"ק 15) או נעשה מקולל למשך דקה אחת. הקללה גורמת לכך שבכל פעם שהיצור המקולל נפגע, כל מי שחולק איתו קרבת דם עלול להפגע ביחד איתו. לעיתים מי שהצליח בהצלה חסין להשפעה למשך 24 שעות. אם ההתקפה פגעה וגרמה נזק למטרה, כל מי שחולק קרבת דם כלשהי עם היצור המקולל (השתייכות לאותו גזע מספיקה. חצאי אלפים נחשבים קרובים לבני אדם ולאלפים) ונמצא במרחק 90 משבצות חייב להצליח בהצלת חוכמה (ד"ק 12) או לספוג 7 (2ק6) נקודות נזק נקרוטי בעצמו ולהיות משותק עד תחילת תורו. אם היצור המושפע הוא קרוב מדרגה ראשונה של היצור שנפגע מהתקפת הזרוע (ילד, אח או הורה), הוא סובל מחיסרון לגלגול. יצורים שסופגים נזק ביחד עם היצור המקולל מודעים לכך שמישהו שקשור אליהם נפגע וחשים את הכיוון הכללי.
פעולות

ליטוף בוגדני.
התקפת נשק קפא"פ: 12+ להתקפה, הישג 3 מ' (2 משבצות), מטרה אחת. פגיעה: 28 (5ק8 +6) נזק נקרוטי.
 
הבעיה היחידה שלי באמת היא עם "טהור לבב", אני לא חושב שלהגדרות עמומות כאלה יש מקום בסטאטבלוק של מפלצת, אם כי בהחלט יכול לבוא כפס צד בתיאור שלה.
מעבר לזה, רעיון נהדר, בהחלט מצליח לשמור על הרוח של האלמוות (סטאגאדיש) ובאותו זמן לחדש.
 
הוא נראה כמו מפלצת שבנויה להיות היתקלות בפני עצמה, אבל היא לא בהכרח בנויה בהתאם, בשני מובנים - ראשית ההתקפה שלה היא בודדת, ולכן היא לא מאיימת על חבורה שלמה
שנית, אין לה יכולות הגנתיות בפני פעולות של החבורה שמורידות לה תוספים/ מגבילות אותה.

מבחינת פלאף, הייתי שוקל להוסיף משהו מכאני יותר עוצמתי שמייצג את הקללה. אולי היא נהנית מתוספים מסויימים כשהיא בקשר עין עם המטרה שלה?
או דבר אחר שמייצג את הציד, למשל שהיא תוקפת רק את היצור שגרם לה להיות מזומנת אם היא מסוגלת.
מה קורה לה כשהיא הורגת את המטרה שלה?
 
נשמע ממש מגניב.
איך הם נוצרים? מה מניע אותם לתקוף יצורים? איך עוצרים אותם? הם בעלי ממשות או שקופים למחצה או כל דבר כזה? לאל מת כזה הייתי נותן קרן פחד. זה ממש יוסיף. וזה נשמע הגיוני- מי לא יפחד כשרוח מתקרבת אליו ומנסה לגעת בו? אני הייתי מפחד. אז אם זה היה כוח של ההורה הארור, זה היה יותר מעניין. אם למשל הוא היה יכול להקפיא אויבים מרוב פחד, ואז הוא יכול להרוג אותם יותר בקלות.
ושאלה אחת אחרונה- למה קוראים הם ככה?
 
חזרה
Top