• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים [דו"נ 46][PF1] כתרו של היארל הראשון (עתק מינורי)

לפני פצע העולם, אימפריית הברברים סאקורת'יס עמדה, אך עוד לפניה, לפי הסיפורים העתיקים של ענקי הטייגה, הענקים שלטו באזור הזה. שבט עול הקרחונים מעביר מדור לדור את הסיפור כיצד הרוח של אבותיהם עדיין זועמת, כאשר מנהיג השבט נושא עליו את הקעקועים המקודשים המספרים על הסיפור. כיצד הברברים הקלידים חיסלו את חיות הטוטם, כיצד הם חיסלו את הענקים ועדריהם והבריחו אותם. במשך שנים ארוכות, שבט עול הקרחונים שכן על הגבולות של סאקורת'יס, נאבק בבני האדם בניסיון להשיג שליטה חזרה על השטחים של האימפריה הברברית שהם החשיבו כמקודשים. כתרו של היארל הראשון של שבט עול הענקים נישא על ראשו של כול אחד מהיארלים שעקבו אחריו, מסמן את המקור ממנו השבט הגיע, שכן הכתר נוצר עוד בתקופה שהשבט שכן במושבו המקורי.

כאשר פצע העולם נפתח, הברברים הקלידים שהיו קרובים לשבט עול הקרחונים היו בנקודה הגרועה ביותר שהם יכלו. בין הפטיש לסדן, הענקים ראו בפצע העולם (שאת מהותו הם עדיין לא הבינו) הזדמנות לקבל בחזרה את הכוח של השבט שלהם. הענקים הסתערו, חיסלו כפר אחר כפר, אבל גילו שאפילו העוצמה שלהם נופלת כנגד העוצמה של השדים. כאשר מיסיונרים של שר השדים קוסטצ'י הגיעו על מנת לדרוש מהענקים לכרוע ברך ולסגוד לעוצמתו. המנהיג הקודם של השבט נהרג כנגד הענקים השדיים של קוסטצ'י כאשר הוא התנגד לכוחם, וכאשר ת'נאמור זקן-לבן עלה לשלטון, הוא הבין שכנגד האנשים החדשים שהשתלטו על האדמות המקודשות שלהם יש להשתמש בדרכים חדשות להילחם.

במשך שנים הוא טיהר את השבט שלו מכול החטאים שלו, יודע בזכות הידע של רוחות אבותיו כי שדים הם יצירי החטא וכי הנפשות הטהורות הן אלו שיכולות לפגוע בהם בצורה הטובה ביותר. הוא השתמש בכוח שלו על מנת להכניע את כול הרשעים של השבט ולימד אותם להילחם על מנת להגן אחד על השני ולמען האמונה שיש להחזיר את הסדר לעולם- בגירוש השדים ובהגנה על המקום שבעבר הם קראו לו בית. זה לקח שנים ארוכות, אבל היארל ת'אנמור הצליח במשימתו.

כיום, שבט עול הקרחונים נאבק בקצה פצע העולם בענקים של קוסטצ'י וביצורים השדיים. הם חיים על הגבול שבין אבני המשמר המפרידות בין מנדב לשאר פצע העולם. כול מפגש ביניהם לבין הצלבנים הסתיים בקרב בעקבות הדעות הקדומות של בני האדם על ענקי הטייגה. במידה וצלבן מקודש יגלה את האמת על הענקים הללו, ייתכן והשבט יוכל להיות בן ברית חשוב בכיבוש מחדש של פצע העולם.

כתרו של היארל הראשון (עתק משני)
הילה הקסמה עוצמתית; דרגת מטיל 16.
מיקום ראש; משקל 2 ק"ג.
תיאור: הכתר של היארל הראשון הוא כתר ענקי העשוי מעץ עתיק שלא מתיישן. הוא נחתך בצורה מסודרת לעיצוב יפייפה של ענפים מתחברים המעניק לראשו של החובש שילוב בין מראה של עץ עתיק לקרני אייל אדיר.
רקע: סיפורו של הכתר של היארל הראשון מסובך ממה שענקי הטייגה יודעים. כהתחלה, ענקי הטייגה לא היו השליטים של האדמה לפני אלפי שנים, הם היו משרתים לענקים האמתיים ששלטו במקום, ענקי הכפור (למרות כוחם הנמוך יותר, באותם הימים הם היו רבים יותר). ענק כפור היה היארל הראשון, שהכין את כתרו מיער האבנים העתיק (כיום, פרא האבן)- המקום בו האמונה הירוקה התחילה את דרכה.
מכאניקה: כתרו של היארל הראשון מתאים את עצמו ליצורים בסדר גודל גדול ומעלה. הוא מתפקד ככתר הכיבוש, אך בנוסף לכוחותיו הרגילים יש לו את הכוחות הבאים:
- הלובש של כתרו של היארל הראשון יכול, פעם ביום, להשתמש בידע של היארלים הקודמים שחבשו את הכתר. כפעולה חופשית, הוא יכול לבחור לגלגל בדיקת ידע אחת פעמיים ולבחור בתוצאה הגבוהה יותר. עליו להשתמש בכוח זה לפני הגלגול.
- הכתר מעניק ללובש שלו חסינות לקור.
- אם לחובש הכתר יש את היכולת הטלת אבנים, הוא יכול להטיל את האבנים למרחק נוסף של 50 פיט.
- אם החובש של הכתר הינו ענק כפור, הכתר מבטל את פגיעותו לאש ובנוסף חסינות להשפעות על התודעה המבוססות על פחד. הוא מעניק תוסף 2+ להצלות כנגד פחד לכול אחד מהנאמנים או המלווים שלו.
הריסה
כתרו של היארל הראשון יכול להיהרס רק עם כול היער של העץ העתיק ממנו הוא נוצר יהרס והעצים בו ימותו, ואז הכתר יילקח אל היער ויוכה בפטיש. הדרך הזו קלה בהרבה משהיא הייתה לפני שנים, שכן יער האבנים נהרס והפך ליער של אבן מתה וקרה כאשר הדרואידים העתיקים של האמונה הירוקה המיתו את עצמם בהגנה על אמונתם והפכו לסיבראה האפלים המהלכים כעת ביער, רק אם מישהו יצליח להיכנס עמוק מספיק אל תוך היער בימינו, הוא יכול להרוס את כתרו של היארל הראשון בקלות.
כוחו של העץ האחרון
הכתר של היארל הראשון הוא גם העץ האחרון שנותר מיער האבנים העתיק, היער בו התחילה האמונה הירוקה. בתוך האמת הזו, יש כוח רב. לו הדרואידים של האמונה הירוקה היו יודעים על קיומו של העתק, ייתכן שהם היו מנסים לשחזר דרכו את היער העתיק, או אולי אפילו היו רואים בו בתור הזרע על מנת להחזיר את הכוח העתיק של היער האבוד אל העולם. המשימה, אפשרית או לא, דורשת עזרה מן המאמינים של האמונה הירוקה המפוזרים ברחבי העולם- אולי אפילו סודות שנשמרים בידי כמה מן המסדרים שישתלבו ביחד לדרך לשחרר את הפוטנציאל של העתק. ייתכן שחלק מהידע הזה גם שמור בפרא האבן, יער האבנים ההרוס, ויש לקחת אותו מן הידיים המתות של הסיבראה האפלים השולטים ביער- רוחותיהם של הדרואידים העתיקים שהקריבו את חייהם בטקס נורא על מנת לשמור על היער לעד.
לו יובא העתק לפוטנציאל האמתי שלו, ייתכן שאפילו הטומאה של פצע העולם לא תוכל לעצור את כוחו החדש.
 
עריכה אחרונה:
נחמד מאוד! אהבתי את הקישור ללור של גולאריון. אבל קצת קשה לי להבין מה הנקודה של הכתר בתור עתק, הרי אין לו הרבה שימוש עבור הד"ש הממוצע, הוא יכול לשחק בעיקר תפקיד בעלילת הקמפיין אבל גם כאן קצת קשה לי לראות איך אפשר לשלב אותו
 
אני מסכים עם טראבלר. נראה שהשימוש העיקרי של הכתר במערכה, הוא להשיג אותו ולהחזיר אותו לשבט ענקי הכפור הטובים כדי לגייס אותם למאבק בכוחות הרשע. היכולות שהוא נותן מעניינות פחות, כי הוא ממילא רלוונטי רק על ראשם של ענקים.
 
מגניב מאוד!עלילה נחמדה ביותר.מה הקשר בין היכולות שהכתר נותן לבין הסיפור שלו? ולמרות שאני מסכים עם המפקד,בכול זאת,אתם מוכרחים להסכים איתי שיש חשיבות ליכולות של הכתר.
 
מאוד אהבתי את הסיפור, ולמרות שאני מסכים עם המפקד בנוגע לרעיון של הכתר ועם טרוולר ונרוביאן בנוגע לזה שהיכולת שלו הן של חפצ''ק רגיל ולא כל כך יקר.
אבל החלק הנחמד הוא שאפשר לרמות את הכתר בקלות כך שיעלה על ראשם של הד''שים - לחש נפוץ מדרג 1 יעשה את העבודה. מעניין אותי מה יקרה אם הם הענקים יגלו את הכתר על ראש של אדם תחת השפעת הלחש הגדלת אדם או על ראשו של אשף ששינה את צורתו לענק כפור.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
לפעמים חפצי קסם גם מקדמים את העלילה ותורמים לאווירה של עולם המשחק - גם אם הדמויות לא יכולות או צריכות להשתמש בהם.
ברור, אבל במקרה כזה פחות חשוב לנו שהכתר מגדיל את טווח הטלת הסלעים של יצורים עם היכולת המיוחדת להטיל סלעים כמו ענק.
 
במהלך הכתיבה, העתק היה לי משני לשבט הענקים, שלמען האמת הוא רעיון ישן שהיה לי והתכוונתי להשתמש בו בקמפיין יחיד בגולאריון שהסתיים הרבה יותר מידי מהר. אבל הוספתי כעת בעריכה דרך להפוך את העתק למרכז עלילה שעוסקת בשיקום היער העוצמתי ממנו העתק נוצר. ככה לעתק יכול להיות שימוש בקמפיין יותר נורמלי, גם מכאנית.

בנוגע לכך שהוא חלש, שיניתי את העתק טיפה כך שהוא יעניק חסינות לקור לכול מי שילבש אותו.
 
חזרה
Top