• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים [דו"נ 46; מו"ד 5] ענק ארגמן

במו"ד לדורותיה העוג המגי אמור להיות מבוסס על שד יפני שנקרא "אוני". מצד שני, הוא די שונה מהעיצובים של האוני שראיתי בכמה מקומות בהם הוא מוצג בתור ענק שמן ואדום עם קרניים ושיניים בולטות, שלובש תחתוני עור ומחזיק אלת ברזל ממוסמרת וענקית. מכיוון שאני לא מבין גדול בתרבות היפנית, החלטתי לקחת את העיצוב הזה ולתת לו גרסא משלי לענק רע, אכזרי ומעניש - ענק הארגמן (השם "ענק אדום" נפסל כי זה יותר מידי מבלבל עם סוג של כוכב).

oni w tetsubo.jpg

ענק ארגמן

מסע בארצות השממה הוא עניין מסוכן, ואחת הסכנות הרבות שבדרך, הם ענקי הארגמן. דמויי-אדם אימתניים אלו, המיתמרים לגובה של למעלה מארבעה מטרים, נהנים למחוץ סוחרים והרפתקנים באלות ממוסמרות ועצומות ולאכול את בשרם. גם מי שמצליח להימלט בחיים ממפגש עם ענקי הארגמן, סובל מהשפעות שליליות שונות ומשונות - מסתבר שמלבד כוחם הפיזי הרב, ענקים אלו גם מפיצים מחלות ומזל רע.

האגדה מספרת, שענקי הארגמן נוצרו כאשר חבורת גיבורים הביסה את השד ז'אמליל - קרב אפי ששרף עצים ותלש אותם משרשיהם, ייבש נחלים ושיטח גבעות - והפך את ארצות השממה לשממה שהן היום. הגיבורים שילמו בחייהם, אבל גופתו העצומה של ז'אמליל נותרה מוטלת על פני המישור החרוך. מרקיבה ומצחינה בשמש. ואז, מצא אותה שבט של ענקי גבעות, שהקרב הרס את הגבעות החביבות עליהם.

הענקים רפי-השכל גילו עניין רב בפגרו של ז'אמליל. הם התעללו בגוויה שהייתה כבירה אף מהם, תלשו ממנה חלקים ושיחקו איתם מסירות, משיכת-חבל וכדורגל, אכלו מהגופה נתחים וביצעו בה כל מיני מעשים מגונים אחרים. אבל שדים מתים מקוללים שבעתיים מאלו החיים, ומהר מאוד הענקים החלו להתפתל בכאבים ולהתעוות. חלקם מתו, נחנקו בקיא של עצמם, אבל האחרים השתנו לצורה מבעיתה המזכירה את צלמו המתועב של ז'אמליל. עורם קיבל גוון של ארגמן עמוק, קרנים גרמיות בקעו ממצחם וניבים חדים מפיהם. קללת הדם של ז'אמליל גם העניקה לענקים עורמה וחדות מחשבה שלא היו להם קודם, ואיתה גם כוחות מוזרים. מאז, ענקי הארגמן הללו שיגשגו בארצות השממה, וכיום הם מגיחים מהן מידי פעם כדי להעניש את ארצות התרבות, ששכחו את ז'אמליל זה מכבר.

ענק ארגמן
ענק עצום, תוהו מרושע
דרג"ש: 15 (שריון טבעי)
נק"פ: 138 (12ק12 + 60)
מהירות: 40 רגל

תכונות: כוח 23 (6+), זריזות 10 (0+), כושר 20 (5+), תבונה 10 (0+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 9 (1-)
גלגולי הצלה: כושר 8+, חוכמה 4+
עמידות (חצי נזק): חום וקור
מיומנויות: הבחנה 4+, איום 2+
חושים: הבחנה פסיבית 14
שפות: שילוב דוחה במיוחד של ענקית ושפת הגהינום
אתגר: 8 (3900 נק"נ)

קללות:
בכוח זדונו של ז'אמליל, מסוגלים ענקי הארגמן להטיל כרצונם מספר קללות על אויביהם, כלהלן:

מארת ז'אמליל: כפעולת בונוס, ענק הארגמן יכול לגרום ליריב בו הוא פגע וגרם לו לנזק להיאלץ לבצע גלגול הצלה כריזמה בד"ק 12 או לסבול מרוחו הזדונית של ז'אמליל. כל פעם שקורבן הקללה ינסה לנוח, הוא יתחיל להזות כי הוא עובר את אותה התעללות שעברה גוויתו של השד מידי הענקים. קורבן הקללה לא נהנה משום השפעה של מנוחה ארוכה או קצרה, עד שלא יוטל עליו לחש הסרת קללה או קסם דומה.

שחין מטונף: כפעולת בונוס, ענק הארגמן יכול לגרום ליריב בו הוא פגע וגרם לו לנזק להיאלץ לבצע גלגול הצלה כושר בד"ק 12 או להידבק במחלת שחין מקוללת שתגרום לגופו של הקורבן להתכסות בשלפוחיות ופצעונים מגעילים. כל עוד הוא מושפע מהמחלה הקורבן לא יכול לחדש נקודות פגיעה אלא באמצעים קסומים. כל 24 שעות על קורבן המחלה להצליח בגלגול הצלה נוסף או לאבד 3 (1ק6) נקודות פגיעה המופחתות ממספר נקודות הפגיעה המירבי שלו. את המחלה ניתן לרפא באמצעות לחש שיקום פחות או קסם דומה.

ביש גדא: כפעולת בונוס ענק הארגמן יכול לגרום ליריב בו הוא פגע וגרם לו לנזק להיאלץ לבצע גלגול הצלה חוכמה בד"ק 12 או לסבול מחיסרון לכל גלגולי ההצלה שלו עד לזריחה הבאה.


פעולות:
ריבוי התקפות: ענק הארגמן מתקיף פעמים בתורו בקפא"פ באמצעות אלתו הממוסמרת.
אלה ממוסמרת (קנבו/טטסובו): התקפת קפא"פ 9+ לפגיעה, הישג, נזק 25 (3ק12 + 6) מוחץ. בנוסף, מטרת ההתקפה עשויה להיות מושפעת מאחת מקללות הענק.
 
מגניב! אישית היצור נשמע יותר כמו ה''שוטר של השטן'' שמעניש את בני האדם על חטאיהם. אני מדמיין איך אפשר לשלוח זה על כוהן או פלדין שלא עמד בשבועותיו...
 
מגניב מאוד, אהבתי את הרעיום
אני מרגיש שיש בעיה קטנה עם "מארת ז'אמליל": בהנחה שהכוהן של החבורה לא הכין בלילה שעבר הסרת קללה ואין לו מגילה/ שרביט של הסרת קללה (לא נשמע כמו מצב בלתי סביר). אז זה אומר שעכשיו "מארת ז'אמליל" הוא סוג של save or die לכוהן- שלא יכול להכין הסרת קללה (כי הוא לא ישן בלילה) ופשוט ימות תוך שישה לילות מהתשה.
נוסף לכך- האם מישהו יכול לחלות בשחין מטונף פעמיים? (ולקחת 2ק6 כל 24 שעות)
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
ואם לחבורה אין כהן? החיים לא תמיד הוגנים.
זה... די מניאקי. ואני אומר את זה כמנחה אכזרי למדי. אבל מקסימום אם אין כוהן אפשר פשוט לא להפעיל את הלחש או להמציא חלופה יותר הוגנת.
 
מיועד למי שלא מכיר את המפקד:
לכל אחד יש אנשים שהוא לא רוצה לשחק איתם מו"ד. האנשים שהמפקד לא רוצה לשחק איתם נקראים מנצ'קינים, והוא לפעמים יוצר חומר שהמטרה שלו היא לגרום להם לעזוב את הקבוצה שלו במהירות האפשרית. הקללה הזו למשל היא אחד הדברים האכזריים, למרות שאני חושב שאולי יש דרך להיפטר ממנה.
למעשה, המפקד, אני חושב שעם הקללה הזו הגזמת כבר - זה יותר מדי מרושע לדעתי. מצד שני הענקים האלה צריכים להצדיק את הד"א המפלצתי שלהם איכשהו, אז אני לא ממש בטוח...
 
Ferenheit אמר/ה:
גם הציור שלך?

לא, מצאתי אותו בגוגל והוא היה הכי דומה לאיור שזכרתי של האוני היפני המקורי.

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
זה... די מניאקי.

אין לו משהו שאין למפלצות אחרות. מחלה עם השפעה דומה אפשר לחטוף גם מעכברוש ענקי, והקללה שמונעת התרעננות במנוחה די זהה לזו שאפשר לחטוף מהתקפות של הרקשאסה, רק שאצל רקשאסה אין גלגול הצלה. פה יש לך סיכוי סביר להינצל מההשפעות (תיקנתי את הד"ק ל-12 שזה 8+תוסף מיומנות+תוסף חוכמה של הענק), ואם כן יש לך כהן זמין עם הלחשים הנכונים הן גם נעלמות בהינף-לחש.

הענק יכול להיות קטלני מאוד למי שפשוט רץ לשממה ומתנגש בו, אבל אם הדמויות אוספות מודיעין לפני מסע בשממה בה חיים ענקי הארגמן, שה"מ סביר יכול לספק להן רמזים על הסכנות שמחכות להן. כל סיבוך גם יכול להיות פתח להרפתקה חדשה, למשל כשחבורת ההרפתקנים במרדף נגד הזמן למצוא מישהו שירפא אותן מהקללות.
 
חזרה
Top