אז מי שעקב אחרי התמונות יודע כי בכנס UKGE פאיזו הציגו לראווה את הספרים של פאת'פיינדר 2, יצא לי לשבת בדוכן שלהם רבע שעה, וגם לדבר על השיטה עם ג'ייסון בולהמן ואריק מונה - היה בהחלט מרתק. נראה גם ששיפרו / שינו הרבה דברים מאז הפלייטסט - בהחלט יש מה להתרגש לקראת אוגוסט (ג'נקון השקה אמריקאית, דרקוניקון השקה ישראלית ).
אז הנה הרשמים שלי מהשיטה ומהספרים בצורה מעורבבת לגמרי:
- ראשית, הספרים הם בעלי עיצוב מהמם, אני יודע ש [mention]the Nerubian[/mention] העביר על אומנות הכריכה, אבל כשמחזיקים אותם ביד הם נראים מגניב. מעבר לכך, ספר החוקים הוא פשוט עצום פיזית! חלק מהגודל הזה מגיע גם כי הם בחרו לא להעמיס טקסט באופן מטורף כמו ב 3.5/פאת'פיינדר. לדוגמא עבור כל מקצוע העמוד הראשון מתאר את המקצוע ואיך בונים דמות במקצוע הזה, מה שמקל על השחקנים.
- כל הספר והשיטה בנויים מאוד "לוגי" כלומר קל להבין מה עובד עם מה, מתי מקבלים עוד כשרון וכך הלאה.
- תוכן העניינים של הספר הוא בגדול +400 עמודים ראשונים תוכן לשחקן, ועוד 200 עמודים תוכן למנחה. יש פרק שלם על גולאריון בספר, משהו כמו 40 עמודים, פרק על מורשות(משהו כמו 4 עמודים לכל גזע), רקעים, מקצועות (13 מקצועות אם אני זוכר נכון), לחשים זה הפרק הגדול של הספר עם 120 עמודים וכמובן שיש גם פרק ציוד, למנחה, איך לשחק את המשחק, אוצרות וכך הלאה. אין הרפתקה ואין מפלצות בספר. כשמחזיקים את הספר זה באמת מפלצת, למרות ששוב, זה לא "עמוס" כל-כך בטקסט בכל עמוד כמו פעם.
- הגזעים (מורשות), פעם ראשונה במבוכים ודרקונים אחרי שנים רבות שדיברו על זה, מגיעים עם כשרונות מורשת שמקבלים כל 4 דרגות. יש כשרונות מתקדמים יותר שאפשר לבחור בדרגות גבוהות יותר. לכל מורשת יש משהו כמו 8-10 כשרונות.
- במקצועות - אין יותר את הערבוביה של Prestige class/Archtypes וכיו"ב, היה לי גם שיחה מעניינת בנושא עם ג'ייסון שגם אמר שהם פשוט נתקעו עם מטען עודף של 3.5. גם המקצועות בנויים על כשרונות של מקצוע, שגם מחולקים לדרגות - לזכרוני משהו כמו שלוש כשרונות לבחור אחד כל 2-3 דרגות.
- אם מדברים על כשרונות, לפי מה שראיתי רוב הכשרונות (יש בערך 150 אאז"נ) עושים משהו ולא רק נותנים תוסף 1+ לאיזו בדיקה/התקפה/כיו"ב. רוב הכשרונות בספר הבסיס הם בדרגה 1, רק חלק קטן בדרגות גבוהות יותר.
- הלחשים מסודרים בהרבה, חסל התקופה שבה שיש לחש שלדרואיד הוא דרג 2, לכוהן דרג 3, ולאשף דרג 4. כעת דרגות הלחשים הן קבועות וזה נקבע לפי המסורות שלכם. תוספת נוספת שאני לא בטוח לגביה, היא שבאינדקס הלחשים.
- ספר המפלצות מכיל אומנות משופרת בהרבה לעומת פאת'פיינדר 1 (לא חוכמה גדולה, פאיזו למדו המון מאז), כשהשיפור האדיר והענקי מגיע בסטאטבלוקים - כמו שכבר נאמר קודם, מפלצות היום בנויות במכאניקה משלהן, קרי כמו מה' 4 ו-5 ולא כמו 3.5/פאת'פיינדר 1. אז הם הרבה יותר קומפקטיים ומכילים את כל המידע שצריך - לא בדקתי אם הם מכילים תיאורי לחשים, אבל כן בדיוק איך עובדות כל היכולות. אני ממש מקווה שזה אומר שבהרפתקאות שלהם נראה סטאטבלוקים ולא רק שם מפלצת והפניה לעמוד בספר אחר (כמו שבהרפתקאות שאני כתבתי, מגילות העוצמה/אלופי האור, יש סטאטבלוק שמכיל כל מה שצריך כדי להריץ).
בסך הכל, מבחינת התוכן והקריאה שלו, הרושם שלי מאוד חיובי מהמהדורה, לצערי מבחינת משחקי ההדגמה שהם הריצו, זה עדיין לא היה לפי החוקים הסופיים להבנתי אז לא הצטרפתי אליהם.
ולקינוח, ראיון של אריק מונה וג'ייסון:
אז הנה הרשמים שלי מהשיטה ומהספרים בצורה מעורבבת לגמרי:
- ראשית, הספרים הם בעלי עיצוב מהמם, אני יודע ש [mention]the Nerubian[/mention] העביר על אומנות הכריכה, אבל כשמחזיקים אותם ביד הם נראים מגניב. מעבר לכך, ספר החוקים הוא פשוט עצום פיזית! חלק מהגודל הזה מגיע גם כי הם בחרו לא להעמיס טקסט באופן מטורף כמו ב 3.5/פאת'פיינדר. לדוגמא עבור כל מקצוע העמוד הראשון מתאר את המקצוע ואיך בונים דמות במקצוע הזה, מה שמקל על השחקנים.
- כל הספר והשיטה בנויים מאוד "לוגי" כלומר קל להבין מה עובד עם מה, מתי מקבלים עוד כשרון וכך הלאה.
- תוכן העניינים של הספר הוא בגדול +400 עמודים ראשונים תוכן לשחקן, ועוד 200 עמודים תוכן למנחה. יש פרק שלם על גולאריון בספר, משהו כמו 40 עמודים, פרק על מורשות(משהו כמו 4 עמודים לכל גזע), רקעים, מקצועות (13 מקצועות אם אני זוכר נכון), לחשים זה הפרק הגדול של הספר עם 120 עמודים וכמובן שיש גם פרק ציוד, למנחה, איך לשחק את המשחק, אוצרות וכך הלאה. אין הרפתקה ואין מפלצות בספר. כשמחזיקים את הספר זה באמת מפלצת, למרות ששוב, זה לא "עמוס" כל-כך בטקסט בכל עמוד כמו פעם.
- הגזעים (מורשות), פעם ראשונה במבוכים ודרקונים אחרי שנים רבות שדיברו על זה, מגיעים עם כשרונות מורשת שמקבלים כל 4 דרגות. יש כשרונות מתקדמים יותר שאפשר לבחור בדרגות גבוהות יותר. לכל מורשת יש משהו כמו 8-10 כשרונות.
- במקצועות - אין יותר את הערבוביה של Prestige class/Archtypes וכיו"ב, היה לי גם שיחה מעניינת בנושא עם ג'ייסון שגם אמר שהם פשוט נתקעו עם מטען עודף של 3.5. גם המקצועות בנויים על כשרונות של מקצוע, שגם מחולקים לדרגות - לזכרוני משהו כמו שלוש כשרונות לבחור אחד כל 2-3 דרגות.
- אם מדברים על כשרונות, לפי מה שראיתי רוב הכשרונות (יש בערך 150 אאז"נ) עושים משהו ולא רק נותנים תוסף 1+ לאיזו בדיקה/התקפה/כיו"ב. רוב הכשרונות בספר הבסיס הם בדרגה 1, רק חלק קטן בדרגות גבוהות יותר.
- הלחשים מסודרים בהרבה, חסל התקופה שבה שיש לחש שלדרואיד הוא דרג 2, לכוהן דרג 3, ולאשף דרג 4. כעת דרגות הלחשים הן קבועות וזה נקבע לפי המסורות שלכם. תוספת נוספת שאני לא בטוח לגביה, היא שבאינדקס הלחשים.
- ספר המפלצות מכיל אומנות משופרת בהרבה לעומת פאת'פיינדר 1 (לא חוכמה גדולה, פאיזו למדו המון מאז), כשהשיפור האדיר והענקי מגיע בסטאטבלוקים - כמו שכבר נאמר קודם, מפלצות היום בנויות במכאניקה משלהן, קרי כמו מה' 4 ו-5 ולא כמו 3.5/פאת'פיינדר 1. אז הם הרבה יותר קומפקטיים ומכילים את כל המידע שצריך - לא בדקתי אם הם מכילים תיאורי לחשים, אבל כן בדיוק איך עובדות כל היכולות. אני ממש מקווה שזה אומר שבהרפתקאות שלהם נראה סטאטבלוקים ולא רק שם מפלצת והפניה לעמוד בספר אחר (כמו שבהרפתקאות שאני כתבתי, מגילות העוצמה/אלופי האור, יש סטאטבלוק שמכיל כל מה שצריך כדי להריץ).
בסך הכל, מבחינת התוכן והקריאה שלו, הרושם שלי מאוד חיובי מהמהדורה, לצערי מבחינת משחקי ההדגמה שהם הריצו, זה עדיין לא היה לפי החוקים הסופיים להבנתי אז לא הצטרפתי אליהם.
ולקינוח, ראיון של אריק מונה וג'ייסון: