• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים [דו"נ 44][pf] השודד בעל הזרוע האחת

רובין ג'ונסון נולד לפני 50 שנה, ילד בן אנוש יתום, הוא אומץ על ידי הטכנומג הגדול זרזוקט. שהיה ידוע בעובדה שלכל משרתיו היו שתלים טכנומאגיים כאלה ואחרים, אבל לרובין הוא לא יצר שום שתל- הוא ריחם עליו בגלל הכאב שנגרם מהשתל. אבל כשרובין התבגר הוא נגרר למשחקי הימורים, והפסיד הרבה כסף לאביו המאמץ. הקש ששבר את גב הגמל היה בגיל 19, רובין חזר ללא ידו אחרי שהפסיד אותה במשחק הימורים- והתחנן לאביו שיתקין לו שתל. זרזוקט זעם על חוסר האחריות, והחליט ללמד את בנו לקח. בניתוח מאוד מורכב וכואב, החליף את רוב החזה של בנו במכונת הימורים מכאנית ואת ידו בידית מתכת כבדה שמפעילה את המכונה- והפך אותו למכונת הימורים אנושית. רובין, אחרי שגילה מה עשה לו אביו ברח מבית אביו אל מתחם ההימורים שבו הימר. שם גילה שיכול לשדוד את חבריו בעזרת חבטת הברזל שלו, ושדד מהם את כספם- ובדרך כלל גם את בגדיהם אל תוך כיס בין ממדי קטן. כיום "השודד בעל הזרוע האחת", הכינוי שנתנו לו אנשיו. מנהל אימפריית פשע קטנה, בתור אדם שלא כדאי לעשות איתו עסקים (אם אתה תרצה לשמור את המכנסיים שלך)
נתונים
השודד בעל הזרוע האחת
ד"א 5 1600 נק"נ
דמוי אדם בינוני ת"נ (כמה צעדים לכיוון ת"ר)
יוזמה 3+ חושים הבחנה 1+
הגנות
דרג"ש 16 מגע 13 נטוע 13 (3+ זרז, 3+ שריון עור מחוזק)
נק"פ 40
קשיחות 2+ תגובה 7+, רתיעה רצון 1+
התקפות
מהירות 9מ'
קפא"פ סייף 6+ (1ק1+6), ידית מתכת 3+ (1ק1+8 וגם מכונת מזל) או סייף 8+ (1ק1+6) או ידית מתכת 5+ (1ק1+8 וגם מכונת מזל)
התקפות מיוחדות: ניצול חוב, התקפת פתע 2ק6+
נתונים
כוח 13 זרז 16 חסנ 12 תבנ 10 חכמ 12 כרז 7
מיומניות: זריזות ידיים 13+, התגנבות 9+, תרמית 5+, הבחנה 12+, זיהוי מניע 6+, הימלטות 7+, ידע (מקומי) 7+
תה"ב 3+ תת"ק 4+ מת"ק 17
אקולוגיה
סביבה עיר
ארגון פשיטה (יחיד + 3-5 אנשי קרבות דרגה 2), כנופיה (יחיד + 8-10 אנשי קרבות דרגה 2-4)
אוצר כפול

יכולות מיוחדות
מכונת מזל: אם השודד בעל הזרוע האחת פוגע במטרה עם ידית המתכת שלו, גלגל 1ק20
1: הדמות נמצאת בחוב ששווה לשווי של אחד החפצים הקסומים שלה (לבחירת המנחה), היא רשאית לוותר עליו מייד בשביל לבטל את החוב
2-4: הדמות נמצאת בחוב של 50 מ"ז, בנוסף היא מכורה להימורים- היא לא מוסיפה את מתאם הזריזות לדרג"ש כנגד ההתקפות של השודד עד לסוף תורה הבא
5-7: הדמות נמצאת בחוב של 100 מ"ז
8-10: הדמות נמצאת בחוב של 50 מ"ז והציוד שלה מוחרם- עד שהחוב של 50 מ"ז לא ישולם, אין לה שום ציוד חוץ מהנשק שהיא מחזיקה, הלבוש/ שריון שלה והארנק שלה.
11-13: הדמות נמצאת בחוב של 50 מ"ז והציוד שלה מוחרם- עד שהחוב של 50 מ"ז לא ישולם, היא מזועזת (2- לגלגולי התקפה, הצלות לבדיקות מיומנות)
14-16: הדמות מבטלת את כל החובות שלה אבל היא מכורה ל1ק4 תורות (מכורה- לא מוסיפה את מתאם הזריזות לדרג"ש כנגד ההתקפות של השודד)
15-19: הדמות מקבלת 150 מ"ז, היא יכולה מייד למחוק איתם חובות או לשמור אותם
20: הדמות מבטלת את כל החובות שלה, מקבלת 100 מ"ז ויכולה לתקוף מייד את השודד
ניצול חוב
אם השודד בעל הזרוע האחת פגע בדמות מסוימת, והכניס אותה לחוב. השודד יכול לבטל חלק מהחוב בתמורה לתוצאה אחרת. אם השודד מת בזמן שלדמות מסוימת יש חוב, הוא מתאפס. חוב ניתן לשלם בעזרת פעולת סיבוב מלא, הדמות משלמת כמות מ"ז לבחירתה- ונמחק מהחוב שלה את אותה כמות זהב
תוצאות במקום חוב
"אתה חייב לי טובה"
מוריד מהחוב 30 מ"ז, כפעולה חופשית השודד יכול להטיל את הלחש פקודה על בעל החוב, הוא יכול לבטל חוב של 50 מ"ז בשביל שללחש לא תהיה הצלה לביטול
"להמר על המכנסיים"
מוריד מהחוב X זהב, כפעולת תנועה השודד מוריד כמות לבחירתו של זהב מהחוב =X, ומוריד חפצים מהשמות באותו השווי
"על החיים ועל המוות"
מוריד מהחוב X זהב, כפעולה רגילה השודד מוריד כמות לבחירתו של זהב מהחוב=X, אם בעל החוב נמצא בטווח 18מ' הוא סופג נזק ששווה חצי מX או רבע מX אם המטרה הצליחה בהצלת קשיחות בד"ק 15
"אתה לא תברח לי"
מוריד מהחוב 50 זהב, כפעולת תנועה השודד מטיל את הלחש החזקת אדם על בעל החוב. הוא מוריד עוד 10 זהב על כל סיבוב שבו הלחש ממשיך
"תפסו את הגנב"
מוריד מהחוב 200 זהב, כפעולה רגילה כל בעלי הברית של השודד נעים את מהירותם הבסיסית לעבר בעל החוב, לא מעוררים התקפות מזדמנות ואם הם מגיעים אל בעל החוב, תוקפים אותו עם התקפת קפא"פ בסיסית.
על הזהב שנעלם
הזהב שנלקח על ידי השודד לא חוזר סתם ככה. כל הזהב והציוד הבזוז נמצא בכיס מימדי קטן. המפתח, גליל נחושת מעוטר ברונות, נמצא על גופו של השודד. המפתח יפתח דלת אל המימד, שמאובטח בקסם, אל מתים ויצירי כפיים. לשחקנים לא יהיה מאוד קשה להחזיר את הציוד שלהם, ואולי לפלח עוד משהו בדרך, אבל ככול שהחפצים יקרים וישנים יותר, האבטחה טובה יותר ומסוכנת יותר, הרבה מעבר לרמה של השחקנים
 
וזו אחת הסיבות שיש מדריך לשימוש המפלצת חלודה, מעבר לכך זו אחת הסיבות שלוחמים מנוסים סוכבים איתם נשקי עץ.

וגם קצת מבאס שמכונת המזל היא לא משהו שבאמת שווה לעשות בו משהו, הכי טוב זה שאתה תעבד בממוצע 30 מז במקום 80... זה קצת מוריד את האפקט של המזל.
אני ממליץ לך לוותר על אובדן הזהב ובמקום זה תעשה את מכונת המזל, תן יותר אופציות למה שיכול לצאת לך אבל תעשה את רובן גרועות ותיתן 2-3 אופציות טובות ואופציה אחת מעולה.
לחלופין אתה יכול לעשות שלא יורד לדמות זהב וישר יש לה חוב, כך שהיא יכולה לבחור בין להיות מושפעת מהלחש ובין לשלם.
אתה יכול גם לעשות שהוא יכול לדרוש חוב בשביל להחזיר נקודות פגיעה ואז הדמות צריכה לבחור בין לשלם ולהרוג אותו מהר לבין לנסות להרוג אותו בסכום מינימלי
 
kwint stormbelow אמר/ה:
אני חושב שעדיף להשתמש בנשקי אבן, הם יותר יעילים.
נשקי עץ הם דבר קיים, (מטות, נבוטים) נשקי אבן הם לא זמינים/נפוצים כמו מקלות הליכה. אבל זה דיון לעץ אחר
אני מקווה שזה ברור מה הרעיון של "השודד בעל הזרוע האחת"
 
זה נראה... מוזר.

כאילו, מכנית ופלאפית.

קשה לי להעריך עד כמה היכולות שלו חזקות, בגלל כמה שהן שונות מיכולות רגילות בגרסה הזו. מה שכן, זה נראה מסובך מדי בשביל השה"מ להתחיל לעקוב אחרי החוב של כולם.
חוץ מזה, זה נראה טיפה משונה. הוא מרביץ למישהו כדי להפוך אותו למכור? זו השפעה על המחשבה? אפשר להתגונן מפני זה עם לחשים שמגנים מפני זה? יצירי כפיים יכולים להיות מכורים? הם יכולים להיות בחוב? מה בנוגע לחיות? זה עובד עליהן? חוצנים? זומבים?

כאילו, הרעיון מגניב. אל תבין אותי לא נכון. אני חושב שהיה יותר מתאים לשים את זה במכונת מזל קסומה, כסוג של מלכודת. זה נשמע יותר הגיוני, וגם יוצר פחות בעיות.
 
ממש חמוד, מתאים לסטימפאנק.
לגבי הפלאף:
הוא פוגע באנשים עם ידית של מכונת הימורים ושואב את הכסף שלהם לחלל בין מימדי? נשמע מוזר, לא מובן איך זה אמור לעבוד. לדעתי היה עדיף לתת לו יכולות לא קרביות של מכונת הימורים, עם יכולת לרמות - הוא למד את סודות המכונה בצורה טובה ויודע לתפעל אותה. ואז הדמויות צריכות לעלות על זה או משהו.
לגבי הנתונים:
הוא נראה כמו יצור בד"א 4 לכל היותר לפי נק"פ, תוסף התקפה, נזק, והצלות.
לא מצוינות קב"פ.
איך התת"ק שלו כל כך נמוך? אמור להיות 7+
יכולות:
מכונת מזל - כאב ראש, וגם לאבד חפץ קסם ב1 טבעי או כמות כזאת של זהב זה מציר וגם לא מאוזן. הסיכוי הטוב לזכות בכסף מאזן את זה קצת, אבל לא מספיק.
גרגויל אמר/ה:
8-10: הדמות נמצאת בחוב של 50 מ"ז והציוד שלה מוחרם- עד שהחוב של 50 מ"ז לא ישולם, אין לה שום ציוד חוץ מהנשק שהיא מחזיקה, הלבוש/ שריון שלה והארנק שלה.
11-13: הדמות נמצאת בחוב של 50 מ"ז והציוד שלה מוחרם- עד שהחוב של 50 מ"ז לא ישולם, היא מזועזת (2- לגלגולי התקפה, הצלות לבדיקות מיומנות)
בשני המקרים הציוד שלה מוחרם? איך בכלל אפשר לשלם את החוב?
אתה חייב לי טובה - לחש כפעולה חופשית בלי זריקת הצלה? שבור.
להמר על המכנסיים - כאב ראש לחישוב. צריך להגדיר אילו חפצים ניתן לקחת ואילו חפצים לא.
על החיים ועל המוות - אם יוצא לי 1 ויש לי, נניח, שרביט של 750 מ"ז (חפץ לבחירת המנחה? לא עושים את זה - זה יכול לסרס את היכולת או לקחת אותה לרמות מטורפות) ואז אני משתמש ב"על החיים ועל המוות" ואז אני סופג לי 375 נזק, קשיחות ד"ק 15 לחצי. לא שחוב של 50 או 100 מ"ז זה לא דבר חזק.
אתה לא תברח לי - לחש כפעולת תנועה זה גם דבר חזק וגם דבר שלא ראיתי בשום מקום. לא נראה לי שזה אמור להיות אפשרי בכלל.
תפסו את הגנב - זה מיותר כשיש את על החיים ועל המוות.

השודד הזה יכול להתאים בתור בוס, אבל הוא עדיין צריך לעבור פישוט. כרגע הוא עינוי מכאני.

עריכה: שכחתי לציין שבגרסא הנוכחית השודד כמעט לא יכול לקחת כסף של ממש מהדמויות, וחבל, כי הנזק שלו נמוך ואם הוא היה מסוגל לגרום לנזק של איזה כמה 200 מ"ז זה היה מפצה על זה. זה לא חפץ קסום קבוע שמבאס לאבד.
 
חזרה
Top