• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 דרקונים ונתונים מפולת חמדנות (3.5) [דו"נ 44]

"מפולת חמדנות" הינו לחש שנוצר במטרה ללכוד גנבים. הוא נפוץ למדי בקרב אצילים שרוצים להגן על חדרי האוצר שלהם, וכן דרקונים שנהנים לצפות בגנבים נקברים תחת הדבר בו הם חושקים כל כך.


מפולת חמדנות
יצירה (בריאה)
דרגה: מכשף/אשף 4
הטלה: 1 שעה
רכיבים: ק, ת, ח
משך: עד לפריקה
מטרה: מטבע זהב יחיד
הצלה: זריזות לחצי
התנגדות לחשים: לא
מטיל הלחש מכשף מטבע כמטרת הלחש. לחש גילוי קסם יגלה שהמטבע קסום, ולחש ניתוח מקסם יגלה את סגולותיו. הפגת קסם, הסרת קללה והשפעות דומות יפרו את הקסם על המטבע. אם המטבע נוגע בעור חשוף או מוזז למרחק של יותר מ1.5 מ', הלחש נפרק והמלכודת מופעלת.
בעת שהלחש נפרק, מפולת של מטבעות (עותקים של המטבע המקורי) פוגעת בקוביה באורך 30 מ', כאשר המטבע משמש כמוקד הקוביה. כל יצור באיזור ההשפעה חוטף 1ק10/דרגת מטיל נזק מוחץ (מקסימום 10ק10). הצלת זריזות מצמצמת נזק בחצי. העותקים נעלמים כעבור 1ק4 דקות.
רכיב חומרי: אבקת זהב בשווי 100 מ"ז לפחות.
 
מסכים מאוד עם דארקי, נשמע רעיון ממש מהנה ללחש, ותמיד כיף לראות עוד תוכן מכאני פשוט אבל שמיש שאפשר להכניס לכול משחק בקלות, ח"ח :)

כהתחלה, אני מרגיש שהרקע והלחש עצמו לא לגמרי מסתדרים. במיוחד אם אתה לוקח את ההשראה מהארי פוטר. אם הלחש משמש כמלכודת, אני מאמין שהוא צריך לנסות לכלוא את האויב, או להאט אותו. אתה יכול ללכת לכיוון של היאבקות כמו לחש זרועות שחורות, או לחילופין Entangle, או פשוט האטה מסוימת. או, אם לא בא לך ללכת לכיוון הזה, הלחש כנראה צריך לסמן את הגנב בצורה מסוימת. אחרת, זה פשוט מלכודת שעושה נזק ולא באמת משרתת שום מטרה אחרת.

בנוסף, הנזק נראה לי די גבוה. ניסיתי להשוות ללחשים בדרגה הזו, ורובם עושים נזק בקוביות יותר נמוכות. אני מניח שכלחש מלכודת זה לא בעיה, אבל כמו שאמרתי לפני אני מאמין שהעובדה שזה רק לחש נזק זה פספוס. הייתי מוותר על חלק מהנזק בשביל השפעה, או לפחות מוריד ל-ק8 פשוט מזה שאני לא מוצא אף לחש אחר שעושה כול כך הרבה נזק.

הערה נוספת על הנזק היא העובדה שהמקסימום נזק מגיע ממש מהר אחרי שאתה משיג את הלחש. דמויות יקבלו את הלחש הזה בדרגה 7 (אשף) או 8 (מכשף) ותוך 2 או 3 דרגות הם יגיעו למקסימום הנזק עם הלחש. לדעתי כדאי לשנות את זה. או להעלות את המקסימום ל-12 או 15 קוביות, או לשנות במעט את איך שהנזק מחושב כדי שדמויות לא יגיעו למקסימום כזה מהר.

הערות נוספות קטנות: המטבע הוא המטרה של הלחש, ולכן הוא לא צריך להופיע גם כמוקד. כמו שבלחש Bless Water אין לך ברכיבים "מוקד- מים". וכאמור, המטבע הוא המטרה, לא ההשפעה.
הצלות זריזות זה מושג ממהדורה 5, ב-3.5 זה הצלות תגובה.
לא כתבת טווח ללחש, כאשר הטווח צריך להיות ככול הנראה מגע באמת.
זו כבר העדפה אישית שלי, אבל אני פחות אוהב לשים לחשים שהם "אינסופיים עד הפעלה". אני מעדיף לשים משך של "שנה או עד פריקה" או אפילו "שנה/דרגה עד פריקה" מאשר אינסופי.
לסיום, הייתי מוסיף את הלחש גם לכוהן. אני יכול לראות את הלחש הזה פשוט משמש כוהן שרוצה להגן על המקדש שלו מגנבים בדיוק באותה מידה (ואולי אף טיפה יותר) מאשף שרק רוצה להגן על האוצר האישי שלו.
 
עוג-לדעתי כן כדאי לתת אופציה של משך ''אינסופי'' ללחשים, ולו רק מהסיבה שגם למקדשים עתיקים מגיעות מלכודות קסומות, אבל זו יותר דעה אישית

נאב-יופי של לחש, אבל כמו שנאמר מעלי הייתי מציע להוסיף איזה דיבאף.

כמו כן, חשוב לציין שהעותקים הם חסרי ערך ממשי, אחרת בטוח יהיה איזה שחקן שימצא דרך לנצל את זה.
 
רעיון נחמד אבל לדעתי אתה צריך לתת משל של יום/דרגה או להגביל את מספר המפולות שאפשר להחזיק בו זמנית, לחילופין אפשר לדרוש מחיר כל שהוא בשביל ליצור את המלכודת באופן קבוע.
אחרת אתה יכול לחסל את הטרסאק עם שקיק מטבעות
 
טוב. עשיתי תיקון שגיאות והוספתי רכיב חומרי יקר, כדי להימנע מניצול יתר. הורדתי גם את האפשרות להזיז את המטבע, כדי למנוע שימוש קרבי. הדבר הזה נועד כמלכודת, לכן נתתי לעצמי לחרוג טיפה מקוביות הפגיעה הרגילות.
 
חזרה
Top