• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 מקצוע יוקרה חדש, נגוע התמרה [3.5]

זו היא סקיצייה ראשונית וכנראה תשתנה בעתיד לפי הצעות לשיפורים ואיזון. רשימת הכוחות של ההתמרה העמוקה והתמרה פנימית עדיין רחוקות מלהיגמר


נגוע התמרה
כאשר אדם נחשף לכוח התמרה חסר רסן ושליטה הוא צריך להיות אסיר תודה ששרד את המאורה, אל אחת כמה וכמה אם הוא לו סובל מהשפעות נראות לעיין.
אך אילו שנחשפו לאנרגיה התוהנית הזו אף פעם אינם בדיוק כמו שהיו בגופם, ולעיטים בשכלם.
נגועי התמרה הם אילו ששרדו את החוויה הטראומטית והאזו לחקור את הפונטנצייל התמון בכוח זה.
בין אם זכו או קוללו בכוח זה עקב שרידת מתקפה קסומה זו כפגם גנטי נדיר או כעכברי המעבדה של אשף מטורף נגועי הלחש אוחזים בכוח לשנות את גופם באופן מעמיק, עוצמתי וקטלני שמשני צורה אחרים היו יכולים רק לחלום עליו...
השאלה היחידה והחשובה מכולם היא למה ישמש כוח זה?


דרישות:
נטייה: תוהו כל שהוא, אדם צריך להיות מטורף או לפחות חסר זהירות בסיסית בשביל לחקור כוחות אילו.
כשרון: מיקוד לחש (תהפוכה).
לחשים: היכולת להטיל לחשי מאגיה מדרג שלוש, היקרות עם לפחות 3 לחשי תהפוכה ועל הלחש התמרה להיות ברשימת הלחשים של מקצוע הדמות (אך אין צורך לדעת את הלחש).
מיוחד: על הדמות לספוג ולשרוד (לא מספיק להציל בהצלחה) שינוי צורה מעוות וחסר שליטה במהלך חייה (לא צריך להיעשות בדיוק כאשר הדמות לוקחת דרגה ראשונה במקצוע זה), לדוגמה חוסר יציבות-גשמית של חיית תוהו או נגע התמרה,או לעבור ניסויים בגוף הדמות (כנראה בידי אשף התמרה מטורף).

קוביות פגיעה: 1ק4

מיומנויות מקצוע:
תרמית (כרז), ריכוז (חסן), מלאכה (תבנ), התחזות (כרז), משלך יד(חכמ) ידע (מאגיה) (תבן), תורת הלחשים (תבנ).


מאפייני מקצוע:
שליטה בנשקים/שריונות: נגוע התמרה אינו זוכה בשליטה בשריונות ונשקים חדשים מעבר לאילו שבהם כבר שולט.

לחשים ליום: נגוע ההתמרה מקבל בכל עליית דרגה במקצוע (מלבד בדגות 1,4,7,10) לחשים נוספים (וידועים במידה ויש צורך) כאילו עלה דרגה במקצוע הטלת הלחשים שאיתו נכנס למקצוע, היכולת הזו אינה מעניקה יתרון נוסף מאותו המקצוע שדמות ממנו הייתה מקבלת (למשל כישרון נוסף).

דרגות נגע: בדרגות 1,4,7,10 נגוע ההתמרה זוכה ב"דרגות נגע" במקצוע איתו נכנס למקצוע זה.
דרגות נגע מתווספות בתור הדרגות הכי גבוהות של המטיל ואף עולות כאשר מתווספות דרגות הטלה רגילות בעתיד.
דרגת נגע מעניקה למטיל את כמות הלחשים הזמין הרגיל לאותה רמה אך הדמות אינה לומדת לחשים חדשים או לחשים ידועים ואינה יכולה להשתמש בלחשים אילו בשביל להטיל לחשים ואינו מקבל שיפור בדרגת ההטלה שלו, אך היא יכולה להשתמש בהם בשביל התמרה עמוקה.
במידה ודרג מסוים זמין רק עקב דרגת נגע תוספי לחשים מאותו דרג יהיה זמינים רק להתמרה עמוקה.
למשל אשף 6/נגוע התמרה 1 (6 דרגות לחשים רגילות ו1 דרגת נגע) זוכה עקב הדרגות הרגילות שלו (6) ללחשים הרגילים לאותה דרגה, לעומת זאת דרגת הנגע (שהיא הדרגה השביעית) מעניקה לו לחש אחדת נוספת מדרג 2 ופותחת לפניו יחידת לחש אחת מדרג 4, הלחשים האילו יכולים לשמש אך ורק בשביל התמרה עמוקה.
כאשר הדמות תקבל דרגה נוספת עקב למשל עליית דרגה רגילה הדרגות הרגילות שלה יהיו 7 מה שמשחרר את לחשים לשימוש רגיל, אך כעט דרגת הנגע היא הדרגה השמינית ולחשים של הדרגה השמינית יושפעו).

התמרה עמוקה: היכולת הבסיסית של נגוע ההתמרה היא ההתמרה העמוקה, יכולת זאת משתמשת בכוחות התמרה עמוקה (המתוארים למטה) ודורשת הקרבה של יחידות לחש זמינות כאשר מכינים לחשים בתחילת היום, בהתאם לתיאור של הכוח.
ההצלה מהכוח (במידה ויש) תלויה בכוח עצמו ותיאור נמצא בכוחות.
ניתן להשתמש בדרגים גבוהים יותר ליצירת הכוח מאילו המתוארים, ויתכן והם עשוים לשפר את הכוח (בהתאם לתיאור).
ניתן להחזיק כמות התמרות עמוקות השווה לדרגת נגוע ההתמרה.
חלק מהכוחות מאפשרים לקיחה יותר מפעם אחת, כמות הלקיחות שכל כוח מאפשר נמצאת בתיאורו.
מספר כוחות זהים נספרים בנפרד לצורך כמות ההתמרות העמוקות שהדמות יכולה להחזיק (מלבד כמה יוצאי דופן).
יש הגבלה אל היחידות לחש האפשריות לשימוש, בדרגה 1 ניתן להשתמש רק ביחידות מדרג 1-3, בדרגה 4 מדרגים 4-6 וב7 7-9.
כוחות התמרה העמוקה פעילים עד אשר בוחרים בזמן חידוש לחשים להחזיר את היחידות המשמשות להתמרה העמוקה לשימוש רגיל עבור לחשים או עבור יכולת התמרה עמוקה.
יצירת כוחות ההתמרה העמוקה היא יכולת על טבעית אך הכוחות עצמם הם (עילה אם צויין אחרת) יוצאות דופן או טבעיות.
כלומר נגוע התמרה לא יוכל ליצור או לשנות יכולות התמרה עמוקה בשדה נוגד קסם, אך הוא יוכל עדיין להשתמש ביכולות שכבר נוצרו.
ניתן ליצור יכולות התמרה עמוקה חדשות כמו לחשים חדשים (בכפוף להחלטת השה"ם), הדבר דורש את אותם השקעות בזמן וכסף אך נדרשת מעבדה ולא ספריה עבור זאת.

גוף נגוע: גוף נגוע ההתמרה עובר שינויים אשר מחזקים אותו, בדרגה שתיים זוכה נגוע ההתמרה ב2 נקודות נוספות להשקיע בתכונה פיזית כל שהיא, הוא בוחר באיזה תכונות להשקיע (ניתן לחלק את הנקודות בין מספר תכונות) בדומה להתמרה עמוקה, למעשה היכולת הזאת זהה להתמרה עמוקה (מבחינת בחירה והחלפה) מלבד זאת שהיא לא תופסת מקום בכמות ההתמרות העמוקות שלו ואינה לוקחת דרגי לחש.
יכולת זאת משתפרת ל4 נקודות בדרה 5 ול6 בדרגה 8.

גוף משתנה: יכולת זו זהה לגוף נגוע אך במקום לקבל נקודות הא מאפשרת לקחת אותן להשקיע אותן בתכונה פיזית ביחס של 1ל1.
ניתן להשתמש גם בתכונות מנטליות (מלבד תכונת הטלת הלחשים) בשביל להשקיע בתכונות פזיות (אך לא להפך), תכונות מנטליות פועלות בצורה של 2ל1, ניתן לקחת משתי תכונות מנטליות שונות.
בדרגה 3 ניתן לקחת ולהשקיע 2 נקודות (2 נקודות מנטליות נחשבות ל1 לצורך ספירה זו), בדרגה 7 ניתן להשקיע 4 ובדרגה 9 ניתן להשקיע 6.

גוף מאומן: גופו של נגוע ההתמרה מפתח יכולת להשתמש בנשקיו הטבעיים הנובעים מההתמרה ביעלות משופרת.
בדרה 3 הוא זוכה לתוסף כישרון 2 להתקפות נשקים טבעיים אשר יוצרו על ידי יכולת התמרה עמוקה, התוסף עולה ל+4 בדרגה 6 ול+6 בדרגה 9.

הנגע המוחלט: בדרגה 10 נגוע ההתמרה מגיעה לדבר הקרוב ביותר להבנה ושליטה על הכוח מעבר להגדרה ששינה אותו וזורם בגופו.
הוא יכול לרתום את הכוח באחת משתי דרכים:
1 התמרה פנימית, היכולת מאפשרת לקחת אחת מיכולת ההתמרה הפנימית, היכולות עובדות על בסיס זהה לאילו של ההתמרה העמוקה אך אינו משתמש בדרג לחש ואפשר להחזיק רק אחת מהן.
2 נגע התמרה: הדמות יכולה לשלח ביצורים את הכוח ששינה אותה ולעשות שמות בגופם פעם ביום.
בשביל להשתמש ביכולת זאת יש להצליח בהתקפת מגע קודם, המטרה צליחה להציל קשיחות כנגד 10+דרגת נגוע ההתמרה (10)+ תכונת הטלת הלחשים של נגוע ההתמרה, במידה והיא מצליחה בהצלה הראשונה עליה להציל קשיחות שוב כנגד אותו הדק, בכישלון היא סובלת מהשפעה זהה לזו של חוסר יציבות גשמי של חיית התוהו, בהצלחה אין שום השפעה.
במידה והדמות נכשלה בהצלה הראשונה היא אינה מצילה שוב ואינה סובלת מההשפעות המתוארות למלעה, במקום זאת עליה לזרוק ק%, בתוצאה של 80% ומטה המטרה הופחת לגוש חסר זיהוי של איברים שונים (ולא בהכרך אילו שהיו לה) ומתה מייד, במידה והיא הוחזרה לחיים היא חוזרת בצורה זו שובו ועקב כך מתה מייד.
בתוצאה של 81-95 המטרה הופחת לגוש של איברים אך בעלי מערכת פנימית התומכת בגוף הדמות, היא עינה יכולה לעשות כל פעולה או להטיל לחשים, יש לזרוק ק% עבור ראיה דיבור והרחה בנפרד בשביל לראות עם הדמות עדיין בעלת איברים שמישים לפעולות אילו, בצותאה מעל 50 האיבר שמיש.
ב96-100 המטרה מגדלת איבר או משנה איבר בהתאם להחלטת השה"ם, שינוי זה אינו יכול להרוג אותה אך יתכן שימנע ממנה יכולת כל שהיא, למשל יתכן שכל יד של המטרה הפך לבוהן זעירה או לגידול עצם חסר שימוש.
במקרה של איבר נגודל הוא יצוץ ממקום אקראי (וכנראה יהווה אי נוחות רצינית) וכנראה יהיה רק תחת שליטה חלקית של המטרה, אם בכלל.
דרוש לחש נס או משאלה בשביל להחזיר יצור לצורתו המקורית (לא משנה איזה תוצאה הוא הוציא), יש ללחש הנס או המשאלה 50% לעבוד, במידה ולא עבד הנסאו המשאלה לחשי בני תמותה אינם יכולים להחזיר את המטרה לצורתה המקורית, יש לגלגל רק פעם אחת.
במקרה ונגע ההתמרה גרם למוות הדמות לחש הנס או המשאלה יוטל בזמו האחייה.

דרגה/תוסף התקפה בסיסי/קשיחות/תגובה/רצון/מיוחד/לחשים ליום או דרגת נגע.
1/ 0/ 2/ 0/ 0/ התמרה עמוקה דרגים 1-3/ דרגת נגע.
2/ 1/ 3/ 0/ 0/ גוף נגוע (2)/ +1 לדרגת מטיל לחשי מאגייה קיים
3/ 1/ 3/ 1/ 1/ גוף משנה (2), גופ מאומן (+2)/ +1 לדרגת מטיל לחשי מאגייה קיים
4/ 2/ 4/ 1/ 1/ התמרה עמוקה דרגים 4-6/ דרגת נגע.
5/ 2/ 4/ 1/ 1/ גוף נגוע (4)/ +1 לדרגת מטיל לחשי מאגייה קיים
6/ 3/ 5/ 2/ 2/ גוף משנה (4), גופ מאומן (+4)/ +1 לדרגת מטיל לחשי מאגייה קיים
7/ 3/ 5/ 2/ 2/ התמרה עמוקה 7-9/ דרגת נגע.
8/ 4/ 6/ 2/ 2/ גוף נגוע (6) / +1 לדרגת מטיל לחשי מאגייה קיים
9/ 4/ 6/ 3/ 3/ גוף משנה (6), גופ מאומן (+6)/ +1 לדרגת מטיל לחשי מאגייה קיים
0/ 5/ 7/ 3/ 3/ נגע התמרה/ דרגת נגע.

כחות התמרה עמוקה:
מחוש דקר:
הכוח הזה מגדל גוף המטיל מחוש דק וגמיש עם קצה חד דמוי מחט או דקר, המחוש הוא נשק טבעי קל ד הגורם לנזק דוקר של 1ק4+חצי מתוסף הכוח של הדמות, הדמות יכולה לבחור להשתמש במתאם הזירזות בשביל גילגולי ההתקפה של המחוש, בנוסף המחוש מתאים לשימוש בשביל מתקפות רעל או השפעות דומות.
דרג: מחוש הדקר דורש יחידת לחש מדרג 1.
כמות: ניתן ליצור בדרגה 1 עד שלושה מחושים, בדרגה 4 עד 6. כל מחוש מעבר לשני דורש יחידת לחש גבוהה יותר להקרבה, כך שהמחוש השלישי ידרוש הקרבה של יחידת לחש מהדרג השני.
מיוחד: מחושים בעבר לראשון אינם תופסים מקום נוסף בכמות "התמרות הגוף" שנמטיל רשי להחזיק בהם בו זמנית.

בלוטת חומצה 1
כוח הזה מאפשר ליצור ליצור על גופו (בדרך כלל גבו) בלוטת המייצרת ומאכסנת חומצה, המטיל יכול לירוק דרך פיו חרוט חומצה בעורך 6 מטר עבור כל 2 דרגי לחש ששימשו ליצירת היכולת (אך מינימום 6 מטר), החומצה גורמת 1ק6 נזק חומצה עבור כל דרג ששימש ליצירתה, ניתן להציל תגובה לחצי.
ההצלה ליכולת זאת היא 10+דרג הלחש שנוצל בשביל יכולת זאת+תוסף החוסן שלך.
בלי קשר לדרג היכולת מתחדשת אחרי 2ק4 סיבובים.
למשל בלוטת חומצה 1 מדרג 5 תגרום ל5ק6 נזק ותהיה חרוט בעורך 12 מטר בעל הצלה של 15+ מתאם החוסן.
דרג: כל דרג.
כמות: עד ל2.

בלוטת חומצה 2
כוח הזה מאפשר ליצור ליצור על גופו (בדרך כלל גבו) בלוטת המייצרת ומאכסנת חומצה, המטיל יכול לירוק דרך פיו קוו חומצה
בעורך 12 מטר+1.5 מטר עבור כל דרגת מקצוע, החומצה גורמת ל1ק8 נזק עבור כל רמת מקצוע של הדמות, ניתן להציל תגובה לחצי.
היכולת מתחדשת כעבור 3ק4 סיבובים.
הד"ק הוא 10+מחצית מקוביות הפגיעה של הדמות+תוסף החוסן.
דרג: 5
כמות: 2, אך השניה חייבת להיות מדרג 7.

שינוי פיזי
יכולת זאת מאפשרת לך באת יצירתה לקחת 2 נקודות מכל יכולת פיזית (עד 6) ולחלק אותן בין היכולות הפיזיות שלך, אתה יכול באמצעות יכולת זאת להעלות את אחת התכונות הפיזיות שלך ב4 (על חשבון השתיים האחרות שיסבלו ממחסר 2 כל אחת) או שאתה יכול לחלק את זה בכל דרך אחרת, לא ניתן לגרוע מתכונה פיזית יותר מ2 נקודות).
דרג: 3
כמות: 1.

שריון טבעי
יכולת זאת משפרת את השריון הטבעי של הדמות בכמות השווה לדרג הלחש כפול 2.
דרג: כל דרג.
כמות: 1


רעל מהירות 1
לחש זה מצמיד לסוג נשק טבעי אחד את היכולת להרעיל בהתקפה מוצלחת, בהתקפה מוצלחת על המטרה להציל קשיחות או לחטוף 1ק2 נזק לזריזות, אין השפעה משנית.
הד"ק שווה לדרג הלחש +10 +תוסף החוסן של הדמות.
הנשק הטבעי חייב להיות מתאים להעברת הרעל, לדוגמה עוקץ או ניבים.
דרג: 3
כמות: לא מוגבל, כל פעם על סוג נשק טבעי אחר.

ספיגה חשמלית
היכולת נותנת לך לספוג ולאחסן כמות נזק חשמלי השווה לדרגת המקצוע שלך כפול 2, באת שאתה סופג נזק חשמל הנזק עובר ישירות למאגר שלך, נזק חשמל מעבר למאגר שלך גורם לנזק כרגיל, כך שבעל דרגת מקצוע 5 הסופג 11 נזק חשמלי יעביר 10 נקודת למאגר שלו ויספוג רק נקודת נזק אחת.
ניתן לרוקן את המאגר (ובכל לפנות מקום לחשמל נוסף) על ידי פריקת המטען החשמלי, ניתן לפרוק אותו בהתקפת מגע מוצלחת או במתקפה רגילה מוצלחת המשתמשת בנשק טבעי.
ניתן לפרוק ולפגוע באופן אוטומטי ביצור שנמצא איתך בהיאבקות.
הפריקה היא פעולה חופשית שניתן לעשות רק בתורך.
דרג: 4
כמות: 1

מטען חשמלי.
היכולת נותנת לך לטעון בתוך גופך מטען חשמלי לעורך זמן ולשחרר אותו.
בכל יום אתה טוען כמות נזק חשמלי השווה לדרג הלחש שהשתמשת בו בשביל היכולת הזו, אתה מסוגל לטעון כמות נזק חשמלי השווה לדרג הלחש כפול פעם וחצי דרגת המקצוע שלך.
דרג: כל דרג.
כמות: 1.

התמרה פנימית
איבר עצמאי.
בחר אחד מהאיברים שהתמרה עמוקה נתנה לך, איבר זה זוכה ביכולת לפעול בעצמו באופן חלקי, האיבר יכול לפעול כמו כל יצור במהלך תורך תחת שליטתך, סביר להניח שתבחר להוצי את הפעולות שלו על התקפה מלאה אך יתכן שתבחר להוציאו גם כתנוע והתקפה או כתנועה מלאה (ריצה).
האיבר זקוק ליכולת תימרון מצד עצמו כך שקרניים ניבים וטפרים כנראה לא יוכלו להנות מהיכולת הזו במידה והם לא כללו גידול איבר תנוע (כמו יד במקרה של טופר) או שינה את הגוף באופן מדגש (למשל הפך את הרגלים שלך לזנב נחש), בשביל שאיבר יוכל לנוע או לתקוף הוא חייב להיות בעל מבנה המתאים לכך.
 
אני מציע לוותר על הקטע של דרגות נגע ופשוט לא לתת לחשים נוספים בדרגות האלה. המקצוע הזה חזק מספיק כדי לפצות על זה, גם אם אתה מקריב יחידות לחש. זו למעשה דרך טובה לאזן את זה, שמתבזבזת אם אתה נותנת מקומות פנויים ספציפית להתמרות.
 
אבל מצד שני כל המכניקה של ההתמרה העמוקה מבוססת על דרגי הלחשים, ההורדה הזו תפגע קשות בכוח של היכולת הזאת ועשויה לאלץ להפוך את היכולות לחזקות יותר, מה שעלול להוביל לחוסר איזון משמעותי.
הסיבה שבחרתי לתת את דרגות הנגע היא שבמקצועות דומים (המתמיר למשל) יש יכולת שדועגת שהכוח הראשי לא יפגע עקב הרודת דרגות המטיל והלחשים.
 
אני לא מסכים. באופן כללי, אתה רוצה להפוך הכל לכמה שיותר פשוט.להוסיף את הספירה הזו לחישובים זה סתם מעמיס.
חוץ מזה, זה אומר שאתה נותן למקצוע גישה ללחשי דרג 9, שזה חזק. אם אתה מרגיש שהוא לא חזק מספיק, פשוט תפסול לו רק את דרג 1 ודרג 6 או משהו. הקטע של לתת לו דרגים ספציפיים שיכולים לשמש רק ליכולת שלו די פוגע ברעיון של שימוש בדרגי הלחשים שלך, וחשוב יותר, זה הרבה יותר מדי מסובך לעקוב אחרי זה.
 
על המקצוע
דרגות נגע מסובכות לחישוב, כמו שמשה אמר לפניי כבר. ממליץ פשוט לעשות דבר כזה: הטלת הלחשים עובדת כרגיל (או אולי המטיל מאבד דרגת מטיל אחת ברמה הראשונה), אבל האשף מקבל לחש נוסף אחד מכל דרג שיש לו, ובו הוא יכול להשמש רק ללחשי הנגע האלה שלו. בשאר הלחשים שלו הוא יכול להשתמש כרצונו. (אפשרות - אשפים שבחרו במסורת התהפוכה יכולים להשתמש בלחשי מסורת התהפוכה שלהם בשביל חשי צורת הנגע)
גוף נגוע מתואר בצורה מסורבלת. עדיף לתאר כך: לאחר מנוחה, נגוע ההתמרה יכול להוסיף באופן זמני 2 נקודות לתכונות הפיזיות שלו. התכונות יכולות להתווסף כולן לתכונה אחת או להתחלק בכל צורה שהיא בין התכונות האחרות. לאחר המנוחה הבאה, רשאי נגוע ההתמרה להקצות כמות שונה של נקודות לכל תכונה. בדרגה 5: 4 נקודות. דרגה 8 : 6 נקודות.
גוף משתנה מתואר בצורה לא ברורה. עדיף לתאר כך: לאחר מנוחה, נגוע ההתמרה יכול להוסיף באופן זמני 2 נקודות לתכונות הפיזיות שלו, אך על כל נקודה שהוא מוסיך עליו לגרוע נקודה אחת מתכונה פיזית אחרת שלו או 2 נקודות מתכונה מנטלית שלו. התכונות יכולות להתווסף (או להיגרע) כולן לתכונה אחת או להתחלק בכל צורה שהיא בין התכונות האחרות. לאחר המנוחה הבאה, רשאי נגוע ההתמרה להקצות כמות שונה של נקודות לכל תכונה. בדרגה 5: 4 נקודות. דרגה 8 : 6 נקודות.
יכולת ההתמרה הפנימית לא מובנת לי לחלוטין, ואשמח שתשנה את התיאור שלה.
יכולת נגע ההתמרה מסובכת מדי וחזקה מדי: א. מסוכבת מדי אם האויב הופך לגוש בשר. תן לו את החושים שלו ודי. לא צריך לגלגל את קובית האחוזים עוד 3 פעמים. ב. חזקה מדי - אם היריב מת החייאות לא עובדות עליו. צריך לאפשר להחייאות לעבוד עליו, יש החייאות שמשחזרות גם את הגוף בצורה מושלמת ואתה אמרת שהן לא מצליחות לעשות את זה כאן. ללחש משאלה יש סיכוי של 50% לעבוד. לחש משאלה אמור לפתור הכל, עקרונית, חוץ מדברים שהשה"מ לא מעוניין שייפתרו כלל.
 
אוקיי, מקודם פספסתי איכשהו את הקטע של נגע התמרה.
הדבר הזה חזק ברמות קיצוניות. למנוע החייאה זה לא משהו שפשוט נותנים. זו יכולת רצינית מאוד. ולעשות שאפילו משאלה לא תמיד עובדת זה מופרך לחלוטין. וזה כולה הצלת קשיחות. הטלה אחת לא ממוזלת מחסלת דמות, כנראה שלנצח. זה לא כלי שאתה רוצה להשתמש בו בעצמך, בטח לא לתת אותו לשחקנים.
הקטע עם הק% מרגיש מסובך מדי. תדמיין את זה: השחקן בא להפעיל את הנגע שלו. הוא מפעיל אותו. הוא מצליח בהתקפת מגע, והיריב נכשל בהצלה. היריב זורק ק% כדי לבדוק מה קורה, ומקבל 81. ואז היריב מטיל עוד שלוש ק% כדי לבדוק את ההרחה, הראייה והדיבור. אגב, מטיל גם לשמיעה, אני מניח שלא כללת את זה כי שכחת. בשלב הזה, הטלת 7 קוביות רק כדי לקבוע אפקט של התקפה. אני לא רוצה לראות את זה קורה אף פעם. אף פעם. זה נשמע מתיש כל כך.
אני מציע ככה:
התקפת מגע. המטרה צריכה להצליח בהצלת קשיחות. אם היא נכשלת, היא חוטפת 1ק6 נזק לזריזות. בכל סוף תור של המטרה שנפגעה, היא צריכה להטיל שוב כדי להימנע מנזק לכוח. שלוש הצלות מוצלחות עוצרות את ההשפעה. אם המטרה יורדת ל-0 זריזות, היא הופכת לגוש איברים בלתי ניתן לזיהוי, ומתה. ניתן להחזיר דמות לחיים בדרך זו רק באמצעות החייאת אמת, כפיל או גלגול מחדש.
אגב, אם אתב כן מחליט להשאיר את זה ככה, אל תכריח את הבן אדם ללכת למגדיר המפלצות כדי לבדוק מה חוסר יציבות גשמי עושה. פשוט תכתוב את זה.
 
רוצה לחלוק גם על משה - אפשר פשוט להרוג במכה, זה לא משהו מופרך בשיטה. יש התקפת מוות של מתנקש, יש quivering palm של נזיר, יש finger of death של כל מטילי הלחשים (שלא להזכיר את power word kill שאפילו לא דורשת הצלה, אבל משפיעה רק על פחות מ100 נק"פ). מניעת החייאה גם היא לא כל כך קשה - התפוררות, כבילת נשמה, יש הרבה לחשים שמונעים ממך לקום לתחייה.

משהו לגבי תוסף ההתקפה של המקצוע: 5+ מתה"ב. 3+ מגוף נגוע. 3+ מגוף משתנה. 6+ מגוף מאומן (תוסף כישרון? זה לא כישרון) סה"כ 17+ לגלגולי התקפה וגם 9+ לגלגולי נזק, כי אין סיבה לא להחזיק את המטה בשתי ידיים. הדבר הזה זה לוחם משופר עם הטלת לחשים מלאה, כי עוד לא חישבנו את ה5+ הרגיל שאשף מקבל לסה"כ 23+. לוחם לעומתו מקבל רק 22+ בגלל תה"ב ומיקוד נשק משופר. ברברי מקבל 25+ בגלל תה"ב זעם ומיקוד נשק. נגוע התמרה מקבל 24 בגלל 23+ דלעיל ומיקוד נשק. מה? (והוא יכול כמובן להשתמש בזה גם להתקפות מגע. שבור עוד יותר)

זה בנוסף ליכולות ההתמרה שינוי פיזי שנותנת לך תוסף התקפה נוסף (היא הפכה למאפיין מקצוע ולכן מיותרת וטוב שתימחק מיכולות הרשות), שריון טבעי שנותן לך עוד הגנה חינם (שגם מצטברת עם עור קליפה), ואיבר עצמאי שנותן לך עוד אקסטרה התקפות. (חלק מהיכולות מנוסחות לא ברור ולא הבנתי מה הן עושות: בלוטות החומצה, ושינוי פיזי שסותר את עצמו מיניה וביה.)

המקצוע הזה כבר מזמן לא אשף ולא קרוב אליו. זה לוחם עם יכולות מטורפות והטלת לחשים מלאה. (מה שמייתר את ההתמרה הנגועה כשגם ככה יש לו אצבע המוות :D )

ועוד שאלה: מה הקב"פ של המקצוע?
 
נגע התמרה אכן מסורבל ודורש שינוי בצורת העבודה, יערך

אני כנראה אכן אוריד את גוף ואולי אחליש את גוף נגוע, למעשה זה נוסף בהנחה שירד בעריכה, הסיבה היחידה שהכנסתי את זה ממלך תחילה היא בגלל שבהשוואה למתמיר שהכוח שהצורות מעניקות לו בקלות עובר את ה20, אבל עדיין כדי להחליש את הכוח, גוף משתנה יוסר לחלוטין.
באשר לכך שגוף מאומן נותן תוסף כישרון, היכולת הזו כמעט זהה ליכולת של בקיעות לוחמה של המתמיר, גם שם התוסף הוא תוסף כישרון.

שינוי פיזי חמק בהעברת הכוחות מהעץ הקודם, הו ימחק.
והיכולת שריון טבעי היא יכולת התמרה עמוקה, כלומר צריך להקריב יחידת לחש ומקום בכמות ההתמרות העמוקות שלך.
איבר אצמעי הוא אחד מהיכולות שזמינות רק משימוש בהתמרה פנימית וזמינות רק בדרגה 10, הוא יערך בשביל להוסיף שלא ניתן לתקוף עם הנשק הטבעי הזה גם מצד פעולת האיבר האצמעי וגם מפעולה רגילה.
היכולות יערכו בשביל תיאור ברור יותר אך ארצה להזכיר שהם יכולות התמרה עמוקה, הם לא חינמיות.

זו סקיציה ראשונית והיה צפוי שהיא תצה שבורה, אמתין לעוד דעות לפני שאכתוב את העדכון.

באשר לדרגות הנגע... עקב כך שהיכולות של ההתמרה העמוקה מבוססות על דרגים של לחש, לחשים נוספים לא יעזרו בשביל למנוע את ההחלשות של הכוח, מצד שני 4 דרגות נגע אומרות שכנראה כל יכולות ההתמרה העמוקה ישתמשו רק ביחידות הזמינות מדרגים אילו.
עקב כך כנראה אשאיר את דרגות הנגע, אך אתן אותן רק פעמיים, אני אזיז את סידור הדרגות הנותנות דרגות הטלה ונגע ובסופו של דבר יהיו 6 דרגות רגילות 2 דרגות נגע ו2 דרגות ריקות מבכינת לחשים.
 
tkhag1 אמר/ה:
והיכולת שריון טבעי היא יכולת התמרה עמוקה, כלומר צריך להקריב יחידת לחש ומקום בכמות ההתמרות העמוקות שלך.
לא הבנתי את החלק המודגש, בכל אופן השריון הטבעי עדיין שבור לגמרי - אני מנצל עליו לחש דרג 9 כדי לקבל 18+ לדרג"ש לכל היום.
העריכה לאיבר עצמאי לא תעזור. ברגע שיש לך עוד סט התקפות יש לך עוד סט התקפות, גם אם אתה לא יכול להשתמש בו פעמיים, מה שמכריח אותך להשתמש בחרב אדירה שהיא נשק יותר חזק עם תוספי ההתקפה והנזק המטורללים של המקצוע. (ואז הוא מטיל המהפך של מורדקאינן אם אין לו מוח)

דרגות הנגע האלה מעצבנות. ממליץ לך לחסום הטלת לחשים ל2-3 דרגות, ולקבוע שאתה מאבד קבוע לחש אחד מכל דרגה, בו תוכל להשתמש להתמרות העמוקות שלך. המקצוע הזה גם ככה חזק. (למעשה הייתי יוצר אותו אחרת - כמקצוע יוקרה ללוחם, מבוסס ajburation master. מקבל קצת לחשי תהפוכה וקצת יכולות תהפוכה, ומשתמש בהן. גם הייתי נותן למקצוע 5 עד 7 רמות.
)

בנוסף יש בעיה עם השמות - הם דומים מדי ולכן מבלבלים. תמצא שמות אחרים לכל היכולות, כך שיהיו נבדלים האחד מהשני. למשל שיפור ערכי התכונה יכול להיקרא "שיפור ערכי תכונה". (הוא אפילו לא חייב להיות גמיש, ואפשר להגדיר אותו כקבוע).

אביעד אמר/ה:
ועוד שאלה: מה הקב"פ של המקצוע?
 
השריון הטבעי יערך, כנראה לתוסף השווה לדרג עם תוסף קטן.
עם אני אוריד את דרגות הנגע אצתרך לצמצם את ההורדה בלחשים ל3 דרגות ולא 4. אני מניח שזה יכול לעבוד.

באשר ליכולת ההתמרה העמוקה, בוא ניקח למשל את היכולת בלוטת חומצה 1.
היכולת נותנת לך מתקפה מיוחדת של חרוט חומצה השווה העושה נזק של 1ק6 לכל שתי דרגים שיצרו את היכולת.
בשביל להפוך את היכולת הזו לזמינה אתה צריך כאשר אתה מכין את הלחשים שלך להקריב את יחידת הלחש מהדרג הרצוי ליצירת היכולת הזו, במקרה של היכולת הזו זה כל דרג מתעים, לצורך העניין נניח שבחרת מדרג 6.
יחידת הלחש שהוקרבה אינה זמיה לשימוש, אינך יכול להטיל בעבורה לחשים או להשתמש בה בשביל יכולת כל שהיא שמנצלת לחשים, אך אתה יכול להפעיל את היכולת שלה תחת ההגבלות האמורות, במקרה הזה מתקפה של חרוט חומצה 3ק6 שמתחדש כל 2ק4 סיבובים.
יחידת הלחש המשומשת לא זמינה עד שבמהלך חידוש הלחשים שלך אתה בוחר להחזיר אותה או לנצל אותה עבור יכולת התמרה עמוקה אחרת (וכך נעלמת היכולת שניצלה את דרג הלחש, במקרה הזה ההתקפה המיוחדת של חרוט החומצה).

בנוסף יש הגבלה על כמות ההתמרות העמוקות שאתה יכול להחזיק בכל רגע, כמות ההתמרות העמוקות שאתה יכול להחזיק שווה לדרגת נגוע ההתמרה שלך.
למשל נגוע התמרה בדרגה 3 יכול להחזיק 3 יכולות התמרה עמוקה, למשל שריון טבעי, בלוטת חומצה 1 וצבירה חשמלית, הוא לא יכול להחזיק יותר מ3 עד שיעלה לדרגה 4 ואז יוכל להחזיק 4 וכן הלאה.
(כהערת צד, בהתחשב בכך שכדור אש שהוא לחש מדרג 3 גורם בשיאו ל10ק6 אני כנראה אשנה את היכולת הזו ל1ק6 פעמים דרג הלחש שהוקרב, ולא חצי מהדרג).

באשר לאיבר אצמעי, זה כוח שאמור להיות חזק ביותר עקב כך שהוא אחד מהכוחות שאפשר הלבחור מהטמרה פנימית, הכוחות הללו זמינים רק בדרגה 10 אפשר רק להחזיק אחד מהם והם במקום נגע ההתמרה, אבל יתכן שהוא חזק מדי ולכן אני שוקל מחדש את היכולת שלו.
בנוסף איבר עצמאי ניתן לשימוש רק על הנשקים הטבעים שהתמרה עמוקה מעניקה לך ואני מתכוון לצמצם מאוד את תוספי התכונות, כנראה להעיף לגמרי את שינוי גוף ולהוריד את גוף נגוע ל4 נקודות ולא 6, מה עוד שיתכן שיעדיפו להשתמש בהם על זריזות או חוסן במקום על כוח.


קוביות הפגיעה של המקצוע הן 1ק4 כרגיל למטיל לחשי מאגיה, נראה ששכחתי להוסיף את זה.
 
אוקי, הבנתי מה ההתמרה הזו עושה.
tkhag1 אמר/ה:
בנוסף יש הגבלה על כמות ההתמרות העמוקות שאתה יכול להחזיק בכל רגע, כמות ההתמרות העמוקות שאתה יכול להחזיק שווה לדרגת נגוע ההתמרה שלך.
בהתחשב בזה שיש לי רק 14 כאלה אפשריות זה לא כל כך נורא לבחור את ה10 הטובות.
tkhag1 אמר/ה:
(כהערת צד, בהתחשב בכך שכדור אש שהוא לחש מדרג 3 גורם בשיאו ל10ק6 אני כנראה אשנה את היכולת הזו ל1ק6 פעמים דרג הלחש שהוקרב, ולא חצי מהדרג).
בהתחשב בזה שכדור אש פועל רק פעם אחת ויכולות ההתמרה העמוקה עובדות לנצח, זה לא באמת משנה. מצד שני אני לא רואה את עצמי לוקח יכולת של 4ק6 נזק חומצה (ועוד מתרעננת) ברמה 18, אז כן. אתה צודק בזה לגמרי
 
חזרה
Top