• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים [דו"נ 1] [5] העיסה של ברטה

בזמן האחרון התחלתי להתעניין במהדורה החמישית של מבוכים ודרקונים, ולאחר קצת מחשבה הגעתי למסקנה שהדרך הכי טובה בשבילי להתפתח בשיטה ולהגיע לרמה שאני יכול להכין חומר לשיטה הזו היא לעשות הרבה תוכן גרוע ולקבל מכם עצות איך לאזן אותו - עד שאגיע לרמה שהוא מאוזן.
אז אני מתחיל עם הדו"נ הראשון ומתקדם הלאה. לא יודע כמה הפרויקט הזה יצליח, אבל אשמח לכל סוג של תגובה - כי אני מניח שמה שאני הולך ליצור פה יהיה לא מאוזן.
- - - - -
אי שם, במעמקי יער אפל כלשהו, בסוג המקומות שההרפתקנים גומרים את האוכל שלהם והשה"מ מחפש בספר החוקים את החוקים למחסרים שמקבלים ממחסור באוכל, יש בקתת עץ קטנה. בבקתה הזו יש פונדקאית בשם ברטה, שכמה שהיא תשמח לתת לדמויות לטעום מהאוכל שהיא מבשלת. הרעב יתגבר על ההגיון הקר, והקבוצה תתיישב לאכול בפונדק חסר השם הזה, שלא נראה כל כך כמו פונדק,ולמעשה נראה שברטה היא הדבר החי היחיד באזור.
לעומת מה שניתן לחשוב, ברטה אינה מרושעת - היא תמיד חלמה להקים פונדק שיעזור למטיילים והרפתקנים בעת צרה ויתן להם אוכל לא באמצע עיר שוקקת אדם, אלא באמצע שום-מקום, בחינם, איפה שבאמת צריכים אותה.
אבל יש שתי בעיות בלאכול אצל ברטה - יש לה חוש טעם מאוד מסקרן, והיא מרוששת לחלוטין. משמעות הדבר היא שבמנת הקדרה המפורסמת שלה, שתמיד נראית מפתה ומזינה, יש יותר דברים ממה שאתה רוצה לדעת.
ובגלל האפוי המכושף של היער בו ברטה החליטה להתמקם, לחלק מהמרכיבים יש אופי קסום.

כל יום בבוקר ברטה מלקטת מצרכים למנה של היום. כל יום היא מכינה נזיד מעט שונה. כדי לגלות את תכולת הנזיד והשפעותיו על ההרפתקנים, יש לזרוק ארבע פעמים בטבלה הבאה (או לבחור, כמובן):
  • בשר שהספיק להירקב, ובנס אף טורף לא אכל (או שפשוט נשארו רק החלקים הממש, ממש גרועים): מי שאוכל מהמנה צריך להציל חוסן בד"ק 13, או להיות מורעל (הצלה חוזרת בסוף כל תור).
  • מים מהמעיין הקרוב, שכבר מזמן הצבע שלו הוא חום כהה: מי שאוכל מהמנה צריך להציל חוסן כנגד ד"ק 13, או ליפול שרוע ולהקיא את המנה על הרצפה. ד"ק הקושי להצלות כנגד שאר המרכיבים במנה עולה ב-2.
  • תפוח עסיסי במיוחד שברטה הצליחה למצוא, למרבה מזלה. לצערה, התפוח הזה לא סתם נשאר טרי - זהו תפוח קסום שמצליח להישאר בחיים עד שהוא מגיע למצב בו הוא ראוי לאכילה על ידי קסם אי נראות שמקיף אותו ומונע מחיות לטרוף אותו מוקדם מידי. לצערה של ברטה (וההרפתקנים), יש לתפוח השפעות לוואי קסומות ולא נעימות. מי שאוכל מנזיד שהיה בו תפוח שכזה נהיה עיוור (הצלת חוסן בד"ק 13 כדי להימנע) ונשאר כזה עד שהוא מצליח בהצלת חוסן בד"ק 13 (מטיל כל תור).
  • הפטריות האלה אולי נראות טעימות, אבל הן מסוכנות. יש להציל חוסן בד"ק 13, ולספוג בכישלון לספוג 2ק6 נזק רעל או חצי נזק בהצלה מוצלחת.
  • הפרי המשונה הזה טעים להפליא, ויש בו גם כמה מרכיבים קסומים. אם אתה נכשל בהצלת חוסן (ד"ק 13, כמובן) אתה דורש במידי מנה נוספת של התבשיל, ושותה אותה עד תומה - סופג את כל ההשפעות השליליות מחדש. (המנה הנוספת לא מעוררת דרישה למנה שלישית. המנחה יכול להחליט שבמנה החדשה יהיו אותם מרכיבים כמו קודם, או אולי ברטה מחזיקה כמה סירים שונים של נזיד).
  • הפלפל החריף הזה ידוע (לא לברטה, אבל במקומות יותר מתורבתים) כפלפל החריף החריף ביותר שקיים בטבע. 1ק4 נזק אש מידי עם שתיית המנה, ועד שהחריפות לא תעבור (על ידי מנת מרק נוספת בלי הפלפל, למשל) בתחילת כל תור אתה סופג 1ק4 נזק נוסף.
  • ברטה אפילו לא יודעת שיש לה מהחרק הזה במרק - הוא כנראה ניסה לשתות ממנו, מת וטבע לתוך הסיר. זו חיפושית קטנה ולא מזיקה (לרוב), שמפיצה ריח מאוד מסריח וגם הטעם לא משהו. למשך דקה אחרי אכילת החיפושית, אתה וכל מי שבטווח של 20 פיט ממך צריכים להציל חוסן כנגד ד"ק 13, או להפוך למורעלים ולספוג 1ק4 נזק רעל, מהריח.
  • מדי פעם ברטה מוצאת משהו חיובי ביער הזה. כאשר אתה שותה את המנה, אתה מרפא 1ק6 נק"פ.
  • את סיר המרק הזה ברטה הכינה מזמן ושכחה במחסן, והוא הספיק להתיישן בינתיים ולהפוך לגרוע אף יותר. הד"ק כנגד כל ההשפעות של המרק עולה ב-2, ועד שאתה מצליח להיפטר מכל ההשפעות הרעות יש לך חסרון בהתקפות ובדיקות מיומנות.
  • לברטה היה היום קטיף מוצלח - גלגל שוב (או תבחר) מבין האפשרויות הקודמות 2 שעוד לא נבחרו.
הבהרה: כל פעם יש ארבע אפשרויות שונות. לא יכול להיות כמה פעמים אותו דבר.
הבהרה נוספת: קבעתי את הד"ק להיות 15 כי זה נשמע הגיוני, אבל אני לא באמת יודע מה הד"ק המתאים.
הערה: ניתן להחליף כל הצלת חוסן בהצלת זריזות (כדי לירוק את המרק לפני שתושפע מהרעלים השונים), אבל אז יש להתמודד עם ברטה, שתרגיש רע מאוד אם אחד מאורחיה ירק את המרק.

ולמה כל זה יעיל? זו יכולה להיות התקלות נחמדה בדרגות הנמוכות, כשהחבורה מתחילה להקיא את נשמותיהם אבל לא רוצים לפגוע בנשמתה העדינה של ברטה - וממשיכים לאכול, ואפשר לשלב את זה יחד עם התקלות - הבקתה מותקפת על ידי שודדים או משהו דומה, מה שהיה התקלות קלה ומשעממת בדרגות נמוכות - אבל עם הדיבאפים של המרק שאכלתם קודם, ההתקלות הזו נהיית יותר מאתגרת משחשבתם.

אשמח לכל הערה והארה, ואני מאחל לכם לא לאכול אצל ברטה!
 
האמת, זה נשמע לי קצת לא שמיש במצב הנוכחי. בסדר, אז הדמויות נדפקות לרגע, ואז... הם מצליחות בהצלה.

הייתי הולך לכיוון אחר. המזון של ברטה אכיל (למרות הטעם המוזר), אבל... עולה אחר כך. באמצע הקרב, או כול סיטואציה אחרת מוזרה (בריחה מטירנוזאורוס רקס גם עשויה להתאים).

בנוסף הייתי מוריד את הד"ק ל-13 כזה אישית, 15 מרגיש לי גבוה מידי למה שהוא סך הכול תבשיל גרוע וקצת מוזר.
 
כל הכבוד על היוזמה! בסך הכול די נחמד, אבל ד״ק 15 זה קצת מוגזם. 12 או 13 נראה לי הגיוני. כמו שנאמר מעליי, לעשות שהאוכל יהיה בסדר אבל עולה אחרי זה יכול להיות טוב. עוג- זה דווקא יכול להיות שמיש, תלוי בסוג הקבוצה.
 
אביעד אמר/ה:
גם 4 השפעות זה הרבה, במיוחד אם אחת מהן היא "גלגל פעמיים".

להוריד לשלוש השפעות? לעשות שכמות ההשפעות משתנה בהתאם לדרגת הדמויות?

העוג הברברי אמר/ה:
בנוסף הייתי מוריד את הד"ק ל-13 כזה אישית, 15 מרגיש לי גבוה מידי למה שהוא סך הכול תבשיל גרוע וקצת מוזר.

אשנה את זה (שניים ציינו את זה אז אני אשנה, מה גם שיש השפעות שמעלות את הד"ק).

העוג הברברי אמר/ה:
הייתי הולך לכיוון אחר. המזון של ברטה אכיל (למרות הטעם המוזר), אבל... עולה אחר כך. באמצע הקרב, או כול סיטואציה אחרת מוזרה (בריחה מטירנוזאורוס רקס גם עשויה להתאים).

רעיון מגניב. אם אשנה את זה שההשפעה מתרחשת כאשר הדמות מבצעת פעילות גופנית מאומצת (למשל להילחם, או לברוח מטירקס) זה יהיה טוב יותר?
 
לדעתי להוריד לשתיים, אולי לאחת. ואם זה שתיים אין סיבה להגדיל את המספר לשלוש. הדייסה הזו לא צריכה להציק עם חישובים של מלין השפעות בשביל להקשות קצת על היתקלות חביבה.
על הדרך, שאלה ששכחתי לשאול בפעם הקודמת - איך ברטה לא מבינה כבר שהתבשילים שלה נוראיים? היא גם אכלה מהם.
 
כל הכבוד על ההגשה, יצא ממש נחמד! אני רק רוצה לציין שאם רוצים שברטה תהיה יותר מהתקלות חד פעמית, כדאי להוסיף גם השפעות חיוביות, לעשות את כל העניין יותר כאוטי. אם כמעט כל מה שיוצא מהמרק שלה זה השפעה גרועה, הם לא יבקרו אצלה יותר מפעם אחת. אבל אם זה עניין של מזל, ואתה יכול לקבל גם בוסט מטורף מהמרק שלה, זה יעודד שחקנים לחזור אליה שוב ושוב.

לדעתי זה גם הופך את זה פחות מהתקלות של "הא הא, נדפקתם" להתקלות שבה השחקנים צריכים להעז, לראות כמה הם (ליטרלי) מסוגלים לבלוע.
 
חזרה
Top