היום השחקנים שלי הסתערו על המבצר בפתח מנאדור, וזה היה מעייף. לא הסשן עצמו אלא ההכנה לסשן. אחרי די הרבה מפגשים שבהם לא היו קרבות אינטסביים, הפעם זו מתקפה צבאית. אז עברתי בערך שעתיים על הנתונים ומבנה הקרב כדי שאכיר, החלפתי כמה דברים כדי שיזרום יותר טוב - אבל בעיקר נזכרתי כמה ב 3.5 לא אהבתי להתעסק בדרגות גבוהות יחסית (כאן הם בדרגה 8). רוב המפלצות הם עם שלל חוקים, כישרונות, לחשים וכך הלאה. לנסות לפענח מה בדיוק כל מילת מפתח וכל לחש של כל מפלצת עושים דורש או היכרות מעולה עם השיטה או פשוט לעבור ולקרוא. מה שהופך את זה לנורא יותר, זה שבהרפתקאות הרשמיות של פאת'פיינדר הם לא נותנים סטאטבלוקים למפלצות, אפילו כאלו עם טמפלייט אלא פשוט מפנים לספר מפלצות הרלוונטי. אז זה גם דפדוף וחיפוש כל הזמן.
אז ישבתי וקראתי ועברתי והתכוננתי. פשוט מבאס, במקום להכין דברים מעניינים, חפרתי על מכאניקה. כל-כך התגעגעתי למה' 4 ולמה' 5. ממש מקווה שבפאת'פיינדר 2 זה באמת ישתפר. לא סתם המציאו את ה E6 ב- 3.5, זה מרגיש שברגע שעוברים את דרגה 5-6 השיטה הופכת להיות טרחנית ומעיקה...
וזה חבל, כי יש להם רעיונות בפאת'פיינדר ממש מגניבים, למשל Troops- שזה בא לייצג מחלקה של חיילים ומתנהג דומה ל Swarm. כך במקום להלחם בתריסר לוחמים בדרגה 3, שזה גם משעמם וגם טרחני, פשוט נלחמים ב Troop בודד. הופכים עדרים של גובלינים או שכירי לחרב לאיום רציני גם בדרגות ביניים-גבוהות.
https://www.d20pfsrd.com/bestiary/monster-listings/humanoids/troop/
אז ישבתי וקראתי ועברתי והתכוננתי. פשוט מבאס, במקום להכין דברים מעניינים, חפרתי על מכאניקה. כל-כך התגעגעתי למה' 4 ולמה' 5. ממש מקווה שבפאת'פיינדר 2 זה באמת ישתפר. לא סתם המציאו את ה E6 ב- 3.5, זה מרגיש שברגע שעוברים את דרגה 5-6 השיטה הופכת להיות טרחנית ומעיקה...
וזה חבל, כי יש להם רעיונות בפאת'פיינדר ממש מגניבים, למשל Troops- שזה בא לייצג מחלקה של חיילים ומתנהג דומה ל Swarm. כך במקום להלחם בתריסר לוחמים בדרגה 3, שזה גם משעמם וגם טרחני, פשוט נלחמים ב Troop בודד. הופכים עדרים של גובלינים או שכירי לחרב לאיום רציני גם בדרגות ביניים-גבוהות.
https://www.d20pfsrd.com/bestiary/monster-listings/humanoids/troop/