• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 פאת'פיינדר בדרגות גבוהות, troops

היום השחקנים שלי הסתערו על המבצר בפתח מנאדור, וזה היה מעייף. לא הסשן עצמו אלא ההכנה לסשן. אחרי די הרבה מפגשים שבהם לא היו קרבות אינטסביים, הפעם זו מתקפה צבאית. אז עברתי בערך שעתיים על הנתונים ומבנה הקרב כדי שאכיר, החלפתי כמה דברים כדי שיזרום יותר טוב - אבל בעיקר נזכרתי כמה ב 3.5 לא אהבתי להתעסק בדרגות גבוהות יחסית (כאן הם בדרגה 8). רוב המפלצות הם עם שלל חוקים, כישרונות, לחשים וכך הלאה. לנסות לפענח מה בדיוק כל מילת מפתח וכל לחש של כל מפלצת עושים דורש או היכרות מעולה עם השיטה או פשוט לעבור ולקרוא. מה שהופך את זה לנורא יותר, זה שבהרפתקאות הרשמיות של פאת'פיינדר הם לא נותנים סטאטבלוקים למפלצות, אפילו כאלו עם טמפלייט אלא פשוט מפנים לספר מפלצות הרלוונטי. אז זה גם דפדוף וחיפוש כל הזמן.

אז ישבתי וקראתי ועברתי והתכוננתי. פשוט מבאס, במקום להכין דברים מעניינים, חפרתי על מכאניקה. כל-כך התגעגעתי למה' 4 ולמה' 5. ממש מקווה שבפאת'פיינדר 2 זה באמת ישתפר. לא סתם המציאו את ה E6 ב- 3.5, זה מרגיש שברגע שעוברים את דרגה 5-6 השיטה הופכת להיות טרחנית ומעיקה...
וזה חבל, כי יש להם רעיונות בפאת'פיינדר ממש מגניבים, למשל Troops- שזה בא לייצג מחלקה של חיילים ומתנהג דומה ל Swarm. כך במקום להלחם בתריסר לוחמים בדרגה 3, שזה גם משעמם וגם טרחני, פשוט נלחמים ב Troop בודד. הופכים עדרים של גובלינים או שכירי לחרב לאיום רציני גם בדרגות ביניים-גבוהות.
https://www.d20pfsrd.com/bestiary/monster-listings/humanoids/troop/
 
העניין הוא שפאת'פיינדר מנסה להיות מורכבת יותר מבחינה משחקית. זה ה-selling point העיקרי שלה מאז שמו"ד 4 ומו"ד 5 הלכו לכיוון מופשט יותר ועם פחות מורכבות מכאנית. אפשר לעשות מפלצות שיהיו בנויות שונה מדמויות שחקן, אבל אם הן לא יוכלו להשתמש במכאניקות המורכבות של השיטה (פריקה מנשק, הטעיה), זה ירגיש כאילו יש דברים מאוד בסיסיים שרק דמות שחקן יכולה לעשות.
במו"ד 4-5 פתרו את זה פשוט על ידי כך שאם אתה רוצה לתת למפלצת אופי כזה שהיא נוטה לפרוק אנשים מנשקם או להכנס להאבקות, יש לה התקפה ספציפית שעושה זאת. זה הופך את המפלצת להרבה פחות גמישה (וזו הסיבה שיש במהדורות הללו כמה בלוקים של נתונים ל"סוגים" שונים של מפלצות דמויות אדם).

לגבי זה שלא מכניסים את הנתונים להרפתקה - זה די מעצבן גם לדעתי, למרות שאז יהיו אנשים שחושבים אחרת - שסתם תופסים מקום בספר בשביל מפלצת שכבר יש להם בספר אחר. זה Trade-off.
 
מה עם להשתמש במחשב במקום ערימה של ספרי מפלצות? במשחקים שהרצתי ברול20, לפני קרבות מורכבים הייתי פותח כמה עותקים של ספר המפלצות, כאשר כל עותק פתוח על מפלצת אחרת שהשחקנים ייתקלו בה. ככה כל פעם שאני צריך מהר להגיע לנתונים, אני פשוט פותח את החלון המתאים. לדעתי ברמה השולחנית אפשר גם לעשות את זה עם לפטופ או אייפד.
 
אני בהחלט משתמש במחשב. זו בערך הדרך היחידה כי הם גם משתמשים במפלצות מכמה ספרים שונים.
אבל גם זה עדיין דורש הרבה חלונות פתוחים אבל מעבר לכך גם הם עושים את זה עבור מפלצות עם תבניות.
וזה גם לא פותר את זה שאם למפלצת יש שמונה לחשים או התקפות עם ארבע מילות מפתח, גם צריך את הלחשים ואת מילות המפתח פתוחים כדי להבין מה בדיוק הם עושים.
ב-4 וגם ב-5 המידע פשוט נמצא בתוך הסטאטסלוק מחד ומאידך כמות מילות המפתח והמצבים מצומצמת בהרבה.
 
חזרה
Top