דף 1 מתוך 1

ביצוע בדיקות מיומנות בזירת פשע

נשלח: 14 מרץ 2019, 14:36
על ידי טסוקימארו
השחקנים מוצאים רפש בזירת פשע, ובתור מנחה אני יודע שהרפש הוא קסום או שהוא תוצאה של השפעה קסומה. הוא לא חפץ קסום בדיוק, אבל יש בו שארית של כוח מאגי שבדיקה מכוונת תגלה.
בואו נניח שהשחקנים לא חושבים בכיוון הזה, אבל כן מתעניינים ברפש, ומנסים "לברר מה המקור שלו" או משהו דומה. הם לא הזכירו ארקאנה. איך אני עושה בדיקת ארקאנה בלי לבקש מהם לגלגל ארקאנה, כי אז הם מבינים שיש קשר לקסם, ובלי לעשות בדיקה פאסיבית, כי זה לא מעניין ואם יש לי את הערכים הפאסיביים של הדמויות ואני משתמש בהם, אני בעצם מחליט מראש אם הדמויות יודעות את הדבר או לא?
אותה שאלה גם לגבי לדעת דברים על מפלצת. אם נניח הם רואים מפלצת מוזרה ורוצים לדעת מה הדמויות יודעות עליה, אם אני אומר להם לגלגל דת זה כבר מספר הרבה עליה.

[5] עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 5 - אתה שואל, המומחים עונים!

נשלח: 14 מרץ 2019, 16:29
על ידי גרגויל
תגיד לדמות לגלגל בדיקת תבונה, ואז תוסיף לבד את הproficiency (אם יש לדמות). אל תשכח להבהיר שזו בדיקת מיומנות בשביל יכולות כאלה ואחרות.

[5] עץ השאלות של מבוכים ודרקונים 5 - אתה שואל, המומחים עונים!

נשלח: 14 מרץ 2019, 18:00
על ידי nav566
כמו שגרגויל אמר, תבקש הטלת תבונה ותוסיף את הפרופישנסי שלהם. אגב, אם הדמות, במקרה הזה, כן מבקשת ספציפית ארקנה מתוך אינטואיציה, הייתי נותן לה תוסף +2 או משהו. זו דרך לא לחשוף מידע לשחקנים, אבל עדיין לתגמל אותם על חשיבה טובה.
אגב, הדרך האחרת היא להגיד לדמויות לגלגל ארקנה ולבקש שלא יעשו חשיבה על משחקית. אם יש לך אינטראקציה טובה באמת עם הקבוצה, זה יכול להיות רעיון טוב.

ביצוע בדיקות מיומנות בזירת פשע

נשלח: 14 מרץ 2019, 22:02
על ידי The oldman
בדוגמא של זירת פשע או מקרים דומים, אתם יכולים להגיד להם לבדוק Arcana מבלי לפרט מה בדיוק הם בודקים עם הבדיקה. זה הגיוני שמטיל הלחשים "ירגיש" שיש משהו קסום בזירה. לא חושב שזה מגלה מידע חריג.
בנוגע למפלצות, סוג בדיקת המיומנות בסה"כ מגלה את הסוג של המפלצת (טבעי/חוצן/כיו"ב) - לא רואה איך בדיוק זה חושף מידע. אני לרוב מאפשר לשחקנים להבין את הסוג של המפלצת מהתיאור שלה.