טסוקימארו
פונדקאי ותיק
השחקנים מוצאים רפש בזירת פשע, ובתור מנחה אני יודע שהרפש הוא קסום או שהוא תוצאה של השפעה קסומה. הוא לא חפץ קסום בדיוק, אבל יש בו שארית של כוח מאגי שבדיקה מכוונת תגלה.
בואו נניח שהשחקנים לא חושבים בכיוון הזה, אבל כן מתעניינים ברפש, ומנסים "לברר מה המקור שלו" או משהו דומה. הם לא הזכירו ארקאנה. איך אני עושה בדיקת ארקאנה בלי לבקש מהם לגלגל ארקאנה, כי אז הם מבינים שיש קשר לקסם, ובלי לעשות בדיקה פאסיבית, כי זה לא מעניין ואם יש לי את הערכים הפאסיביים של הדמויות ואני משתמש בהם, אני בעצם מחליט מראש אם הדמויות יודעות את הדבר או לא?
אותה שאלה גם לגבי לדעת דברים על מפלצת. אם נניח הם רואים מפלצת מוזרה ורוצים לדעת מה הדמויות יודעות עליה, אם אני אומר להם לגלגל דת זה כבר מספר הרבה עליה.
בואו נניח שהשחקנים לא חושבים בכיוון הזה, אבל כן מתעניינים ברפש, ומנסים "לברר מה המקור שלו" או משהו דומה. הם לא הזכירו ארקאנה. איך אני עושה בדיקת ארקאנה בלי לבקש מהם לגלגל ארקאנה, כי אז הם מבינים שיש קשר לקסם, ובלי לעשות בדיקה פאסיבית, כי זה לא מעניין ואם יש לי את הערכים הפאסיביים של הדמויות ואני משתמש בהם, אני בעצם מחליט מראש אם הדמויות יודעות את הדבר או לא?
אותה שאלה גם לגבי לדעת דברים על מפלצת. אם נניח הם רואים מפלצת מוזרה ורוצים לדעת מה הדמויות יודעות עליה, אם אני אומר להם לגלגל דת זה כבר מספר הרבה עליה.