• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

המונפול של נוכלים על התקפות פתע

דמינו את הסיטואציה הבאה.
שחקן כלשהו משחק סייר או לוחם, הוא מגלגל התנגבות כדי להיכנס למחנה האורקים ולחסל את הזקיף האורקי כדי ששאר הקבוצה תוכל להיכנס בלי להתגלות.
הוא מוציא אחלה גילגלוים ומגיע למצב שהזקיף עם הגב אליו, לא מצליח לגלות אותו, בבירור אם זה היה סיפור או סרט מוצלח, היינו רואים עכשיו את הגיבור שלנו משסף את הגרון של הזקיף במכה אחת, מחסל אותו לפני שהוא בכלל מגיע לקרקע.
בפועל במשחק, הגיבור שלנו יגלגל התקפה, יפגע במטרה לא מוכנה, ויגרום לה... 3 נזק.

אחת הבעיות שיש לי עם התקפות פתע וכל החוקים של אויבים לא מוכנים במו"ד לדורותיה זו בדיוק מה שהצגתי, לנוכל יש מונפול על לתקוף מישהו לא מוכן, וגם להרוג אותו, בעוד ככל שאר הדמיות (דמוית אחרות = מישהו בלי היכולת התקפת פתע) נתקעים בבוץ הזה, שאיפשהו מניח שלוחם פשוט לא מסוגל לחתוך לאויב את הצוואר או לנעוץ לו חרב ישירות בלב מבלי שזה יבחין בו, שזה עוד סביר והכל אם נעצום עין, אבל אז מגיע העניין היותר מסובך - ההתקפה שלו כמובן גורמת לאורק לשים לב שתוקפים אותו, לצעוק וכל הרעיון והסיבוך פה של לתקוף בסתר מאבד את הפואנטה.
(כן זה יכול להיות גם אצל נוכל שלא יגלגל מספיק נזק עם הנזק הנוסף שיש לו מהתקפת פתע, וכן זה לא משחק מציאותי בה כל אחד מת מחרב בראש, אבל לצורך הדוגמה אני מדבר פה על זקיף פשוט עם 10 נק"פ בערך)

עכשיו, מצד אחד יש לנו היעדר עידוד ברור של שחקנים שלא משחקים נוכל להתגנב, כי אם לצוטט מדריך מוזיאון על נשק חם "אם תירה במוסקט משיח, מישהו ישאל מהר מאוד למה השיח מעלה עשן ופולט עופרת" - אין לך אינטרס לעבוד קשה ולהתגנב אם במלא זה יגיע ללירוי ג'נקיס שנלחם בכולם אחרי שהוא שם התקפה אחת מוצלחת שעשתה נזק ממוצע.

מצד שני להגיד עכשיו שלכל דמות יש התקפת פתע, די דופק את הנוכל והמכניקה הייחודית שלו.

עקרונית חשבתי על 2 פתרונות, שבכללי אשמח לשמוע מה דעתכם על מה שאני מציג, אבל אשמח גם לשמוע מה דעתכם עליהם

הראשון - התקפת מוות "פשוטה" - דמות שתוקפת בקפאפ מטרה שלא מודעת אליה יכולה לבצע התקפת מוות (כל שיטה זה אומר דבר אחר, אבל בעיקרון התקפה שאוטומטית קריטית/נזק מלא) - אבל הדרג"ש של המטרה יגדל/יוכפל. - מצד אחד זה פותר את בעיית "מתקפת הפתע" מבלי לשבור את המונפול של נוכל (שפשוט ימשיך לעשות נזק טוב בהתקפת פתע, ואם הוא יבחר לנכון יוכל לבצע את ההתקפה הזו כדי להגדיל גם את הנזק מהתקפת הפתע), מצד שני זה יוצר מעין הימור (כי דרג"ש כפול זה המון בכל דרגה).

הפתרון השני הוא קצת קלאסי יותר, לתת לכל דמות נזק של התקפת פתע, אבל לתת לנוכל הרבה יותר נזק, זה אמור לשקף את זה שכולם מבינים שאם אני אחתוך למישהו את הצוואר הוא ימות, אבל נוכל יודע איפה החלק הרגיש בגולגולת שלדחוף סכין דרכו פשוט יעשה עבודה נקייה יותר וקלה יותר.

עכשיו יש מצב שאני סתם מתלונן על נושא שלא הציק לאף אחד עד עכשיו, ויש מצב שאף אחד מההצעות שלי לא באמת פרקטית, אבל אני כן אשמח לשמוע אם אי פעם נדרשתם להתמודד עם סיטואציה כזו, ואם כן מה עשיתם.
(כמובן שזה בפורם מו"ד אז כל הפתרונות של "בנשגבים פשוט אתה תמיד פוגע" או "בחופשיטה הייתי אומר שהוא מת" יהיו מאוד מעניינם אבל לא רלבנטים לנושא, אז בואו נשאיר אותם בחוץ)
 
אישית אני חושב שזה די בעייתי לתת מתקפות פתעה למי שאינו נוכל ודרג"ש כפול הופך את הפגיעה לממש לא מציאותית, למשל לוחם דרגה 3-2 יחזיק בכנראה בתוסף התקפה העומד על סביבות החמש, יריב שאינו מבוסס זריזות יחזיק בדרג"ש של 13 עד 17. במקרה של 13 הדרגש יעמוד על לא פחות מ26! כלומר הלוחם לא יפגע עילה אם הוא מוציא 20 טבעי!
אז הכפלה היא מיחוץ לשאלה, הגדלה היא מעט מסובכת, קשה לראות מה יהיה מספר מאוזון.
 
מה שאני עשיתי במהדורה 4 זה שכל דמות עם יתרון קרבי יכולה לבחור או לקבל את התוסף הרגיל להתקפה, או להוסיף 1ק6 לנזק.

אפשר להתאים את זה גם למהדורות אחרות, בתלות בשאלה עד כמה התוסף לפגיעה של יתרון קרבי או איגוף הוא משמעותי באותה המהדורה.
 
אני מסכים בנוגע לבעיה. זה תמיד עצבן גם אותי. לא רק בהתקפות פתע, אבל גם לדוגמא כשלוחם מחזיק מישהו עם חרב מוצמדת לו לגרון ומאיים להרוג אותו. ואז הבחור מנסה לזוז, והלוחם עושה התקפה רגילה, עושה 10 נזק וחוטף מכה מהיריב. זו בעיה שצריכה פיתרון.
הפיתרון השני נשמע מאוד בעייתי, כי זה הופך נוכל לפשוט מאוד חזק.
את הפיתרון הראשון אני אוהב יותר. אם כי הכפלת דרג"ש זה משהו שלא מאוד קיים בשיטה. לדוגמא, אפשר לקחת חיסרון להתקפה נגד יריב מופתע כדי לעשות פגיעה חמורה אוטומטית. גם נוכל יכול ליהנות מזה, אבל הוא לא חייב. זה נשמע מאוזן, ומוסיף משהו מעניין למשחק.
 
אלישע- א' זה נועד להיות דרג"ש מפגר, ב' אם הלוחם שלך אם תוסף התקפה בסיסי של חמש בדרגה 2 הוא לא בנוי טוב (בPF -3.5), אני מייחס לדמות בנויה נורמלי שכנראה תהיה טובה במה שהיא עושה, אם זה לוחם שיש לו 12 כוח אז זו בעייה אחרת.

נרוביאן- וזה שינה הרבה? נשמע לי שעוד 1ק6 פשוט יעלה את הנזק הממוצע מ3 ל5 פחות או יותר
 
דרך שאני אוהב להשתמש בה כאשר אני צריך שהסיפור יהיה מציאותי יותר היא "מצב סיפורי".
כאשר אתה במצב סיפורי חרב בגב תהרוג אותך (או תשאיר אותך ממש גוסס עם אתה חזק באופן ממש יוצא דופן).
דרך נוחה להתמודד עם זה היא להחליף למוד סיפורי כאשר מצבים כאילו קוראים.
 
התקפת מוות
במחיר הכפלת הדרג"ש - הכפלה היא פתרון לא טוב לא בגלל הדרגות הנמוכות, אלא בגלל הדרגות הגבוהות.
הרי חוקי מו"ד/פאת'פיינדר נועדו ליצור מצב שהדרג"ש ותוסף התקפה עותים בערך באותו קצב, אז אם בדרגה 1 יש לך תוסף התקפה 5 מול דרג"ש 10, ושניהם עולה ב1 כל דרגה: בדרגה 1 תצטרך לגלגל 15 כדי לפגוע בדרג"ש הכפול. בדרגה 10 תצטרך לגלגל 25. החוק הזה מתגמל דמויות בדרגה נמוכה, ואויבים עם דרג"ש גבוה, אבל דופק קשות אויבים עם דרג"ש מגע או נטוע במקומו נמוך.
במחיר הגדלת הדרג"ש - דווקא נשמע לי טוב. בעיקרון לכל דמות יש טווח תוצאות בקוביה שבאמצעותו היא פוגעת באויב. אתה מגדיל את הדרג"ש ב5 ופתאום ההתקפה נעשית קשה בהרבה. השיטה מתגמלת דמויות עם תוסף התקפה גבוה, כי זה מקטין את הסיכוי שלהם לפגיעה בחלק יחסי קטן יותר.

התקפת פתע לכולם
במחיר הגדלת הנזק של הנוכל בהתקפת פתע - ועכשיו כולם ינסו לאגף כאילו החיים שלם תלויים בזה, והנוכל ינסה עוד יותר. מה גם שאנחנו כבר יודעים שהוא יכול להשתמש בהתקפת פתע כמה פעמים בסיבוב שהוא רוצה.

הגדלת הנזק במקום תוסף ליתרון קרבי - רעיון נחמד למעשה, רק צריך לשחק קצת עם המספרים כדי שיהיה מציאותי.

מכת מוות
אם לוחם מצמיד חרב לגרון של מישהו אז הוא כנראה מוצמד ומנסה להימלט מההיאבקות, ולכן חסר ישע ואמור לקבל מכות מוות אוטומטית. מצד ששני אם הוא מנסה לברוח אז כנראה שהוא מבין שיש לו סיכוי כלשהו להצליח, וייתכן שהוא צודק. בנוסף, אם הלוחם סתם מצמיד לו חרב לגרון בלי להחזיק אותו חזק איכשהו זה באמת לא מציאותי.
לכן אני חושב שצריך ללכת פה לפי ההיגיון - אם הוא יכול להימלט אז הלוחם יכול לבצע מכת מוות בגלל היתרון שיש לו. אם הוא לא יכול להימלט אז הוא נפגע אוטומטית ואולי גם מת אפילו אם הלוחם לא מעוניין להרוג אותו - בכל זאת זה קשה להשאיר שבוי חי. אם הוא סתם עומד שם כמו דביל והחליט לעזוב אז תן לו (למרות שמגיע לו למות)

מצב סיפורי
הייתי אומר מצב מציאותי. בכל מקרה מזכיר לכם משפט שמופיע בכל מהדורות מו"ד לדורותיהן - החוקים נועדו להכריע במצב של וויכוח על המציאות - אם כולם מסכימים על משהו אחר אין כאן בעיה - אם אתם מסכימים שהאורק צריך למות אז שימות.

להשאיר את המצב כמו שהוא
עוד נקודה שצריך לזכור - אנשים לא מתים על המכה הראשונה - בהרבה פיגועים המחבל היה צריך לדקור עשרים פעם לפני שהרג, לא תמיד הוא הצליח, ובהחלטת בית משפט הסתבר שגם לא וודאי שהוא התכוון להרוג, אז תיקחו פרופורציה - לא כל לוחם מיומן יכול להרוג במכה, ואפשר להתחמק מזה גם בהפתעה. אם אתה לא בסיירת מטכ"ל או משהו כזה קרב נוטה להיות רועש קצת מלפני ההתקפה הראשונה, ולתת רק לנוכל התקפת פתע - שמציינת את היכולת שלו באמת לכוון לאיברים חיוניים גם בקרב - לערוף את הראש של אויב משורין זה לא קל, וגם לתקוע לו חרב לבטן, אבל במפרקים אתה יכול לכוון לנקודות רגישות יותר או פחות, כמו גם למצוא פרצות אחרות בשריון קל יותר, אם יש לך את ההכשרה המתאימה שמתבטאת בהרבה אימונים למטרה הזו דווקא.
 
דבר ראשון והכי חשוב - זה ההבדל בין האימונים והידע של לוחם ונוכל. שניהם מאומנים על סוגים שונים של קרב - לוחם מאומן על קרב "מכובד", כזה שבו היריב מודע אליך ומוכן אליך, וניצחון דרך טקטיקה, ידע מקיף על כלי נשק וטכניקות לחימה, ולהיות מאוד קשוח ועמיד. נוכלים מאומנים על קרב "לא מכובד", שבו אתה מנצל יתרון לא הוגן כלשהו שיש לך נגד היריב, כגון זה שהוא לא מודע אליך, או שאתה נעזר בבעלי ברית כדי לאגף אותו. להתגנב ולדקור מישהו בגב זה פשוט לא משהו שלוחמים רוכשים בו ידע, כי הם מתמקדים בצורות לחימה אחרות. לכן גם אין להם סקיל של התגנבות, ובדרך כלל תמצא אותם לבושים בשריון כבד שעוד יותר מקשה על התגנבות. מהבחינה הזאת אני לא רואה בעיה עם הסיטואציה שאתה מציג - אם מישהו פועל בניגוד לידע והאימון שלו, זה מתאים שהוא יהיה הרבה פחות אפקטיבי.
הפתרון הפשוט ללוחם\סייר שרוצה להתגנב ולהרוג יצורים בהפתעה, זה לעשות מולטיקלאס לנוכל. ככה הוא מקריב חלק מהיכולות שלו בסגנון הלחימה של הלוחם, ומקבל קצת מסוגלות בסגנון לחימה של נוכל.

אם בכל זאת רוצים לשבור את החלוקה הברורה בין התפקידים, אני חושב שיש עדיין דרכים שבהם לוחם יכול לבצע התקפת פתע מוצלחת בלי להוסיף חוקים חדשים. קודם כל, צריך להבין שיש דברים שאפשר לעשות עליהם התקפת פתע אפקטיבית, ויש דברים שלא. להתגנב על גובלין או אורק ולהרוג אותו בזמן קצר לפני שהוא מגיב אמור להיות דבר סביר. להתגנב לענק אש או הידרה ולהרוג אותו במכה אחת לא צריך להיות דבר שאפשר לעשות, גם לא על ידי נוכל מאוד מיומן. בתכלס זה תלוי בנק"פ של היצור.
הדוגמא שלך ללגרום 3 נזק היא קיצונית. נזק ממוצע גם של לוחם בדרגה 1 (מה' 5) נע על אזור 8. יש יצורים שעם קצת מזל בקובית הנזק, מכה אחת תוכל להוריד אותם. ואלמנט ההפתעה מגיע מתוך החוקים - אם אתה מתגנב בהצלחה על יצור, אז לפני ששניכם מגלגלים יוזמה מגיע לך סיבוב הפתעה. בסיבוב הפתעה אתה יכול לתקוף אותו כמספר התקפות שיש לך בסיבוב, כך שלוחם בדרגה 5 יכול לבצע שתי התקפות לפני שהיריב מגיב בכלל. ובגלל שאתה תוקף יריב שלא מודע אליך, סביר שתקבל יתרון על לפחות אחת מההתקפות האלה, כך שאפשר לנצל כשרון כמו great weapon master (מקבילה של התקפת עוצמה) שמוסיף לך הרבה נזק תמורת מחסר להתקפה. ואם הוא עדיין עומד, יש סיכוי שתנצח ביוזמה ואז תזכה לתקוף עוד פעם לפני שהוא יספיק להגיב. וללוחמים יש עוד כל מיני יכולות שנותנות לו להוסיף עוד התקפות בסיבוב או עוד נזק להתקפה, כך שאם ממש חשוב להפיל את היריב הזה לפני שהוא מזעיק את השומרים האחרים, השחקן מוזמן לנצל את יכולות המקצוע שיש לו כדי להבטיח שייגרם לו כמות מכובדת של נזק. זה אומנם לא נזק נוסף "בחינם" כמו אצל נוכלים, אבל נשמע לי סביר שאתה צריך לשלם איזשהו מחיר בדמות ניצול של שימושים ביכולות כאשר אתה מנסה לעשות משהו שהוא מחוץ לתחום ההתמחות שלך.

דבר אחרון שצריך לזכור זה שמשחק מו"ד כולל אלמנט של מזל, וצריך לקבל את זה על צדדיו הטובים והרעים. גם נוכל בדרגה גבוהה שמבצע התקפת פתע על שומר לא מודע יכול להיכשל אם יצא לו מעט מדי בקוביה. זה לא אומר שהוא לא מיומן או שהקוביות מנעו ממנו מלהיות מגניב באותו רגע, אלא שבכל דבר שתעשה יש אלמנט של סיכון ושום דבר לא מצליח תמיד. בסופו של דבר, לנוכל יש פשוט סיכוי הרבה יותר טוב להפיל את הזקיף הזה בהפתעה מאשר לוחם, אבל זה לא מובטח. הנוכל יכול להיכשל קשות כמו שהלוחם יכול להצליח בצורה מסחררת אם נגיד יוצא לו קריטי בהתקפת הפתע הזאת.
 
"הורדת זקיף" זה לא פשוט כמו שזה נשמע גם במציאות. אם הדמות שלך היא לא נינג'ה/מתנקש/לוחם קומנדו (לשלישי אין מקצוע ספציפי, אולי כדאי לעשות אחד?) והיא מתגנבת אל שומר (אורק או לא) ותוקפת אותו, זה בהחלט סביר שהיא תסיים את סיבוב ההפתעה עם שומר זועם מאוד שיש לו פצע בכתף ושריטה בצוואר, והוא צועק ומתכוון לתקוף אותה, ולא עם שומר מת שצונח חרש אל הקרקע.

הפתעה במו"ד5 נותנת לך בעצם סיבוב של פעולות חופשיות, וזהו בערך. זה אומר שהלוחם שלך במו"ד יוכל לתקוף פעם אחת (או פעמיים ומעלה אם הוא מעל דרגה 5) ואם אתה משתמש בחוק האפשרי של facing מהמדריך לשה"מ, אז הדרג"ש של האויב יחושב בלי מגן. אפילו אין יתרון להתקפה - אבל בהחלט אפשר להוסיף אחד אם נראה שהיריב לא סתם שומר ובכל זאת מופתע אלא מנמנם או עסוק בקריאה או עישון תוך כדי שמירה ואינו מרוכז (וככה אפשר לומר שהוא מאוגף, טכנית).

אבל, באסופת המפלצות יש לנו שתי מפלצות עם פיצ'רים מעניינים בנושא. הקנקו מיומן בתקיפה מהמארב - יש לו יתרון בגלגולי הפגיעה נגד יריבים מופתעים. הדובלין מפגין גרסא אחרת של המיומנות הזו - נגד יריבים מופתעים, הוא גורם לנזק נוסף של 2ק6. היכולות האלה שונות מהתקפת הפתע של הגנב (שעובדת כל פעם שיש לו יתרון או יש אויב אחר ליד המותקף - ה"יתרון הקרבי" של ההובגובלין מחקה את הסוג השני, אגב) ואין להן ממש מקבילה אצל דמויות שעולה לי בראש - חוץ מאם משחקים דובלין כגזע שחקן (לקנקו כדמות אין את היתרון במארב, משום מה).

אפשר לנסות להתבסס על היכולות האלה ככלל אצבע: אם אתה גם מפתיע וגם מסיבה כלשהי יש לך יתרון לגלגול הפגיעה, אתה יכול לוותר עליו כדי לגרום נזק נוסף של 1ק6 מסוג הנשק בו אתה משתמש. זה מספיק מאוזן, נותן לך הרגשה שהרווחת משהו מלהתגנב ולתקוף, ומצד שני לא לוקח את התקפת הפתע של הגנב או היכולות של הקנקו או הדובלין ומחלק אותן בחינם לכולם. נשארת רק השאלה אם זה בא במקום התקפת פתע של גנב אם הוא מבצע את זה, או בנוסף לה.
 
המטרה שלי היא לנסות ליצור גמול טוב לדמות שלא רוצה רק להסתער קדימה ולהילחם (אגב ב3.5 היה כשרון ללוחמים שהפך אותם ללוחמי קומנדו, נראה לי שגם היה מקצוע יוקרה כזה), ומרגיש לי שכל הרעיון של להתגנב פשוט לא עובד אם אין לך דרך להתמווד עם "קיר" בדמות חפ"ש שעומד ושומר, מכאן הגיע המחשבה לנסות לתת לדמויות משהו לעשות.

מניח שאפשר לקחת את מתקפת המוות של המתנקש מ3.5 ולהחליש אותה, משהו בסגנון שאם יכולת לבחון את המטרה במשך 5 סיבובים רצופים ללא הפרעה, אתה מסוגל לתקוף מתקפה שתדרוש מהאויב הצלה כאשר בכישלון הוא מת. (האמת שהיו הרבה יכולת insta-kill ב3.5 כשחושבים על זה)

עכשיו מניח שיש לי באמת בעייה כשאני מנסה להביא את זה ל4 או חמש (האמת ל4 אין לי את הבעייה כי אני פשוט לא מריץ בה משחקים, ולא מתכנן), ואני פשוט מרגיש שעוד 1ק6 לא בהחלט יספיק כדי להשפיע, כאשר מצד שני אני מדבר פה על מקרה של חיסול של הגובלין הזקיף, ולא הדרקון הראשי, כך שאולי זה כן יספיק.

בסופו של דבר, אני חושב ששחקן של לוחם ירצה לעשות יותר מרק "להסתער על המטרה הקרובה" וכן יחפש תחכום, בייחוד שככל שהשיטות מתקדמות "התגנבות" הופכת ליותר ויותר פשוטה ליותר ויותר מקצועות, עד כמה שאני לא מת על הרעיון, יכול להיות ש"להיכנס למצב סיפור" ולרמות קצת את המערכת כן יהיה הפתרון הנכון (הלוחם הצליח בהתגבנות ובא להרוג את הזקיף? יצא לו רק 12 נזק ולזקיף יש 20? נעצום עין וניתן לו להרוג אותו)
 
שוב, נקודת ההנחה שלי היא שזה קבוצה נורמלית מול אויב חלש, ברור שנוכל דרגה 20 מסוגל להפיל זקיף בדרגה 10 כמו שלוחם דרגה 5 יפיל זקיף בדרגה 1 ומטה. אני לא מחפש פה חוק שיתן לסייר להרוג דרקון כביר במכה אחת כי הוא תפס אותו לא מוכן.

האמת שהפתרון הכי חכם הוא הנזק הטראומטי הידוע לשמצה, עשית יותר מחצי מהנק"פ של האויב באותה התקפה- הוא צריך להציל או למות מההלם.
 
האופציה הכי טובה היא לאפשר לדמות בדיקת התגנבות שניה (בד"ק גבוה יותר) כדי להגיע לעמדת מכת מוות כנגד הזקיף, אם היא הצליחה הזקיף נחשב חסר ישע (ואפשר לעשות לו מתקפת מוות), אם היא לא הצליחה הזקיף יבחין בה (והיא תאבד את סיבוב ההפתעה שלה)
 
חסר ישע זה מצב מסוים מאוד, הוא לא עובד נגד אויב נטוע במקומו.
מכת מוות היא לא מכה שבאה בהפתעה, זו פעולת סיבוב מלא שמעוררת בתקפה מזדמנת.
ואויב חסר ישע זה אויב משותק או חסר הכרה.
אז אכן, זה לא תקף לזקיפים, אם כי נוכל יכול להוסיף את נזק התקפת הפתע שלו לנזק שהוא גורם לזקיף.
 
ת'ור- לא התייחסתי לזה מאותה סיבה שאתה מציין, זקיף הוא לא חסר ישע, אבל כן התייחסתי לרעיון:
liorgonen3 אמר/ה:
הראשון - התקפת מוות "פשוטה" - דמות שתוקפת בקפאפ מטרה שלא מודעת אליה יכולה לבצע התקפת מוות (כל שיטה זה אומר דבר אחר, אבל בעיקרון התקפה שאוטומטית קריטית/נזק מלא) - אבל הדרג"ש של המטרה יגדל/יוכפל. - מצד אחד זה פותר את בעיית "מתקפת הפתע" מבלי לשבור את המונפול של נוכל (שפשוט ימשיך לעשות נזק טוב בהתקפת פתע, ואם הוא יבחר לנכון יוכל לבצע את ההתקפה הזו כדי להגדיל גם את הנזק מהתקפת הפתע), מצד שני זה יוצר מעין הימור (כי דרג"ש כפול זה המון בכל דרגה).

הרעיון אומר שאם לזקיף יש דרג"ש 15 (3 שריון 2 זריזות) והולוחם ירצה לעשות לו התקפה כזו, הוא יצטרך לפגוע בדרגש 26 (דרג"ש כפול פחות המחסרים של נטוע במקמו) - שזה יהיה קשה לכל דמות, ולכן קצת זנחתי את הרעיון הזה.
 
הבעיה בזה היא "התנגשות חוקים" אם אני קובע שלתפוס את הזקיף לא מוכן שווה לחסר ישע, אז א) למה להשתמש בכלל בהתקפת פתע? וב) איך מבודדים את זה מיצורים יותר רצינים? (איך למנוע מכך שזה שהדרקון פספס בבדיקת מיומנות שלו, לא יביא לאותו מצב כמו הזקיף)
 
הרעיון של נזק טראומטי שהעלית קודם יכולה להיות הדרך לעשות את זה. התקפה נגד אויב לא מודע (גלגל היאבקות, התגנבות או משהוא דומה כדי לאשר שהוא אכן לא מודע/הצלחת לבצע מולו התקפה בלי שהוא מגיב אליה), אם הצלחת להוריד יותר מחצי הנק"פ של האויב (מה שאומר שהוא כנראה לא אויב רציני במיוחד לחבורה)-הרגת אותו. זה גם משאיר לנוכלים את הייתרון של התקפת פתע, שתתווסף לנזק.
 
liorgonen3 אמר/ה:
הבעיה בזה היא "התנגשות חוקים" אם אני קובע שלתפוס את הזקיף לא מוכן שווה לחסר ישע, אז א) למה להשתמש בכלל בהתקפת פתע? וב) איך מבודדים את זה מיצורים יותר רצינים? (איך למנוע מכך שזה שהדרקון פספס בבדיקת מיומנות שלו, לא יביא לאותו מצב כמו הזקיף)
ההבדל הוא בכמות זמן ההכנה. בקרב, אין לך הרבה זמן להשקיע בהתגנבות, ומדובר ביתרון זמני שנוכל מנצל בהקדם האפשרי. מחוץ לקרב, מדובר במאמץ רציני.
מבחינת בידוד מיצורים- מדובר במכה קריטית אחת, לא מכה של הרג אוטומטי, ככה שאייב עם מספיק נק"פ לא ימות מזה, אבל זקיף טירון? יחוסל מיד.
 
חזרה
Top