דמינו את הסיטואציה הבאה.
שחקן כלשהו משחק סייר או לוחם, הוא מגלגל התנגבות כדי להיכנס למחנה האורקים ולחסל את הזקיף האורקי כדי ששאר הקבוצה תוכל להיכנס בלי להתגלות.
הוא מוציא אחלה גילגלוים ומגיע למצב שהזקיף עם הגב אליו, לא מצליח לגלות אותו, בבירור אם זה היה סיפור או סרט מוצלח, היינו רואים עכשיו את הגיבור שלנו משסף את הגרון של הזקיף במכה אחת, מחסל אותו לפני שהוא בכלל מגיע לקרקע.
בפועל במשחק, הגיבור שלנו יגלגל התקפה, יפגע במטרה לא מוכנה, ויגרום לה... 3 נזק.
אחת הבעיות שיש לי עם התקפות פתע וכל החוקים של אויבים לא מוכנים במו"ד לדורותיה זו בדיוק מה שהצגתי, לנוכל יש מונפול על לתקוף מישהו לא מוכן, וגם להרוג אותו, בעוד ככל שאר הדמיות (דמוית אחרות = מישהו בלי היכולת התקפת פתע) נתקעים בבוץ הזה, שאיפשהו מניח שלוחם פשוט לא מסוגל לחתוך לאויב את הצוואר או לנעוץ לו חרב ישירות בלב מבלי שזה יבחין בו, שזה עוד סביר והכל אם נעצום עין, אבל אז מגיע העניין היותר מסובך - ההתקפה שלו כמובן גורמת לאורק לשים לב שתוקפים אותו, לצעוק וכל הרעיון והסיבוך פה של לתקוף בסתר מאבד את הפואנטה.
(כן זה יכול להיות גם אצל נוכל שלא יגלגל מספיק נזק עם הנזק הנוסף שיש לו מהתקפת פתע, וכן זה לא משחק מציאותי בה כל אחד מת מחרב בראש, אבל לצורך הדוגמה אני מדבר פה על זקיף פשוט עם 10 נק"פ בערך)
עכשיו, מצד אחד יש לנו היעדר עידוד ברור של שחקנים שלא משחקים נוכל להתגנב, כי אם לצוטט מדריך מוזיאון על נשק חם "אם תירה במוסקט משיח, מישהו ישאל מהר מאוד למה השיח מעלה עשן ופולט עופרת" - אין לך אינטרס לעבוד קשה ולהתגנב אם במלא זה יגיע ללירוי ג'נקיס שנלחם בכולם אחרי שהוא שם התקפה אחת מוצלחת שעשתה נזק ממוצע.
מצד שני להגיד עכשיו שלכל דמות יש התקפת פתע, די דופק את הנוכל והמכניקה הייחודית שלו.
עקרונית חשבתי על 2 פתרונות, שבכללי אשמח לשמוע מה דעתכם על מה שאני מציג, אבל אשמח גם לשמוע מה דעתכם עליהם
הראשון - התקפת מוות "פשוטה" - דמות שתוקפת בקפאפ מטרה שלא מודעת אליה יכולה לבצע התקפת מוות (כל שיטה זה אומר דבר אחר, אבל בעיקרון התקפה שאוטומטית קריטית/נזק מלא) - אבל הדרג"ש של המטרה יגדל/יוכפל. - מצד אחד זה פותר את בעיית "מתקפת הפתע" מבלי לשבור את המונפול של נוכל (שפשוט ימשיך לעשות נזק טוב בהתקפת פתע, ואם הוא יבחר לנכון יוכל לבצע את ההתקפה הזו כדי להגדיל גם את הנזק מהתקפת הפתע), מצד שני זה יוצר מעין הימור (כי דרג"ש כפול זה המון בכל דרגה).
הפתרון השני הוא קצת קלאסי יותר, לתת לכל דמות נזק של התקפת פתע, אבל לתת לנוכל הרבה יותר נזק, זה אמור לשקף את זה שכולם מבינים שאם אני אחתוך למישהו את הצוואר הוא ימות, אבל נוכל יודע איפה החלק הרגיש בגולגולת שלדחוף סכין דרכו פשוט יעשה עבודה נקייה יותר וקלה יותר.
עכשיו יש מצב שאני סתם מתלונן על נושא שלא הציק לאף אחד עד עכשיו, ויש מצב שאף אחד מההצעות שלי לא באמת פרקטית, אבל אני כן אשמח לשמוע אם אי פעם נדרשתם להתמודד עם סיטואציה כזו, ואם כן מה עשיתם.
(כמובן שזה בפורם מו"ד אז כל הפתרונות של "בנשגבים פשוט אתה תמיד פוגע" או "בחופשיטה הייתי אומר שהוא מת" יהיו מאוד מעניינם אבל לא רלבנטים לנושא, אז בואו נשאיר אותם בחוץ)
שחקן כלשהו משחק סייר או לוחם, הוא מגלגל התנגבות כדי להיכנס למחנה האורקים ולחסל את הזקיף האורקי כדי ששאר הקבוצה תוכל להיכנס בלי להתגלות.
הוא מוציא אחלה גילגלוים ומגיע למצב שהזקיף עם הגב אליו, לא מצליח לגלות אותו, בבירור אם זה היה סיפור או סרט מוצלח, היינו רואים עכשיו את הגיבור שלנו משסף את הגרון של הזקיף במכה אחת, מחסל אותו לפני שהוא בכלל מגיע לקרקע.
בפועל במשחק, הגיבור שלנו יגלגל התקפה, יפגע במטרה לא מוכנה, ויגרום לה... 3 נזק.
אחת הבעיות שיש לי עם התקפות פתע וכל החוקים של אויבים לא מוכנים במו"ד לדורותיה זו בדיוק מה שהצגתי, לנוכל יש מונפול על לתקוף מישהו לא מוכן, וגם להרוג אותו, בעוד ככל שאר הדמיות (דמוית אחרות = מישהו בלי היכולת התקפת פתע) נתקעים בבוץ הזה, שאיפשהו מניח שלוחם פשוט לא מסוגל לחתוך לאויב את הצוואר או לנעוץ לו חרב ישירות בלב מבלי שזה יבחין בו, שזה עוד סביר והכל אם נעצום עין, אבל אז מגיע העניין היותר מסובך - ההתקפה שלו כמובן גורמת לאורק לשים לב שתוקפים אותו, לצעוק וכל הרעיון והסיבוך פה של לתקוף בסתר מאבד את הפואנטה.
(כן זה יכול להיות גם אצל נוכל שלא יגלגל מספיק נזק עם הנזק הנוסף שיש לו מהתקפת פתע, וכן זה לא משחק מציאותי בה כל אחד מת מחרב בראש, אבל לצורך הדוגמה אני מדבר פה על זקיף פשוט עם 10 נק"פ בערך)
עכשיו, מצד אחד יש לנו היעדר עידוד ברור של שחקנים שלא משחקים נוכל להתגנב, כי אם לצוטט מדריך מוזיאון על נשק חם "אם תירה במוסקט משיח, מישהו ישאל מהר מאוד למה השיח מעלה עשן ופולט עופרת" - אין לך אינטרס לעבוד קשה ולהתגנב אם במלא זה יגיע ללירוי ג'נקיס שנלחם בכולם אחרי שהוא שם התקפה אחת מוצלחת שעשתה נזק ממוצע.
מצד שני להגיד עכשיו שלכל דמות יש התקפת פתע, די דופק את הנוכל והמכניקה הייחודית שלו.
עקרונית חשבתי על 2 פתרונות, שבכללי אשמח לשמוע מה דעתכם על מה שאני מציג, אבל אשמח גם לשמוע מה דעתכם עליהם
הראשון - התקפת מוות "פשוטה" - דמות שתוקפת בקפאפ מטרה שלא מודעת אליה יכולה לבצע התקפת מוות (כל שיטה זה אומר דבר אחר, אבל בעיקרון התקפה שאוטומטית קריטית/נזק מלא) - אבל הדרג"ש של המטרה יגדל/יוכפל. - מצד אחד זה פותר את בעיית "מתקפת הפתע" מבלי לשבור את המונפול של נוכל (שפשוט ימשיך לעשות נזק טוב בהתקפת פתע, ואם הוא יבחר לנכון יוכל לבצע את ההתקפה הזו כדי להגדיל גם את הנזק מהתקפת הפתע), מצד שני זה יוצר מעין הימור (כי דרג"ש כפול זה המון בכל דרגה).
הפתרון השני הוא קצת קלאסי יותר, לתת לכל דמות נזק של התקפת פתע, אבל לתת לנוכל הרבה יותר נזק, זה אמור לשקף את זה שכולם מבינים שאם אני אחתוך למישהו את הצוואר הוא ימות, אבל נוכל יודע איפה החלק הרגיש בגולגולת שלדחוף סכין דרכו פשוט יעשה עבודה נקייה יותר וקלה יותר.
עכשיו יש מצב שאני סתם מתלונן על נושא שלא הציק לאף אחד עד עכשיו, ויש מצב שאף אחד מההצעות שלי לא באמת פרקטית, אבל אני כן אשמח לשמוע אם אי פעם נדרשתם להתמודד עם סיטואציה כזו, ואם כן מה עשיתם.
(כמובן שזה בפורם מו"ד אז כל הפתרונות של "בנשגבים פשוט אתה תמיד פוגע" או "בחופשיטה הייתי אומר שהוא מת" יהיו מאוד מעניינם אבל לא רלבנטים לנושא, אז בואו נשאיר אותם בחוץ)